Ik twijfel soms ook nog hoor hhensens, is gewoon fijn om reacties van andere te krijgen en de een vind te groot iets anders dan de ander.
Ketly
Geplaatst: 09-02-14 22:03
De pony is rond de 1,25, ik rond de 1,65. De pony is echt superbreed. Misschien dat mijn bovenlichaam iets te lang is, maar mijn benen komen amper onder de buik uit. Aan mijn gewicht werk ik nog steeds!
Hier nog even een fotootje naast hem! Als hij zijn hoofd omhoog doet is die ong. even groot als mij..
Verder zag ik (een heleboel pagina's terug) iets over 'te zwaar' staan. Vind het erg knap dat jullie dat kunnen beoordelen van een foto. Een wetenschappelijk bevestigde regel voor gezonde pony's is dat de ruiter met zadel maximaal 20% van het lichaamsgewicht van je pony mag wegen. De pony moet echter dan wel gezond zijn! Zadel e.d. moeten dus ook passen (voor ruiter en paard) en de pony mag geen lichaamsbouw problemen hebben (standafwijkingen, rugproblemen enzovoorts) of een ander probleem hebben.
Neem bijvoorbeeld een grote maat Shetlander, wat breed gebouwd, van 200 kg, de ruiter mag dan met zadel maximaal 40 kg wegen.