[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:10

Daphara schreef:
Liesjee11 is 27 jaar volgens haar profiel, veel langer zal ze niet worden, tenzij ze op hakken loopt.

en nu 15... }:0

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:33

Daphara schreef:
Liesjee11 is 27 jaar volgens haar profiel, veel langer zal ze niet worden, tenzij ze op hakken loopt.

En vandaag is Liesjee11 15 jaar oud :+

Liesjee11

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:51

Haha ik heb nooit neergezet dat ik 27 was en het daarna ook niet aangepast. Ben gisteren geen 27 geweest

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:43

Afbeelding

hoi, wat vinden jullie hiervan? Ik ben 1,60 en 50 kilo. Ik groei niet meer. Gaat nu om doorrijden daarna 1x in de 1 a 2 weken rijden om goed te houden (rijden minder ervaren ruitertjes op). Wellicht nog eens een wedstrijd starten zolang ik nog bij de pony's mag. Pony geeft overigens niet aan er last van te hebben!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:02

Ja, te groot. Je past niet in het zadel, en ponies geven last nooit aan :+

Ze geven pas aan dat ze ergens last van hebben als het al veel te laat is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:11

Voor alleen doorrijden vind ik het nog wel oke.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:23

Avalanche schreef:

Hoezo past ze niet in het zadel? Ze zit op het diepste punt en heeft nog genoeg ruimte tot de lepel, knie lijkt ook op de juiste plek voor een spring of vzh zadel.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:40

Fly_high schreef:
Avalanche schreef:

Hoezo past ze niet in het zadel? Ze zit op het diepste punt en heeft nog genoeg ruimte tot de lepel, knie lijkt ook op de juiste plek voor een spring of vzh zadel.

idd vzh zadel. Al vind mijn instructrice dat de beugels wel een gaatje langer mogen haha

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:41

Avalanche schreef:

Ben idd ook wel benieuwd waarom ik niet in het zadel zou passen. Naar mijn idee zit ik er namelijk prima in, dus ben wel benieuwd:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:16

Fly_high schreef:
Avalanche schreef:

Ze zit niet op het diepste punt, ze zit achter het diepste punt en de knieën zitten echt op het randje van de wrong nog.

Als je in het diepste punt zou gaan zitten en je beugels 3 gaten langer maakt, steken je benen eronderuit.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:27

[/quote]Ze zit niet op het diepste punt, ze zit achter het diepste punt en de knieën zitten echt op het randje van de wrong nog.

Als je in het diepste punt zou gaan zitten en je beugels 3 gaten langer maakt, steken je benen eronderuit.[/quote]

dat vind ik toch wel apart( beugels niet, die mogen idd n gaatje of 2 langer). Heb vanwege je comment nog wat andere mensen gevraagd waaronder een zadelmaakster. Zeggen allemaal dat ik gewoon pas

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:59

Avalanche schreef:
Ze zit niet op het diepste punt, ze zit achter het diepste punt en de knieën zitten echt op het randje van de wrong nog.

Als je in het diepste punt zou gaan zitten en je beugels 3 gaten langer maakt, steken je benen eronderuit.

Ik zie haar wel op het diepste punt zitten, alleen met onderrug wat naar achteren gekanteld plus wat andere rijtechnische dingetjes. Maar dat is anders dan niet passen. Knieën op het randje van de wrong is hoe het in een springzadel nou eenmaal hoort, kijk eens wedstrijdplaatjes van topsport ruiters ;) en ja ik weet dat dit zadel veelzijdigheidsmodel is, maar qua vorm wel neigend naar springzadel.

Met beugels 3 gaten langer is ze in dit zadel vooral uit balans :+ het is geen dressuurzadel.

Benen die (in een dressuurzadel) er onderuit steken vind ik overigens geen kenmerk van wel en niet passen :o ook vaak genoeg te zien op topniveau, puur omdat je met bepaalde beenlengte het altijd krijgt, ook al is het verschil tussen lengte ruiter vs stokmaat helemaal niet schokkend.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:01

je bovenlichaam is ook te lang waardoor je de pony uit balans brengt, dus nee ik vind het geen goede combi, beter een kleinere ruiter er op

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:26

Ik zeg ook nee, met je gewicht van 50 kg kom je zeker boven de 15% van het gewicht van de pony uit, ik denk zelfs dat je richting de 20% gaat. Dat naast dat je beugels te kort zijn en je boven lichaam te lang, denk ik niet dat het verstandig is om de pony actief te blijven rijden.
Het plaatje ziet er vast heel anders uit zonder zadel, ik denk dat je voeten dan bij ter hoogte van de knieën van de pony hangen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:30

MimixDaina schreef:
Citaat:

dat vind ik toch wel apart( beugels niet, die mogen idd n gaatje of 2 langer). Heb vanwege je comment nog wat andere mensen gevraagd waaronder een zadelmaakster. Zeggen allemaal dat ik gewoon pas

Waarom vraag je het dan? Ik heb er serieus de pest aan als je iets vraagt, maar maar een ding wilt horen. Vraag het dan niet.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:25

dat vind ik toch wel apart( beugels niet, die mogen idd n gaatje of 2 langer). Heb vanwege je comment nog wat andere mensen gevraagd waaronder een zadelmaakster. Zeggen allemaal dat ik gewoon pas[/quote]

Waarom vraag je het dan? Ik heb er serieus de pest aan als je iets vraagt, maar maar een ding wilt horen. Vraag het dan niet.[/quote]

ho je trekt conclusies die er niet zijn. Ik wil niet maar een ding horen. Ik wil het beste voor de pony, als meerdere hadden gezegd je past niet in het zadel was ik niet meer opgestapt. maar van de 15 mensen ben jij de enigste die zegt dat ik niet meer pas. Als ik maar 1 ding wil horen ga ik het uberhaupt al niet op bokt vragen. Ik wou graag weten waarom je het vond, want als het klopte wil ik er graag van leren. echter als 14 andere mensen mij zeggen dat wat je zegt niet klopt en ik gewoon pas. Vind ik dat idd appart ja. Dan is dit niet het niet willen horen, dan is het meer een geval dat je iets zegt wat wellicht niet klopt.

edit: zo te zien zijn mijn quotes stuk, mijn excuses haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:53

MimixDaina schreef:
[ [url=m/nExxbD.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoi, wat vinden jullie hiervan? Ik ben 1,60 en 50 kilo. Ik groei niet meer. Gaat nu om doorrijden daarna 1x in de 1 a 2 weken rijden om goed te houden (rijden minder ervaren ruitertjes op). Wellicht nog eens een wedstrijd starten zolang ik nog bij de pony's mag. Pony geeft overigens niet aan er last van te hebben!

Doorrijden dan gaat het om een jong dier of een die net zadelmak is neem ik aan? Dan moet je juist waakzaam zijn met lengte/gewicht. 1x per week lijkt me nog kunnen, maar wedstrijden? Zou ik met deze niet doen zo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:57

Ik vind je bovenlichaam niet te lang,
en zelfs je beugels niet te kort.
Aan een schatting van het gewicht van de pony waag ik mij niet. (Dus geen idee mbt de 15%.)

Ik ben er fan van om jonge dieren in de verlichte zit te rijden.
En af en toe in stap even uitrusten in het zadel (ik reed ook delen in de stap in de verlichte zit).
Op de foto zit je helaas in een stoelzit (ga dus please niet lichtrijden vanuit stoelzit).

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:08

betreft om een pony van 18 die altijd beginners heeft leren rijden. Altijd achter een andere pony aangelopen of iemand liep erlangs. dus heeft absoluut geen dressuur basis en kon eerst niet alleen een rondje door de bak stappen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:14

En jij wilt er de wedstrijden mee in?

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:16

niet actief iedere maand. Bedoeling is 1 a 2 keer starten zodat hij er eens op uit is geweest. we hebben het hier over bb dressuur trouwens! daarna gaat mijn zusje er waarschijnlijk op beginnen of het zoontje van de eigenaresse.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:02

Ik vind je ook niet passen. Daarnaast, als je 17 bent zal je ongetwijfeld wel nog in gewicht wat aankomen. Dan is het helemaal niet meer passend. Maar ook nu vind ik je over het randje.

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:03

Hoeveel kan volgens jullie een trekpaard vanaf 165cm dragen?
het gaat vooral om recreatief buitenrijden, zo'n 5x per week.
daarnaast willen we ook gaan mennen, grondwerken en natuurlijk lekker tutten *\o/*

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:22

90/95 kg? Zoiets?

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:27

Oké. dan zit ik wel veilig met mijn 85 kg :o