Wat was jouw aller eerste lievelings pony/paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yoltoo

Re: Wat was jouw aller eerste lievelings pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:31

Mijn 1ste lieveling was denk ik wel m'n 1ste verzorgpony Sissy heel eigenwijs maar toch heel lief <3

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:31

die heette blackberry <3
geloof ik...
of Blacky?? ;( (mis hem een beetje..)

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:40

Mijn eerste lieveling was Knetter!
Dat was mijn beginners pony :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:40

mn eerste liefde was toen ik 7 was op mn eerste manege. Een witte pony half blind. Int begin reed ik vooral andere paarden, erna kreeg ik haar eens toegewezen en toen ze zagen dat het zo wederzijds klikte (kreeg vaker te horen dat we voor elkaar gemaakt waren haha was altijd een leuk iets om te horen) reed ik haar eigenlijk bijna elke keer....

Veel van elkaar geleerd, spijtig dat ze kort nadat ik van manege gewisselt was ze verkocht was en terug gevallen was in dr oude gedrag

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:42

Mijn eerste lievelings pony, waren er 2. Ze stonden bij elkaar in de box en waren broer en zus.
ze heten Bowie en Raiza. Eerst reed ik het liefste op bowie, en daarna op raiza omdat ze veel bokte en
dat vond ik, zoals elk jong peerden meisje, heel leuk :D Helaas is die manege toen failiet gegaan, en zijn
de ponys verkocht |(

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:57

norik, de aller luiste haflinger die je je kan voorstellen

MiMistral__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:38

Error, een lief, ondeugend pony'tje. Helaas overleed hij snel. Daarna verzorgde ik een mooi paard Verano.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:03

Mijn eerste lievelingspony was Speedy, toen ik 20 jaar geleden begon met rijden. Het leuke is dat Speedy nog steeds bij ons op de manege staat, 38 jaartjes jong ondertussen, en al 5 jaar met pensioen.. Vulde toen in het paarden- en ponyvriendinnetjes-boekje van een vriendin, het vragenlijstje in over Speedy. Naam: Speedie Geslacht: merrie Hoogte: 2.50m (Tja, was in mijn beleving een heul grote pony), haha. Ze wordt ondertussen al aardig grijs en staat overdag samen met nog een oudje lekker de hele dag in de wei.

Afbeelding

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:54

jopie

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:01

Pipo, van manege de heer.
Alleen is pipo opeens weg gegaan

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:48

Een klein wit ponnytje genaamd Gijsje. Helaas is ze een paar maanden geleden ingeslapen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:51

Glenn, een Curly horse, van de manege.

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:05

Randall,een bruine pony op de boerderij van Tante Gerda en Ome Harrie aan de landweg met de naam Bokt (!) tussen Son en Eindhoven.De eerste lessen en buitenritten maakte ik op dat betrouwbare diertje,nu 40 jaar geleden..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:08

Evelien, een welsh merrie, vos met een bles en vier witte benen. Reed als een zonnetje, heel wat wedstrijden mee gereden, en gewonnen omdat ze meer ervaring had als ik :)) ze stond op Jollie's manege in Beusichem, maar geen idee wat er met haar is gebeurd toen de manege failliet ging en alles verkocht werd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:13

Myrthe van de Jockey Club aka Rotterdamsche Manege in Kralingen. Niemand vond haar leuk maar ik wel <3
Als je haar dekje op haar rug legde om op te gaan zadelen, trilde ze met haar huid zodat het naar haar kont doorschoof <3 En ze had sprieterige manen. Echt een heerlijk beest <3

Edit: Is ook wel eens leuk om rond te kijken op de site van de manege. Zie dat mijn leerpaardje is overleden |( En dat geen enkel paard waar ik vroeger op reed nog werkt :oo
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-01-12 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:15

Uppojono schreef:
Mijn eerste lievelingspony was Speedy, toen ik 20 jaar geleden begon met rijden. Het leuke is dat Speedy nog steeds bij ons op de manege staat, 38 jaartjes jong ondertussen, en al 5 jaar met pensioen.. Vulde toen in het paarden- en ponyvriendinnetjes-boekje van een vriendin, het vragenlijstje in over Speedy. Naam: Speedie Geslacht: merrie Hoogte: 2.50m (Tja, was in mijn beleving een heul grote pony), haha. Ze wordt ondertussen al aardig grijs en staat overdag samen met nog een oudje lekker de hele dag in de wei.

Ik denk dat dat in de beleving van heul veel mensen een heul grote pony is :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:19

Dat was Sutula Afbeelding er loopt een topic over haar ze is nu 13 jaar dood

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:57

nicky een bloedmooi zwart paardje.
mijn eerste lieverlingspony was widy.
ze zijn er allebei niet meer.
nicky is overleden.
van widy weet ik het niet. |(

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:51

Mijn liefste Debora!
Het was een zwarte new forest, een voorwaartse pony, als je haar uit het weiland kwam halen liep\rende ze weg. Bij mij rende ze juist naar me toe!Echt zo'n sgatje is het! Jammer genoeg ben ik met me zus en haar vriendin wegen omstandig heden weggegaan. Ik mis haar wel! Dus daarom heeft ze een bijzonder lekje gekregen in mijn hard <3 voor en foto kan je naar een toick gaan, die over haar gaat! hier: [yrt]superpony mis jou! een link ding krijg ik er niet :o

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:52

<------ p.s. die kleine foto is ze!!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:21

Dat is wel lang geleden zeg. Ik denk dat dat Silver was, een lief schimmeltje van Manege de Flemming. Daarna was het Geminca, een vosje met een leuke bles. Ze bokte altijd als je in galop aan wilde springen en was stikchagrijnig in haar stal :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:27

Afbeelding
Maud, een Welshje van Almeersch Hippisch Centrum/Manege Lies Beuker. <3 Ik was er veel te groot voor (maar ik werd er iedere keer op gezet omdat ze me verwarden met een andere Esmée) en hij scheen te bijten op stal (heel penny, maar hij heeft mij nooit gebeten :+ ) maar het was zo'n lekker diertje :+:

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:30

Ik geloof Tosca / Toska , een manegepony, was gek op het beest.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:40

Eerst Leslie c-pony(is van mijn hoefsmit geweest en sprong B als ze zin had) en daarna Swiebertje-c-pony(deze pony had voorheen dubbel M gelopen en kwam van mijn pension/handelsstal af) van manege Heijligers ene wit met grijze manen andere wit.

iLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:42

Mijn eerste lievelingspony was Isabelle. Dit is ook de pony waar ik mijn allereerste rijles op heb gehad.
Helaas is ze inmiddels overleden. ;( Isabelle stond bij manege 't Zandeind.

De eerste keer in galop, dat ging toch wel hard hoor :D :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W67CXYH4-D.jpg