te zwaar zal je waarschijnlijk niet zijn . mits conditie helemaal in oorde natuurlijk.. lengte is moeilijk te zeggen zonder foto. maar zal wel moeten passen hoor
hmm zelf reed ik op een NF merrie van 1,37, daar reden ook meiden op die zelfs groter waren dan jij, en dat ging uitstekend. nou was dat het ouderwetse type, dus vrij breed en relatief grof. maar ik denk niet dat je haar in de weg zou zitten hoor! fototje maakt het wel net even makkelijker.
@corientjuhh, bedoel je die in mijn profile? Mijn avatar is m'n peerd (hij is 1.63 dus daar pas ik makkelijk op). Maar de kleintje is 1.40, dus daarvoor moet ik wel goed op mijn eigen gewicht letten.
@ aylaura, je oogt erg groot, maar ik denk dat het wel meevalt. een beter zadel zou al een hoop verschil maken. op de foto ligt je zadel op de schouder van de pony. daardoor zit je zelf te ver naar voren op de rug, waardoor je been vlak aan het voorbeen van de pony komt te liggen. zadel een stukje verder naar achteren (even goed na laten kijken door zadelpasser/ zadelmaker), geeft al een heel ander beeld.
wat ook vertekent is je lengte, omdat je je voeten optrekt en je beugels te kort hebt.
graag dus een foto waarop het zadel en je beugels goed zitten, dat maakt het beoordelen makkelijker en dus betrouwbaarder.