[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:42

Heyy!
In d eherfstvakantie ga ik met een vriendin en haar familie naar ponypark Slagharen, en dara krijgen we een shetlandpony bij ons huisje. Haar zusje kan daar zeker wel op rijden, maar ik ben wel benieuwd of dat beestje mij en/of m´n vriendinook kan houden.
Hoeveel kan de gemiddelde shetlandpony dragen? Mijn vriendin weegt 62,5 kilo, denken jullie dat ze op een grote shetlandpony (van net 1,10 ofzo) zou kunnen? Ik weeg 40 kilo ongeveer, datkan een shet toch wel dragen?
xxx

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:47

Jou kan hij kwa gewicht wel dragen(een grote middemaat, of een grote maat) ik weet niet hoe groot je bent? Je vriendin echt zeer zeker niet.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:54

ik ben niet groter dan 1,60, waarschijnlijk 1,55... Heel klein voor mn leeftijd (ben 15) maar das eigenlijk wel lekker:P

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:41

Een grote shetlander kan jou wel dragen Lachen ( > 1m)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:17

Dniesjj117 schreef:
ik ben niet groter dan 1,60, waarschijnlijk 1,55... Heel klein voor mn leeftijd (ben 15) maar das eigenlijk wel lekker:P

Het moet wel een grote dan zijn (dus idd boven de 1 meter) en wel breed gebouwd! Let daar op, want zo'n iel ding, die kan jou ook niet houden.
Jouw vriendin is sowieso véél te zwaar. Ik zou als ik jou was trouwens er ook niks mee doen, die pony's hebben het al zwaar genoeg met al die mensen die niks over paarden weten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:41

idd spoekie!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:50

Laat ik het ook maar eens in dit topic gaan wagen Haha!

Ik heb een 19-jarige Welsh pony van 1.30m ben zelf 1.70 en weeg ongeveer 55 kg. Voor het plaatje ben ik al te groot Ja Maar ze kan me nog wel houden, ze geeft vanzelf aan als dat niet meer gaat... heeft ze al eens bij een vriendin gedaan hahah
http://img127.imageshack.us/img127/7049 ... 030og5.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/7472/sta60008ra8.jpg

Ik heb zelf al de beslissing genomen dat dit ons laatste jaartje samen met actief rijden gaat worden en daarna gaan we het rustig aan doen met zo af en toe buitenrijden. Daarna mag ze helemaal lekker thuis van haar pensioen gaan genieten. Sinds begin zomer ben ik ook gestopt met wedstrijden rijden Lachen

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:27

ik verzorg een welshje van 1.34m en ben zelf 1.53 en weeg 50 kilo, mij houdt die nog met gemak, dus ik denk dat je er gewoon nog goed oppast qua gewicht,
ik heb welleens gehoord dat een shetlander rond de 1 meter 50 kilo kan houden dus dan zou het wel moeten denk ik

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:59

suus1991 schreef:
ik verzorg een welshje van 1.34m en ben zelf 1.53 en weeg 50 kilo, mij houdt die nog met gemak, dus ik denk dat je er gewoon nog goed oppast qua gewicht,
ik heb welleens gehoord dat een shetlander rond de 1 meter 50 kilo kan houden dus dan zou het wel moeten denk ik

Maar van wie heb je dat gehoord??? Veel mensen verzinnen het namelijk zelf en
meestal in hun eigen voordeel Knipoog
Een oud/grof model shet zou het misschien wel aankunnen, maar vaak is de ruiter dan te lang.
De combinatie van lang en zwaar is natuurlijk niet goed voor een shet.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:02

ja daar heb je wel gelijk in, het is natuurlijk geen feit, zelf weet ik zeker dat ik te houden ben, mijn verzorgpony is geen iellig type, ik denk dat jouw paard je ook goed kan houden, maar dat weet ik natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:03

Brit schreef:

Ik heb een 19-jarige Welsh pony van 1.30m ben zelf 1.70 en weeg ongeveer 55 kg. Voor het plaatje ben ik al te groot Ja Maar ze kan me nog wel houden, ze geeft vanzelf aan als dat niet meer gaat... heeft ze al eens bij een vriendin gedaan hahah

Ik heb zelf al de beslissing genomen dat dit ons laatste jaartje samen met actief rijden gaat worden en daarna gaan we het rustig aan doen met zo af en toe buitenrijden. Daarna mag ze helemaal lekker thuis van haar pensioen gaan genieten. Sinds begin zomer ben ik ook gestopt met wedstrijden rijden Lachen

Het kan wel, maar helaas word je kont wat groot voor het zadel en de pony.
(ookal zal je geen dikke kont hebben met jou lengte en gewicht)
Over je lengte, vind ik het nog niet eens zó ontzettend storend.
Veel plezier nog verder

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:05

suus1991 schreef:
ja daar heb je wel gelijk in, het is natuurlijk geen feit, zelf weet ik zeker dat ik te houden ben, mijn verzorgpony is geen iellig type, ik denk dat jouw paard je ook goed kan houden, maar dat weet ik natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeten

Mijn paarden zijn boven de 1.62 en ik weeg zo'n 63 kg, dus dat moet wel lukken Tong uitsteken

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:06

hahah dat denk ik wel Tong uitsteken

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:35

ik denk dat veel dingen kunnen bij de meeste paarden merk je het meestal wel. Maar zal ik te groot zwaar zijn denk het niet voor wat ik heb. Een tinker van 1,58 en ben zelf net 1,60 en weeg 50 kilo. maar soms denk ik juist dat mijn beentje te kort zijn voor het netten(vollgens mij staan der foto's van mij op haar in mijn profiel)

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:36

ik denk dat je zeker niet te groot of te zwaar bent nee Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:38

momo_lover schreef:
ik denk dat veel dingen kunnen bij de meeste paarden merk je het meestal wel. Maar zal ik te groot zwaar zijn denk het niet voor wat ik heb. Een tinker van 1,58 en ben zelf net 1,60 en weeg 50 kilo. maar soms denk ik juist dat mijn beentje te kort zijn voor het netten(vollgens mij staan der foto's van mij op haar in mijn profiel)

Op die foto's zit je er niet op hé!
Maar hij is erg grof, dus kan ik me wel voorstellen dat je benen misschien wat kort lijken.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:42

En ik? Ben ik te groot voor mijn ijslander? Vork Tong uitsteken

Afbeelding

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:43

je bent wel wat te groot ja, je benen steken onder zijn buik uit, ik vind het trouwens niet heel gek staan, maar nu heeft die ook een dikke vacht in de zomer lijkt het misschien wel heel erg

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:45

heb je trouwens je voeten wel in je beugels? zo niet dan is het natuurlijk anders, dan komen ze er misschien niet onderuit, dus ben je ook niet te lang

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:47

Haha, het is een ijslander he Tong uitsteken Grapje, ben in flauwe bui Tong uitsteken

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:55

Kan makkelijk.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:00

Brit schreef:

Je bent wel te groot voor dat zadel, dus je moet een groter zadel hebben, maar dan moet je wel goed opletten of het zadel dan niet te groot wordt voor de pony. Maar verder gaat het prima.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:24

LauraMc schreef:
En ik? Ben ik te groot voor mijn ijslander? Vork Tong uitsteken

Afbeelding

haha iedereen weet weldat er ook volwassenen op ijslanders rijden dus dat moet nog kunnen:P Vind je idd ook iets te groot voor het plaatje, maar dat heb je denk ik al gauw met die pony's, ach het staat wel leuk en die pony ziet er uberschattig uit met dat vachtje (neem aan oude foto Knipoog ) lijkt me zo wel een leuk paardje:)

lindsy_hjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:34

hoi, nu ik dit topic zie zal ik ook gelijk maar vragen of ik te groot ben voor mn verzorg shet... hier even een foto:
1 Afbeelding
2 Afbeelding
zou het kunnen?

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:51

ik denk dat het nog wel zou kunnen, is het een grote shet, hij lijkt vrij groot op de foto's, en hoelang ben jij?