[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:00

Esther, volgens mij niet. Hij bleef tenminste niet op dezelfde plek zitten en liep ervandoor. Wij zijn helemaal losgegaan met tekentangen, maar hij bleef onvindbaar. Hopelijk gaat hij er vanzelf weer uit.
suikermeisje, hahaha. Ja hij vond het helemaal leuk. Dat spinnetje was niet heel groot. Het had een zwart dik lijfje en korte pootjes. Maar het liep wel. Wat ik een teek nog niet heb zien doen.
karijn, ik kreeg hem er niet afgeborsteld (met een magic en een harde) dus ik denk het niet.
Ik krijg echt meteen weer jeuk als ik er weer aan denk haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:03

Kimmie25501 schreef:
Esther, volgens mij niet. Hij bleef tenminste niet op dezelfde plek zitten en liep ervandoor. Wij zijn helemaal losgegaan met tekentangen, maar hij bleef onvindbaar. Hopelijk gaat hij er vanzelf weer uit.
suikermeisje, hahaha. Ja hij vond het helemaal leuk. Dat spinnetje was niet heel groot. Het had een zwart dik lijfje en korte pootjes. Maar het liep wel. Wat ik een teek nog niet heb zien doen.
karijn, ik kreeg hem er niet afgeborsteld (met een magic en een harde) dus ik denk het niet.
Ik krijg echt meteen weer jeuk als ik er weer aan denk haha

Je omschrijving is een teek en zal nu dus vast zitten in Shan. Goed voelen met je vingers morgen en als je een bultje voelt moet je dus met een tekentang aan de gang.. wel gaan zoeken want is dus geen spin!

Wel leuk dat soort paarden. Gekke dieren.

Kimmie25501

Re: [VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:11

Oh oliebol. Ik heb hem echt overal gezocht, en echt niet gevonden. Ook op de plek waar ik hem voor het laatst zag. Maar mijn moeder zegt dat een teek maar 2/3 mm is, en voor mijn gevoel was dat ietsje wel iets groter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:24

Teken zijn hier bij de honden en katten vaak zeker wel 1cm. En wat je zegt dat dikke lijf en kleine pootjes vrees ik voor een teek. Ze gaan vaak op warme plaatsen zitten zoals oksels en dergelijke. Mijn paard had er toen 1 tussen z'n kaken (dat zachte deel).
Je voelt vaak wel goed die teek als bultje zitten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:28

Ah oke. Bij Shan zat hij in het midden van zijn schouder. Ik vond het wel een beetje aparte plek haha. Ik ga morgen goed zoeken, en als ik hem niet kan vinden, vraag ik iemand om hulp.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:41

Goedzo! Komt wel goed en hij zal niet direct doodgaan :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:17

Is het geen zandvlieg? Ook rotbeesten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:02

een teek loop nu eigenlijk echt niet zo supersnel, waarbij ik een idee heb dat het misschien toch iets anders kan zijn. Als je het niet meer vindt wilt het in ieder geval zeggen dat je het toch kwijt bent xD

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:32

Ew, geen idee. Hoe ziet een zandvlieg eruit?
The_Cat, we dachten eerst ook dat hij weg was. Maar omdat Shan de hele tijd ging happen, trappen en rillen kwamen we tot de conclusie dat hij er nog in/op zat.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:01

Excuus, ik bedoel de paardenluisvlieg. Hebben een hard pantser en kruipen in de vacht. Veroorzaken heel veeel jurk en paarden kunnen flink geirriteerd raken.
Afbeelding

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:08

Wat jij bedoelt is geen teek en ook geen Zandvlieg. Ik weet niet hoe ze wel heten maar ik ken ze wel, ze zijn razend vlug en bijna onvindbaar en je paard word er gek van. Als je hem ziet, direct pakken en pletten, echt krengen zijn het.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 17:56

Ik had hem ook geprobeerd te pletten, maar niet gelukt.
Vandaag ga ik wel weer op zoek. Ik heb ook les, maar ben zo moe, dat ik niet weet of daar veel van terecht gaat komen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:00

Kimmie25501 schreef:
Vandaag ga ik wel weer op zoek. Ik heb ook les, maar ben zo moe, dat ik niet weet of daar veel van terecht gaat komen.

Hou je ook een beetje rekening met jezelf dame? :(:)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:02

VisibreTeam schreef:
Kimmie25501 schreef:

Hou je ook een beetje rekening met jezelf dame? :(:)

Inderdaad let je wel een beetje op jezelf? Een dagje rust kan geen kwaad. Shan vind het echt niet erg als hij een dagje geen les loopt. ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 18:03

Ja natuurlijk! Maar ik vind het wel belangrijk om toch te lessen en even te gaan. Vaak wordt ik toch weer iets wakkerder op stal. En ik kan er ook niet zo goed tegen om op te geven, zo voelt het dan voor mij haha. En ik moet natuurlijk dat teekachtig iets eruit halen, dus ik moet toch naar stal. Dan kan ik net zo goed even gaan lessen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:35

Het lessen zou ik me het minst druk om maken. Zou dan eerder een lange en uitgebreide poetsbeurt gaan doen om dat teekachtige ding hopelijk te vinden en dan weer naar huis gaan.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:48

Als je maar wel goed op jezelf past Kimmie. Lees veel dat je moe/ziekjes bent dus houd jezelf een beetje in de gaten. Een weekje een les minder omdat je even niet de energie hebt is niet erg. Dan kan zoals friendly al zegt een lekkere lange poetsbeurt net zo goed.

Hoop dat je het beestje vind vandaag.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 21:00

Beestje zat er vandaag volgens mij niet meer in. Hij reageerde er sws niet op, en ik kon hem echt niet vinden.
Les ging goed! Ik voelde me al ietsje beter. Ik heb ook een kort filmpje van de galop rechterkant. Dat vinden we nog erg lastig, omdat ik dan echt moet stellen, en ik ben ook nog enorm bezig met mezelf. Van de cesartherapeut ook nog een oefening meegekregen met het bollen en hollen van mijn rug en die ook gedaan. Deze les vooral aan houding gewerkt, erg fijn.

Morgen ga ik hem denk even longeren. Heb dan geen tijd om te rijden, omdat ik 's avonds weg ga. 's Middags ga ik dan misschien even slapen ofzo. Ik krijg morgen ook nog de uitslag van het bloed, maar ik denk dat daar niks uitkomt. Mijn moeder denkt vooral aan een burn-out.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:25

Ik heb dezelfde klachten als jij en bij mij is er een ernstig vitamine D tekort uit de bloedtesten gekomen. Ik heb daar nu medicijnen voor maar heb niet het idee dat die helpen. Misschien is dit ook bij jou aan de hand en slaat de medicatie bij jou wel aan :)!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 16:08

We gaan kijken! Ik heb nog geen uitslag doorgekregen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:08

Wat is ie braaf! Als je zo druk bent, is er niemand op stal die hem bijvoorbeeld 2 keer per week voor je wil rijden? Iemand met wat ervaring die hem er ook even wat door kan rijden?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:31

Misschien zou dat wel kunnen, maar dan heb ik zelf weer minder tijd om dingen met hem te doen, en dat vindt ik ook zonde. Ik ga dat nog wel doen, maar eerst moet diegene Shan wat meer leren kennen voordat ze erop kan.
Het longeren vandaag ging best goed. Hij wilde alleen steeds van de hoefslag af, en ik wist niet goed hoe ik hem terug kon sturen. Iemand nog tips?
Morgen gaat Sophie naar Shan en zij gaat weer wat obstakels in de bak zetten en hem observeren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:15

MarjanB schreef:
Wat is ie braaf! Als je zo druk bent, is er niemand op stal die hem bijvoorbeeld 2 keer per week voor je wil rijden? Iemand met wat ervaring die hem er ook even wat door kan rijden?

Uiteindelijk vind ik dit wel een goede tip, ik heb zo ook iemand gehad, en dat was voor mezelf ook een goede manier om iets te leren. Mijn paard werd beter en fijner gereden, en kon dus ook makkelijker reageren op de dingen die ik dan beter begon te doen

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:36

Met een zweep terugsturen naar de hoefslag. Plus bijvoorbeeld het woord "buiten". Althans, mijn paard luistert ernaar.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:50

Ik doe het indd ook met de longeerzweep. Normaal hou ik die achter de kont maar wanneer ik wil dat ze grotere voltes gaat maken wijs ik de zweep naar haar binnenschouder. En zeg ik gewoon heel rustig 'naar buuuiten'
succes, het gaat al heel goed zie ik :o