Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DayDream21 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie van mij en mijn pony vinden, want ik twijfel soms wel. Een tijdje terug kreeg ik tijdens een buitenrit commentaar van een voorbijganger die mij echt veel te groot vond en dan ga ik meteen weer meer twijfelen.
Mijn pony is 1.32 en ik ben 1.60.
[ [url=m/ScIegH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pgWulw.jpg]Afbeelding[/url] ]
prugelpiet schreef:Van een foto kan je ook al gauw zien of iemand te zwaar is, of niet. We moeten ons soms niet zo blind staren op getallen. Ze kan nog 40 kilo wegen, te lang is te lang. Als je heel klein bent en toch zwaar, past het soms ook niet. Ook niet als je binnen die 20% zit.
prugelpiet schreef:Van een foto kan je ook al gauw zien of iemand te zwaar is, of niet. We moeten ons soms niet zo blind staren op getallen. Ze kan nog 40 kilo wegen, te lang is te lang. Als je heel klein bent en toch zwaar, past het soms ook niet. Ook niet als je binnen die 20% zit.
Duality schreef:prugelpiet schreef:Van een foto kan je ook al gauw zien of iemand te zwaar is, of niet. We moeten ons soms niet zo blind staren op getallen. Ze kan nog 40 kilo wegen, te lang is te lang. Als je heel klein bent en toch zwaar, past het soms ook niet. Ook niet als je binnen die 20% zit.
Zou ik niet te snel zeggen, ik zie er ook veel zwaarder uit dan dat ik ben. En het is echt niet zo tof als mensen met hun weegschaal blik gaan bepalen of ik te zwaar ben ja of nee van een foto af, terwijl ze er vrijwel altijd echt dik naast zitten.
Er zijn natuurlijk heel erg overduidelijke gevallen, maar zou dat niet zo gauw durven roepen hoor.
Duality schreef:prugelpiet schreef:Van een foto kan je ook al gauw zien of iemand te zwaar is, of niet. We moeten ons soms niet zo blind staren op getallen. Ze kan nog 40 kilo wegen, te lang is te lang. Als je heel klein bent en toch zwaar, past het soms ook niet. Ook niet als je binnen die 20% zit.
Zou ik niet te snel zeggen, ik zie er ook veel zwaarder uit dan dat ik ben. En het is echt niet zo tof als mensen met hun weegschaal blik gaan bepalen of ik te zwaar ben ja of nee van een foto af, terwijl ze er vrijwel altijd echt dik naast zitten.
Er zijn natuurlijk heel erg overduidelijke gevallen, maar zou dat niet zo gauw durven roepen hoor.
Avalanche schreef:prugelpiet schreef:Van een foto kan je ook al gauw zien of iemand te zwaar is, of niet. We moeten ons soms niet zo blind staren op getallen. Ze kan nog 40 kilo wegen, te lang is te lang. Als je heel klein bent en toch zwaar, past het soms ook niet. Ook niet als je binnen die 20% zit.
Dat is het punt dus. Dat kan je niet. Paarden en ponies worden heel vaak veel zwaarder ingeschat dan ze daadwerkelijk zijn en mensen lichter.
Van een foto kan het lijken of een bepaalde combinatie prima kan, terwijl als je naar getallen gaat kijken het soms een heel ander verhaal kan zijn. Je kan je wel niet blind willen staren op getallen, maar over het algemeen geven die vrij wat meer informatie dan een foto.
Daphara schreef:We kwamen hier net terug van een buitenrit en mijn beugels zijn 2 gaatjes korter dan normaal, waardoor ik iets een stoelzit heb en achter in mijn zadel zit.
Avalanche schreef:Daphara schreef:We kwamen hier net terug van een buitenrit en mijn beugels zijn 2 gaatjes korter dan normaal, waardoor ik iets een stoelzit heb en achter in mijn zadel zit.
Maar je geeft hier zelf al een aantal condities waardoor ik de foto anders bekijk..... en zo goed zijn foto's helemaal niet te beoordelen. Wat op de ene foto een perfect plaatje kan zijn, is het op de andere foto totaal niet. Hoe kan een foto dan ooit een goed beeld geven?
Avalanche schreef:Stel het paard is veel te dik, dat vertekent ook enorm. Dan kan het voor het plaatje goed passen, maar als jij weet dat het paard 50 kg te zwaar is, kan het voor het plaatje super mooi lijken, juist door het extra gewicht, maar als je gewoon kille wiskunde gebruikt wordt het heel duidelijk dat het niet meer kan. Dan zijn die getallen toch veel betrouwbaarder?
Avalanche schreef:En die 160 kg zal waarschijnlijk niet passen voor het plaatje, maar jouw paard zal dat idd zonder klachten kunnen dragen.