Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:20

Saskiaatje schreef:
laartjuh schreef:
leuke naam zoz Haha!

Owja op mijn oude manege was een 26 jarige pony die een beetje gek was in zijn bolletje, heb er meerdere hersenschuddingen aan over gehouden + verschoven ruggegraat (dus houzo oude pony's zijn braaf)

Maarja rijd er een meisje op houd hem kei hard aan de teugel met zweep erop, je zag gewoon dattie pijn had, zegt ze ook nog kijk is hoe goed ik rijden kan ik kan hem houden en jij niet

(ik heb een héle zachte hand het doet me gewoon zeer om christa te rijden met een strakke hand, lijkt me zo vreselijk pijnlijk voor haar) maargoed, over die pony hij liep met zijn neus op zijn borst ze reed bovendien met martingaal + slof en sporen + zweep. dus rij je die pony dan goed? lijkt me niet, lijkt me meer dat de hulpdingen het werk doen en die pony pijn doen dan dat je hem goed rijd.

Doet ze goed. Ik rijd ook wel eens met sporen en zweep. Wat is daar erg aan?

Hmm idd, ik rijdt ook met slof + sporen. Kijk, hierbij was het misschien onnodig. Maar niet alle paarden zijn braaf of reageren goed op de hulpen Knipoog Dus soms is het wel nodig.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:16

Ja okee, maar slof en martingaal lijkt me geen paardvriendelijk combinatie.. Knipoog
Al riekt dit verhaal ook een beetje naar penny, want geen enkele manege (een goeie tenminste) laat een (manege)paard met slof, martingaal, sporen en zweep door een meisje rijden.

Hopen wij dan maar met z'n allen...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:15

toen mijn expony (nu loge pony Lachen ) vervelend was ( uitproberen met de nieuwe eigenaar) keken we of het lukte met slof, maar nee hoor. Ze ging letterlijk naar achtere, steigeren en bokken. Riva wil wel aan de teugel, maar je moet ff net dat puntje lef hebben. En zonder slof Tong uitsteken dus die is er snel af gehaald Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:40

slof of geen slof.... dat is de vraag Tong uitsteken

haha nee hoor.. Ken iemand en die ook reedt met slof en sporen maar das gewoon om haar paard voorwaarts te houden en goed op de achterhand te rijden... De combinatie martingaal met slof snap ik het nut niet van..... Maar dat ze met zweep en sporen met slof of martingaal rijd is niet erg zolang ze maar geen tegenstrijdige hulpen geeft.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 16:22

Roane schreef:
Ja okee, maar slof en martingaal lijkt me geen paardvriendelijk combinatie.. Knipoog
Al riekt dit verhaal ook een beetje naar penny, want geen enkele manege (een goeie tenminste) laat een (manege)paard met slof, martingaal, sporen en zweep door een meisje rijden.

Hopen wij dan maar met z'n allen...

Ga maar eens naar de waterberg dan, paarden staan altijd in de box terwijl ze een weide hebben en nouja ben er niet voor niks weg.

owja het was trouwens geen manege pony maar eigen pony die afentoe mee reed in de les, we mochten op die manege met eigen zadel hoofdstel enz rijden als je dat leuk vond, werd dus ook niks van gezegt ofzo.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:07

Gisteren had ik zo'n lol. Tong uitsteken Het was heerlijk benauwd en ik zat heerlijk op Trèsor. Was een beetje rond aan het baggeren door de buitenbak (tantes reden ook buiten) komen er 2 van die mensen aan op de fiets met 2 behoorlijk jonge kinders. Roept opeens één van die jochies "Kijk, paarden! Paarden!" Naja, toen kreeg ik die gigantische grijns dus echt niet meer van m'n gezicht.. vond het zo schattig. Tong uitsteken

shell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:36

ik had gister ook zo'n leuk pennymeisje. ze ging me aangeven bij de dierenbescherming omdat me paard 2 maanden lang 24 uur op het land staat. een echte dierebeul was ik Whoosh! misschien ligt het aanmij maar die luie dikzak van me heb der helemaal geen moeite mee Vork

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:03

Zeker zielig, hij vind het vast ook verschrikkelijk... niet te doen gewoon.. Haha!
ik denk dat de mijne zo ook wel mishandeld wil worden.. Koe

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:37

het is wel via een spel op de chatbox maarjah dat maakt niet uit Tong uitsteken
een meisje had dan 2 paarden zei ze in de chatbox: ik heb een paard te koop staan die Z dresuur heeft bereikt en Z springen ook heeft gehaald. ga ik kijken of dat waar is.. en raad is wat er staat. B+0 springen en B+0 dressuur (nog niks bereikt dus) hij koste maar 1.500 euro en zei wou hem aansmeren voor 150.000 euro Nagelbijten / Gniffelen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:03

ook een meisje op bokt, deed in een topic, alsof zij alles zo goed wist, kom ik haar in een topic weer tegen met foto's van een paard, heeft ze dit geschreven:heelen gaafen paarden.
vond het toch wel heel grappig toen ik het las Nagelbijten / Gniffelen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:50

shell schreef:
ik had gister ook zo'n leuk pennymeisje. ze ging me aangeven bij de dierenbescherming omdat me paard 2 maanden lang 24 uur op het land staat. een echte dierebeul was ik Whoosh! misschien ligt het aanmij maar die luie dikzak van me heb der helemaal geen moeite mee Vork

Hoe kan je dit nou doen! Hoe KAN je! Ik ga je ook aangeven, misschien komt dan de poltie wel op je dak en ga je lekker het gevang in Clown Nee geintje, danm zou ik zelf ook moeten trouwens Tong uitsteken
Een vriendin van mij denkt ook dat ze nogal wat paarden heeft, het begon met een Shetlander, Odet, en die kwam uit Frankrijk enz enz, dat geloof ik dan opzich wel, maar als er een leuk paard te koop staat op Marktplaats heeft zij al geinformeerd enz hea! En dan hebben ze hem bijna gekocht maar dan komt hij niet door de keuring heen of horen we er gewoon helemaal niets meer van en als je er dan naar vraagt is het: "Euh... jaa..." , ik vindt dit écht geloofwaardig hoor! Ik zou der echt bijna geloven, met de nadruk op bijna!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:10

Niet echt Penny, maar best grappig wel Lachen

Mijn nichtje van 8 jaar heeft een tijdje gereden op de manege waar mijn paard staat (m'n paard is een zwarte ruin) ... Nu men nichtje reed altijd op een oud paardje, een schimmel...
Na haar les zei iemand tegen haar om te lachen: "Wel, als je ooit een eigen paardje krijgt, kan je best geen witte nemen, want daar heb je veel poetswerk mee"

Zei ze doodleuk: "ah waarschijnlijk dat Nicky (ik dus) daarom een zwarte heeft!"

Ik heb haar dan wel meegedeeld dat ik uiteraard ook bijna elke dag mijn zwarte schat poets Lachen
Maar ik vond het wel schattig die humor van een 8jarige

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:15

shell schreef:
Dat arme paard.. dat doe je toch niet?? 24 uur per dag op het land. Nee man, je moet hem in zo'n hokje waar hij geen vin kan veroeren proppen en hem daar laten staan voor de komende 2 maanden. Alleen dan kan hij er weer bovenop komen. In een weiland...hoe verzinnen ze 't.. ik had je ook al aangegeven. Knipoog
(uiteraard meen ik dit niet.. mocht iemand dat denken Tong uitsteken )

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:18

ja die heb je erbij he:P die dat denken Knipoog

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:37

Ik krijg nou al medelijden met de paarden van mensen die zo denken. Nagelbijten / Gniffelen

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:20

nou dat van mij was niet echt een penny maar wel een kind die te veel dacht!

benthe en ik waren met Tijg en Quin aan het fietsen, gewoon de pony's lekker laten draven aan de fiets, niks aan de hand
schreeuwen er opeen drie kinderen naar ons DIERENBEUL DIERENBEUL en dat wel 100 x ofzo.
dus later fietste we ze voorbei want ze gingen stil staaan
en ze zeiden het weer dus ik zeg zo.
jaa heel erg zielig wat we met onze pony's doen. maar wil je als je er geen verstand van heb even je mondje dicht houden?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:19

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:22

Kan die foto's daar niet zien

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:23

er is ook een schattig pennymeisje. ze heeft alle namen opgeschreven van de pony's en paarden van de manege. en dan poets ze alle pony's, dan zegt ze tegen een pony: zo Obelixje zal ik je maar helemaal schoon en fijn poetsen. maar ze willen een jaarling kopen van de manege, Amor. een schichtig dier, die laats een hek heeft gesloopt, dat moet dan maar goed gaan, met een meisje van 7, zusje van 4, en ouders die niks van paarden afweten.
Laatst bijgewerkt door Niniane op 04-07-06 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:24

Tutti_Frutti schreef:
Kan die foto's daar niet zien

ik hoop dat de berichten je genoeg zeggen Nagelbijten / Gniffelen

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:01

Omg, wat een ontzettend triest kind.
Ik zit me hier echt gewoon kwaad te maken.. ook hoe ze het in haar hoofd haalt om op een 2-jarige te rijden en dan nog heel Bokt uitmaken voor een stel onwetende idioten. Echt als ik dat kind had gezien had ze persoonlijk een ram voor d'r kop van mij gekregen en dat meen ik serieus.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:18

(niet banketstaaf opvatten voor degene met een wat bredere maat) maar die kond van dat mens is gewoon HUGE!! en dan luistert ze ook gewoon naar een handelaar! hoe stom kan je zijn!!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:37

Tss .. ik had ut gelezen .. Echt teeee erg!! .. Verward Wie is er nou zo dom om op een 2 jarig paard te gaan zitten .. Verward .. En dan zeggen dat we jalours zijn! Boos! .. naja .. ze lijkt wel ene kind van 3 .. Maar die is jnog slimmer dan haar Boos! ..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:17

Maar er hier geen discussie van, anders wordt dit topic ookal gesloten, dat is jammer.

Heb trouwens ook nog een pennyverhaal:
We waren de paarden aan het afzadelen op de manege, ik was nog lekker bezig met de zachte borstel bij de zweetplekken te borstelen en de benen. (Gewoon lekker voor de massage, want de paarden gingen toch naar buiten, dus deed k niet op mijn best poetsen.) En ik deed nog even de hoeven uitkrabben. Dat was me toch een probleem! Toen ik net begon met borstelen, stond iedereen al buiten met de paard om op de wei te zetten. Terwijl borstelen binnen 10 minuten zeker klaar kan zijn. Maarja, het is teveel moeite, want trouwens.. Ze gaan dadelijk toch de wei op, dus dan hoef je niet even te borstelen, want dan worden ze toch weer vies. Ik werd woedent en zei van: 'Dus jij gaat je vanavond dus ook niet douchen?' Dat meisje keek me raar aan en zei van wel. Ik zei: 'Moet je wel niet doen hoor, morgen zweet je weer, is dat douchen toch voor niks gebeurt?' Toen hield ze zich stil. Toen ik dus klaar was halster gepakt en een touw en mee gegaan met de groep. De paarden moesten in de achterste wei rechts. Daar stond al een paard, echt een totale ramp! Ik zei van: 'Gooi die paarden erin.' die zeiden: 'Maar daar staat al een paard.' Ik dus daarheen lopen en dat paard erin gedaan, ze keken me allemaal met grote ogen aan van huh?? Toen kwam de dochter van de eigenaar en zij zei ook van, gooi die paarden er nou in en toen deden ze het allemaal plotseling :S. Ik erger me daar echt DOOD aan, maar ik ga gelukkig heel binnenkort van de manege af, zodra de 10-rittenkaart op is. Dan krijg ik les op mijn verzorgpaard en daarvan weet ik dat die lekker wordt verzorgt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:22

Michellkuh schreef:
Maar er hier geen discussie van, anders wordt dit topic ookal gesloten, dat is jammer.

Heb trouwens ook nog een pennyverhaal:
We waren de paarden aan het afzadelen op de manege, ik was nog lekker bezig met de zachte borstel bij de zweetplekken te borstelen en de benen. (Gewoon lekker voor de massage, want de paarden gingen toch naar buiten, dus deed k niet op mijn best poetsen.) En ik deed nog even de hoeven uitkrabben. Dat was me toch een probleem! Toen ik net begon met borstelen, stond iedereen al buiten met de paard om op de wei te zetten. Terwijl borstelen binnen 10 minuten zeker klaar kan zijn. Maarja, het is teveel moeite, want trouwens.. Ze gaan dadelijk toch de wei op, dus dan hoef je niet even te borstelen, want dan worden ze toch weer vies. Ik werd woedent en zei van: 'Dus jij gaat je vanavond dus ook niet douchen?' Dat meisje keek me raar aan en zei van wel. Ik zei: 'Moet je wel niet doen hoor, morgen zweet je weer, is dat douchen toch voor niks gebeurt?' Toen hield ze zich stil. Toen ik dus klaar was halster gepakt en een touw en mee gegaan met de groep. De paarden moesten in de achterste wei rechts. Daar stond al een paard, echt een totale ramp! Ik zei van: 'Gooi die paarden erin.' die zeiden: 'Maar daar staat al een paard.' Ik dus daarheen lopen en dat paard erin gedaan, ze keken me allemaal met grote ogen aan van huh?? Toen kwam de dochter van de eigenaar en zij zei ook van, gooi die paarden er nou in en toen deden ze het allemaal plotseling :S. Ik erger me daar echt DOOD aan, maar ik ga gelukkig heel binnenkort van de manege af, zodra de 10-rittenkaart op is. Dan krijg ik les op mijn verzorgpaard en daarvan weet ik dat die lekker wordt verzorgt.

ooh Bloos! vreselijk irritant zeker! hoe oud waren die kinderen?