[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:27

Fijn dat het zo goed gaat de laatste tijd.

Wat ik me wel afvraag. Vindt Shan de galopperende paarden spannend of dénk jij dat hij het spannend zóu kunnen gaan vinden waardoor jij gespannen gaat zitten en dat hij als reactie op jouw gespannen houding nerveus wordt? Een paard 'hoort' niet echt te schrikken van galopperende paarden. Ik neem aan dat hij ook niet nerveus weg kruipt als hij in het land een paard langs ziet galopperen. Waarom in de bak dan wel?

Kimmie25501

Re: [VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 10:01

Nee, ik had er in principe niet zo'n moeite mee. Op een gegeven moment schrok hij al als ik been gaf, maar toen ben ik gewoon doorgegaan. Die paarden stampten echt verschrikkelijk en dat vond hij een beetje raar haha.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:11

Misschien moet jij juist ook veel gaan galopperen met Shan. Veel paarden ontspannen makkelijker na een stuk galopperen. Ook tussen vrolijke paarden. Zolang jij hem op een volte kan houden, zou ik juist veel gaan galopperen met hem. Dan ben je ook van je koudwatervrees af. Die heeft Shan niet, dat heb jij wel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 10:17

Dat wil ik ook gaan doen. Ook omdat ik veel moet oefenen met ontspannen. Maar aangezien die paarden soms ook voor mijn neus begonnen te bokken, vond ik dat gisteren niet zo veilig haha. Ik zal het volgende week dinsdag als ik ga rijden gaan doen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:20

Dus was je toch gespannen? Net geef je aan dat je dat niet was, maar nu lees ik eigenlijk het tegenovergestelde.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 10:25

Ik had het over het galopgedeelte. En natuurlijk was ik een beetje gespannen, maar dat heb ik altijd als ik op Shan zit haha. Maar ik had het niet erger dan normaal ofzo. In galop vind ik het sws heel moeilijk om te ontspannen, ook op andere paarden. Maar daar heb ik een oefening voor meegekregen van mijn cesartherapeut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:26

Paarden kunnen altijd bokken. Dus dat je zegt dat je bang bent ze voor je neus kunnen bokken snap ik niet echt. Je wilt toch juist dat hij zo bomproof mogelijk wordt? Dat kun je niet bereiken als je hem niet bloot stelt aan eventuele enge dingen. Zo kun je toch nooit lekker rijden als je constant op je hoede moet zijn omdat er misschien wel iets gebeurt waar je paard van schrikt? Je wilt dat hij je gaat vertrouwen maar dat lukt niet als je hem geen leiding geeft.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 10:29

Tja, ik heb liever geen botsing. Of een paar hoeven in mijn neus. Ik denk ook aan mezelf, als je het niet erg vindt. Ja klopt, maar voor nu vindt ik dat nog superspannend, en doe ik liever nog niet te enge dingen. Ik weet wel dat ik leiding moet geven, maar dat vindt ik nog heel moeilijk. Ik ben na mijn val gewoon banger geworden dan ik eigenlijk wil toegeven. Denk daar alsjeblieft aan.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:56

Lieve kim, ik ben meestal stil, maar vind het knap dat je weer vertrouwen opbouwt. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En als het niet goed voelt, dan laat het nog even. Leiding geven betekent ook je eigen grenzen kennen en je daarin bewegen. Beter dat je rust bewaart dan dat je gespannen in een groep bokkende paarden mee gaat doen. Dat bomproof maken in een groep frisse paarden kun je over een half jaar ook nog doen ;) Trouwens ik geloof dat ik zelf waarschijnlijk de bak uitgegaan was. Mijn volbloed gaat waarschijnlijk gezellig meedoen. Ligt er helemaal aan hoe het voelt en hoe je jezelf op dat moment voelt. Maar als jij er onzeker van wordt, om wat voor reden dan ook, dan kun je t beter niet doen dan iets forseren.
En over galopperen, als je de mijne heet wil hebben moet ik juist galopperen. Dus dat het ontspannen maakt, is per paard verschillend.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 14:11

Dankjewel ditta!
Ik ben blij vandaag! Ik was met iemand aan het praten op de poetsplaats en op een of andere manier ging toen de knop om. Ik heb besloten om Shan gewoon te gaan behandelen als Oreo. Tijdens het longeren ging dat al veel beter, en daarna ook buitenom gelopen ipv binnendoor. Gewoon om weer iets anders te doen. Ik heb hem wel aan de hand ingestapt, maar het opstappen ging al een stuk beter. Het rijden zelf was ook al rustiger. En daarna, ik ben zo blij, heb ik gesprongen! *\o/* *\o/*
Het was een minisprongetje van 20 cm, en we zijn er drie keer overheen gegaan. Waarvan we een keer de sprong omgooiden. Maar hij deed het supergoed! Er is wel een filmpje gemaakt, dus die zal ik laten zien als ik hem heb. Daarna weer lekker afgezadeld en op stal gezet. Hij was echt superbraaf!
Morgen ga ik samen met Sophie Shan observeren. Is ook wel eens goed voor haar.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:17

Kimmie25501 schreef:
Dankjewel ditta!
Ik ben blij vandaag! Ik was met iemand aan het praten op de poetsplaats en op een of andere manier ging toen de knop om. Ik heb besloten om Shan gewoon te gaan behandelen als Oreo. Tijdens het longeren ging dat al veel beter, en daarna ook buitenom gelopen ipv binnendoor. Gewoon om weer iets anders te doen. Ik heb hem wel aan de hand ingestapt, maar het opstappen ging al een stuk beter. Het rijden zelf was ook al rustiger. En daarna, ik ben zo blij, heb ik gesprongen! *\o/* *\o/*
Het was een minisprongetje van 20 cm, en we zijn er drie keer overheen gegaan. Waarvan we een keer de sprong omgooiden. Maar hij deed het supergoed! Er is wel een filmpje gemaakt, dus die zal ik laten zien als ik hem heb. Daarna weer lekker afgezadeld en op stal gezet. Hij was echt superbraaf!
Morgen ga ik samen met Sophie Shan observeren. Is ook wel eens goed voor haar.

Wauw! Dat is super om te horen *\o/*

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:56

Topper ben je!
Niet teveel vooraf analyseren, maar gewoon doen. Lekker zo doorgaan

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 20:37

Een heel kort filmpje van het springen. Het ziet er nog niet uit, maar het is een begin! Ik heb ook al met een vriendin afgesproken dat ik wss volgende week zondag ook ga springen.

En zo hangt Oreo nu op mijn muur:

Afbeelding

Ik wil er nog twee anderen bijhangen zodat het een soort drieluik wordt.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:17

Springen ziet er al leuk uit!

Oreo hangt daar heel mooi aan je muur!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:20

Mooie foto van oreo zeg!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 21:35

Dankjewel!
Hoe vaker ik dit filmpje kijk, hoe meer ik mij schaam voor mijn houding :')
Oef, ik kan echt veel beter haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:41

Lekker door oefenen en dan komt het vast goed.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:13

Ik vind altijd hoe lager het is, hoe moeilijker netjes te zitten haha. Je hebt in ieder geval wel lol! En het is nou ook weer niet zo dat je zit dramatisch is :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:55

Alle begin is even wennen. Knap hoe jullie het samen oppakken. Jullie verbeteren gestaag.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 09:59

Zeker weten!
Myrt, ja dat klopt wel. Ik had ook niet echt verwacht dat hij over zo'n huppeltje al zou springen haha.
Dankjewel senna!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 11:59

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:24

Vandaag begonnen met lekker poetsen. En toen zag ik ineens iets zwarts in zijn vacht, met pootjes, dat bewoog, het bleek een spin te zijn :\
Helaas kon ik hem op een gegeven moment niet meer vinden, en Sophie ook niet. Het triggerde hem natuurlijk verschrikkelijk, want het jeukte. Hij ging ook enorm trillen, maar we konden hem echt niet vinden. Toen besloten we om even naar buiten te gaan, zodat hij kon rollen en de spin er misschien uit kon gaan.
Toen hij buiten stond ging hij eerst vriendjes maken.

Afbeelding

En ook rollen. Daarna zetten we wat attributen in de bak, zoals een blok, een balk, een zweep, een staander etc. Het blok vond hij wel interessant.

We hebben hem even geobserveerd en zijn daarna weer naar binnen gegaan. Hij bleef buiten wel de hele tijd rillen en trappen naar de spin dus.
Toen hij op de poetsplaats stond trapte hij weer, maar toen toen Sophie ernaast stond. Toen heb ik besloten dat we klaar waren met poetsen, en de deken weer opgedaan. Hopelijk gaat de spin eruit, want dit was niet erg prettig.
Morgen heb ik weer les. Volgende week zondag ga ik zelf een keertje springen en de zondag erna gaan Sophie en ik misschien met Shan vrijspringen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:28

Was de spin geen teek toevallig?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:23

Hij doet net als mijn reus. Die is ook zo'n draakje met die dingen. Mijn vriend had een bekertje koffie op de paal bij de rijbak gezet vanmorgen (had wedstrijd) en hij loopt een paar pasjes en duwt met z'n neus z'n bekertje eraf. Moest wel lachen erom :x

En dat spinnetje, wat dat groot of best wel klein? Want zou idd zoals Esther zegt best een teek kunnen zijn en dat is niet zo best.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:33

Was het geen vlieg? Um had een vaste lifter, lees halfdode vlieg, op zijn buik en bleef ook maar trappen. Beest eraf geborsteld en klaar.