jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:53

Ik ook :')
Vindt ze de laatste tijd wel heel erg brutaal, die penny's. In een bosje bij mij in de buurt stond altijd een paard. Het enigste wat ik deed als 'fan' als ik er langsliep, was snel een aai geven als ie bij de rand stond, en ik noemde hem brownie, omdat ie bruin was :+ En dat was t :') Oja, in een weitje verderop stond een zwart paard en een witte pony, genaamd black beauty en naar die kleine witte pony uit die black beauty film :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:42

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat we mensen hier openlijk belachelijk gaan maken, volgens mij mag een link dus niet ;)

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:13

xanthos111 schreef:
Enkele jaren geleden had ik mijn pony laten meelopen op een ponykamp van de manege waar ik toen stond. Had er het volste vertrouwen in dat alles ging goed komen want er waren meerdere stalgenootjes waar ik goed bevriend mee was die meededen aan het kamp.
De kampen zaten zo in een dat je voor 1 week meestal op dezelfde pony reed.

De voorlaatste dag van het kamp kwam ik even kijken hoe het was en wie er op reed enz.
Een jong pennymeisje met roze rijbroek zat keurig op ponylief en ze reed eigenlijk best goed voor haar leeftijd en vooral omdat ze nog niet lang reed.
Ze stappen de piste uit en automatisch neem ik mijn pony over van haar en begin hem af te zadelen.
Komt ze opeens woedend naar mij toe en roept dat ik met mijn "poten" van HAAR pony moet afblijven en dat zij de eigenaar was.
Nouja seg :') Heb haar dan wel even netjes gezegd dat ik de echte eigenaar was.
Meisje schaamde haar kapot :=

Was dit in Velzeke^^?

BOKTMANDYY

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:23

Hahahahahaha hoe durven ze ook he.
Heb ook zoiets gehad, mijn haf werd altijd uit stal gehaald op de manege omdat de meeste pennys dachten dat hij een manegepony was, terwijl hij toch echt op stal stond tussen de andere pensionpaarden. Liep er een keer een meisje mee uit stal en had haar vriendinnetje bij zich, ik liep er achteraan en hadden zij niet door, was ze haar vriendinnetje aan het vertellen dat ze zoveel leuke dingen met haar merrie anouska had meegemaakt, dat ze zoveel schattige veulentjes had gekregen door anouska. Ohja en ze sprong ZZ met haar merrie. Toen vertelde ze haar vriendin dat ze haar pony wel even zou zadelen met een zadel van een manege pony omdat ze sleuteltje van haar kastje was vergeten. Toen kwam ik wel even in actie, zei dat ze met haar poten van mijn pony af moest blijven, dat het absoluut geen merrie is want er hangt toch echt een koker onder met daarin jawel.. toch echt een piemel, die ponylief even mooi liet hangen, had geen mooiere timing kunnen plannen. En dat United absoluut geen ZZ zpringpony is maar een dressuur pony was. Em ze durfde me nog tegen te sprekem ook, gelukkig kwam de instructice eraan die ik goed ken, heeft het zaakje verder afgehandeld. Maar goed dat ik met ponylief wegliep want anders was ik dit kind toch letterlijk in de haren gevlogen

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:26

BOKTMANDYY • wauwhe, ik snap echt niet hoe ze dat durven doen! het toppunt van penny..

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:29

Ja ze wordem steeds erger, vind het niet normaal, en ik heb border line en heb al zoveel moeite mijzelf in te houden als zoiets gebeurt, erger als de normale bokkers hier zouden reageren, reageer ik met mijn borderline 10 x heftiger

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:28

Over penny's gesproken ik had 7 meiden op mijn manege als ik en mijn vriendin stallen aan het uitmesten waren en de paarden borstelde en opzadelden zaten hun gewoon rustig op het hek naar ons te kijken wanneer ik eindelijk klaar was! Op een gegeven moment zij een meisje uit die groep " ik had nog zin in rijden vandaag maar nu niet meer dit duurt me veel te lang" waarnaar mijn vriendin riep " als je zo graag wilt rijden doe dan iets" tja en toen waren ze boos we kregen de volle laag over dat we alles fout deden!!!
Gelukkig was het een inhaal les want hun hoef ik effe niet meer te zien! :(
X

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:15

Een penny van ongeveer 13/14 jaar heeft mij een keer heel geduldig uitgelegd hoe ik een paard
Opzadelen moet.Ik zat een beetje met een dekje te worstelen dat niet goed onder het zadel zat.Maar
Ik vond dat toch lief van haar en heb maar niet gezegd dat ik 6 jaar paardrij.En haar bedankt voor haar
Hulp.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:20

Och, wij hadden zo'n mafkeesje bij ons op stal weleens rond lopen.
Die sowieso al ELKE keer vroeg of ze op mijn pony mog rijden en dat ik haar dan les zou geven.

Maar goed, het toppunt:
Ik kwam een keer aan op stal en liep vervolgens naar me pony in de wei, stond dat '' mafkeesje '' er dus bij.

Beweerde die gek toch dat Caprice (mijn pony) niet van mij was, maar van MIA (de stal eigenaresse) helaas heette zij LIA met een '' L ''
Heb haar gelijk even vertelt op misschien niet zo leuke manier dat ik liever niet had dat ze nog in de buurt van mijn pony kwam, daarna heb ik haar nooit meer gezien op stal. Dat was nou ook weer niet de bedoeling dus dat vond ik ook een beetje zielig :(:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:03

Nou het is niet de bedoeling om mensen hier openlijk belachelijk te gaan maken nee, dus ik stel voor dat we verder gaan met nieuwe penny-ervaringen ;)

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:11

ik had gister last van 2 meisjes van een jaar of 9/8 .
ik ging met een vriendin naar mijn paard en we waren van plan om te rijden , komen we aan bij mijn paard bleek er feest bij de buren te zijn nou niet zo'n groot probleem , dus wij mijn paard uit de wei halen paardje lief was lekker rustig en wou de hele tijd knuffelen . dus wij beginnen met opzadelen hoor ik opeens 2 meisjes naar mij en mijn vriendin roepen ik heb het genegeerd dus wij lopen naar de bak staat er bij de buren een trampoline in de tuin langs de bak die meisjes op die trampoline allemaal springen en dan ... toen zagen ze mij met mijn paard lopen beginnen ze al wat ze kunnen kei hard te gillen mijn paard schrikt ervan en loopt heel snel en komt helemaal bij mij lopen ik ben gewoon rustig verder gelopen een maal bij de bak aangekomen beginnen die meisjes nog harder te gillen mijn paard vond het niet meer eng na zo veel keren gillen , dus ik stap op blijven die meiden maar gillen mijn paard word opeens heel gespannen want er kwamen honden blaffend aan gerend dus ik afgestapt en mijn paard aan mijn vriendin gegeven en ik ging de longe lijn halen dus ik mijn paard longeren komen die meiden zowat tegen de bak staan en beginnen weer te gillen mijn paard geeft een bok en rent super hard op het hek van de bak af ( het is een buitenbak) ik trok mijn paard net op tijd terug anders was ze denk ik door het hek gerend dus ik mijn paard kalmeren beginnen die meiden ook nog te roepen : meisje ga je nog rijden ? (ik negeren) meisje jij kan echt niet rijden met je dikke kop!!!! (ik negeren ) vragen ze ook nog eens mogen wij er nou op ? gelukkig konden ik en mijn vriendin ons in houden want anders hadden alle hoeken van de bak gezien !! mijn paard zat weer vol stres en ze was eindelijk weer ontspannen na de verhuizing grrr sommigen mensen ....

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:17

jeromyxx schreef:
ik had gister last van 2 meisjes van een jaar of 9/8 .
ik ging met een vriendin naar mijn paard en we waren van plan om te rijden , komen we aan bij mijn paard bleek er feest bij de buren te zijn nou niet zo'n groot probleem , dus wij mijn paard uit de wei halen paardje lief was lekker rustig en wou de hele tijd knuffelen . dus wij beginnen met opzadelen hoor ik opeens 2 meisjes naar mij en mijn vriendin roepen ik heb het genegeerd dus wij lopen naar de bak staat er bij de buren een trampoline in de tuin langs de bak die meisjes op die trampoline allemaal springen en dan ... toen zagen ze mij met mijn paard lopen beginnen ze al wat ze kunnen kei hard te gillen mijn paard schrikt ervan en loopt heel snel en komt helemaal bij mij lopen ik ben gewoon rustig verder gelopen een maal bij de bak aangekomen beginnen die meisjes nog harder te gillen mijn paard vond het niet meer eng na zo veel keren gillen , dus ik stap op blijven die meiden maar gillen mijn paard word opeens heel gespannen want er kwamen honden blaffend aan gerend dus ik afgestapt en mijn paard aan mijn vriendin gegeven en ik ging de longe lijn halen dus ik mijn paard longeren komen die meiden zowat tegen de bak staan en beginnen weer te gillen mijn paard geeft een bok en rent super hard op het hek van de bak af ( het is een buitenbak) ik trok mijn paard net op tijd terug anders was ze denk ik door het hek gerend dus ik mijn paard kalmeren beginnen die meiden ook nog te roepen : meisje ga je nog rijden ? (ik negeren) meisje jij kan echt niet rijden met je dikke kop!!!! (ik negeren ) vragen ze ook nog eens mogen wij er nou op ? gelukkig konden ik en mijn vriendin ons in houden want anders hadden alle hoeken van de bak gezien !! mijn paard zat weer vol stres en ze was eindelijk weer ontspannen na de verhuizing grrr sommigen mensen ....

Wow dat is echt erg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:38

Ik vind het eigenlijk jammer dat dit topic zo'n wending heeft genomen, dat een bokker belachelijk maken. Ik heb getemd.

En by the way, ik had vroeger ook 2 pony's en een verzorgveulen. Who cares :') Jaloezie is een lelijk iets.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:43

Moet dit nou allemaal zo openbaar? Dat er wat pb's worden verstuurd a la, maar het lijkt me niet zo leuk voor haar als ze hier zo duidelijk belachelijk wordt gemaakt. Dus nogmaals, zullen we weer verder on topic? :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-01-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:43

shadowismy schreef:
lieveli schreef:
Ik vind het eigenlijk jammer dat dit topic zo'n wending heeft genomen, dat een bokker belachelijk maken. Ik heb getemd.

En by the way, ik had vroeger ook 2 pony's en een verzorgveulen. Who cares :')

hahah vrede op aarde :) :D

Begin eerst maar eens met vrede op bokt.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:48

Dat je over het bedoelde onderwerp praat.

Wij hebben een heel schattig meisje (van kennissen) en die rijd altijd op een witte pony, en daar verteld ze altijd hele verhalen over. (Ze is 4) Zo schattig!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-01-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:48

lieveli schreef:

En by the way, ik had vroeger ook 2 pony's en een verzorgveulen. Who cares :') Jaloezie is een lelijk iets.

Ik verzorgde als 10-jarige 5 shetlanders van 1 eigenaar en ook nog n andere shet van n andere eigenaar en twee shets van weer n andere eigenaar....
Penny =D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:52

Oh, dat is wel heel erg lief. Een meisje van 4, daar smelt mijn hart nou van. Zo maak ik mijn oppaskindjes altijd blij, ze zijn allebei 7 jaar, hebben een gemene ziekte die nooit over zal gaan. En ik word intens blij als ik ze zie stralen wanneer ik ze meeneem naar ramona en rens. En paardlief is natuurlijk zo rustig en braaf, voordat ze drachtig was van rens altijd met zijn 3en erop, heb zo een leuke roze en rode cap gekocht voor ze, die schatjes

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:55

BOKTMANDYY schreef:
Oh, dat is wel heel erg lief. Een meisje van 4, daar smelt mijn hart nou van. Zo maak ik mijn oppaskindjes altijd blij, ze zijn allebei 7 jaar, hebben een gemene ziekte die nooit over zal gaan. En ik word intens blij als ik ze zie stralen wanneer ik ze meeneem naar ramona en rens. En paardlief is natuurlijk zo rustig en braaf, voordat ze drachtig was van rens altijd met zijn 3en erop, heb zo een leuke roze en rode cap gekocht voor ze, die schatjes

Ja, zo leuk om die kinderen zo blij te horen praten. En zo nieuwsgierig zijn :')
Echt lief.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:55

Ik heb een tijd terug op de vorige stal ook iets meegemaakt, al hoewel het was met mijn paard ik was er zelf niet bij.

Ze staan allemaal apart in weides, en er woont niemand bij dus als er geen stalgenoten zijn is er niemand die oplet. Een van mijn stalgenoten zag een jong meisje (jaar of 10) bij mijn wei staan, ze liep er naar toe en vroeg wat ze kwam doen. Toen zei ze dat ze van de eigenaar (ik dus) wat met hem mocht doen, rijden en borstelen. Toen vroeg mijn stalgenoot hoe het paard dan heette, en de eigenaar. Dat wist ze niet ze wist alleen dat het een jongen was.. (ja hehe dat is wel te zien ja) :+ Dus mijn stalgenoot heeft haar vriendelijk verzocht het terrein te verlaten, daarna meteen mij op de hoogte gesteld. Ik vond het wel grappig, maar ik ben wel blij dat ze niet echt wat met hem heeft kunnen doen omdat hij best moeilijk kan zijn. En ik heb geen zin dat ik mijn paard ergens vandaan kan vangen.. :o

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:56

ik ken nog echt zo een vreselijke penny grrrrrrrr................. ik was een keer aan het helpen bij de beginners en toen was ik aan het opzadelen komt er zo een beginner kind van 10 naar me toe en ze zegt wat een lelijke pony is dat waarop ik antwoord: oke (nog rustig want dat pony'tje is vet lief) zegt ze: mijn pony is veel mooier deze is gewoon afschuwelijk (ik nog steeds rustig oke zeggen....) toen liep ze opeens naar voren en ze trok hem keihard aan ze manen en ze rende weg je wilt niet weten hoe boos ik toen was.. ze had een hele bos uit ze manen getrokken dieren beul dat het er is!!!!!! en zij heeft een eigen pony ik wil niet weten hoe zielig die nu wel niet is.....

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:58

Heeft ze wel heel hard moeten trekken :?

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:00

BOKTMANDYY schreef:
Heeft ze wel heel hard moeten trekken :?

ja ik weet drm was ik ook zo boossssssssssss!!! -:(- 8)7

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:08

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:14

07:50 gooit ze nou wat tegen de pony aan, lekker doen zo, bokt ie n keer heb je mooie hoeven op je gezicht