Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:29

besteling van palmbierlover zit in de envelop en gaat morgen op de bus.
iemand nog intresse in tuig.
ik ben erg goed koop.
en bij elke bestelling krijg je een gratis item.

some of my tack hoe het nu is

http://i48.tinypic.com/2i7tyjd.jpg

http://i48.tinypic.com/2rnvabq.jpg
close up oor
http://i49.tinypic.com/2ms1opg.jpg

http://i50.tinypic.com/fbmj2h.jpg
close up bit
http://i49.tinypic.com/sgk420.jpg
westernhoofdstel
http://i46.tinypic.com/4sl3yf.jpg
luchtzuigband

halster
http://i45.tinypic.com/iop7q9.jpg

ik maak nog meer tuig maar heb daar ff geen fotos van

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:05

daf3 schreef:
Maar moet dat andere oog dan bruin? Of ook blauw? Wat is mooier denk je? Zou ik de hoefjes zo gelig laten of veranderen in bijvoorbeeld grijs?

Maakt op zich niet zo veel uit, het kan allebei :) Heb zojuist wat plaatjes op google zitten bekijken en je ziet vooral bonte paarden met lichtgekleurde hoeven (wanneer ze een wit been hebben hebben ze vaak een lichte hoef, en donkere benen hebben vaak een donkere hoef) maar er staan ook plaatjes van donkere hoeven onder witte benen, lijkt me dat het dus allebei kan. Misschien is het zwart gemaakt met een een speciaal smeerseltje oid voor de show, maar dan nog... als het blijkbaar in het echt gewenst is qua kleur, dan zal het ook niet misstaan op je model! hoefkleuren kunnen dus allebei :j wat je wilt!
Maanogen idem, kan ook allebei, net wat je zelf het mooiste of het leukste vind. Kan op een witte vacht, ook in een donkere vacht.

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:00

Telpeva: dankje :9 ik denk dat ik dan de lichte kleur hoefjes doe. Dankjewel voor al het info. :j ik vind jou repaints altijd erg mooi _/-\o_ ik hou je op de hoogte!

Jaimy1999 wat een leuk tuig! *\o/*
Xlunalove wat leuk! We pbe wel verder! Heel leuk dat je geintreseerd bent! *\o/* :D dankje :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:49

hierbij dan mijn dekentjes van vandaag

Shetlanderdeken met Smiley op Shetlander merrie Flavor
(met bijpassend veulenhalster; had ik al een keer gemaakt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7VRMYID.jpg

Sjieke dekens op de Camarquemerries
Afbeelding
Links in het geel Camarquemerrie Tiara en rechts in het zwart Camarquemerrie Silverstar, de dekens zijn dus heel toepasselijk op hun namen
Met die gele had ik overigens ruzie, ik kreeg de buiksingels niet goed, zoals te zien is op de foto, zal er nog wel een keer naar kijken..
De halsters had ik eigenlijk gemaakt voor de andalusiers, maar passen hun ook

Ik heb nog een sterrendeken gemaakt, maar nu in een andere kleur
(klein beetje gebaseerd op het stofje wat jaimy1999 voor haar dekens had
en het halster is van Carmen99)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHLG3NTC.jpg

en met deze deken ben ik even vastgelopen, heb geen idee wat voor kleur sluiting ik moet maken
Afbeelding
keuze uit groen, rood, roze, of wit
oja lichtblauw heb ik ook nog
help?

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:21

palbierlove echt heel leuk dat je nu ook groen sterretjes stof hebt.
voor die vastlopende deken zou ik groen of wit doen.
maar voor de rest is je tuig weeer prachtigggggggggg.

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:09

@pbl, ik denk dat als je de sluitinkjes niet wil laten opvallen, je ze het best wit kan doen. En anders groen.
Waar haal je die leuke stofjes vandaan? (ik bedoel die met die groene sterretjes)
@daf3, supperleuke repaint!

Ik denk: lekker het hele weekend schleichen. Vergeet ik mijn knutselspullen! Werd dus een heel weekend vervelen. Maar ik had wel verfspullen, dus ben ik maar weer eens gaan repainten. Op eens iets anders dan een paard, namenlijk een muis!

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:49

Telpeva schreef:
Tjonge jonge gaan we weer beginnen over na-apen... hou op schei uit.
Na-apen doen we allemaal, jij zelf ook annickx... of wou je beweren dat je zadels, hoofdstellen, halsters en what not allemaal zelf bedacht hebt.. nee, die zijn al honderden, sommige varianten zelfs al duizenden jaren in gebruik. Wij (jij ook) apen allemaal na van deze 'echte' voorbeelden om kleine miniatuurversies te maken.

De modelpaard hobby, en daarmee bedoel ik het schilderen, het namaken van tuig, boetseren, alles, was al lang en breed verzonnen al voordat jij of ik of wie dan ook hier in dit topic nog maar geboren was. Doe nou ajb niet alsof je het zelf allemaal uitgevonden hebt, want dat ís gewoon niet zo.

Ik zeg ook niet dat ik dat heb uitgevonde hé ;) Ik zei alleen maar dat ze gewoon echt alles letterlijk precies hetzelfde maakt. Eerst had ze wel haar eigen 'stijl' maar toen voegde ze mij toe en toen was alles precies op dezelfde manier gemaakt als bij mij ;) Dat viel me gewoon op, verder niet want ze doet niet gemeen tegen mij ofzo.

_____________________________________________________________________________________________________________

Pfoeeh, ik heb het echt superdruk nu met bestellingen, maar ik blijf het leuk vinden :) ben nu bezig met een bestelling van 56,19 (uit mn hoofd)

Binnenkort verwacht ik nieuwe kleuren leer, ook oranje leer dus dat word een EK set :) Een exclusieve, voor de verkoop (hoogste bieder)

Heb nog steeds mijn pakketje voor Modelpferdeversand niet gekregen :( Daar baal ik erg van. Heeft iemand een idee (of ervaring) hoelang dat kan duren? Want ik wacht al meer dan een week en heb al wel betaald enzo.

@daf3 Ik heb 3 repaints van Sanne maar de eerstvolgende keer dat ik weer een repaint bij haar laat maken zijn het er 2 in 1 keer, 1 van Baukje en 1 van een googleplaatje :D

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:50

ik heb toen een keertje samen met telpeva besteld toen duurde het ong een week voordat het aankwam.

ik wacht tot het ophoud met regenen moet een pakketje naar post brengen met de 2 repaints die af zijn en wil niet zeiknat regenen nu kan ik ook wel met de auto maar dan betaal je weer blauw aan parkeren.

Gister nog even schleichjes gesnuffeld maar ze hebben bijna niks bij intertoy's en bij mijn ene winkeltje hadden ze ook niet veel staan. Dus voor de winnaars van de wedstrijd zal ik de prijzen daar bestellen want kwa veulens stonden er maar 3. En dan weet ik zeker dat ze onbeschadigd zijn omdat ze daar heel zuinig zijn op de schleichjes.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:11

Klopt, toen Roosje en ik bij MPV hadden besteld duurde het precies een week tot ik het pakketje binnen had, het pakketje stond namelijk op mijn naam (volgens mij had ik het op een woensdag besteld en de woensdag daarop binnen gekregen, zoiets was het geloof ik)

Ik baal ook van het regenachtige weer, ik wil een model vernissen maar dat durf ik nu niet, ben bang dat dat niet goed gaat met alle vocht in de lucht ;(

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:20

Telpeva schreef:
Klopt, toen Roosje en ik bij MPV hadden besteld duurde het precies een week tot ik het pakketje binnen had, het pakketje stond namelijk op mijn naam (volgens mij had ik het op een woensdag besteld en de woensdag daarop binnen gekregen, zoiets was het geloof ik)

Best snel! Ik had het vorige week zaterdag besteld en betaald, en is er nu nog niet :( misschien komt dat door het pinksterweekend

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:29

Ik hoop het wel voor je, misschien dat hij alsnog vandaag of morgen binnen komt :(:)

Misschien een stom idee, maar heb je je bankrekening recentelijk nog gecontroleerd? omdat je eerder al zei dat er mogelijk iets mis was gegaan met de bestelling, misschien dat MPV voor de zekerheid je betaling teruggestort heeft? Je weet maar nooit... en als het nou vandaag of morgen nog steeds niet binnen is kan je er altijd nog een mailtje aan wagen, zover ik weet en gelezen heb zijn ze best aardig en klantvriendelijk bij MPV :j

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:25

hoofdstel van lint 0.70
hoofdstel van leer (eht leer) 0.90
halster van lint 0.80
halster van doorzichtig lint 0.60
halster van echt leer 0.90
sjabrakjes 0.30
westernhoofdstel van lint met teugels van lint 0.70
westernhoofdstel als op de foto 1.00
luchtzuigband van de foto 0.50
luchtzuigband van leer 0.65
luchtzuigband niet onderlegt met vilt 0.40
been beschermers per 2 paar 0.40
deken 1.10
fallabella deken 0.60
stal set halster deken en been beschermers 1.60
rij set zadel sjabrakje hoofdstel en beschermers 2.00

prijzen van mijn tuig

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:32

carmenbrun: ziet er leuk uit!
PBL: wauw! ik vind die gele van de camerague merrie het leukst.
de oude camerague die zit ik nog te zoeken, die wil ik heeeeel graag! heb op MP al iemand een emailtje gestuurd maar ik heb nog niets terug ;(
jaimy: misschien kan je met www.webklik.nl een eigen site maken, dat is beter dan heel de tijd prijzen te plaatsen waar degene die niks bij jou willen kopen helemaal niks aan.

ik heb het roze dekentje af en ben nu met een heel speciale fallabella dekentje bezig. zal straks foto's uppen.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:24

Jasjee schreef:
mooie paardjes heb je ik heb er 19 jij?

ik zie dat je nieuw bent maar het bericht dat je plaatst is een oneliner en die zijn niet toegestaan!
zorg ervoor dat het bericht echt iets toevoegt aan het topic en niet alleen aan een persoon gericht is!

p.s. hier is laatst een grote discusie over geweest!

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:45

Jasjee leuk dat je meepraat maar let op de oneliners.

binnenkort komt er van mij een advertentie op marktplaats voor schleich tuig dus dan post ik de link wel

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:50

bedankt voor jullie hulp bij de stippendeken, ik zat zelf ook aan groen te denken
het stofje van de stippendeken is van een haarband, is niet zoveel, kan er maar 2 uithalen ofzo, maar ga binnenkort een keer kijken of ik nog meer haarbanden kan vinden oid
het stofje met de sterren heb ik zelf gemaakt door sterren erop te tekenen met textielstiften en een sjabloon

mijn pakje van mpv was toen ook met een week binnen,
mijn pakjes van ebay (ook uit Duitsland) duurde wel iets langer..

nu een westernzadel en hoofdstel binnen van iemand van hyves,
even passen voor een fotoshoot

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:17

elinevandijk schreef:
Jasjee schreef:
mooie paardjes heb je ik heb er 19 jij?

ik zie dat je nieuw bent maar het bericht dat je plaatst is een oneliner en die zijn niet toegestaan!
zorg ervoor dat het bericht echt iets toevoegt aan het topic en niet alleen aan een persoon gericht is!

p.s. hier is laatst een grote discusie over geweest!

Dit hebben we overlegt dat we er niet meer over ingaan he? ;) dit is trouwens ook een onliner, dus laten we alleen gaan temmen, maar niet reageren.... Of eeb pb the sturen...

Xlunalove, het kan zijn dat de post wat trager is waardoor her pakketje later komt. Het is vaak ook zo dat bestellingen in het weekeind niet aankomen, net als het geld. De meeste postbode's bezorgen ook niet op maandag :D dus waarschijnlijk krijg je het dan morgen.

Het paardje is gereserveerd *\o/*

Pbl, dankje :D Ik zal wel eens kijken of dat leuk staat

Anieckx das lekker veel Achja, waarom niet ;)
Laatst bijgewerkt door daf3 op 04-06-12 19:21, in het totaal 3 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:19

PBL: kan je me misschien een linkje sturen van die gene op hyves? ik ben nu wel nieuwsgierig
Jaimy1999: ik ben benieuwd naar onze ruil L)
PBL: slim idee van die haarbanden *\o/*

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:53

ja het westernhoofdstel is af ga hem zo inpakken en dan doe ik hem morgen op de post.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:10

hier de foto's van de westernset die ik van marije (SCHLEICH) op hyves heb gekocht,
met mijn eigen amerikaanse pad eronder <3
Afbeelding
Afbeelding

en nog een foto van een paar western dingen in de paddock
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8KJYTNV.jpg
heb nog meer, maar dan werd het zo vol ;)
binnenkort als de bak staat, mogen ze een keer een wedstrijd in de bak houden ofzo

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:21

PBL: wauw! Wat knap van haar!
Hier zijn de dekentjes:
Afbeelding
Dit is de enekant van het roze dekentje
Afbeelding
De andere kant
Afbeelding
Het speciale dekentje, is nog niet af.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:28

haha pbl kende dat stofje al ergens van mijn zusje had die haarband ook. ben bezig voor al mijn paardjes een touwhoofdstel te knopen en dan met een klein labeltje eraan. zal kijken of ik een fotootje op bokt kan krijgen.

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:56

Heel leuk! Waar koop je eigenlijk sluitingkjes? Doe nu zelf namelijk Alden voorkant naaien

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:06

Nik2001 schreef:
Heel leuk! Waar koop je eigenlijk sluitingkjes? Doe nu zelf namelijk Alden voorkant naaien

ik heb vandaag haakjes van palmbierlove gekregen ben er nu een dekente van aan het maken upload foto snel

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 20:12

Zo ver ik weet maken de meeste mensen hier zelf hun sluitingen, omdat het vrij lastig of prijzig is om aan zulk klein materiaal te komen :) zo ook met gespen, D ringen, bitten, and so on.

Als je het echt graag kant en klaar zou willen kopen, zou je een kijkje kunnen nemen bij http://www.riorondo.com/ (Amerika) of bij http://shop.modellpferdeversand.de/ (Duitsland)

Edit:
Ik loop met het ontwerpen van mijn website tegen een probleem aan... Het gaat om de opbouw van frames, ik krijg dat niet goed voor elkaar :o als er hier nu toevallig iemand zit die wél weet hoe dat moet, dan hoor ik dat graag :o