Ik bedoelde daarmee dat de Z dressuur jury ook heel erg naar het plaatje kijkt en dat ze dan beter een grotere pony zou kunnen kiezen, maar dat het prima past Niks vreemds aan ^^
L_isanne
Geplaatst: 20-02-11 15:58
Jury straft echt niet op een iets te lange ruiter af. Tenminste, dit horen ze zeker niet te doen. Oefeningen zijn oefeningen. Als die worden uitgevoerd zoals ze gevraagd worden. Maakt het niet uit als de benen iets onder de buik vandaan komen hoor.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 20-02-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Tuurlijk lukt het je, daar had ik het niet over.. Ik zeg gewoon dat als je echt hoge dressuur wilt rijden, het plaatje tenminste goed moet zijn. Lijkt me logisch. Tuurlijk kan iemand van bijvoorbeeld mijn lengte ook nog wel met een pony van 1.30 gaan Z-dressuren, het ziet er alleen niet zo professioneel uit
Dat mag jij vinden. Ik vind dat als je zo professioneel en geconcentreerd bezig wilt zijn met de dressuur, dat je dan tenminste een pony moet hebben waar het plaatje helemaal goed mee staat Dressuur gaat nu eenmaal om het plaatje, om het mooie. Niet alleen in de oefeningen, maar ook de rest.
L_isanne
Geplaatst: 20-02-11 16:12
Ik vind het ook onzin inderdaad. Overigens denk ik dat jij een heel verkeerd beeld hebt waar het bij dressuur om gaat. Tuurlijk is het fijn als de combinatie er een beetje leuk uit ziet. Maar ik (en vele anderen) zie zeker weten liever een correct gereden pony met een iets te lange ruiter dan een pony die zo stijf is als een plank met een 'perfect' passende ruiter.