[YRT][centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony?Deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:43

Ik vind het niet meer kunnen.. Ook diegene op het filmpje vind ik eigenlijk te groot ;)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:43

ik vind je te groot. ;)

wendyP

Re: [YRT][centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony?Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:45

Past niet, in het filmpje gaat net, maar ik ben 165 en ik had een vz shet van 1 meter en daar paste ik cker weten niet op!!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:47

Ik ben ook 1,65... Maar ik zal niet op een shet gaan rijden. Dat gaat nooit passen, en mijn gewicht zal het probleem daarin niet zijn.....

Starshet

Waarom kan zij er dan wel dresuurwedstrijden op doen?
is goed, ik maak wel een foto hoor.

Ayla

diegene op het filmpje rijd allang nietmeer, en een shet die M rijd (dus ook gespierd is en het mentaal aan kan) kan je niet vergelijken met een andere shet waar alleen over uit word gelegd dat die volgens jou bespierd is ;)
hoe oud is je shet?
en ik denk dat we hier verder echt een foto voor nodig hebben om over te kunnen oordelen :j

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:48

waarom ze dat kan? omdat ze dat doet maar dat betekend niet dat het past!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:51

De shet op het filmpje werd ook goed begeleid door fysio, ostheopaat en dierenarts. En die pony is mentaal en fysiek in een goede conditie.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:54

dat bedoel ik ;)
jij wist het even beter te verwoorden enzo _AAASCHAAA_ haha O:)

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:58

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik ben ook 1,65... Maar ik zal niet op een shet gaan rijden. Dat gaat nooit passen, en mijn gewicht zal het probleem daarin niet zijn.....

ik ben ook 1,65 en zal ook nooit meer op een shetje stappen..
als je boven de 1,60 bent heb je denk ik toch wel een pony van 1,30 nodig..
het maakt niet uit hoe gespierd hij is, je brengt hem met je lichaam uit balans.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:02

starshet, tja, ik vind dat van dat filmpje ook niet kunnen hoor :n koop dan gewoon een grotere pony...
Het blijkt ook wel weer dat het een ontzettend slecht voorbeeld is voor kinderen die shetlanders hebben. Die zien dat en denken, ach, maar als zij het kan kan ik ook.

Het verschil is echter dat die pony regelmatig werd gecontroleerd door de erkende dierenarts, osteopaat, etc om maar in de gaten te houden of hij er geen last van had.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:05

ik snap ook niet dat die wedstrijden rijden..
sommige mensen word verteld op wedstrijden dat ze niet meer mpassen en worden daarom onzeker of ze nog passen, terwijl dat een perfecte combi is..
en dan zie je die meisjes op shetten en dan heb je echt iets van ; waar ben je mee bezig..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:24

sofie past :)
starshet zeker weten niet, ik vind die in het filmpje al niet passen ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:30

volgens mij is hier geen discussie of commentaar voor degene op het filmpje voor nodig haha, is niet aanvallend bedoeld! :)

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:36

xAylie schreef:
volgens mij is hier geen discussie of commentaar voor degene op het filmpje voor nodig haha, is niet aanvallend bedoeld! :)

nee je hebt wel gelijk.
maar toch als je dat dan ziet dan heb je toch even zoiets van ; waar ben je mee bezig :)
ik dacht dat het ook prima was om met mijn 1,55 / 1,60 op een shet van 1,05 te gaan rijden, toen ik bokt vond bleek dus mooi van niet.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:39

Hoezo niet? Iemand haalt het hier aan aangezien bij haar de verhouding ongeveer gelijk is, dan mogen we daar toch best onze mening over geven?

Ik vind het gewoon jammer, door zulke combinaties denken kinderen van ach, dan kan ik het ook nog wel. Hoe vaak is deze combinatie wel niet aangehaald in topics als deze??

Maarja, dat die pony's onder toezicht staan van de DA, osteo, fysio, dat vergeten die meiden dan. Ook logisch, want die zien alleen maar iemand van hun lengte die nog op een shetlander rijdt...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:41

er mag ook echt wel een mening over gegeven worden hoor, dat heb ik niet gezegd!
maar sommige gaan met hun mening over tot het filmpje, en dat heeft geen zin want dat word hier niet gevraagd.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:46

Calanddra schreef:
Hoezo niet? Iemand haalt het hier aan aangezien bij haar de verhouding ongeveer gelijk is, dan mogen we daar toch best onze mening over geven?

Ik vind het gewoon jammer, door zulke combinaties denken kinderen van ach, dan kan ik het ook nog wel. Hoe vaak is deze combinatie wel niet aangehaald in topics als deze??

Maarja, dat die pony's onder toezicht staan van de DA, osteo, fysio, dat vergeten die meiden dan. Ook logisch, want die zien alleen maar iemand van hun lengte die nog op een shetlander rijdt...

ja.. eigenlijk zou er een sticky moeten komen, en naar degen die het sticky maakt gewoon veel info opsturen door iedereen..
en dan ; als je een pony hebt van 80 cm moet je minimaal .. zijn & maximaal .. zijn
en dat dan zo door tot ongeveer een meter of 1,80 - 1,90?
en als je nog twijfelt dan plaats je, alleen ze moeten gewoon erg duidelijk zijn qua pony's onder de 1,10
sorry offtopic. :o

ik vind starshet niet meer passen :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:49

_xmichelle schreef:
_AAASCHAAA_ schreef:

ik ben ook 1,65 en zal ook nooit meer op een shetje stappen..
als je boven de 1,60 bent heb je denk ik toch wel een pony van 1,30 nodig..
het maakt niet uit hoe gespierd hij is, je brengt hem met je lichaam uit balans.

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens... Vind jij dit meisje (middelste) te groot? 1,69 groot en de pony is 'slechts' 1,23 m (Exmoor). Qua bouw vallen ze wel groot, dat moet ik er dan wel bijzeggen.

Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:56

Weet je heel zeker dat zij 1.69 is? := vergeleken met andere combinaties die ik heb gezien (ook stevige bouw) lijkt ze eerder max. 1.60m

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:11

ik vind haar eerlijk gezegd wel te groot ja (die foto hierboven) :)
kwa benen past ze precies, kwa gewicht vast ook daar heb je gelijk in, maar dat exmoor's breed zijn is alleen handig voor de benen, die lijken dan te passen maar aan het bovenlichaam veranderd niets ;)
ik vind dus ook haar bovenlichaam te lang voor die pony.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:18

Rosa : ik vind haar nét niet nét wel.
maar ik heb het hier over het mooie he, kijk dit plaatje is al verre van mooi vind ik :)

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:35

Starshet: Dat meisje op die shet is ukkepuk dacht ik @ bokt. Zij is ook onder de 1.60 volgens mij en haar shet is ongeveer net zo groot als jouw shet. Weet ik niet precies hoor, maar dat dacht ik. Dus dat is imo wel apart dat als jij 10 cm groter ben dan dat meisje, het er hetzelfde uit ziet. En dat meisje op dat filmpje vind ik echt nog nét. Maar goed zij rijdt er toch niet meer op. :)

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:51

Ik heb weer een vraagje.
een vrouw op de stal waar ik rijd vraagt of ik haar pony van 5 wil inrijden. Het is een welsh van 1.21. Ik ben 1.55m en 33kg, best wel sma. Gaat dan denken jullie lukken of zal ik tegen haar zeggen dat ze beter een ander meisje/jongen kan zoeken?
Edit; typfout
Laatst bijgewerkt door xJamie_ op 31-08-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:53

is de pony sterk gebouwd?