.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k4tink4

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:06

Zou ik te groot zijn voor een pony tussen de 140-150 met 163cm, 50kg
Vet heb ik niet echt, zie profiel
En als deze pony een fjord zou zijn?
Deze vraag omdat ik toch vrij onzeker word door wat ik hier lees Blauw oog

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:12

Ik denk het in principe niet, maar gaat het om een pony die je nu al rijdt, of niet?
Anders zouden foto's wel handig zijn Lachen

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:23

Nee het gaat om een toekomste pony die ik waarschijnlijk zondag ga kopen. Een fjordenveulen.. Ik kom niet aan gelukkig. Ik ben al sinds mn 16e niet meer aangekomen.. Wel gegroeid, Gek he?
Maar de vader van het veulen is 1,48 en de moeder 1,46 (zo even uit mn hoofd gegokt)
Stel dat het veulen een stuk kleiner blijft wil ik er toch nog opkunnen met mijn 50kg. Zou het eeuwig zonde vinden! Maar wil wel het beste voor mn pony uiteraard, dus dan zoeken we gewoon andere opties. Goed, on-topic.. Denken jullie dat het een risico is? Ik zelf denk van niet, maar een mening van een ander is altijd fijn om te weten. Naar mijn mening moet een fjord voor mij makkelijk gaan.
Dan verschijnen de rijfoto's vanzelf wel over 3 jaar Knipoog

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:06

Als het om een fjord gaat met ouders van die schofthoogt (wat niet alles zegt, want ze kunnen altijd kleiner blijven, maargoed, even uitgaand van een gemiddelde situatie) Dan lijkt het met totaal GEEN probleem. Ik weeg ong 8 kilo meer dan jij en ben 10 cm langer, en ik ben van mening dat ik absoluut NIET te groot ben voor een fjord. Dus ik zou zeggen, héél veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:20

Dankje! Haha! Gelukkig *haalt opgelucht adem* ik was stiekem al verliefd op haar Nagelbijten / Gniffelen
ik ga bij Djinty kijken van Jeskim hier op bokt
Goed! On-topic.. Mensen met foto's en de welbekende vraag?
vind stiekem foto's kijken ook wel heel erg leuk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:33

k4tink4 schreef:
Dankje! Haha! Gelukkig *haalt opgelucht adem* ik was stiekem al verliefd op haar Nagelbijten / Gniffelen

Same here Schijnheilig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:50

k4tink4 schreef:
Nee het gaat om een toekomste pony die ik waarschijnlijk zondag ga kopen. Een fjordenveulen.. Ik kom niet aan gelukkig. Ik ben al sinds mn 16e niet meer aangekomen.. Wel gegroeid, Gek he?
Maar de vader van het veulen is 1,48 en de moeder 1,46 (zo even uit mn hoofd gegokt)
Stel dat het veulen een stuk kleiner blijft wil ik er toch nog opkunnen met mijn 50kg. Zou het eeuwig zonde vinden! Maar wil wel het beste voor mn pony uiteraard, dus dan zoeken we gewoon andere opties. Goed, on-topic.. Denken jullie dat het een risico is? Ik zelf denk van niet, maar een mening van een ander is altijd fijn om te weten. Naar mijn mening moet een fjord voor mij makkelijk gaan.
Dan verschijnen de rijfoto's vanzelf wel over 3 jaar Knipoog

je zou prima passen op een fjord hoor, geen probleem. als ie rond de 1,40 wordt zit je er nog goed mee hoor!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:29

k4tink4 schreef:

Precies wat merrieveulen zegt. Onzeker hoef je niet te worden zolang je het maar in de gaten houdt en het af en toe eens aan wat mensen vraagt is er niets in de weg en hoef je niet bang zijn je paard te over belasten. Je denkt er over na, dus dat is al heel wat, en omdat je er over nadenkt, blijf je er allert op.
Succes met je veulen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:04

merrieveulen schreef:
@ safiera, voor dat jonge dier ben je niet geschikt, bovendien is het beestje veel te 'arm' om al op te stappen. het zadel ligt op de schouder en lijkt zo op het oog niet te passen.
Het zadel is (thanks to bokt) vervangen door een beter. We hebben ook besloten hem met rust te laten tot de lente, omdat hij onverwacht weer een heel stuk gegroeid is en het nu ook te modderig is om verder te gaan. Toch is Waldi groter, steviger gebouwd en half haflinger. Bedoel je dat ik er niet op zal kunnen?

de shet daaronder (liesje) heeft het zadel niet alleen op de schouder, maar ook op de lendenen liggen. dat zadel is dus veel te groot. (Hihi) Die foto is al heel oud. Liesje hebben we nooit bereden en nu ik er op let zie ik ook wel dat het echt te groot is. Toen dacht ik dat het wel paste Boos!
verder kan ik boomloos echt afraden, zeker als je eigen gewicht al redelijk richting de grens gaat. het zadel wat je op de bovenste (?) foto erop hebt verdeelt je gewicht totaal niet, en dit gaat dan ook zéker schade toebrengen aan de zachte weefsels op de rug.
Alweer een "eenmalige opname". Dat zadel is van een vriendin en hier hadden we het geprobeerd/geleend. Aangezien ik het niet genoeg steun vond geven (maar de pony ontspannener leek te lopen?) hebben we het sinsdien niet meer gedaan.

een zadel hoort de druk 'gezond' over de paardenrug te verdelen, het moet dus zoveel mogelijk draagvlak pakken, de ruggegraat vrijlaten en voor zowel lendenen/ nieren als schouders voldoende ruimte laten. is dat niet mogelijk icm een passend zadel voor de ruiter, dan mag men concluderen dat de ruiter te groot is voor de pony. een zadel moet zowel de ruiter als de pony goed passen, aangezien de ruiter in een slecht passend zadel niet kan zitten, en wat een voor de pony slecht passend zadel aanricht weten we allemaal.
Ik pas nog in haar zadel Vork ook met ruimte over. Misschien moet ik mijn profiel aanpassen? Als het echt zo slecht overkomt...

@ maris, ik denk dat je aan de zware kant wordt, maar ik zou graag weten wat je weegt. te lang ben je zeker niet, en je kleding daar vertekent denk ik ook.

@ superwoman; Zal mijn profiel dan ook eens bekijken...(?) En ik heb bewust 15% genomen, zo sterk is ze niet gebouwd en veel bespiering heeft ze niet. Het zekere voor het onzekere nemen.
Oja, zo'n weeglint moet ik ergens hebben. Denk ik, of was dat een dekenmeetlint? Ga zoeken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 00:05

@ safiera, dat laatste was gewoon een beetje info, niet specifiek voor een foto of iemand bedoeld. ik denk dat je later (mits je niet of nauwelijks meer groeit) prima op dat jonge dier past, maar ik vind het méér dan verstandig dat je besloten hebt hem te laten staan. ik geloof dat we over hem ook al eens PM's hebben uitgewisseld, toen vertelde je idd ook over de groeispurt.

let trouwens op met die meetlinten, deze kloppen vaak niet. mijn paard zou volgens dat lint rond de 350 kilo moeten wegen, het is een E-pony. volgens mijn osteopaat en DA zit hij tussen de 450 en 500 kilo. scheelt dus nogal wat.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:54

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:59

Ik vind je wel te groot ^^

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:15

voor zover ik het kan zien.. ja

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:26

ik vind je niet te groot

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:28

merrieveulen schreef:
@ safiera, dat laatste was gewoon een beetje info, niet specifiek voor een foto of iemand bedoeld. ik denk dat je later (mits je niet of nauwelijks meer groeit) prima op dat jonge dier past, maar ik vind het méér dan verstandig dat je besloten hebt hem te laten staan. ik geloof dat we over hem ook al eens PM's hebben uitgewisseld, toen vertelde je idd ook over de groeispurt.

Ja, klopt. Ik ben vroeg begonnen met groeien, dus dat zal nu wel over zijn.

let trouwens op met die meetlinten, deze kloppen vaak niet. mijn paard zou volgens dat lint rond de 350 kilo moeten wegen, het is een E-pony. volgens mijn osteopaat en DA zit hij tussen de 450 en 500 kilo. scheelt dus nogal wat.

Dat scheelt idd veel! Toch wel handig om te weten ivm wormkuren enz!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:28

Je steekt er wel wat bovenuit, maar ik vind het een erg onduidelijk filmpje, het wordt telkens bewogen Nagelbijten / Gniffelen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 19:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:40

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:55

Past wel hoor leuke combinatie zelfs

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:13

Dniekje: past nog Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 01:07

Dniekje, op zich past het nog wel, alleen omdat je je beugels zo kort hebt lijkt het alsof je smokkelt. de beugels zitten echt te kort. ik zou graag een foto zien met je beugels op de goede lengte. je torent er wel flink bovenuit, maar zelfs met de beugels op de goede lengte denk ik niet dat je ook echt te lang bent. ik vind het moeilijk te beoordelen van zo'n onduidelijk filmpje.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:46

Afbeelding

Hoe zit ik op me pony ? Lachen Nog goed ?
Het is een 4 jarige Welsh Cob merrie.
Ze is weer lekker aan het groeien, en Welsh Cob's zijn redelijk stevig van zichzelf al, maar ik wil het wel eens van jullie horen. Knipoog

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:42

kan nog makkelijk hoor cynn_x

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:44

Kan makelijk Knipoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt