[Centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony2?-Max 2 fotos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:10

De bovenste foto lijkt mee te vallen maar de onderste niet. Zonder zadel zou je er echt niet meer op moeten stappen. Heb je niet een foto van de zijkant met zadel?

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:11

saartje2007: gaat nog prima
sanniejj: kan makkelijk
nettieejj: het kan nog wel, maar het oogt toch niet helemaal lekker, ik zou er niet te lang op rijden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:54

Femkuh schreef:
Ik was ook te groot voor mijn verzorgpony. Zij was 1.10 en ik 1.65m en woog 50. Mijn benen kwamen er ver onder uit, maar raakte niet de grond. Als ik erop zat liep ze met haar oortjes naar voren en ze kon nog de snelste rengalop met mij erop, dus ja, dan hield ze me nog wel! Als ze me niet kon houden, had ze het wel laten merken.

Waarop wou je wachten, totdat ze door haar benen zou zakken, omdat ze je niet meer kan dragen?
Je moet altijd ruim van te voren stoppen ivm blessures door overbelasting.
Snelheid maakt het juist makkelijker om in evenwicht te blijven bij veel gewicht. Ga maar eens met 2 te zware tassen lopen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:54

karoliena schreef:
De bovenste foto lijkt mee te vallen maar de onderste niet. Zonder zadel zou je er echt niet meer op moeten stappen. Heb je niet een foto van de zijkant met zadel?

Ik ben het met je eens Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:11

Ja, deze heb ik, was tijdens het uitstappen:

Afbeelding

( ik kom nog boven zijn knien uit, ook zonder zadel )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:00

Als ik naar die foto kijk, denk ik au. Dat zadel ligt niet prettig.
Het hangt naar achter, Jij zit daardoor ook treveel achterin het zadel, waardoor het zadel de druk niet goed kan verdelen.

Qua lengte, denk ik nét aan.

Flieka_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:15

Nettieejj ; Ik vind het nét nog kunnen, ik bedoel het niet boos ofzo maar ik vind je gewoon wat groot. Het zadel vind ik raar liggen.. Net of het enorm op zijn (als het een 'hij' is Clown ) rug drukt.. Of ben ik gek ?

Edit; Ik wou nog wat vragen. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien : ik zoek een pony Lachen
Nou ben ik een leuke Haflinger merrie tegengekomen. Ze is 6 jaar en 1,35 groot. Zelf ben ik ongeveer 1,68 ik ga er van uit dat ik nog wat groei dus laten we 1,70 aanhouden. Ik weeg niet echt veel.. (ik snap niet hoe dat kan.. Ik eet véél Clown) 45 kilo Lachen
Zou het nog kunnen denken jullie.. Ik heb dus nog geen foto... Sorry daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Flieka_lOver op 24-02-07 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:16

kwa gewicht zou de shet het misschien nog net kunnen dragen overigens vind ik niet dat de shet op de foto groot toont en dat het een stevige shet is.

Maar je bent gewoon veels te groot ik vind het niet meer kunnen

davinci1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:23

ben ik te groot voor mijn 3 jarige ruin?
hier 2 fotos graag een reactie Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:25

davinci1: je bent niet te groot, past nog netjes!

Flieka_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:27

davinci1; Ik vind het een erg mooie combi Haha!

edit ; Zouden jullie eens terug willen kijken naar mijn vorige berichtje Lachen?

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:29

@ Flieka_lOver: Met dat zadel kan kloppen, het is ook niet mijn pony.. Mijn vz-pony, ik ga het zadel binnenkort laten opvullen, maar ik ben eigenlijk naar een nieuw zadel opzoek, en ik heb het aan proffesionele mensen gevraagt, en ze zeggen dat het nog past!! ( ik op mijn shet, het is trouwens een shetxwelsh )

davinci1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:30

suus1991 schreef:
davinci1: je bent niet te groot, past nog netjes!

blij te horen Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:50

Maar wel nog even iets: Die foto is óók van boven genomen, zie ik nu.. Ik zal binnenkort met foto's die niet van boven zijn genomen komen!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:58

nettieejjj

shetxwelsh en wat wil je daar mee zeggen?
Dat de pony dan ineens meer kan dragen?
Nee sorry het maakt niet uit wat voor kruising het is al was het shetxshire Clown je bent en blijft te groot.

davinci lijkt me vanzelf sprekend dat je zelf ook het antwoord wel weet Ja

davinci1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:02

tita schreef:
nettieejjj

shetxwelsh en wat wil je daar mee zeggen?
Dat de pony dan ineens meer kan dragen?
Nee sorry het maakt niet uit wat voor kruising het is al was het shetxshire Clown je bent en blijft te groot.

davinci lijkt me vanzelf sprekend dat je zelf ook het antwoord wel weet Ja

nou ja stom genoeg vind ik mezelf vrij groot op davinci maar dat zal wel komen omdat ik hem al vanaf veulen heb en hem nog steeds zo ziet Bloos

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:06

volgens mij zie je jezelf ook altijd groter dan andere mensen vinden, dit heb ik wel altijd

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:08

@ Tita, ik vind dat je je geweldig aanstelt, je hebt me nooit gewoon op die pony zien rijden... En die foto's zijn van boven genomen, dan lijken mijn benen langer.. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:27

Nettieejj schreef:
@ Flieka_lOver: Met dat zadel kan kloppen, het is ook niet mijn pony.. Mijn vz-pony, ik ga het zadel binnenkort laten opvullen, maar ik ben eigenlijk naar een nieuw zadel opzoek, en ik heb het aan proffesionele mensen gevraagt, en ze zeggen dat het nog past!! ( ik op mijn shet, het is trouwens een shetxwelsh )

opvullen van dat zadel is niet te doen, om dat zadel recht te krijgen.

Dan mag je dat aan "proffesionele mensen" hebben gevraagd...,maar wat is poffessioneel?
Persoonlijk vind ik het nét gaan, dat kunnen dié mensen ook denken.... Knipoog , maar dan kán het dus nog wel (ff Haha! )
Blijkbaar hebben ze niks gezegd van je zadel, of wel? Want dat ligt echt vreselijk slecht.
Ik bedoel ermee te zeggen dat mensen vaak denken..."het is maar een shetje" en ook nog" die kan veel hebben"
Als je op save wil gaan, dan zou ik er niet meer op gaan rijden met dat zadel. Zonder zadel ben je te groot.

Wat je riskeerd zijn blessures. Als het al jaren goed gaat, dan is dat fijn, maar laat het geen excuus zijn, want juist kan de tijd een grote rol spelen. Ineens krijgt hij last, dan weten mensen niet hoe het komt, omdat zel jaren hetzelfde doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:29

Nettieejj schreef:
@ Tita, ik vind dat je je geweldig aanstelt, je hebt me nooit gewoon op die pony zien rijden... En die foto's zijn van boven genomen, dan lijken mijn benen langer.. Knipoog

Dan nog kun je zien waar je been eindigd en de knie van de pony begint. Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:30

ik vind nettiieejj (ofzo haha) nog wel gewoon op die pony passen hoor!
het zal niet lang meer duren voordat je er uit groeit, maar nu vind ik er niks verkeerds aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:32

Citaat:
Zonder zadel ben je te groot.

dat zei superwoman en ik voeg er ff aan toe met zadel ook ....

Dan kun je vinden dat ik me aanstel maar wat wil je dan horen ik hoef je helemaal niet zien te rijden, dat maakt niks uit je wordt niet ineens kleiner hoor als je gaat rijden

Davinci je staat er nog gewoon goed op en je kunt best langer worden hoor Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:48

superwoman schreef:
Als ik naar die foto kijk, denk ik au. Dat zadel ligt niet prettig.
Het hangt naar achter, Jij zit daardoor ook treveel achterin het zadel, waardoor het zadel de druk niet goed kan verdelen.

Qua lengte, denk ik nét aan.

Even een kleine aanvulling hierop. Hoe verder je naar achter zit, des te meer verplaats je het gewicht richting de lenden. En dat is het zwakste deel van het lichaam van een paard. Je zit op de lepel en dus komt het meeste gewicht erg naar achter te liggen, daarbij doordat je op de lepel zit, kantelt het zadel ook naar achter zodat je een heel vervelend druk punt krijgt.

Het is vaak een probleem, als je te groot bent voor een shetlander dan zit je al heel snel op de lendennen.

Ik vind je te groot en vind het niet meer passen. Ik zou liever op een ander paardje rijden. Want je benen komen ver onder het zaden en onder de buik uit, daarbij kan je niet goed meer aandrijven en je verknalt uiteindelijk je eigen houding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:08

Flieka_lOver schreef:
Edit; Ik wou nog wat vragen. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien : ik zoek een pony Lachen
Nou ben ik een leuke Haflinger merrie tegengekomen. Ze is 6 jaar en 1,35 groot. Zelf ben ik ongeveer 1,68 ik ga er van uit dat ik nog wat groei dus laten we 1,70 aanhouden. Ik weeg niet echt veel.. (ik snap niet hoe dat kan.. Ik eet véél Clown) 45 kilo Lachen

Welkom bij de club Knipoog . Ik heb precies hetzelfde, maar mijn Haf is denk ik iets groter. Maar zij is wel weer te dik, dus dat werkt dan ook nog tegen.
Ik denk dat het wel kan, zou wel graag nog een foto willen zien van de combi. Voor het plaatje is het misschien minder mooi, maar je bent hartstikke licht, dus ik denk dat dat wel kan. Post anders voor de zekerheid een foto hier Knipoog .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:22

Flieka_lOver schreef:
Nettieejj ; Ik vind het nét nog kunnen, ik bedoel het niet boos ofzo maar ik vind je gewoon wat groot. Het zadel vind ik raar liggen.. Net of het enorm op zijn (als het een 'hij' is Clown ) rug drukt.. Of ben ik gek ?

Dat moet wel kunnen. Ik ben 170 en mijn pony is 136 en kwa lengte kan het nog best. Te zwaar ben je zeker niet, maar je zou mss straks een keer een foto kunnen plaatsen want dat zegt meer.