jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:29

jeromyxx schreef:
ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet zien van wat er vandaag gebeurd is ?

ik was aan het rijden op mijn paard in de buitenbak (de buitenbak grenst aan de tuin van de buren zit een heg tussen ) mijn paard was al een beetje vrolijk en was dus flink voorwaarts en toen was de buurvrouw met een ladder aan het sjouwen en die lader maakte herrie mijn paard gaat stil staan en kijkt ernaar en begint te blazen de buurvrouw ziet het en begint opeens kei hard te schudden met die ladder dus mijn paard durft niet meer langs die zijde van de bak dus ik keek die vrouw al een beetje boos aan toen liet ze haar honden ook nog eens buiten en die begonnen te blaffen en door die heg heen te rennen mijn paard schrikt en peerd eruit mijn voeten vliegen uit de beugels maar ik ben gelukkig wel blijven zitten loopt mijn vriendin die er bij was naar die vrouw toe en vraagt netjes : mevrouw zou u die honden even naar binnen willen doen want het paard heeft er schrik van en schiet helemaal in de stress . word die vrouw boos en zegt : ja nou vragen jullie wel iets groots van mij om mijn eigen honden bij mijn eigen terein binnen te houden wat denken jullie wel niet !! ik snap het aan de ene kant wel maarja als wij er als buren last van hebben of zie ik dat verkeerd ?! Mijn paard stond bibberend in een hoekje van de stress en schrik ik ben afgestapt en ben een buitenrit gaan maken gelukkig werd mijn paard lekker ontspannen van die buitenrit lekker in het zonnetje met lange teugel door het bos heen sjokken maarja ik weet of ik en mijn vriendin nou brutaal zijn geweest omdat we gevraagd hadden om haar honden naar binnen te doen ?! achja...

het zijn maar honden... je paard er dus aan laten wennen. ik had ze ook niet binnen gehaald... puppy paarden

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:21

unihorses schreef:
jeromyxx schreef:

ik was aan het rijden op mijn paard in de buitenbak (de buitenbak grenst aan de tuin van de buren zit een heg tussen ) mijn paard was al een beetje vrolijk en was dus flink voorwaarts en toen was de buurvrouw met een ladder aan het sjouwen en die lader maakte herrie mijn paard gaat stil staan en kijkt ernaar en begint te blazen de buurvrouw ziet het en begint opeens kei hard te schudden met die ladder dus mijn paard durft niet meer langs die zijde van de bak dus ik keek die vrouw al een beetje boos aan toen liet ze haar honden ook nog eens buiten en die begonnen te blaffen en door die heg heen te rennen mijn paard schrikt en peerd eruit mijn voeten vliegen uit de beugels maar ik ben gelukkig wel blijven zitten loopt mijn vriendin die er bij was naar die vrouw toe en vraagt netjes : mevrouw zou u die honden even naar binnen willen doen want het paard heeft er schrik van en schiet helemaal in de stress . word die vrouw boos en zegt : ja nou vragen jullie wel iets groots van mij om mijn eigen honden bij mijn eigen terein binnen te houden wat denken jullie wel niet !! ik snap het aan de ene kant wel maarja als wij er als buren last van hebben of zie ik dat verkeerd ?! Mijn paard stond bibberend in een hoekje van de stress en schrik ik ben afgestapt en ben een buitenrit gaan maken gelukkig werd mijn paard lekker ontspannen van die buitenrit lekker in het zonnetje met lange teugel door het bos heen sjokken maarja ik weet of ik en mijn vriendin nou brutaal zijn geweest omdat we gevraagd hadden om haar honden naar binnen te doen ?! achja...

het zijn maar honden... je paard er dus aan laten wennen. ik had ze ook niet binnen gehaald... puppy paarden

mijn paard is 23 en is een keer aangevallen door pitbulls en daarom is ze extreem bang voor honden!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:29

unihorses schreef:
jeromyxx schreef:

mijn paard is 23 en is een keer aangevallen door pitbulls en daarom is ze extreem bang voor honden![/quote]

En hoe moet de buurvrouw dat weten? Als de honden op haar eigen terrein liepen, kan je netjes vragen of ze ze even binnen wil houden maar als ze dat niet wil heb je gewoon pech.

Ook oudere angstige paarden kan je leren omgaan met "enge dingen" hoor.

jeromyxx

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:30

kon ze ook niet weten maar als wij het netjes vragen hoeft ze niet gelijk boos te worden en ze deed het allemaal expres dat kon je echt merken !

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:34

Dat is niet aardig maar ze staat in haar recht. Misschien Had je de situatie beter kunnen gebruiken om het paardje er aan te laten wennen ipv weg te gaan. Nu heb je hem eigenlijk bevestigd in zijn angst Door weg te gaan.

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:41

de meeste paarden die ik ken schrikken wel hoor als er honden blaffend door de heg heen rennen en als mijn paard helemaal bibberend in een hoekje gaat staan van de stress dan ga ik mijn paard niet dwingen om op die honden af te lopen dan heb ik liever dat ik weg ga en dat mijn paard weer rustig en ontspannen word dan dat ik een gespannen en gestrest paard ga dwingen ergens langs te gaan waarvan het paard veel schrik heeft sorry hoor maar daar doe ik niet aan !

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:48

Paard zal moeten leren dat honden niet eng hoeven te zijn. Hoe doe je dat dan als het je op buitenrit gebeurt? Dan is de kans Nog veel groter dat je honden tegen komt. Als hij dan ook zo aan de stuiter gaat is dat niet bepaald veilig. De bak is Nog afgesloten, veel veiliger om hem te laten wennen. Die van ons Was in het begin bang voor tractors. Handig als je bij een boer staat. Hij heeft heel wat uurtjes over het erf moeten lopen tussen de vrachtwagens en tractors Door om eraan te wennen want om nu elke keer aan de boer te vragen om alle werkzaamheden stop te zetten is ook zo wat hè. Sommige dingen kan je nu eenmaal niet omheen dus kun je ze er beter aan laten wennen.

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:08

Je ze schrik eigenlijk ook nooit echt en ze vind niet alle honden eng die ze tegen komt maar ze schrikt wel van honden die blaffend door een heg heen rennen want er lopen 2 honden langs de wei en die vliegen ook wel eens op en daar kijkt ze niet eens naar om maar ik maakte me vooral zo boos omdat die vrouw het expres deed en als wij iets netjes vragen dat zij boos werd.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:31

ik vind het ook niet netjes dat ze helemaal zo boos word enzo

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:21

Natuurlijk is het niet netjes dat ze boos wordt en het expres doet. Maar zo zijn mensen nou eenmaal. Misschien had je het kunnen uitleggen?

Elk paard schrikt van een hond die plotseling door de heg komt springen. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen)
maar dat je paard er niet meteen na rustig van word is niet zo handig. Je paard laten wennen aan onverwachte situaties en in dit geval aan dat honden niet altijd eng zijn, is wel belangrijk.

Stappen met lange teugel door het bos, als je paard net zo is geschrokken. Hmm, niet mijn keus, er kan elk moment een hond aan komen.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:03

Was een keer met mn vriendin mee naar de manege gegaan, nou ik keek echt mijn ogen uit!! Verwende kinderen met 6 pony's, die sprong niet meer (wss uit angst) hoppa nieuw paard onder dr kont, meisjes van nog geen 1.40 met E-pony's met 'knopjes' zodat het lijkt dat zij kunnen rijden, meisjes die niet eens onder het denkje van die pony's uitkomen die met sporen de hele tijd zitten te prikken, pony's die aangesingeld en opgetuigd met hoofdstel en al gwn 3 uur in een stal vastgebonden staan te wachten totdat ze eindelijk aan de beurt zijn (het was op de dag van een oefenparcours) en al die kinderen en paarden zagen er ook echt uit alsof ze uit de etalage van een of andere dure winkel waren gelopen. Het leek wel of het het WK was ofzo. Anky en wie dan ook waren dr niks bij..... Ik zou me er de ogen uit me hoofd voor schamen......

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:10

Dit is niet heel erg penny, maar wel erg grappig.
Bij ons op de camping ligt er een weiland met paarden van de eigenaar aan de parkeerplaats. Dus we konden er makkelijk heen als we even bij de paarden gingen kijken, sws als je met de auto weg moest ging je er even langs. Er waren daar twee meisjes, ietsje jonger dan mij die wisten dat ik op paardrijden zit. Dus ze komen naar me toe gelopen, 'He Nienke, één van de paarden doet raar met zijn been.'
Ik ben toen mee gaan kijken en moest er ook wel om lachen.
'Ach, daar is niks mee aan de hand, die staat gewoon op rust.'
Natuurlijk wel even uitleggen wat dat dan wel niet was. :')

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:31

En jeetje, wat een lef dat sommige meisjes wel niet hebben! Al die verhalen hier..

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:33

Nienke98 schreef:
Dit is niet heel erg penny, maar wel erg grappig.
Bij ons op de camping ligt er een weiland met paarden van de eigenaar aan de parkeerplaats. Dus we konden er makkelijk heen als we even bij de paarden gingen kijken, sws als je met de auto weg moest ging je er even langs. Er waren daar twee meisjes, ietsje jonger dan mij die wisten dat ik op paardrijden zit. Dus ze komen naar me toe gelopen, 'He Nienke, één van de paarden doet raar met zijn been.'
Ik ben toen mee gaan kijken en moest er ook wel om lachen.
'Ach, daar is niks mee aan de hand, die staat gewoon op rust.'
Natuurlijk wel even uitleggen wat dat dan wel niet was. :')

Tja, als je een kleine penny bent, dan denk je ook van: misschien heeft ie wat aan zijn been.. toch heel lief zeg haha!

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:34

Nienke98 schreef:
En jeetje, wat een lef dat sommige meisjes wel niet hebben! Al die verhalen hier..

Ja dat dacht ik idd ook toen ik het las! Ik aai ook wel eens een paard in een weiland maar ik heb er echt nog nooit over nagedacht om er in te lopen, laat staan een paard mee te nemen en dan doodleuk zeggen dat het jou paard is!

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:36

yanick29 schreef:
Nienke98 schreef:

Ja dat dacht ik idd ook toen ik het las! Ik aai ook wel eens een paard in een weiland maar ik heb er echt nog nooit over nagedacht om er in te lopen, laat staan een paard mee te nemen en dan doodleuk zeggen dat het jou paard is!

Helemaal mee eens..
Ik durfde vroeger niet eens een paard te aaien, omdat de eigenaar dan misschien boos zou worden.. Nog nooit in mn hoofd gehaald om ook maar dat weiland in te lopen :n

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:38

_Cassidy schreef:
yanick29 schreef:

Helemaal mee eens..
Ik durfde vroeger niet eens een paard te aaien, omdat de eigenaar dan misschien boos zou worden.. Nog nooit in mn hoofd gehaald om ook maar dat weiland in te lopen :n

Ja idd had ik ook stiekem wel een beetje haha. Het enige paard wat ik uit het weiland haal is me verzorgpony :')

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:30

yanick29 schreef:
Nienke98 schreef:

Ik ben echt veel te verlegen, altijd al zo geweest. Ik durfde niet eens rond te vragen of er misschien mensen waren met een verzorgpony voor me, laats staan de wei in gaan en een paard mee nemen of de manen knippen. Dan ben je ook wel erg asociaal bezig! Mijn twee verzorgpony's ken ik ook via kennissen hihi. :o

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:02

Nienke98 schreef:
yanick29 schreef:

Ik ben echt veel te verlegen, altijd al zo geweest. Ik durfde niet eens rond te vragen of er misschien mensen waren met een verzorgpony voor me, laats staan de wei in gaan en een paard mee nemen of de manen knippen. Dan ben je ook wel erg asociaal bezig! Mijn twee verzorgpony's ken ik ook via kennissen hihi. :o

Precies hetzelfde verhaal hahaha :))

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:27

Naja ik word zelf samen met mijn vriendin ook een penny genoemd maar dat is niet in negatieve zin meer in ponyknuffelaars haha lekker vertroetelen enz.
maar ik heb wel vaak met die echte betweterige penny's dat ik bijv. hoofdstel in aan het doen was bij een pony(die zijn bit dus niet in wilde) gaan ze me helpen en aan het bit lopen trekken en doen en zeggen nee! dat moet zo en blablabla en je doet het verkeerd enz.
of dan ben je je pony aan het opzadelen voor de les pakken ze opeens een borstel gaan ze mee poetsen en dan gaan ze opeens vragen of ze mogen opzadelen of uitstappen enz en mee naar de bak mogen nemen.

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:54

Ik was vroeger ook echt super penny :D
Toen ik een jaar of acht was ging ik bij een vriendinnetje logeren. Al gauw ontdekte ik dat er twee pony's bij haar in de straat stonden, dus daar moest ik gewoon echt heen :') toen ik de pony's zag (een shetlander en een amerikaans minipaard) vondt ik het zo zielig! De pony's hadden namelijk geen gras in de wei, en ik vond dat dus echt super er ;) wij dus helemaal verontwaardigd naar haar huis gaan. Toen hebben we daar stiekem alle wortels meegenomen om die 'arme pony's ' eten te geven. Daarna gingen we de eigenaar opsporen want hier moest toch echt snel iets gaan gedaan worden, verkondigde ik aan mijn vriendinnetje :j toen we de eigenaar hadden gevonden moest hij er super erg om lachen. Hij vertelde dat de pony's in een paddock stonden en ze wel gewoon hooi te eten kregen. We mochten hem daarna helpen voeren. Hij legde ook uit dat deze pony's heel snel hoefbevangwen waten en daarom geen gras mochten eten. Ik twijfelde nog steeds wel een beetje. Maar het enige wat ik de dagen erna heb gedaan is de pony's poetsen enzo (onder toestemming van de eigenaar). Als ik er nu aan terug denk moet ik er zo hard om lachen :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:12

Arc_En_Ciel schreef:
Tot irisjhuu had ik gedaan haha, maar daarna kwam ineens een stroom :')

haha ik had volgensmij vanaf irisjhuu gedaan, komt mooi uit!
Ontopic - bij ons op de manege ga ik wel eens mee naar de les van me zusje, zij is echt totaal geen penny, maar die andere leskinderen wel, dan zitten ze met elkaar te praten
1: ik mocht bijna ** verzorgen!
2: echt?? hoezo?
1: de eigenaar had geen tijd en ze zocht een ervaren iemand
3: waarom verzorg je haar nu niet dan?
1: ze had al iemand gevonden, maar ik kan veel beter rijden!

even voor de duidelijkheid, ze zitten allemaal in het 1ste groepje, rijden met 'pianohanden' en kunnen eigenlijk nog helemaal niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:20

Ik heb een verzorgpaard van 5 jaar.
Een kwpn-ruin, die weleens wil bijten en snel schrikt van dingen.

Fiets ik erheen (wei langs een weg waar in de zomer veel fietsen).. Zit een meisje op het hek.. Ik snel naar achter fietsen, drafje naar de boxen waar ik een touwtje pak en door naar de wei. Stond t meisje (jaar of 10) in de wei! Ze had brood in der hand en liep naar Calvano. (ouders zaten op de picknicktafel iets verderop.) Ik snel de wei in 'wil je eruit gaan?!' 'wa? Haben sie das gegen mij?' Ofzo :')
Blijkt ze duits te zijn.. Ik vertellen in mn beste, uhm..., duits dat je nooit de wei in mag gaan van een vreemd paard.. Duurt t nog een tijdje voordat ik haar buiten de wei kreeg..
Het liefst had ik haar aan der arm de wei uit gesleurd. Of liever met Calvano aan't touwtje naar der toe gedraafd :) oren in de nek en stampen, das Calvano :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:25

Oja, als mensen Calvano willen voeren en ik er bij ben vind ik dat totaal geen punt :)
Maar omdat Calvano wel s wil happen kan ik er niet over als er zomaar 1 bij t hek staat..

Voor de rest ook leuke momenten!
In de buurt staat namelijk een picknicktafel waar fietsers vaak stoppen :)
Mensen die t een mooi paard vinden, kids die me vragen of ze hem wat mogen geven, maar altijd hun hand onder de mijne houden omdat t wel eng is XD
En ooit een groep lolbroeken gehad die ik op de foto mocht zetten :') geniale groep vrienden :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:48

Jaren geleden, zeg maar gerust jaaaaaren geleden. Mocht ik eindelijk na lang zeuren met mijn eigen Haflinger naar de manege voor les.

Voor de les begon gelijk een hele horde meisjes om mijn paard heen.

Één van die meisjes zou in de les na mij rijden, ze wou dan persé op mijn paard rijden.

Heb maar even goed duidelijk gemaakt datze geen manegepaard is maar mijn eigen. Later komt haar vader bij me of het niet mogelijk was dat ze de les op mocht rijden. Nou eeeeuuuuhhhh, neeeeeeeee dus....
Werkelijk sommige mensen :Z 8)7 _-:(

Maar eeeeuuuuhhhh :o , ik ben trouwens ook wel benieuwd naar die bokker. Mag ik ook een pbtje.