Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:21

Wat willen zedoen dan? Het is echter wel zo haal jij dat beestje weg zonder bewijzen ben je strafbaar.
en lijkt me niet dat jij zulke problemen ook nog erbij wil hebben.
ik persoonlijk het zou me geen worst uitmaken hoe ze zijn hands off en beestje nam ik mee maar ja dan wel als de goede bewijzen er zijn, kan het niet zo zijn dat er nu helemaal niks met het beestje gebeurt, en dat ze je er dan toch nog bij roepen?

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:24

Ja,nu vooral met het oog,daar kan ik gebruik ban maken maargoed,

@lailaa Tuck is waarschijnlijk niet goedkoop,

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:44

Mensen,ik krijg ontzettend veel pb's van 'haal die pony weg',jullie zeggen dit zo ontzettend makkelijk.
Er zijn allemaal verschillende reacties hierop,ik ben er nog steeds niet uit.
Het is niet 123 dat ik een beslissing kan maken.

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor,maar weet gewoon niet wat de juiste keuze nu is.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:47

Mensen die pb-en dat je de pony moet weghalen zijn ontzettend dom bezig!!! Die weten gewoon niets van het recht af, laat dat aub aan de ervaren mensen over.

Sharon: wacht die brief van Joyce af en dan zie je wel verder. Neem het stap voor stap.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:49

Douraque,ik pb jou ook wel even als ik op de laptop zit,met mobiel is dat niet zo handig.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:50

De mensen die dat roepen, denken nu gemakkelijk, tot ze zelf in dat schuitje zitten.. Dan denken ze ook sh*t en nu.. Ik hoop echt dat je tucker terug krijgt geloof me, maar ga daar aub niet op in probeer het via de nette weg te doen..

edith je hebt pb:)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:54

Ik ga vanavond eerst even met die toezichthouder overleggem wat.we met Tuck's oog gaan doen,waarschijnlijk moet ik dat dus weer doen.
Mij maakt het niet uit,maar die mensen zitten weer op hun luie kont en laten mij weer zorgen voor (wat hun zeggen) hun pony.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:59

sharontucker schreef:
Vind maar eens iemand die zo gek is := hoop wel dat ik ooit zo iemand tegen kom :')
Tja, het is nu kiezen,Tuck daar laten of niet. Ik ben er nog niet uit.

Ik heb ook hetzelfde verhaal gehoord van de eigenaar van mijn verzorg haflinger.
Een renpaard wat nog niet in carriere was, kreeg iets aan zijn pees.
Dus afgeschaft voor het rennen, en zou naar de slager gaan.

Eigenaar van de haflinger wou hem graag hebben, maar de eigenaren van het renpaard wouden hem absoluut niet verkopen aan de eigenaar van de haflinger, ze wouden hem dus nog liever naar de slacht brengen.
Eigenaar van haflinger gevraagd aan een andere paardenvriend van hem of hij dat paard niet wou kopen voor hem als hij hem natuurlijk geld ervoor geeft.
Zo gezegd, zo gedaan.
En Festival (het renpaard) staat nu nog steeds lekker op zijn oude dag aan het genieten op de weide!
En heeft in de tussentijd L2 dressuur gelopen met een meisje wat hem vroeger verzorgde. :D

Soms moet je het vies spelen hoor in de paardenwereld...
Ben blij voor Festival dat hij niet op zijn 6 jaar toendertijd naar de slager is gegaan...
Is inmiddels alweer 21 hoor. :)

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:05

ga gewoon naar de politie.
als Tucker van jou is dan is ze ook van jou /3 .

groetjes Jolien

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:19

monica42 schreef:
ga gewoon naar de politie.
als Tucker van jou is dan is ze ook van jou /3 .

groetjes Jolien

Zucht...... lees het topic eerst door voordat je reageert

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:20

Ik denk dat het eerst belangrijk is dat je weet welke rechten je hebt, en welke niet.
En hoe je er op dit moment mee in de schoenen staat.

Veel mensen zeggen wel de politie erbij halen.
Maar als mensen geen bewijs hebben of geen poot hebben om op te staan, wat heb je er dan aan?
Want ik vind het een beetje een dubbelzijdig verhaal... Dat met de toezichthouder etc...
Zo kun je je alleen maar in de nesten werken, en we hebben het hier wel over een levend dier, en ik wil hem je ook van harte gunnen echt waar!
Maar als de mensen waar tucker nu bij staat meer in het recht staan, zal je het moeilijker gaan krijgen.
Ik weet het verhaal ook niet tot verdere details.
Dus ik zal toch echt eens overleggen hier met iemand op bokt die er verstand van heeft, zoals de bokker die jouw brief schrijft.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:29

Ik zou me idd ook aan de wet houden, maar dan wel mijn hersens laten ratelen. Je heb best wel een tante of vrindin of collega van je vader of moeder die ddaar wel heen wil om m te kopen. (als tie te koop staat) a zijn hoeven zijn te kort, (geef dus instructies van let daar op, meldt het en leer die mensen wat de gevolgen daarvan zijn. vertel over zijn oog en zijn verdere ziekte verleden. Als iemand dat kan "ZIEN" maak je wel een opening en gaat ie niet voor veel weg. Wees creatief, maar lieg nooit!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:02

Als het om taxatie van de pony gaat kan je 'm gewoon laten taxeren. Dat lijkt me nu niet echt een punt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:05

Heb je ondertussen al een keer contact gehad met politie? Bel je er zelf wel heen?
Je zegt wel iedere keer dat ze geen tijd hebben, maar bel ze zelf is op of ga erheen. Ze hangen echt niet zomaar op hoor.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:07

@XPenny
Maar dan kan TS gewoon nog steeds worden lastig gevallen?!
TS, jou veiligheid gaat voor alles. Ik zeg niet dat ze iets zouden doen... maar toch...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:45

HolyPope schreef:
Als het om taxatie van de pony gaat kan je 'm gewoon laten taxeren. Dat lijkt me nu niet echt een punt.

Zulke mensen vragen enorm veel geld voor een pony.Ik ken hier ook iemand die op het kamp woont,hij fokte apaloosa shetjes.De prijzen die hij ervoor vroeg waren absurd!
Ik denk dat die mensen van de shet ook veel te veel geld vragen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:50

Tja, maar als je de pony door een DA laat taxeren en eventueel door nog twee andere dan zit je erg dicht bij de ware prijs.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:09

En wat schiet ts daar mee op? Al zijn er 100 mensen die zeggen dat het beestje maar 50 euro waard is, als de eigenaars 3000 euro verlangen krijgt ze het beest toch echt niet mee voor 50 euro.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:17

MandyR schreef:
En wat schiet ts daar mee op? Al zijn er 100 mensen die zeggen dat het beestje maar 50 euro waard is, als de eigenaars 3000 euro verlangen krijgt ze het beest toch echt niet mee voor 50 euro.

Idd! en ik weet bijna zeker dat ze tucker niet eens aan de ts verkopen.
Alleen al om haar dwars te zitten.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:53

Bovendien is het met de paardenhandel "wat de gek ervoor geeft", dus taxeren heeft niet zo veel zin.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:17

108078 schreef:
Dan heb ik toch een vraag.. Eigenaar ben je toch door overdracht? Als jij bijvoorbeeld een dvd speler op je verjaardag krijgt, ben je ook eigenaar geworden. In mijn ogen heeft die overdacht toch plaatsgevonden?

Tja, in theorie zou dat wel eens kloppen. Maar het probleem is dat je daar geen bewijzen van hebt, en al helemaal niet als er nooit geld is overgeschreven of een leveringsbon/contract getekend.

Stel dat ik jou een DVD-speler gratis zou geven(waarvan ik in dat geval bewijs heb dat ik hem in de winkel gekocht heb). Ik kan zo gemeen zijn om een maand later te roepen "jamaar, ik heb jou die DVD-speler geléénd, ik heb nooit gezegd dat jij hem mocht houden!". Of nog veel erger "Jij hebt die dvd-speler gewoon van mij afgepakt, je hebt hem gestolen!" . Dan wordt het een welles-nietes spelletje en is het maar de vraag wie ze gaan geloven.

Het kan goed zijn dat die mensen tegen de TS hebben gezegd: hier, de pony is van jou. Jij bent vanaf nu de eigenaar. Maar, diezelfde mensen zullen straks tegen de politie zeggen: "Zij de eigenaar? Dat hebben wij nooit gezegd hoor! Ze mocht er alles mee doen ja, maar dat is nu gedaan. Ze heeft het weer verkeerd begrepen!" Dan is het voor de politie ook uitzoeken wiens woord nu waar is. En dan kan het zijn dat de politie alsnog in het voordeel van de andere partij spreekt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:06

Wat het taxeren betreft, stel dat een rechter uitspraak zou moeten doen maar dat de waarde nog bepaalt zou moeten worden dan zou hij het m.i op zo'n manier oplossen.
Mocht er een rechtzaak van komen en beiden claimen het eigendomsrecht is dit niet geheel ondenkbaar.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 01:28

Ruby1995 schreef:
@XPenny
Maar dan kan TS gewoon nog steeds worden lastig gevallen?!
TS, jou veiligheid gaat voor alles. Ik zeg niet dat ze iets zouden doen... maar toch...

Maar als zij er iets mee wil gaan doen, weet ze sowieso als ze wint of niet, dat ze altijd vuil blijft aangekeken worden.
Met de brief idd.
Als ze het hier bij laat liggen, komen er ook geen confrontaties..
Dus in mijn ogen is het kiezen of delen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:35

Ik denk niet dat je veel ervaring met kampers hebt. De familiebanden zijn zo sterk, reiken tot in andere kampen en als ze je zoeken, vinden ze je altijd. Het beste is het om via een bemiddelaar van het kamp, de ouderling in gesprek te gaan en hem te vragen in de minne te schikken en als bemiddelaar op te treden. Het beschermen van de ego's en voorkomen van gezichtsverlies staat nl voorop. Ook omdat je vrouw bent, kun jij dit niet zo oplossen. Als je zorgt dat jij en de andere partij in den minne kunnen schikken, zul je nooit meer last hebben van ze, hoef je niet meer bang te zijn....

Overigens ben ik getuige geweest van een ruzie tussen 2 kamper families, de dode lijst kwam erbij! En ze moesten onderduiken.....ze hebben gezeten waar ik mijn paard had staan bij een boer op zijn erf in een van de caravans, ze zaten er al een 2 weken, kan je nagaan, had ze nooit gezien, want onderduiken was dus echt onderduiken....er is flink bemiddelt voor het behoud van hun leven....spot er niet mee...

Succes met je oplossing van dit gedoe hoop dat je je pony voor een redelijk bedrag mag terug kopen en dat de handen geschud worden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:38

Goed advies Russel.

Persoonlijk zou ik als ouder zeggen vergeet die pony en zorg dat je nooit weer met hun in aanraking komt.