Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 07:59

SophieFleur schreef:
Leuke foto's bij de wedstrijd!
Gefeliciteerd voor de winnaars!

Palmbierlove: Eigenlijk zouden
we jou al een prijs voor de wedstrijd moeten geven! XD

Ik denk dat ik zometeen van die kettingkjes ga maken!

Heb eigenlijk wel zin om te rijgen :P

Op ebay heb ik nog een spacial edition gevonden.
Voor de verzamelaars hier.

Link:

http://www.ebay.nl/itm/650-Schleich-720 ... 25710a5571

Een special edition voor 7,-

;( en dan te bedenken dat die van mij 40 euro heeft gekost.... |(
Jonnywalker, Als hijj netjes is en geen beschadigingen heeft zal ik er een 10tje voor geven inclusief verzending, is hij wel beschadigd zal je hem niet snel verkopen..

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:26

Hey allemaal,

Ik kon het gisteren niet laten en heb de lippizanner merrie meegenomen om een repaint van te maken. Ben al gelijk begonnen :o ik wil haar donkerbruin maken met witte vlekken. Ze is nu al helemaal bruin, dus ga ik zo maar beginnen aan de vlekjes!

Gefeliciteerd allemaal voor de winnaars van de repaint wedstrijd *\o/* ik had graag willen medoen maar had het te druk ;(

Ik heb ook nog een foto gekregen van mijn paardje dat ik bij sanne heb katen schilderen! Hij is echt supe mooi geworden en hij is nog geeneens af <3

pebble2000

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:12

PBL: misschien is er een foutje gemaakt in het verzenden van het adres? (bijv: je postcode zou 1234 AA zijn, maar er is een typfoutje gemaakt en er wordt op de enveloppe geschreven 1235 AA)
Jaimy: ziet er leuk uit! Als tip zal ik geven om de sluiting van het halster lager te doen.
PBL: hij ziener al leuk uit.
Daf3: heb je foto's?

Ik had al een keer een setje gemaakt: https://lh6.googleusercontent.com/-3bDA ... 000120.jpg
Ben er nu peesbeschermers voor aan het maken.

Wil iemand mij helpen met webklik? Ik wiln dat plaatje om de header veranderen, maar dat lukt niet...

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:31

Ik meld we ook weer eens :)

Ik heb mijn nieuwe record qua bestelling, 103,25, meisje had mijn vorige record (96 euro) ook al en die heeft ze ook betaald. Dus ik heb genoeg te doen :)

Ook heb ik mijn nieuwe repaint van Sanne, Saturnus ontvangen, echt 1 van haar beste repaints, te mooi! :D :
Afbeelding Op de foto zie je een nieuw product, het 'Luxe rijsetje'.

En ik word me toch es gek van een bepaald meisje op hyves, (ik ga geen namen noemen wil je het weten stuur me een PB) maar zij maakt echt álles van mij na. En dan gaat ze slijmen bij mij van dat ze mijn tuig zooo moooi vind en dat ze het echt niet heeft nagemaakt, maarja op hyves zijn er ook meer mensen die zeggen dat ze na aapt etc. Maar verder is ze wel aardig enzo..

Vorige week zaterdag heb ik wat paarden besteld op MPV, ook betaald, maar het is er nu nog niet :(. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt? Kan het ook komen doordat ik mijn bestellingsnummer niet in de beschrijving van de betaling had gezet? Want ik had nog een mail gestuurd dat ik het heb betaald met dat rekeningnummer etc...

Maarja, dat was dus weer een berichtje van mij :D

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:53

Hoi, kom me ook melden. Ik ben nieuw en ik spaar ook schleich. Het lijkt me heel leuk om mee te praten. :j

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:01

103,25?! Dat is echt veel! Maar jij vind het zeker niet erg. :+
Kan het niet gewoon zijn dat dat meisje gewoon heel erg fan van jou is en jou als voorbeeld neemt? Als je tegen haar zegt dat het leuker wordt als ze zelf dingen gaat ontwerpen dat ze dan stopt?
Dat setje <3

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:16

annickx mooi rijsetje hoe maak jij dat leer zo dun.
anikailove dat komt omdat ik hem aantrek maar ik zal het proberen bedankt vooor de tip
nik2001 welkom klets gezelig mee
daf3 heb je fotos wil ze heel graag zien
Palmbierlove mooie repaint moet alleen nog je westernhoofdstel maken en je extra's

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:27

jaimy1999 schreef:
annickx mooi rijsetje hoe maak jij dat leer zo dun.

Het meeste van mijn leer is al dun. Maar soms knip ik het zelf dun

________________________________________________________________________________________

Verder nog iets:

En nu ik weer wat geld te besteden heb wil ik graag mijn lievelingspaard op een schleichpaard laten repainten! :D Ik denk dat ik dat bij Sanne laat doen :D Haar naam is Baukje, is opzich niet heel groot (ik ben klein), ze lijkt NIET op de akhal teke hengst/merrie, arabische merrie etc / mag ook een oud model zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook doet mijn site van mn manege het nu wel:

www.thesilverranch.nl :D

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:26

Mooie creaties komen er weer voorbij!

Wow super mooie repaint van Sanne, Annick! Je tuig is erg leuk! Voor de foto's hierboven: Miss de knabstrupper merrie? Of een van de hannovers? Pinto merrie? Ik vind de twh merrie er ook wel op lijken. :D

Mijn site is weer geüpdatet, en ik ben druk bezig met PBLs wedstrijd.
Jaimy1999@ je tuig ziet er al goed uit! Bij je western hoofdstel viel het mij op dat het hele dikke teugels heeft, miss kan je dat de volgende keer iets dunner doen. +:)+

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:35

Jaimy1999: jahoor. Ik ben nu verder gegaan en de vlekjes zitten er al op.

Ze is alleen nog lang niet klaar. Ik moet nog een hele boel witte lagen op de vlekjes doen. Ook moet ik de beentjes, oogjes, manen + staart, neusje, enz enz enz, nog doen.
Hier is ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over iets ben ik nog niet helemaal tevreden, ookal is ze nog lang niet klaar.
Ik zit ook te twijfelen over de kleur manen en staart. Denken jullie dat donkerbruin mooi staat?? Ps: ze gaat ook de verkoop in. Pb me maar bij intresse

Tips graag maar wel aardig :(:)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:22

annick: dat is veel! ik vind de pinto merrie ook wel eeen goede.
daf:
de kleur die de staart nu heeft(vaal zwart, donkergrijs) vind ik wel mooi. en volgens mij is de verf onder aan de benen uitgelopen. bij een achterpoot is ze nu oranje.
of hoort dat?

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:55

Roodvos, ik heb nog niks aan de beentjes gedaan hoor :P maar ik denk dat ik het zo wel wil doen, met dat lichte oranje bij de sokjes. Ik weet nie of dat leuk zou staan? Wat vinden jullie eigenlijk van het witte vlekje om de ogen? Is die wel leuk?

@annickx ik ben ook een grote sanne fan ;) heb bij haar ook een paardje laten doen die bij a af is. Hoeveel paardjes heb je eigenlijk laten maken bij sanne?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:00

Tjonge jonge gaan we weer beginnen over na-apen... hou op schei uit.
Na-apen doen we allemaal, jij zelf ook annickx... of wou je beweren dat je zadels, hoofdstellen, halsters en what not allemaal zelf bedacht hebt.. nee, die zijn al honderden, sommige varianten zelfs al duizenden jaren in gebruik. Wij (jij ook) apen allemaal na van deze 'echte' voorbeelden om kleine miniatuurversies te maken.

De modelpaard hobby, en daarmee bedoel ik het schilderen, het namaken van tuig, boetseren, alles, was al lang en breed verzonnen al voordat jij of ik of wie dan ook hier in dit topic nog maar geboren was. Doe nou ajb niet alsof je het zelf allemaal uitgevonden hebt, want dat ís gewoon niet zo.

Daf3: ziet er leuk uit al, ben wel heel benieuwd hoe die zal zijn wanneer hij helemaal af is! Ik denk dat donkerbruine manen en staart beiden erg leuk zouden staan, de witte vlek om het oog vind ik heel leuk! Qua tips heb ik niet veel te melden, de punten die me opvielen daarvan geef je zelf al aan dat je daar nog mee aan de slag gaat :)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:09

Telpeva schreef:
Klinkt goed die Darwi, zou je er misschien wat meer over kunnen vertellen? hecht het goed aan het model, kan je het net zoals DAS klei wat vermengen met water zodat het minder stug is, breekt het snel of is het juist heel stevig?

Euwhm, nou Darwi een een soort klei, er staat op het pak boetseerpasta,
Het hecht heel goed aan het model, als je het niet te nat maakt.
Je kan het vermengen met water, het droogt wel minder snel dan DAS.
Voor een groot werk, beeldje ofzo, duurt volgens de verpakking 24 uur voor het volledig droog is.
De hals van mijn Fjordje was met een nachtje al droog.
Het breekt niet snel, heb het alleen nog niet zelf geprobeer :P

Mijn FJordje is nu goed wit ik begin straks met de eerste kleurlaag in pastel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:18

Mijn Ren set is af! Ik ga zo snel mogelijk foto's uppen.
En ik heb ook nog een dekentje af, die ga ik ook op de foto zetten :)

Maar 103? Wat heeft ze dan allemaal besteld als ik vragen mag?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:36

heeft er nog iemand tips voor mijn repaints? zie link vorige pagina

@annix dat is lastig vind het paardje wel iets van een tuiger hebben misschien de hannover hengst of oude takhenner merrie

@daf leuke repaint maar misschien kun je met die vlek om het oog iets doen dat het ook doorloopt in de bles

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:49

ik ben ook weer dekentjes aan het maken,
heb volgens mij een deken verslaving :o
want ik zou eigenlijk verder moeten met mijn repaint..
ik heb alweer 1 dekentje klaar op shetlander maat,
en nog 2 waar alleen de sluitingen nog aan moeten,
en 2 voor allebei de camarque merries, waar ook de sluitingen nog aan moeten en nog wat versieringen..

als jullie het leuk vinden show ik de foto's wel weer als ze af zijn

ga ze nu namelijk ook verkopen
mijn zadelkamer puilt namelijk al uit

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:34

@ Telpeva: Hihi, dankje :D Dan denk ik dat ik voor de donkerbruine manen en staart kleur ga.
@Pluisje1998: ben benieuwd!!
@eclair98 Ben benieuwd! :D
Roosje01: Dankje :P Er moet natuurlijk ook nog een oog in komen... misschien dat het er daarom nog zo raar uitziet? Anders kan ik jou tip wel proberen, Bedankt :j
@pbl: ben benieuwddd!!!!

Ik ben vandaag al de hele dag bezig met mijn horsie. Ik heb de vlekjes nu witter gemaakt en de beentjes een laagje op. Maar dat is dus ook nog lang niet klaar.
Update!

Afbeelding
Wat vinden jullie nu van haar??

Ze gaat de verkoop in, bij intresse mag je altijd een pbtje sturen :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:46

daf: wat mij opvalt, is dat alle vlekken nogal grillerig zijn, en de bles juist niet!
die vlek om het oog vind ik juist leuk.
roosje: ik vind de ogen van het tinkerveulen een beetje eng, en ze lijken heel groot.
verder ben ik het heemaal met telpeva eens wat na-apen betreft(stelletje na-apers zijn wij, met z'n allen), en zou ik graag foto's willen zien van de dekens van pbl.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 15:53

Roosje01, wat me bij het veulentje op viel is dat het lijkt of de oortjes helemaal één kleur zijn, klopt dat (kan door foto komen)? vaak hebben die toch wat schaduw, niet bijzonder veel maar op de een of andere manier ogen de oortjes voor mijn gevoel een beetje vlak, schaduwloos. Het hoofdje van de shet vind ik lief!

daf3: Ik vind deze nieuwe iets mooier dan de oude, de theorie achter de iets bruinige voeten is goed te begrijpen maar ik vind ze persoonlijk in het wit toch mooier. Op de een of andere manier oogt het net even iets netter. Weet je al hoe je de ogen gaat doen? ik denk dat blauwe ogen ook heel leuk kunnen staan, zeker bij die oogvlek :j misschien een idee!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:26

Roodvos, dat is eigenlijk de bedoeling, zodat het natuurlijker overkomt. Of bedoel je dat ik de bles wat moet aanpassen zodat dat ook grillig is? ;)
Telpeva: oke, dan krijgt ze witte voetjes :P ja, dat is wel een leuk iedee! Maar moet dat andere oog dan bruin? Of ook blauw? Wat is mooier denk je? Zou ik de hoefjes zo gelig laten of veranderen in bijvoorbeeld grijs?

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:42

Pff wat gaat dit topic toch hard! Lees alles mee hoor!
Ik heb vandaag ook even een account aangemaakt op het Schleich forum. Ik heet daar: carmenbly.
Wat na-apen betreft ben ik het helemaal met je eens Telpeva! Toch kan ik me wel voorstellen dat het stom voelt als iemand je steeds maar na-aapt.
OMG annickx hoe krijg je dàt voor elkaar?! Respect :P
Ik heb nog geen enkele bestelling gekregen... Maarja heb nu een advertentie op mp gezet, hopen dat er binnenkort eentje komt!
Ik heb gisteren bij de Action vilt gekocht, superbedankt voor de tip anika! Werkt echt super, ben er heel blij mee. Vandaag meteen dekentjes van gemaakt, ik vind ze zelf echt goed gelukt en ben er erg blij mee! Natuurlijk snap ik wel dat het altijd beter kan, maar toch. Ook heb ik nu diamantjes, dus die ook meteen gebruikt :P Zie hier mijn dekentje met diamantjes:
Afbeelding
Ze zijn ook de verkoop in, hier kun je ook mijn veulendekentjes van vilt bekijken:
http://havefun.luondo.nl/nl/c-83141/dek ... toebehoren

Nu ik toch aant Schleichen was, heb ik ook meteen mijn eerste longeersetje gemaakt:
Afbeelding
Ook deze is de verkoop in. Hier heb ik diamantjes gebruikt op de frontriem. Zie voor meer foto's:
http://havefun.luondo.nl/nl/c-83142/hoo ... en-tuigage

Ben van plan om nog even een paar foto's te maken van een losse dekensingel en die ook los te gaan verkopen..

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:40

ik vind je repaint er al heel leuk uitzien daf, leuk vlekkenpatroon,
ikzelf heb bij mijn repaint een brede bles gedaan, en aan de ene kant heel dicht langs het oog en dat wordt dan een maanoog en het andere oog wordt normaal,
meestal hebben paarden met veel wit bij het oog daar een maanoog, omdat daar weinig pigment zit (dacht ik)
ook hebben de meeste paarden met witte benen lichte hoeven, je kan mss wel een paar kleine streepjes grijs erop maken.. zoiets bijv http://www.kinderpony.nl/afbeeldingen/shetlanpony.jpg

carmen ik vind jouw dekentje ook goed gelukt, leuk gedaan met de diamantjes staat lekker chic

ik zal straks dan foto's maken van mijn dekentjes..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:51

@roodvos dat lijkt idd zo maar komt omdat er een grijze rand omheen zit misschien had ik die iets zachter moeten maken.

@telpeva ik heb wel een tint donkerder gebruikt in de binnenkant van de oortjes en bij de aanduidingen van de spieren maar zie nu idd dat het niet goed toont op de foto's. Ik heb alleen nog altijd problemen met de hoefjes krijg ze nooit realistisch :n

Het is hier koopzondag en ben net ff bij acction geweest hele winkel afgezocht en wij hebben best een grote acction maar geen vilt te vinden :?

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:53

@ daf: Ik heb intresse (best veel eigelijk)
als ie niet te duur word wil ik haar graag kopen !!!! ze ziet er nu al fantastisch uit ! ik ga je ff pb'e