Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoekgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:42

euhm.. niet van dat paardje :P

wel andere :

Is wel lang geleden gemaakt hoor..
Moet Smarty Jones voorstellen.
hij lijkt niet, ik weet het :P en hier is geen pastel bij.
En omdat deze van lang geleden is denk dan niet dat
deze mooi is :P want dat is die eigenlijk helemaal niet.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:52

Palmbierlove

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:03

hoe zat dat nu ook alweer als je nagellakremover wil gebruiken om de ergste verflaag te verwijderen?
maakt het dan uit of dat het met of zonder aceton / alcohol of whatever??

voor een donker paard te repainten lijkt me dat namelijk wel handig om eerst een beetje het ergste weg te halen, voordat ik hem ga witten..

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:39

Pastel is als je het met een schaar of mesje afschraapt een soort poeder. Dat kan je op de paardje smeren met een makeup kwastje.

@Telpeva,
hoe gebruik je dat? gewoon op het bit smeren ofzo?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:16

@Stephaniexh
Het zit in een klein potje, met een puntig voorwerp kan je er een klein beetje uitschrapen, en daar een piepklein bolletje van kneden. Dit bolletje plak ik tegen de mondhoeken, hier blijft het zitten! vervolgens kan je alle tijd nemen om de bitringen er aan vast te plakken. De wax zelf heeft niet bijzonder veel kleefkracht, het is net genoeg om aan het paard te blijven kleven, en om een hoofdstelletje aan te laten hangen en je kan het ook makkelijk van je paard afvegen als je het zat bent :)

Qua substantie doet het een beetje denken aan doorzichte fimo klei die niet hard wordt.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:40

oke handig

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:36

@anoek30b
Doe je de manen en ogen ook met pastel? ik geloof dat sommige hier dat met verf doen in plaats van pastel :) Deze website heeft mij goed geholpen met het schilderen van ogen, misschien dat je er ook tips uit kan halen, hij is alleen wel in het engels:
http://www.modelhorsegallery.info/libra ... geyes.html

Mijn 2e poging tot een hoofdstel is af, hij werkt zoals een echt hoofdstel en is qua maat geheel af te stellen naar het paardenhoofd, alle gespen werken. Ik vind hem al beter dan mijn vorige poging, maar hier en daar zitten voor mijn gevoel nog verbeter puntjes, 1 het is zo'n dikke massa leer op zo'n relatief klein koppie, en 2 het kopstuk is door al die riempjes heel dik... ik had er ook een sperriempje bij gemaakt maar er weer afgehaald, je kon het paardenhoofd bijna niet meer zien door al dat leer...! tips en opbouwende kritiek zijn nog steeds welkom, graag zelfs, want ik wil mijn werk graag verbeteren en tuig maken is best leuk om te doen :D

Afbeelding

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:40

Wat een priegelwerk zeg :oo Maar ziet er echt al super uit!!

Ik ben bezig om een gelimiteerd model proberen te kopen. Geen idee of dat gaat lukken := maar ja mail is onderweg hopelijk krijg ik een goed antwoord :D

Zag ook dat Müller een koets met Clydesdale heeft uitgebracht. Ik ren niet direct naar de winkel voor die set maar mocht ik er komen en hij is er nog mag hij wel mee. Richt mij toch vooral op de paarden maar die setjes zijn ook leuk!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:55

Laatst bijgewerkt door Stephaniexh op 13-10-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:57

ja idd,
alleen dan wel met een iets minder opgekropte hals..
edit 2e is al iets beter..

btw mijn repaints liggen ondertussen weer stil,
ben nu druk bezig met een filmproject van Palm, meer hierover in het HK topic..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:58

Agja nog maar even en dan weten we wat er in 2012 gaat komen. Duurt nu echt niet lang meer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:00

Super Telpeva, netjes +:)+
Ben er ook mee bezig,... maar ik heb al zoveel te knutselen,... zoals onder andere de nieuwe slaapkamer van mijn dochtertje :')

Ben ook benieuwd wat er precies uit gaat,.. zullen de lippi's wel zijn. Daar heb ik alleen de hengst nog van.
Vandaag de Palomino hengst gekocht, vind het het minst mooie model... maargoed...wil ze allemaal sparen :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:05

@palmbier ik gebruik zonder aceton
@telpeva wow ziet er goed uit misschien de lus van de frontriem die om de andere riempjes gaat iets kleiner verder geen tips ziet er prima uit!
@thats me wanneer was het ook weer precies?

Anoekgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:09

@Telpeva

Nee de oogjes doe ik niet met pastel.
Meestal maak ik ze gewoon zwart.

De site lijkt met inderdaad erg handig.
Alleen mijn engels is aan de slechte kant :o

Ik heb de fallabella merrie dubbel...
Zou ik hem repainten?
[ heb gehoord dat dit erg moeilijk is.. ]

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:20

Dat zou echt gaaf zijn, een hackney in de collectie!! die zou ik denk ik ook direct kopen, ben dol op zulk soort tuigpaarden. En als de Lipi eruit gaat hoop ik dat ze een ander mooi model er voor in de plaats doen, vind de witte lipi erg mooi en hij leent zich juist erg goed voor dressuur plaatjes, zodra het zeker is dat hij uit de collectie gaat ga ik er denk ik nog even een paar inslaan.

@Anoek,
In het kort wat er staat:
1: ogen helemaal zwart maken
2: wit aanbrengen in de ooghoeken, (als je dit wilt/nodig vind)
3: bruin aanbrengen voor de iris
4: zwart aanbrengen voor de pupil, hou hiermee rekening dat de pupil van een paard niet rond is zoals die van een mens maar ovaal.
Om het oog wat meer expressie te geven of meer op te laten vallen, staat er bij als tip dat je ook goude verf kan toevoegen aan de iris :) Hopelijk is het zo duidelijker?

Thanks iedereen voor jullie meningen en tips, zal morgen de frontriem even af halen en een nieuwe maken met de tip van Roosje daarin verwerkt. Mochten er trouwens liefhebbers zijn dan is het hoofdstelletje ook te koop/ruil.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:31

@ anoek ik maak de ogen bruin met in het midde een zwarte stip voor de pupil en in ooghoekje een stipje wit

@telpeva ga je er ook nog teugels aan maken of laat je hem zo? wat zou je eventueel vragen voor zo'n hoofstel?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:34

Meestal vanaf half oktober beginnen de eerste berichten vrij te komen. In principe wil schleich dat we wachten tot januari maar de catalogussen moeten binnenkort wel al uit naar de winkels zodat ze wel de nieuwe modellen kunnen gaan inkopen. Dan komt dus ook langzaam alles vrij :D :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:39

gelukkig maar voor ons haha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:44

@Roosje01
Teugels komen er zeker aan, en als ik het voor elkaar krijg zullen die ook verstelbaar zijn zodat je ze eventueel ook weer van het hoofdstel af kunt halen. De frontriem wil ik ook nog wat verkleinen. Qua prijs weet ik eigelijk niet goed wat ik hiervoor kan vragen, heb nog nooit iemand gezien die zoiets als dit aanbied op dit formaat, weten jullie misschien een goede richtprijs? wat zouden jullie er voor betalen? dit mag eventueel ook per PB

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:46

ik heb wel is wat advertenties op mp gezien met zelf gemaakt tuig hoofdstelen en zadels enzo.

Anoekgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:48

Bedankt voor de hulp :D ik zal het binnenkort eens proberen,
niet bij de falabella :P dat lijkt me moeilijker.
Of is dat niet zo?

In welke vachtkleur zou ik hem eigenlijk doen :o

@Telpeva

Dat hoofdstel is echt zo mooi :D

waar koop je dat leer en alle andere spulletjes egenlijk?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:49

geen idee heb nog geen fallabella gerepaint vond een veulen al priegelig.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:53

Telpeva schreef:
Dat zou echt gaaf zijn, een hackney in de collectie!! die zou ik denk ik ook direct kopen, ben dol op zulk soort tuigpaarden. En als de Lipi eruit gaat hoop ik dat ze een ander mooi model er voor in de plaats doen, vind de witte lipi erg mooi en hij leent zich juist erg goed voor dressuur plaatjes, zodra het zeker is dat hij uit de collectie gaat ga ik er denk ik nog even een paar inslaan.

@Anoek,
In het kort wat er staat:
1: ogen helemaal zwart maken
2: wit aanbrengen in de ooghoeken, (als je dit wilt/nodig vind)
3: bruin aanbrengen voor de iris
4: zwart aanbrengen voor de pupil, hou hiermee rekening dat de pupil van een paard niet rond is zoals die van een mens maar ovaal.
Om het oog wat meer expressie te geven of meer op te laten vallen, staat er bij als tip dat je ook goude verf kan toevoegen aan de iris :) Hopelijk is het zo duidelijker?

Thanks iedereen voor jullie meningen en tips, zal morgen de frontriem even af halen en een nieuwe maken met de tip van Roosje daarin verwerkt. Mochten er trouwens liefhebbers zijn dan is het hoofdstelletje ook te koop/ruil.

dit ga ik mss ook nog wel eens proberen..
nu maak ik het oog alleen maar zwart,
bij mijn 1e repaints deed ik er ook nog een ieniemienie wit stipje in, maar heb dat later veranderd naar helemaal zwart..

maar is dat niet lastig om je oog bruin te krijgen, als je eerst zwart doet?
kan je dat evt ook met blauw doen?

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:00

Stephaniexh schreef:
Dit zou ik echt gaaf vinden om in 2012 bij de schleich paarden collectie te zien! :
http://www.google.nl/imgres?q=hackney+i ... dBQ&zoom=1

http://www.google.nl/imgres?q=hackney+h ... x=47&ty=55

(ik hoop dat jullie het kunnen zien)

edit;
telpeva, ik vind dat hoofdstel echt heel erg mooi hoor!

Telpeva, je halster is geweldig <3
hopelijk worden je zadels nét zo mooi, want ik wil altijd nog een mooi leren zadel voor een van mijn paardjes :D

ik denk niet dat er een paard uitkomt met deze houding of met ruiter als set, want dit blijft niet staan zonder onder steuning.
ik vind we dat er meer houdingen moeten. in dat geval is safari ofzo beter:P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:02

Het leer op het hoofdstel hierboven heb ik 2 jaar geleden bij de blokker gekocht, dit hadden ze toen in het assortiment bij de hobby spullen. Deze (nep)leren linten kan je ook bij sommige sieradenwinkeltjes kopen in allerlei kleuren, soms moet je er naar vragen omdat ze achter de kassa liggen oid.

@PBL
Met bruin op zwart schilderen heb ik geen probleem, het is wat donker maar dit kan je verhelpen door een 2e laag verf, of een fellere kleur bruin te nemen. Blauwe ogen heb ik geen ervaring mee, nog nooit geprobeert. En dat witte stipje doe ik ook, heb je een reden waarom je dit niet meer doet?