[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:05

Yezzi schreef:
Ik vind JLDB_SL goed passen hoor, maar niet veel meer groeien!

Dankjee nee haha ik ben totaal uitgegroeit.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:05

chalinka schreef:
JLDB_SL -> ik vind het nog wel kunnen, ook aangezien je licht bent (wel een beetje lang 'voor het plaatje')
juliedo24 -> past
RenWaBl -> past
jolleknol -> past

Haha licht zeker :P

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:07

xApple schreef:
Ik vind juist dat er een beetje 'pietluttig' wordt gedaan over sommige combinaties.
Sommige zijn voor het plaatje niet meer fantastisch maar kan nog prima.

JLDB_SL, bijvoorbeeld. Vind ik nog makkelijk kunnen :j
MuttleyMarty, is voor het plaatje misschien geen topper, maar kan ook echt nog wel hoor.

Dankjee

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:09

Hier zei iedereen dat het wel past, toch heb ik in mijn directe omgeving al vaak te horen gekregen dat ik eens een paard moet kopen omdat dit echt niet meer past. Maar die rijden zelf wel op paarden van boven de 1.60 terwijl ze minder lang zijn dan ik, dus misschien dat het daar aan ligt..

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:53

JLDB_SL schreef:
chalinka schreef:
JLDB_SL -> ik vind het nog wel kunnen, ook aangezien je licht bent (wel een beetje lang 'voor het plaatje')
juliedo24 -> past
RenWaBl -> past
jolleknol -> past

Haha licht zeker :P

Whahah :)*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:13

Annett1990 schreef:
MirandaFuego schreef:
Wat zo vreemd is, laatst was er iemand in het topic die langer was en het paardje was kleiner en die vonden jullie goed.
Deze 2e foto is erg vertekenend omdat hij van bovenaf is genomen, niet recht vanaf de zijkant, dat geeft een heeel ander beeld. :j
Als jij je beugels een gaatje korter doet en je hakken uitdrukt en dan een foto neemt vanuit een lagere stand wil ik het nog wel eens zien, ik denk dat het er dan toch beter uitziet. :9

Je geeft iemand een tip om beugel een gaatje korter te doen en dan weer te kijken? Oke dus als ik op een B Pony ga zitten moet ik m'n beugels ook maar 2 gaten korter doen dan ze horen want dan kan t wel? Wat een onzin , te lang is te lang..

Waarom ze een nieuwe foto moest nemen is omdat hij van bovenaf is genomen, de foto moet vanaf schofthoogte worden genomen. :j
Haar beugels zijn gewoon te lang nu zeker op een kleiner paard ziet dat er gelijk ook vertekenend uit, je draagt op een kleiner paard gewoonlijk de beugels iets korter om nog mooi je been aan te kunnen leggen, en ja, dan ziet het er ook beter uit. :j
Dus op de foto vanaf de juiste hoogte is dat gelijk mooi meegenomen als ze er mooier opzit.
En ik vind haar dus niet te lang, het kan nog net! *D

RenWabi past ook prima!

Jolleknol, past makkelijk!

KarmaWitch

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:14

Zo kunnen we allemaal wel gaan denken Miranda...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:16

Ze heeft wel gelijk. Beter een goede foto en een kloppend advies dan een slechte/vertekende foto en een niet kloppend advies.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:17

nu zie ik heel veel die ik best zie passen en dan wordt er (door veel dezelfden :+ ) nog een opmerking past niet.. dat vind ik eigenlijk best frustrerend. combinaties met positief genomen foto's van bijf. 140 met 175 passen dan (die ik dan denk moah..) en combinaties van 145 met 170 passen niet omdat foto ongunstig is genomen..
ik vind dat wel een belangrijk punt hoor hoe de foto is genomen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:18

Inderdaad. Ik heb een foto van mij (1.67) op een paard van 1.60 (rondgeribt!) Die van bovenaf genomen is en ik lijk echt lang. Me voeten lijken haast bij zn knieen te komen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:27

Ja zo'n foto heb ik ook...
Maar waar ik op doel bij Miranda is dat je de beugels korter doet omdat je beter je been aan kan leggen. Ja zo ga ik ook nog wel op een kleine pony passen...
Dat die vanaf schofthoogte genomen moet worden ben ik het eens.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:38

KarmaWitch schreef:
Ja zo'n foto heb ik ook...
Maar waar ik op doel bij Miranda is dat je de beugels korter doet omdat je beter je been aan kan leggen. Ja zo ga ik ook nog wel op een kleine pony passen...
Dat die vanaf schofthoogte genomen moet worden ben ik het eens.

ja, dat is fout, maar je beugel wat korter omdat je benen zowat gestrekt zijn.. wedden dat als ik een foto van boven af, met mijn benen helemaal uitgestrekt doe en 1 met mijn benen gewoon dat dat al een wereld van verschil maakt? dan nog vanuit goede hoogte en ineens past het weer...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:19

Op de fjord ziet er inderdaad al veel buiter uit nu :D

Mij hebben ze vroeger geleerd dat als de schoft tussen je middenrif en je schouders komt, dat het dan afhankelijk is van de bouw van het dier en de lengte van je pony of het nog past, als de schoft tot je schouders komt, dan pas je normaal gezien wel. Echter heb ik een foto van mij op een fries waar iedereen van zegt dat ik te groot ben en dat ik beter op de fries kan stappen waar ik op een andere foto naast sta. (is dezelfde fries van 1.72m en ikzelf was toen ongeveer 1.70m, maar heb hele lange benen)

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:27

En ik op m'n pony?
Een 15 jarige pony van 1.38 hoog, en ik ben 1.60, ik weet dat ik aan de zware kant ben, maar ben daarom ook aan het afvallen, dus hier liever geen commentaar hierop :)

klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:30

Zoals je al aangaf ben je te zwaar en ik vind je bovenlichaam lang ogen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:35

Ik vind je echt te zwaar en (té) lang voor deze pony (zoals je zelf al aangaf). Dus ook al val je heel veel af, je blijft te lang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:36

Te zwaar. Goed van je dat je ermee bezig bent maar daar heeft jouw pony op dit moment absoluut geen boodschap aan, z'n rug blijft klappen opvangen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:44

Ik vind je te zwaar en te lang... Ook al val je heel veel af gaat er niks van je lengte af dus ik zou er niet meer opstappen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:27

De bovenstaande pony heeft wel iets van een IJslander weg dan word het toch een heel ander verhaal daar is het niet gek om er een volwasse man van minstens 80 kilo op te zien rijden x-x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:28

Tja die van mij heeft ook wat weg van een ijslander als ze d'r kop in de lucht steekt, maar dat maakt d'r echt geen ijslander en dat maakt dan echt niet dat ze dan ineens wel een te zwaar iemand kan dragen.. :+

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

Neee zo bedoel ik het ook niet x,x ik vind het ook niet een heele mooie combinatie maar bedoel gewoon dat soms ras ook verschil maakt, had trouwens op haar profiel gekeken en is een mengeling van van alles dus dan vind ik haar helaas denk ik ook wat te zwaar helemaal als je ziet dat pony helemaal poofy is door wintervacht erg cute maar daardoor lijkt hij mischien ook wat breder dan hij of zij is lol

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:33

Ik vind je niet te lang, wel te zwaar :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:34

Ijslanders 'kunnen dan wel veel meer dragen' maar vaak vind ik veel mensen daar ook absoluut niet op passen hoor. Zag er pas hier een op de dijk rijden die kon meelopen en ook best wel stevig was. Kunnen ze wel meer kunnen dragen maar dat vind ik niet kunnen. Ook minder 'extreme' gevallen vind ik vaak te groot/te zwaar, ook al is het een ijslander.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:37

naomi_g1998 schreef:
Ijslanders 'kunnen dan wel veel meer dragen' maar vaak vind ik veel mensen daar ook absoluut niet op passen hoor. Zag er pas hier een op de dijk rijden die kon meelopen en ook best wel stevig was. Kunnen ze wel meer kunnen dragen maar dat vind ik niet kunnen. Ook minder 'extreme' gevallen vind ik vaak te groot/te zwaar, ook al is het een ijslander.

Mee eens! Ijslanders zijn zeker sterker dan de meeste gemiddelde pony's, maar ze kunnen niet oneindig veel dragen. Vind het ook niet kunnen dat sommige mannen, met 1.80 m en 90 kilo op een Ijslander gaan zitten.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:03

Mag ik iets vragen.

Ik zie wel voorbij komen dat jullie mensen te zwaar vinden. Maar wanneer past een zwaarder/steviger iemand wel op een pony/paard. Of op wat voor type.

Ik heb nu een paardje gekocht en kreeg met me pony ook te horen dat ik te zwaar was. Dat breeg ik ook. Alleen hij was stevig. Deze is wel 20 cm groter maar heel slank.