Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, niet alleen voor de pony maar ook voor jezelf! top hoor! Michelle99 schreef:Toen iemand zei dat ik te zwaar was voor ons pony ben ik gelijk op diet geweest. 5 kilo eraf. Maar zal dat 5 kilo echt veel uitmaken? Dat denk ik niet zo. Wel let ik op dat ik netjes zit en rijd.
Ik zie veel mensen hier twijfelen of ze op een fjord of halflinger kunnen. Dat vind ik wel onzin, of moet je een echt eel gebouwd half hebben. Een fjord kan alle (redelijke normaal) mensen dragen.
Ook heb ik gehoord dat de perfect maat paard heeft een schoft tussen je eigen boorst en je oogen.
Maris, het kan wel, mits je goed rijd. Als je stuitert zou ik het niet doen. En voor jezelf een aantal kilo eraf zou het plaatje beter maken.
sweetheart schreef:Maar hoeveel zwaarder zou een normale haflinger zijn dan en even grootte pony? Ik denk niet dat het veel scheelt.
lovelucky schreef:Over "hoeveel procent een paard van zijn eigen gewicht kan dragen", ik denk dat je met die 10/20 % wel een grove schatting kan maken. Maar er zit, zoals eerder al gezegd, natuurlijk een heel erg groot verschil tussen iemand die een bepaald gewicht "aan vet" heeft en iemand die datzelfde gewicht aan spieren heeft.
Niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar 60 kilo aan spieren (niet al te letterlijk opvangen) en 60 kilo aan vet (idemdito) is nogal verschillend voor wat een paard op zijn rug voelt...
edit: typfouten
lovelucky schreef:Over "hoeveel procent een paard van zijn eigen gewicht kan dragen", ik denk dat je met die 10/20 % wel een grove schatting kan maken. Maar er zit, zoals eerder al gezegd, natuurlijk een heel erg groot verschil tussen iemand die een bepaald gewicht "aan vet" heeft en iemand die datzelfde gewicht aan spieren heeft.
Niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar 60 kilo aan spieren (niet al te letterlijk opvangen) en 60 kilo aan vet (idemdito) is nogal verschillend voor wat een paard op zijn rug voelt...
edit: typfouten
DKTJA schreef:willen jullie nog even kijken naar mijn foto?
op blz 31?
Safiera schreef:Zelf moet ik ook maar eens aan het rekenen... Ik weeg 63, en mijn verzorgpony misschien 300??? Dan zou ik 45 mogen wegen?!

MarisJj schreef:kan het bij mij nog?? (foto staat halverwege pagina 33)