Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:15

Mag ik vragen in welk plaats dat was.. Ik ken namelijk precies zo'n meisje die precies dezelfde onzin uitkraamt..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:16

Helmond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:22

Oooohh ik heb nog een gaaf verhaal over een penny van een jaar of 55 Haha! Haha!

Tijdje terug hadden wij 5 pony's in een wei staan, gigantisch grote wei, alleen liep het al tegen het begin van de herfst en werd het gras wat minder. In de buurt woont een vrouw die destijds een paard (een vos) en een héle oude pony (een schimmeltje) had. Ze reed niet meer, had ze gewoon voor het gezelschap. Die paardjes van haar mochten iedere avond in de tuin loslopen en aten samen 10 kilo brok op een dag (en ze werden dus niet bereden)!

Onze pony's hadden aardig genoeg aan het gras en kregen iedere dag een paar brokjes en een hoeveelheid hooi omdat het gras minder werd. Vond ze dat we onze pony's niet goed verzorgden. Ze hadden véél te weinig te eten! Deed er verder niet toe dat ze er allemaal prima uitzagen, we mishandelden ze gewoon want er stond veel te weinig gras.

Komt ze op een dag bij ons "ja, ik heb de dierenbescherming gebeld want ik vind ze heeeel zielig en ik heb ze gisteravond wel geprobeerd te voeren want ik vond het echt zielig maar die dikke at alles op!!!" (stond een Fjord bij, vreselijk opdringerig beest die de rest gewoon bij het voer wegmepte als je niet gewoon 5 emmers op 4 meter afstand van elkaar plaatste)

Haha! Haha! Haha! Wat hebben wij haar uitgelachen joh. Dierenbescherming vond ze overigens niet zielig schijnbaar, nooit wat van gehoord Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:24

zo zie je maar weer dat de oudere mensen ook kunnen vergissen. ook al zeggen ze van niet Clown

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:28

JETSKeTjee schreef:
Helmond

o nee dan is het haar niet Tong uitsteken Want ik ken namelijk ook een meisje, die zit niet op een shetlander maar een welsh (kleine), dat is haar verzorgpony. Natuurlijk tegen iedereen zeggen dat het haar eigen is, maar goed. Dat paardje is nog maar 4, maar zij zet er meteen slof erop en dan weer bijzet, dan weer martingaal en borst tuig. Ik heb er wel wat van gezegt, maar waarom zou je toch naar mij luisteren he Lachen ? Nou dan gaat ze naar de manege toe zet ze een mooi paard op de foto zegt ze dat dat haar wedstrijd paard is Dromen Droom lekker verder! Nou ze rijd ook al met sporen, ze wilde een mexicaanse neusriem kopen maar dat mocht niet van haar ouders. Ze zegt ook dat haar ouders alles willen kopen voor haar (waarom dan geen paard Tong uitsteken ). Maar goed, dat meisje is dus al 16 jaar! En elke keer als ze naar de manege gaat (paar minuten lopen), gaat ze met haar o zo mooie en dure en overbodige spullen naar de manege crossen en gaat ze vervolgens 2 uur bij de manege in de bak rijden, terwijl de pony al uitgeput is als ze bij de manege is aangekomen. Ze stapt nooit in of uit, en die pony is nog maar 4! En ze is veel te groot!
Vind dit eigenlijk wel behoorlijk dichtbij het penny alarm komen Haha!

fergusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:28

hihi Haha!
je hoort hier echt te mafste verhalen hé Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:48

Britjuh schreef:
JETSKeTjee schreef:
Helmond

o nee dan is het haar niet Tong uitsteken Want ik ken namelijk ook een meisje, die zit niet op een shetlander maar een welsh (kleine), dat is haar verzorgpony. Natuurlijk tegen iedereen zeggen dat het haar eigen is, maar goed. Dat paardje is nog maar 4, maar zij zet er meteen slof erop en dan weer bijzet, dan weer martingaal en borst tuig. Ik heb er wel wat van gezegt, maar waarom zou je toch naar mij luisteren he Lachen ? Nou dan gaat ze naar de manege toe zet ze een mooi paard op de foto zegt ze dat dat haar wedstrijd paard is Dromen Droom lekker verder! Nou ze rijd ook al met sporen, ze wilde een mexicaanse neusriem kopen maar dat mocht niet van haar ouders. Ze zegt ook dat haar ouders alles willen kopen voor haar (waarom dan geen paard Tong uitsteken ). Maar goed, dat meisje is dus al 16 jaar! En elke keer als ze naar de manege gaat (paar minuten lopen), gaat ze met haar o zo mooie en dure en overbodige spullen naar de manege crossen en gaat ze vervolgens 2 uur bij de manege in de bak rijden, terwijl de pony al uitgeput is als ze bij de manege is aangekomen. Ze stapt nooit in of uit, en die pony is nog maar 4! En ze is veel te groot!

dat vind ik al aardig in de buurt komen van dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:04

Vorig jaar had ik een wedstrijd met mijn bonte pony, in een donkere binnenbak. Zegt een meisje tegen mijn vader (wist volgens mij niet dat dat m'n vader was Koe ) Dat paardje is net cruwella de wil! Haha! (Door het donkere leek ze zwart wit) Hoezo schattig?

Ze is ook heel vaak een koe-paard Clown

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:29

Britjuh schreef:
JETSKeTjee schreef:

dat vind ik al aardig in de buurt komen van dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen

Maar je weet hoe koppig die penny's zijn. Maar ik snap niet dat die eigenaar er nooit wat van zegt, het is al wel een behoorlijk oude man..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:44

er is niets mis mee om je verzorgpaard je paardje te noemen.
Ik verzorg zelf een beligsch trekpaard waar de eigenaren niets mee doen. En na 3.5 jaar is het tog een beetje mijn paardje geworden alleen hoef ik er niet voor te betalen. Noem me vp dus ook altijd mijn paardje. Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:51

hehe eindelijk weer een verhaaltje
deze meisjes waren echt lief.
ik en lil waren met mambo en simply aan het buitenrijden komen 3 van die meisjes aan rennen.
paardje, paardje, paardje, paardje. zei vet blij dat ze een paard zagen. dus wij blijven even staan want ze wouden ze graag aaien. dus even praten. zegt er 1 in een keer: 'ze vinden die ene witte bloemen toch lekker.' ze wist echt niet waar ze het over had.
maar toen zegt ze:' heey ik zie de hoeven zitten' Clown ze bedoelden de hoefijzers

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:57

Verosjaak schreef:
Ik verzorg zelf een beligsch trekpaard waar de eigenaren niets mee doen. En na 3.5 jaar is het tog een beetje mijn paardje geworden alleen hoef ik er niet voor te betalen. Noem me vp dus ook altijd mijn paardje. Lachen

Mischien wel, maar de rest van het verhaal is wel penny... Je gaat toch geen foto maken van een manege paard en zeggen dat het je eigen wedstrijd paard is?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:19

een pony van nog 4 jaar op slof en nog veel meer zetten vind ik niet bepaald goed

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:20

ze is veel te groot, ze crost hem naar de manege zonder dat zijn spieren zijn opgewarmd.
WAUW wat een goeie verzorgster die wens ik elke pony toe

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:21

NIET dus.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:36

Volledig met je eens Haha! Maar naar wie luistert ze, niet eens naar haar eigen ouders!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:47

Momenteel rijd ik een paard verkoopsklaar voor de eigenaar van de stal waar ik voor rijd. Een super temperamentvol paard met veel laterale aanleg en bovendien ook nog een hele goeie draf (ijslands paard: kan dus tolt en telgang). Het nadeel is dat ze erg klein is, niet zo mooi gebouwd is en stikt van de zomer eczeem. Eigenlijk een behoorlijk lelijk paardje dus, maarja, zie persoonlijk liever een goed paard dan een mooi paard als ik moet kiezen. Rij ik vandaag met haar buiten, kom ik zo'n groepje jongens tegen (veel branie, grote bek etc). Allemaal herrie maken enzo, beetje stoer doen. Schraapt er 1 al z'n moed bij elkaar en roept naar mij: "hee lekker ding, jij zit wel op de lelijkste knol die ik ooit gezien heb". (rest van de groep lachen natuurlijk). Dus zeg ik: "Ik weet er alles van en als ze niet zo bijzonder getalenteerd was zou ze allang in de hachee zijn verdwenen". Toen wassie behoorlijk stil. Niet echt een penny verhaal, maar meer een domme mensen verhaal. Kan daar zo pissed op worden dat mensen die echt 0 verstand van paarden hebben allemaal van die achterlijke dingen gaan roepen: hou gewoon je mond, maak jezelf niet belachelijk en loop door. Toch?

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:04

Vandaag was er bij mij een lieve penny, die komt wel eens vaker met haar moeder en vandaag gingen ze Felien(Een Shetlander) inspannen en ik moest maar even helpen want die moeder(Kennen wij heel goed, heeft ook veel met paarden gedaan dus die vertrouwen we echt, heeft ook nog een poos een paard bij ons verzorgt Knipoog ) had nog maar 1x Felien ingespannen, en dat meisje elke keer: 'Ja mama, dit moet hier door' enzo gewoon lief Lachen En die moeder laat dan altijd hun(Er is ook altijd nog een broertje bij) mennen en dan gaat ze er zelf naast, zij stuurt en die kinderen allemaal denken dat hun sturen maar o wat zijn ze blij als ze terug komen en Felien heel braaf is geweest Lachen
Alleen is Felien wel een beetje dik, want ze past amper meer voor de kar Nagelbijten / Gniffelen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:47

Jij rijdt met ijzeren pinnen aan je voeten (sporen) dus je kan niet rijden.
Dat heeft mijn tante me verteld, je rijdt alleen met ijzeren pinnen aan je voeten als je al heel lang rijdt, en het nog steeds niet goed kan.

Leuk als dat zo naast de bak hebt staan alsje aan het rijden bent.
Gelukkig was het niet bij mij op stal maar bij een vriendin, ik had dr persoonlijk van het erg gezet, zehad er ook nog is niks te zoeken. ga toch weg joh

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:35

Britjuh schreef:
Verosjaak schreef:

Mischien wel, maar de rest van het verhaal is wel penny... Je gaat toch geen foto maken van een manege paard en zeggen dat het je eigen wedstrijd paard is?

haha dat ken ik ook niet want zit met een belg.. Tong uitsteken en zoveel echt wedstrijdpaarden die belg zijn zie je niet Tong uitsteken

@Shezzit... Als zulke gasten dat tegen mij zouden zeggen met: He lekker ding, zeg ik altijd: Wie mijn paard of ik Tong uitsteken dan zijn ze ook altijd stil.

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:47

Whaha, ik ging naar me nieuwe verzorgpony in mijn niet paardenoutfit, want ik ging kijken wat voor maat hoofd mijn VZtje had om een hoofdstel te kopen... Staat er een meisje bij de weide van Prisco, zegt tegen mij: Jah, deze pony heb ik uit het wild gehaald en getemd en nu rijd ik de hoogste klasse met hem (het is een merrie). Het is mijn pony en ik kan alleen op hem rijden want anders gaat hij slaan (bokken duss..) enz. enz.

Zeg ik: Oh, ik dacht dat het mijn verzorgpony was?
Loopt ze gauw weg, ik lag echt helemaal dubbel van het lachen, dat meisje was een jaar of 7, echt grappig joh!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:17

haha, wat lopen er toch rare mensen rond Haha!

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:47

Wát een geinige verhalen Pling

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:59

degene die een pennyverhaal heeft. is welkom Haha!
heb zin om weer is lekker te lachen Haha!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:15

ik durf op de manege waar ik rijd niet op Jeroen ( een pittig paardje , die bijna overal bang is , vooral van elke instructrice. Hij heeft vroeger wel eens klappen gehad bij de vorige eigenaar) En daar rijd ook een jongen en vroeg op wie ik zaterdag wil.
Ik zeg : Alles behalve Jeroen
Hij: Ik wil wel op Jeroen
Ik : waarom dan wel?
Hij : Hij is Heel wilt, ( ja met een T zei hij het ) en ik durf hem aan te pakken. Ik ben er niet bang van.
Wel is ie bang van de pony die stond bij mijn vorige vz pony.

Hoezo penny Clown