jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AS1999

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:33

Ik reed tot twee weken geleden altijd op woensdag. Omdat kinderen dan heel vroeg uit waren half een ofzo, liep de manege vol met penny's maar de meesten gelukkig wel type 1 (net als ik btw ik ben dol op vlechten) en als ik dan n haflinger bijvoorbeeld sta in te vlechten komen al die kindjes kijken enzo... Echt schattig xD btw hier een voorbeeld van n vlecht die ik heb gemaakt bij t verzorgpaardje van mn vriendin; Afbeelding

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:50

AS1999 schreef:
Ik reed tot twee weken geleden altijd op woensdag. Omdat kinderen dan heel vroeg uit waren half een ofzo, liep de manege vol met penny's maar de meesten gelukkig wel type 1 (net als ik btw ik ben dol op vlechten) en als ik dan n haflinger bijvoorbeeld sta in te vlechten komen al die kindjes kijken enzo... Echt schattig xD btw hier een voorbeeld van n vlecht die ik heb gemaakt bij t verzorgpaardje van mn vriendin; [ Afbeelding ]

Hoe de je dat?

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:07

Nou als basis moet je de hengstenvlecht kennen. Ken je die?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:17

AS1999 schreef:

Ja!

Wordsarewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:48

Eindelijk maar geregistreerd om hier op te reageren :)

Ervaring met een meisje die waarschijnlijk dacht dat mijn dochter (9) de penny was.
Voor de les is dochter op het erf met ander meisje aan het spelen, zoals gewoonlijk. Toen het tijd was voor de les ben ik haar aan het helpen met beugels e.d. Komt er ineens een meid van jaar of 13 op ons afstappen.

"Ja, was jij net foto's aan het maken van de paarden in de wei?"
Dochter: "Ja.."
"Ja wil je dat niet weer doen want dat zijn paarden *van mijn vriendin*"
Dochter: "Ok, dat is goed"
"Want dan ga je de fotos op facebook zetten en zeggen dat het je eigen paarden zijn enzo en dat wil ik niet!"
Euuuh, fijne aantijging. Ook vrij brutaal dat ze dat zo doet met de moeder er gewoon naast, overtuigd dat ik haar dan daarna ook nog op dr kop zou geven ofzo.

Dus de les begint, maar dat meisje is nog steeds met allemaal ander meiden er omheen geanimeerd aan het praten over deze verschrikkelijke inbreuk, en heftig naar mijn dochter en vriendinnetje aan het wijzen. Op een gegeven moment had ik er tabak van en ben naar haar toegelopen.
"Ben je er nou nog over bezig?" "Ja maaaaar...." "Je hebt je punt gemaakt, en bent er nu over klaar."

Dus om het duidelijk te maken, dochter en vriendinnetje staan aan de rand van de wei, vallen de paarden niet lastig, en maken foto's. Ik ben de beroerdste niet en als de eigenaar had gezegd dat niet op prijs te stellen, had ik er een einde aan gemaakt en desgevraagd de foto's verwijderd van dat mobieltje.

Dit meisje zal denken dat ze een penny heeft terecht gewezen, maar daarbij zelf behoorlijk penny uit de hoek kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:54

Nou inderdaad... Ik vind het zelf ook niet fijn als er foto's van mijn paarden worden gemaakt maar dan hoeft er nog niet zo raar op gereageerd te worden zeg. Wat een onzin, ze zegt toch netjes dat ze het niet meer zal doen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:08

Ach dat gebeurt bij ons zo vaak. De wei grenst aan de weg, staan zo vaak kinderen foto's te maken. Liever foto's dan voeren. Dan zeggen ze toch dat het hun pony's zijn? Lekker belangrijk.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:25

mamamier schreef:
Ach dat gebeurt bij ons zo vaak. De wei grenst aan de weg, staan zo vaak kinderen foto's te maken. Liever foto's dan voeren. Dan zeggen ze toch dat het hun pony's zijn? Lekker belangrijk.

Ja idd, ik vind het een compliment. Zolang ze niet bij mijn paard of pony komen en er dingen mee gaan doen vind ik het niet erg.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:28

Inderdaad... Vind dat er nog weleens erg spastisch wordt gereageerd op kleine meisjes die foto's maken. Dat deed ik vroeger ook, dan zei ik ook dat het mijn paard was :') Hebben de eigenaren vast geen nadelen van ondervonden want verder deed ik niks. Ik ben zelfs weleens met paard en al op de foto gezet door een groep Japanners op leenfietsen met zo'n typische kingsize camera, ik zie me al... 'foei is no good' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:36

Haha ik las net over dat mensen zich afvroegen of het "penny" was als je de penny las.
Nou... ik zit er over na te denken om een abbo te nemen.. z'n heerlijk tijdschrift!
En ik ben zeker geen 14 meer haha!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:14

AmoorM schreef:
Haha ik las net over dat mensen zich afvroegen of het "penny" was als je de penny las.
Nou... ik zit er over na te denken om een abbo te nemen.. z'n heerlijk tijdschrift!
En ik ben zeker geen 14 meer haha!

als je 20 bent kan je 'em ook nog lezen ja :D

kimmi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:36

Rrr.... Ik daarnet weer _-:(
Ik had al aan jullie verteld dat mijn verzorgpony niet de makkelijkste is...
Ik sta mn verzorgpony te poetsen en loop naar de kast om iets te pakken,kom ik terug; Een meisje(12 jaar ofzo) heeft mijn verzorgpony losgemaakt en wilt ermee weglopen. Ik loop naar haar toe en vraag wat ze gaat doen,haar antwoord; Waar bemoei jij je mee,ik ga met mn pony wandelen! Ik ruk het touw uit haar handen en zij wou iets terug zeggen maar gelukkkig kwam er een stalgenootje aan en die zei dat ze maar even heel snel op moest zouten :') Op dat moment was het wel even schrikken maar nu kan ik er wel om lachen :D

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:18

Wat een verhalen lees ik hier allemaal! Ik moet er niet aan denken. *Amen aan het schrikdraad*

Wij hebben op de manege een vrouw, op zich niks mis mee, kan goed rijden, heeft een eigen paard, kan aardig zijn. Ze weet ook veel van paarden, natuurlijk, maar soms kan ik haar niet uitstaan.

Ik sta mn paard op te zadelen, doe net de singel een gaatje vast zodat het zadel niet gaat schuiven, loopt ze ineens naar mn paard toe (het is wel een manegepaard) en trekt dat dekje omhoog: "ja je moet wel dat dekje omhoog doen hoor!". Ik sta daar met zo'n gezicht van wat gebeurt hier nou? Ik was toch bezig met opzadelen?

Verder eigenlijk geen penny's op mijn manege, alleen maar schattige aardige meisjes die dan heel lief komen vragen of je even wilt helpen <3

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:00

Talindos schreef:
AS1999 schreef:

Ja!

Nou bij n gewone hengstenvlecht pak je hele plukken. Maar bij deze vlechten pak je alleen de bovenkant van het plukje en zo vlecht je verder alsof t n engstenvlecht is. Dan hou je dus onder de hengstenvlecht nog genoeg manen over om nog n vlecht te maken enz :))

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:01

ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet zien van wat er vandaag gebeurd is ?

ik was aan het rijden op mijn paard in de buitenbak (de buitenbak grenst aan de tuin van de buren zit een heg tussen ) mijn paard was al een beetje vrolijk en was dus flink voorwaarts en toen was de buurvrouw met een ladder aan het sjouwen en die lader maakte herrie mijn paard gaat stil staan en kijkt ernaar en begint te blazen de buurvrouw ziet het en begint opeens kei hard te schudden met die ladder dus mijn paard durft niet meer langs die zijde van de bak dus ik keek die vrouw al een beetje boos aan toen liet ze haar honden ook nog eens buiten en die begonnen te blaffen en door die heg heen te rennen mijn paard schrikt en peerd eruit mijn voeten vliegen uit de beugels maar ik ben gelukkig wel blijven zitten loopt mijn vriendin die er bij was naar die vrouw toe en vraagt netjes : mevrouw zou u die honden even naar binnen willen doen want het paard heeft er schrik van en schiet helemaal in de stress . word die vrouw boos en zegt : ja nou vragen jullie wel iets groots van mij om mijn eigen honden bij mijn eigen terein binnen te houden wat denken jullie wel niet !! ik snap het aan de ene kant wel maarja als wij er als buren last van hebben of zie ik dat verkeerd ?! Mijn paard stond bibberend in een hoekje van de stress en schrik ik ben afgestapt en ben een buitenrit gaan maken gelukkig werd mijn paard lekker ontspannen van die buitenrit lekker in het zonnetje met lange teugel door het bos heen sjokken maarja ik weet of ik en mijn vriendin nou brutaal zijn geweest omdat we gevraagd hadden om haar honden naar binnen te doen ?! achja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:03

lisav123 schreef:
Wat een verhalen lees ik hier allemaal! Ik moet er niet aan denken. *Amen aan het schrikdraad*

Wij hebben op de manege een vrouw, op zich niks mis mee, kan goed rijden, heeft een eigen paard, kan aardig zijn. Ze weet ook veel van paarden, natuurlijk, maar soms kan ik haar niet uitstaan.

Ik sta mn paard op te zadelen, doe net de singel een gaatje vast zodat het zadel niet gaat schuiven, loopt ze ineens naar mn paard toe (het is wel een manegepaard) en trekt dat dekje omhoog: "ja je moet wel dat dekje omhoog doen hoor!". Ik sta daar met zo'n gezicht van wat gebeurt hier nou? Ik was toch bezig met opzadelen?

Verder eigenlijk geen penny's op mijn manege, alleen maar schattige aardige meisjes die dan heel lief komen vragen of je even wilt helpen <3

Op zich snap ik dat wel en ze al alleen hebben geprobeerd om te helpen. Ik trek namelijk eerst het dekje goed omhoog en dan ga ik pas singelen, ook al is het maar 1 gaatje, eerst dat dekje omhoog trekken en dan pas vast. Het zal goed bedoeld zijn van d'r.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:04

jeromyxx schreef:

ik was aan het rijden op mijn paard in de buitenbak (de buitenbak grenst aan de tuin van de buren zit een heg tussen ) mijn paard was al een beetje vrolijk en was dus flink voorwaarts en toen was de buurvrouw met een ladder aan het sjouwen en die lader maakte herrie mijn paard gaat stil staan en kijkt ernaar en begint te blazen de buurvrouw ziet het en begint opeens kei hard te schudden met die ladder dus mijn paard durft niet meer langs die zijde van de bak dus ik keek die vrouw al een beetje boos aan toen liet ze haar honden ook nog eens buiten en die begonnen te blaffen en door die heg heen te rennen mijn paard schrikt en peerd eruit mijn voeten vliegen uit de beugels maar ik ben gelukkig wel blijven zitten loopt mijn vriendin die er bij was naar die vrouw toe en vraagt netjes : mevrouw zou u die honden even naar binnen willen doen want het paard heeft er schrik van en schiet helemaal in de stress . word die vrouw boos en zegt : ja nou vragen jullie wel iets groots van mij om mijn eigen honden bij mijn eigen terein binnen te houden wat denken jullie wel niet !! ik snap het aan de ene kant wel maarja als wij er als buren last van hebben of zie ik dat verkeerd ?! Mijn paard stond bibberend in een hoekje van de stress en schrik ik ben afgestapt en ben een buitenrit gaan maken gelukkig werd mijn paard lekker ontspannen van die buitenrit lekker in het zonnetje met lange teugel door het bos heen sjokken maarja ik weet of ik en mijn vriendin nou brutaal zijn geweest omdat we gevraagd hadden om haar honden naar binnen te doen ?! achja...

Ik vind het niet brutaal, dit is toch een normale vraag?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:06

jeromyxx schreef:

Eigenlijk heeft zij wel gelijk. Het is haar terrein en haar honden mogen daar lopen als zij dat wil. Maarrrrr....zoals jij het verteld lijkt het er op dat ze het gewoon expres deed om je te pesten. Sowieso, ze hoeft haar honden niet binnen te houden maar een beeeetje rekening houden met elkaar mag wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:38

AS1999 schreef:
Ik reed tot twee weken geleden altijd op woensdag. Omdat kinderen dan heel vroeg uit waren half een ofzo, liep de manege vol met penny's maar de meesten gelukkig wel type 1 (net als ik btw ik ben dol op vlechten) en als ik dan n haflinger bijvoorbeeld sta in te vlechten komen al die kindjes kijken enzo... Echt schattig xD btw hier een voorbeeld van n vlecht die ik heb gemaakt bij t verzorgpaardje van mn vriendin; [ Afbeelding ]

zoiets doe ik ook vaak haha :o
Afbeelding

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:19

AS1999 schreef:
Talindos
[quote="AS1999 schreef:

Ja!

Nou bij n gewone hengstenvlecht pak je hele plukken. Maar bij deze vlechten pak je alleen de bovenkant van het plukje en zo vlecht je verder alsof t n engstenvlecht is. Dan hou je dus onder de hengstenvlecht nog genoeg manen over om nog n vlecht te maken enz :))[/quote]

Ga ik ook eens proberen op onze fries :)

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:47

Anoniem schreef:
AS1999 schreef:

zoiets doe ik ook vaak haha :o
[ Afbeelding ]

Wauw die is echt gaaf!! Doe je dat op dezelfde manier als ik? Alleen danecht helemaal onder elkaar? T lijken net drie merrieblechten, gaaf :))

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:50

friendly schreef:
Eigenlijk heeft zij wel gelijk. Het is haar terrein en haar honden mogen daar lopen als zij dat wil. Maarrrrr....zoals jij het verteld lijkt het er op dat ze het gewoon expres deed om je te pesten. Sowieso, ze hoeft haar honden niet binnen te houden maar een beeeetje rekening houden met elkaar mag wel ;)

Ik meende dat de honden door de heg rende, naar de buitenbak. Dus dat ze niet op hun eigem terrein waren :\

camille_J_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:53

dit topic is echt heel leuk _O-

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:22

Jeetje wat een verhalen allemaal := Ik heb op mijn manege niet echt penny's geloof ik als ik dit zo lees haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:58

AS1999 schreef:
Wauw die is echt gaaf!! Doe je dat op dezelfde manier als ik? Alleen danecht helemaal onder elkaar? T lijken net drie merrieblechten, gaaf :))

jaa net zoals jij! maar dan heel strak onder elkaar :o pony heeft hele dikke, lange manen *\o/*