Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:07

gohya schreef:
Meisje dit gaat helemaal fout aflopen.
Ik gun je Tucker echt heel erg,maar dit loopt fout af als je hem ophaalt of doorgaat om hem terug te krijgen.
Ik snap trouwens niet dat er bokkers zijn die haar zo pushen om die shet gewoon op te halen.

Ik denk dat dit toch ook een heel belangrijk punt is om bij stil te staan.

Ik ken families waar ik, ook al sta ik vollédig recht in mijn schoenen, absoluut geen heibel mee wil. Dus TS, hoe hoog schat jij de kans dat je ex en zijn familie het jouw familie lastig gaat maken als jij hiermee doorgaat? Ookal heb jij helemaal gelijk? Loop je enig risico? Jij kan ze het beste inschatten.
Als jij weet dat ze misschien wel eens dreigen maar geen vlieg kwaad doen, kan je imo er wel mee doorgaan. Maar als het mensen zijn die hun mening even komen geven door een baksteen door je ruit te smijten, zou ik, hoe moeilijk ook, mijn verstand erbij houden en afstand nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:11

Sommige mensen verklaren je de oorlog! geloof me dat wil je niet mee maken.
En de mensen waar ik dat mee gehad heb woonde niet eens op het kamp!
Ze hadden onze waterkar gestolen,politie erbij,kar moest terug gebracht worden.Die man helemaal over de rooie,en parkeerd onze kar zo in de voortuin,dwars door de rozenboog heen.En de politie? ach zeggen ze,die man is niet wijs.De politie doet helemaal nix w.b.t. bescherming.Bedreiging met de dood? ach politie kan er niets tegen doen zolang er niets gebeurt.Als het te laat is wél.
TS kap het af!

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:22

Joyce,maak de brief maar af als je wild.
Dan kan ik altijd nog kijken of ik hem verstuur of niet.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:23

Douraque,je krijgt vandaag of morgen nog een pb.

Bedankt voor alle hulp mensen!,

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:40

Joscaa schreef:
Het is dat ik niet in de buurt woon, anders had ik zo met je mee gegaan!!

Ik kan best een x met je mee.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:42

Als jij ook problemen wilt moet je dat doen. Zou het zelf niet dien.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:43

Nope. Ik ken de
Toezichthouder en ik ken die mensen. Heb daar zelf ook gereden.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:44

Maar zoals velen hier ook zeggen,hoever wil je gaan?
Tja,vraag me af of ik me zo niet ontzettend in de problemen werk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:14

Sharon jij kent die mensen het beste,jij weet hoe ze kunnen zijn.
Denk daar heel goed over na wat de consequentie's eventueel kunnen zijn als je door gaat.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:17

Ik raad af om daar zomaar naar toe te gaan, krijg je meer problemen mee alsmede dat ik dan niet meer help. Begin gewoon met de brief en daarna zie je wel verder

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:20

Je hebt de toezichthouder ook al niet achter je staan!
Ook die brief moet je niet doen.Meid je krijgt iedereen tegen je!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:57

Wat een probleem!
Het is voor de wet zo; dat als je iets steelt jij ook de eigenaar bent. Je zou zelfs moeten tekenen om er weer afstand van te doen. Maar dit zal ik je niet aanraden om te doen. Je kunt immers opgepakt worden wegens diefstal. En je kan het dier ook niet eeuwig verstoppen.

Ik denk TS, dat je geduld zal moeten hebben. Je zal moeten wachten op de winter, ja ik weet dat het heel erg raar klinkt maar in de wintertijd hebben deze eigenaren vaak nog veel minder zin om naar hun dier om te kijken. Ze zijn ze dan vaak liever kwijt dan rijk. Het lijkt mij dan de meest succes volste periode om die mensen dan onder druk te zetten wat de pony aan gaat.
Ik ben het met iedereen eens die denkt dat het een raar idee is. Maar misschien wel haal-baar.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:02

gohya schreef:
Je hebt de toezichthouder ook al niet achter je staan!
Ook die brief moet je niet doen.Meid je krijgt iedereen tegen je!

Brief moet ze wel doen wil ze juridisch iets betekenen. Dat is de enige manier om de shet terug te krijgen. En ze staat sterk in het eigendom van de shet, de tegenpartij juist niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:10

Ze staat helemaal niet sterk, en juridisch iets betekenen als je het over een tienermeisje hebt? Dit gaat niets worden, zolang de ouders niets doen kan ze helemaal niets (wees eerlijk!) en gaat ze alleen maar nog meer gezeik met die kampers krijgen. Bewijs dat het haar pony zou zijn heeft ze niet, een paar dierenartsrekeningen doen the trick niet hoor. Je haalt je alleen nog meer woede van die mensen op je hals.

Ik snap niet dat mensen hier zo'n jong grietje zomaar aanraden het dier op te halen, ik conclaaf te gaan met de kampers waar ze al gedonder mee heeft (niet gek na zo'n fijn rascistische actie: tis een kamper dus je mag er niet mee omgaan) en officiele brieven opstellen... onverantwoordelijk, nutteloos en het einde gaat een hoop gezeik of gewoon niets (als ze niet reageren, wat wil je dan doen?) opleveren. En door de reputatie van deze mensen: nog gevaarlijk ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:13

Ik begrijp dus ook niet dat er bokkers zijn die de TS zo pushen.
Sta er zelf eens voor,je hebt ruzie met mensen die nergens voor terug deinzen.
Iedereen die hier zegt dat ze de shet moet ophalen,moet zelf meegaan dan.En dan ook samen met de ts de confrontatie met die mensen aangaan.
Ben ik heel benieuwd of je er dan nog hetzelfde over denkt,pony gewoon ophalen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:19

Ik wacht de brief van Joyce af en daarna zie ik wel verder.
Ik reageer trouwens een stuk minden want mijn mobiel is afgepakt := :')
Waar ik me nou dan wel zorgen om maak is Tucker's oog,niemand verzorgd haar nu en behandeld haar oog dus ook niet.
De vorige keer dat ze dit had moest ik het 3x (?) per dag schoonmaken maargoed,dat lukt nu niet i.v.m dat ik daar eigenlijk niet mag komen en als ik daar kom ben ik altijd alleen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:47

sharontucker schreef:
Maar zoals velen hier ook zeggen,hoever wil je gaan?
Tja,vraag me af of ik me zo niet ontzettend in de problemen werk.

Je hebt waarschijnlijk drie mogelijke scenario's:

1)De kans dat ze echt geschrokken gaan zijn is erg klein. Maar wie weet interesseert die pony hun niet meer en denken ze na zo'n brief "ach joh, hier en rot op met dat beest, als je maar verdwijnt".

2)Kans twee is dat ze gewoon eens goed gaan lachen, misschien een astrologisch hoog aankoopbedrag verzinnen en voor de rest zeggen dat je het maar voor de rechtbank moet sleuren als je hem terugwilt. Iets waarvan zij wel gerust in zullen zijn dat je niet gaat doen.

3)Ze vinden die brief een serieus dreigement en gaan helemaal over de rooie omdat jij hun zoiets durft te sturen. Ze komen je lastigvallen aan je huis, spullen vernielen, je durft niet meer alleen naar school te fietsen..En dat is dan ongeacht of jij nu daadwerkelijk de eigenaar bent of niet. Voor hun maakt het niet uit, zij vinden de pony nog altijd hun bezit en zullen jou eens leren om met zulke dreigementen (want in hun ogen is een aangetekende brief een dreigement) af te komen.

Bij een en twee ben je een winnaar of een verliezer en zal er verder niet veel gevolg van komen. Maar bij optie drie ben je nog veel verder dan een gewone verliezer. Jij kent deze mensen het beste. En of ze nu kamper zijn of niet, staat hier helemaal los van. Zoals ik eerder zei, ik ken ook een aantal families die geen kamper zijn, maar waar ik ab-so-luut geen problemen mee wil. Families die bekend staan om hun gedrag en waar de politie niets tegen doet. Want vergeet maar mooi dat de politie iets onderneemt hoor. Die komen wel nàdat er echt serieuze feiten gepleegd zijn, maar daar ben jij dan vet mee.
Jij moet die inschatting maken. Over wat voor een familie praten we hier? Heb je aanwijzingen dat ze wel eens helemaal niet zo vriendelijk zullen blijven als je hun teveel in het harnas jaagt? Staan ze bekend om hun gedrag in de buurt? Aangezien ik de indruk krijg in het topic dat je toch wel angst hebt om met hun te discussiëren.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:59

Dat risico moet ik denk ik niet nemen.
Ik moet wel in mijn eentje naar school kunnen volgemd schooljaar :=

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:57

Douraque schreef:
Tendance schreef:
Ja!

Nee, dat ligt niet zo

@ Amsterdam30 en Tendance: dat ligt aan de omstandigheden van het geval, dus niet ja of nee. Het ligt vooral het betalen van onkosten, zoals stal/DA en dergelijke en nog meer factoren indien er geen contract is opgesteld.

Neem als voorbeeld mijn paard. Gekocht van een manege en dus handje contantje. Maar ik betaal alle onkosten, zoals stalling/ DA kosten en dus alles eromheen. Hierdoor ben ik eigenaar van mijn paard geworden.

Dan heb ik toch een vraag.. Eigenaar ben je toch door overdracht? Als jij bijvoorbeeld een dvd speler op je verjaardag krijgt, ben je ook eigenaar geworden. In mijn ogen heeft die overdacht toch plaatsgevonden?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:28

tsja onder iedere andere omstandigheden EN/OF je moeder stond je echt bij dan zou ik zeggen: doe wat Douraque en Joyce je hebben aangeraden. En dan ook echt die aanpak.
Dus geen cowboy way en gewoon maar stiekem halen want dan zit je echt in de problemen. Bovendien hoef je dan van de kant van justitie en politie geen hulp/medewerking meer te verwachten.

Maar aangezien je te maken hebt met mensen die er niet voor terug deinzen om mensen te bedreigen, denk ik dat je beter naar Gohya kan luisteren en je verlies gewoon slikken. Hoe erg het me ook tegenstaat om dit aan te raden, doe ik het toch. Persoonlijk zou ik graag zien dat dit soort mensen( en dan bedoel ik niet kampers, maar gewoon een stelletje asocialen die met bedreigingen altijd maar overal mee weg komen) eens een tegenstander krijgt die niet bang voor ze is en die gewoon keihard terugslaat.
Maar meisje, die persoon ben jij niet. Je bent 14, je moet het maar alleen oplossen. Terwijl je te maken hebt met mensen die er hun hand niet voor omdraaien om hun dreigementen uit te voeren. Want ga er maar van uit dat zij tot die groep behoren. Ze hebben niet voor niets hun paarden voor nop staan op gemeentegrond. Dat zegt al genoeg; gemeente die zo aardig is om geen geld te vragen voor gebruik van hun grond? Uhm sorry niet in deze wereld.
Gemeente heeft hun geprobeerd weg te krijgen, maar kregen dat volk op hun dak. En het zal heus niet bij alleen dreigen gebleven zijn want dan stonden die paarden er allang niet meer. Gemeente schijt voor ze in de broek, politie durft niks.
Denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van een juridische brief die ten name van een 14-jarige aan hun is verstuurd? Die mensen zullen ontploffen en zullen jouw eigenwijze 14 jarige (dit zullen zij denken he..niet mijn oordeel over jouw) eens even goed laten zien dat zij leven volgens het motto: geen woorden, maar daden.

Dus hoe graag ik dat soort mensen eens op hun bek zie gaan en hoe graag ik je die pony gun: geef het op...voor je eigen veiligheid
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-07-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:49

als je nu s een vreemd (voor hun dan) iemand die kant opstuurd om hem te (laten) kopen? Om zo zelf buitenspel te blijven. Maar die persoon koopt m voor jou waar hun niks van hoeven te weten. Uiteraard met een contract. :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:52

pipo schreef:
als je nu s een vreemd (voor hun dan) iemand die kant opstuurd om hem te (laten) kopen? Om zo zelf buitenspel te blijven. Maar die persoon koopt m voor jou waar hun niks van hoeven te weten. Uiteraard met een contract. :j

En als ze erachter komen dat hij achteraf van haar is????

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:54

Ruby1995 schreef:
pipo schreef:

En als ze erachter komen dat hij achteraf van haar is????

Verkocht is verkocht dan :)
Contract is getekend, papieren hebben ze ook.
En desnoods diegene die tucker koopt, ''verkoopt'' hem weer via contract aan TS.
Bewijs maar eens dat het zo gegaan is. :D

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:17

Vind maar eens iemand die zo gek is := hoop wel dat ik ooit zo iemand tegen kom :')
Tja, het is nu kiezen,Tuck daar laten of niet. Ik ben er nog niet uit.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:19

Hoezo iemand die zo gek is? :=