Is bitloos nou wel zo goed??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat rijden jullie?

Met bit
340 (66%)
Bitloos
168 (33%)

Totaal aantal stemmen: 508

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:39

Air schreef:
Danique_G, je eerste punt is al uitvoerig besproken, nogsteeds heeft niemand mij kunnen uitleggen wat er meer moet zijn aan bitloos. Het is juist minder, je gebruikt minder met hetzelfde doel.

Je 2e en 3e punt zie ik niet in wat dat met bit/bitloos te maken heeft?

Wat er meer is aan bitloos? In het geval waar jij het over hebt, is dat druk op rare plaatsen op het hoofd waar het paard dat niet gewend is.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:00

Danique_G schreef:
Waarom zou ik dan bitloos rijden?

Je hebt kennelijk nog niet de linkjes van JoviBan geopend zoals je had toegezegd? :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:14

Jesser schreef:
Onzin als ik even kort mag inspringen.

Ik heb een pre, een heerlijk paard, heerlijk om te rijden, en hij vind het ook prettig!
Ik heb diverse optomingen geprobeerd zowel met als zonder bit. Ik rij hem met pelhelm

Mijn paard zegt me duidelijk dat hij geen trens wil, en zeker niet bitloos.. Zijn reakties naar mij waren overduidelijk, het was geen fluisteren maar schreeuwen hierin..
Mijn paard is op de pinken te besturen, daar hij als arbeidspaard veel op de benen gereden wordt.

Dus als ik het goed begrijp heeft jouw paard tegen je geschreeuwd "alsjeblieft, gebruik een bit met hefboomwerking, want dat werkt zo lekker scherp in"? "Bitloos daar voel ik niet zo veel van en een trens doet niet zeer genoeg"? Zoiets?

Goh, apart...

Je zegt verder dat het paard met respect behandeld wil worden. Respect en pelham, sorry ik kan het niet rijmen. En bij zo'n werklustig paard dat zich verveelt in de wei heb je dat toch ook helemaal niet nodig? Die wil van nature toch gewoon graag met je samenwerken?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:25

Vroeger,,,toen papagroom nog een groompje was,was hij punker,,,,lekker puberaal tegen de gevestigde orde schoppen....niets mis mee.....maar als je daar als volwassene mee doorgaat wordt het niets in de maatschapij....
Deze discussie lijkt hier wel wat op........met bitloos is op zich niets mis....met het bit,en ook S&T ook niet...
maar dat laatste is wel de standaard,of jullie het daar nou mee eens zijn of niet....en het getuigd van puberaal gedrag om de gevestigde orde af te wijzen.....ik zie de lozen club dan ook eigenlijk een beetje als de punkers van toen.....je kan er op de lange termijn best gelukkig mee worden ,maar zult nooit een plaatsje vinden in de gevestigde orde.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:29

Morganya schreef:
Air schreef:
Danique_G, je eerste punt is al uitvoerig besproken, nogsteeds heeft niemand mij kunnen uitleggen wat er meer moet zijn aan bitloos. Het is juist minder, je gebruikt minder met hetzelfde doel.

Je 2e en 3e punt zie ik niet in wat dat met bit/bitloos te maken heeft?

Wat er meer is aan bitloos? In het geval waar jij het over hebt, is dat druk op rare plaatsen op het hoofd waar het paard dat niet gewend is.

Dat vind ik wel heel knap.
Nu had je het net over veiligheid, maar jij doet je paarden dus geen halster om?

En het is dan natuurlijk wel heel frappant dat het merendeel van de paarden moeiteloos overstapt, als ik jou conclusie van rare plaatsen moet geloven.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:30

Ik ben het met papagroom eens... Ik las zelfs een reactie over meelopers, met bit rijden omdat iedereen met bit zou rijden. Dat je bitloos tenminsten geen meeloper bent. Zo'n uitspraak doet me denken aan gothics/emo's, die anders willen zijn, maar ondertussen wel allemaal hetzelfde eruit zien. :x

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:31

Air schreef:
Morganya schreef:

Nu had je het net over veiligheid, maar jij doet je paarden dus geen halster om?

En het is dan natuurlijk wel heel frappant dat het merendeel van de paarden moeiteloos overstapt, als ik jou conclusie van rare plaatsen moet geloven.

Ik weet niet wat voor halster jij hebt, maar mijn halsters geven alleen druk achter de oren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:32

papagroom schreef:
Vroeger,,,toen papagroom nog een groompje was,was hij punker,,,,lekker puberaal tegen de gevestigde orde schoppen....niets mis mee.....maar als je daar als volwassene mee doorgaat wordt het niets in de maatschapij....
Deze discussie lijkt hier wel wat op........met bitloos is op zich niets mis....met het bit,en ook S&T ook niet...
maar dat laatste is wel de standaard,of jullie het daar nou mee eens zijn of niet....en het getuigd van puberaal gedrag om de gevestigde orde af te wijzen.....ik zie de lozen club dan ook eigenlijk een beetje als de punkers van toen.....je kan er op de lange termijn best gelukkig mee worden ,maar zult nooit een plaatsje vinden in de gevestigde orde.

Dan is papagroom niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen bij de KNHS. En ik denk dat met de inzet van een aantal mensen, wat al aan de gang is, dat alleen maar beter kan worden.
Hersenloos/puberaal gaat hier ook niet op omdat wij er over hebben nagedacht, en tot een conclusie zijn gekomen, iets wat papagroom vast niet deed toen ie een puberale punker was, en maar alleen tegen de massa in wou stromen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:34

Morganya schreef:
Ik ben het met papagroom eens... Ik las zelfs een reactie over meelopers, met bit rijden omdat iedereen met bit zou rijden. Dat je bitloos tenminsten geen meeloper bent. Zo'n uitspraak doet me denken aan gothics/emo's, die anders willen zijn, maar ondertussen wel allemaal hetzelfde eruit zien. :x

Is die reactie hier geplaatst? Ik geloof het niet he?
Ik geloof niet dat jij voor die mensen kan gaan denken, en hun beweegredenen dus weet. Wat respectvol :n

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:34

Morganya schreef:
Air schreef:

Ik weet niet wat voor halster jij hebt, maar mijn halsters geven alleen druk achter de oren.

Dan kan ik dat toch beter aan jou vragen geloof ik :+
Lijkt mij geen halster wat in iedere winkel te vinden is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:38

Air schreef:
papagroom schreef:

Dan is papagroom niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen bij de KNHS. En ik denk dat met de inzet van een aantal mensen, wat al aan de gang is, dat alleen maar beter kan worden.
Hersenloos/puberaal gaat hier ook niet op omdat wij er over hebben nagedacht, en tot een conclusie zijn gekomen, iets wat papagroom vast niet deed toen ie een puberale punker was, en maar alleen tegen de massa in wou stromen.

Het woord hersenloos heb je mij niet zien gebruiken......maar neem van mij aan dat een groot deel van de volgers,dit doet om anders te zijn en ergens bij te horen....zonder enige vorm van kennis.....hier mee doel ik overigens niet op jou of anderen die zich wel verdiepen in de materie,maar wel op het grote leger blinde volgers....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:40

Zolang je dat niet weet kan je het niet beweren :)

Ik neem het dus ook niet van je aan, het is alleen maar iets wat jij denkt en zie dat niet gebeuren.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:41

Air schreef:
Morganya schreef:

Is die reactie hier geplaatst? Ik geloof het niet he?
Ik geloof niet dat jij voor die mensen kan gaan denken, en hun beweegredenen dus weet. Wat respectvol :n

Jawel hoor, die reactie was van Xinniie :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:57

Ik kan alleen vinden dat ze geen reden had om bitloos te gaan rijden, maar nooit voor het bit is geweest.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:40

Xiniee schreef:
Oke, ik denk dat de grootse fout ligt aan het feit dat bitloos en met bit anders beoordeeld wordt op wedstrijd.
Dus ja, jij gaat gewoon met de massa mee, ookal moet je daarbij zoveel ijzerwerk en kilo's druk in je paard zijn mond leggen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:43

Daar staat geen ik rijd bitloos OMDAT ik niet met de massa mee wil gaan.
Daarnaast heeft ze daarin gewoon gelijk, de meeste mensen die met bit rijden zijn gewoon met de massa mee gegaan: op een manege en/of om je heen rijden ze met bit dus er is niks anders.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:00

Dani_ schreef:
Jesser schreef:
Onzin als ik even kort mag inspringen.

Ik heb een pre, een heerlijk paard, heerlijk om te rijden, en hij vind het ook prettig!
Ik heb diverse optomingen geprobeerd zowel met als zonder bit. Ik rij hem met pelhelm

Mijn paard zegt me duidelijk dat hij geen trens wil, en zeker niet bitloos.. Zijn reakties naar mij waren overduidelijk, het was geen fluisteren maar schreeuwen hierin..
Mijn paard is op de pinken te besturen, daar hij als arbeidspaard veel op de benen gereden wordt.

Dus als ik het goed begrijp heeft jouw paard tegen je geschreeuwd "alsjeblieft, gebruik een bit met hefboomwerking, want dat werkt zo lekker scherp in"? "Bitloos daar voel ik niet zo veel van en een trens doet niet zeer genoeg"? Zoiets?

Goh, apart...

Je zegt verder dat het paard met respect behandeld wil worden. Respect en pelham, sorry ik kan het niet rijmen. En bij zo'n werklustig paard dat zich verveelt in de wei heb je dat toch ook helemaal niet nodig? Die wil van nature toch gewoon graag met je samenwerken?

Meisje, dan kom je toch eens een rondje op mijn paard hobbelen? Ik wil graag dan jouw ervaring horen hoe jij het ervaart op mijn paard, het mag bitloos en met bit..
Want wat ik me afvraag is hoe jij kunt oordelen naar mij of de manier van mijn rijden, terwijl je geen idee hebt hoe ik rij of hoe mijn paard dat ervaart. Ik ken mijn paard en ken zijn signalen, weet of hij happy is of niet, breng bijna de godganse dag met hem door, en ben dus heel benieuwd hoe jij het vanachter je pc dit kunt beoordelen en veroordelen.

Stel maar een datum en kijken we of we die samen kunnen brengen. Mag jij het op jouw manier doen en daarna op mijn manier.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:08

Air schreef:
Daarnaast heeft ze daarin gewoon gelijk, de meeste mensen die met bit rijden zijn gewoon met de massa mee gegaan: op een manege en/of om je heen rijden ze met bit dus er is niks anders.

Nee, daar staat: Jij rijd met bit omdat je met de massa meegaat. Maw, je bent een meeloper.
Zoals ik dus zei:
Morganya schreef:

Ik heb nooit gezegd dat ze met hack rijdt omdat ze niet met de massa mee wil gaan. :+

Maar nogmaals: Ik rij met een ongebroken, kunststof watertrens, zodat er niks in het verhemelte van mijn paard prikt en er geen ijzer tegen haar kiezen knalt. Daarnaast heeft ze gewoon weinig ruimte in haar mond waarbij een ongebroken trens de beste bit-oplossing is. In de bak kan ik prima bitloos rijden. Buiten doe ik dat niet omdat ze erg loperig is en al schrikt van een kat achter een conifeer. Een fietspad durft ze al geen voet op te zetten omdat dat een andere kleur heeft. :+ Met bit voel IK mij buiten veiliger. Ga ik zonder bit naar buiten, dan voelt ze mij spanning en stresst nog meer, waardoor er ongelukken gebeuren. mijn enige alternatief is dus niet meer naar buiten gaan. Is dat dan eerlijk en zou ze daar gelukkiger van worden, dan van buiten rijden op een zacht bit, waarbij heel goed over haar wensen nagedacht is? Ik denk het niet. Wat doe ik fout?
Laatst bijgewerkt door Morganya op 02-09-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:10

Hou toch eens op met elkaar uitnodigen om op elkaars paard te rijden, dat onderwerp is nu vaak genoeg aan de orde gebracht. :')

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:12

Air schreef:

Jij rijdt bitloos omdat je met je ego bezig bent.. Dit heeft dan niets meer te maken met je paard.
Je wilt je verzetten tegen iets wat dan gevestigd heeft. Dat heeft werkelijk niets te maken met het feit of je al dan wel of niet naar je paard kijkt en bekijkt wat voor jullie het beste is.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:13

daNiielle_ schreef:
Hou toch eens op met elkaar uitnodigen om op elkaars paard te rijden, dat onderwerp is nu vaak genoeg aan de orde gebracht. :')

Waarom? Als iemand vanachter zijn pc zo kan oordelen wil ik diegene graag uitnodigen om het op mijn paard te ervaren..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:15

Jesser schreef:
Waarom? Als iemand vanachter zijn pc zo kan oordelen wil ik diegene graag uitnodigen om het op mijn paard te ervaren..

Ja en je bent nummer 10 al die dat wil, dus heeft weinig zin.

Het gaat er toch om hoe je zelf het bit/bitloos hebt ervaren, en die ervaring kan je hier delen.
Ook al ervaart een ander dan dat jouw paard niet bitloos gereden kan worden Waarbij ik overigens jouw rijkunsten zeer in twijfel neem., dan schiet hij daar zelf nog niets mee op.

Het gaat er hier om of bitloos goed is of niet, het is hier geen uittest service.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:17

Ik zeg toch niks anders?
Bitrijders zijn toch ook gewoon mensen die met de massa zijn meegegaan. Zoals ik al zei.

Ik zie nergens staan dat anders zijn een reden voor haar is om bitloos te gaan rijden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:20

Jesser schreef:
Air schreef:

Jij rijdt bitloos omdat je met je ego bezig bent.. Dit heeft dan niets meer te maken met je paard.
Je wilt je verzetten tegen iets wat dan gevestigd heeft. Dat heeft werkelijk niets te maken met het feit of je al dan wel of niet naar je paard kijkt en bekijkt wat voor jullie het beste is.

Dan mag je dat gaan beargumenteren Jesser.
Maargoed het komt uit de mond van iemand die denkt dat een paard op de voorhand loopt doordat er een trens in zit... :+

Het is natuurlijk wel zo handig dat je eerst een topic leest voordat je er in gaat reageren.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:22

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat iemand die met bit rijdt, dat alleen doet omdat iedereen dat doet. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.