De eerste pony waar ik op reed natuurlijk, Tonnetje
Maar de eerst pony waarik verliefd op werd, een kettinkje met zijn naam omhad (ja echt!!), en foto's op posterformaat in mijn kamertje had hangen, dat was Djips van manege van Poelenburgh. Inmiddels al heel wat jaartjes terug overleden maar ik zie m nog zó voor me. Wat een kanjer van een pony was dat zeg!
korrie22
Geplaatst: 21-12-10 10:10
eerst korrie (zie mijn profiel naam)
nu roxanna tores en karim (zie onderschrift)
timokyana
mijn eerste lieverlings pony was bij ons op de manege rosaleandra ( of te wel rosa ) helaas toen verkocht toen mijn verzorg pony orut *nog steeds mijn schatje alleen wij zijn niet meer samen* en nu mijn eigen paardjes farah en fanny
dat was toch echt Suppy Van Manege De Hoeven te elst gelderland..:D wat was ik dol op dat paard,ik kon er echt mee lezen en schrijven,helaas is suppy overleden en rijd ik al 10jaar niet meer op de hoeven.
Dat was op manege de Flemming in 2000. Simba helaas overleden nu. Daarna kwam Binky en dat is zo'n klein ding en zo druk helemaal leuk. Daarna kwamen me eigen pony's Laika , Nando en Sharif !!!
Na de tijd dat elk paard waar je die week op reed jouw 'lieveling' was kwam Lola, een vos bonte merrie waar ik helemaal gek op was. Mijn voorliefde voor bonte/merries was vanaf toen een feit.
Ze was een echte merrie-merrie die lekker nukkig kon zijn waardoor niet iedereen haar even graag mocht (Lola had soms meerdere functies voor haar tanden en benen). Ze heeft nog een hele mooie zwartbonte zoon Polaris voortgebracht waar ik maandenlang om heb gesmeekt bij mijn ouders maar helaas.
Ik heb nog steeds een foto aan de muur met Lola, eentje met haar oren naar voren (want ze kreeg een snoepje) en ik met mijn mega cap, missende tanden en een disney T-shirt kortom helemaal gelukkig.
Helaas beide uit het oog verloren en om een of andere reden nooit bij de manege (Pampushout Almere) wezen vragen wat er van ze terecht is gekomen, Lola zal nu behoorlijk oud zijn als ze nog leeft en zal in mijn ogen altijd het beste paard van stal zijn.
Mijne Romeo, een kleine, bruine pony die het altijd flikte over zijn eigen hoeven te struikelen en dan weer weken kreupel te zijn. Na die weken kreupel croste hij weer door de bak met de gevorderden op zijn rug, en daarna mochten de beginnertjes er weer op(zoals ik toen) en één keertje zakte hij bij mij door z'n benen, waarna hij weer kreupel was. Helaas is hij in de zomer van 2009 ingeslapen, omdat hij met een van zijn rare capriolen in de wei prikkeldraad in zijn buik gekregen had. Sindsdien hebben we geen prikkeldraad, of struikelpony meer...
ponyhorse
Geplaatst: 02-01-11 19:10
sjuulke een kleine witte pony met een super leuk karakter
dancer_
Geplaatst: 07-01-11 11:29
sonja op manege de bongerd.. was mn allereerste bosrit was nogal klein... maar die schat van een pony vergeet ik nooit meer