Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:19

ik had zaterdag een leuke. Was een paard aan het opzadelen komt er inene n meisje heel leuk vertellen over paarden. ik zei overal maar ja op maar wist niet precies wat ze zei. Toen later hoorde ik inene jaa paarden hadden vroeger duimen. ik zo wat? Ja kijk daar zit nog een stukje wijst ze het zwilwrat aan

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:21

t klopt wel
heeeel vroeger hadden paarden een soort van vingers, en die zwilwrat is daar t restant van
tenminste, staat in een van de boeken die ik heb

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:22

Juud87 schreef:
t klopt wel
heeeel vroeger hadden paarden een soort van vingers, en die zwilwrat is daar t restant van
tenminste, staat in een van de boeken die ik heb

Juist ik was het ook net aan het opzoeken, maar zo erg naast zat ze dus niet

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:23

idd

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:23

Dat van die zwilwrat is inderdaad echt waar

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:25

ik wist niet of ik het zo goed uitlegde, vandaar
heb t namelijk altijd wel apart gevonden net als de blinde darm bij ons die geen functie meer heeft

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:52

haha die reactie van de poetskist is leuk.. dat ze haar spierballen heb meegenomen

Narsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:37

Ja ik heb er ook nog een !!

Vorig jaar zat ik bij een meisje in de klas dat graag wou paardrijden. Maar ze kon het gewoon niet, ze snapte het niet. Ze kon wel op een paard zitten maar deed geen moeite om echt te leren rijden.

Schijnbaar had ze op een vervelend paard gezeten, hij bokte twee keer. Volgens haar had ze het hele uur rodeo gereden Ik zeg niks }>

Later zei ze dat ze een maand op een Fries reed en met hem in de Z strartte dit weekend. In een maand naar de Z? met een Fries (die ik ken) en die zich niet zomaar laat imponeren? Doe je goed meisje

Maargoed, zo'n mensen moeten er ook zijn.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:40

ja narcisa zo ken ik er ook eentje mijn paard heeft ene tijd stil gestaa is nu wel ingeslapen maar toen der tijd stodn zo'n klein meisje te vertellen dat zij hem maar traint omdat het baasje dat niet meer doet (mijn paardje mogt niet rijden heeft ze ook niet gedaan) maar dat vertelde ze wel en dat ze ok in het weekend tegen anky van grunseven ging rijden maar gewoon onderling omdat zij zo goed was

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:35

heb ook iets moois,
ik had een shetlandertje Puk, en er waren 2 meisjes voor die erop reden. Ik moest de paarden iedere dag voeren in de klötekou, en ze stonden in het 3 hectare weiland, en ze kwamen echt niet als ik 's ochtends stond te rammelen met het voeremmertje.

de 2e keer dat die meisjes komen, wij achter die paarden aanlopen, ze mochten zelf de wei niet in, omdat Manga(ons veulen) nog wel eens dominant was,

Puk en de andere 2 stonden aan de andere kant van de wei, ging dat meisje roepen;
'puk, lieverd, kom dan, pukkie, prrrrt kom dan!' ik zo: 'Je ziet Puk niet eens, die hoort je echt niet' 'jawel, want paarden hebben veel betere oren dan mensen ' OKE KOM JIJ DAN MAAR IEDERE OCHENT DE PAARDENVOEREN MET JE EMMERTJE BIKS OKÉ! Als ze het voer al niet horen waarom dan wel zo'n jammerend kind? Heb wel gelachen met die meiden, ze sloegen echt alles.

werd bijna gevaarlijk, dat kind was geobserdeerd door Puk, kreeg ze een wandschildering, 3x raden--> Van Puk!!! treurig..

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:53

nou vind je het grappig maar paarden horen wel degelijk beter als mensen maar ja als ze dan ver weg staan en de wind staan verkeerd dan horen ze je idd niet.

Ringetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:16

Oh ik weet er ook heen. Volg dit topic al heel lang maar ik kom er nu pas op.
een vroegere vriendin van mij (heb nu een hekel aan haar) verzorgde altijd zo'n beetje elke pony in de buurt. En dat zijn er nogal veel. Ze was toen een jaar of 10 geloof ik. Ik had in die tijd net mijn pony (toen nog veulen) en er stond nog een shet waar we soms op reden. Maar ze wilde ook alleen maar spelen als ze mee mocht naar de pony's.

edit: het vriendinnetje van me zusje is ook altijd heeeel blij als ze even op mijn pony mag zitten. Mijn zusje vindt het echt doooood eng!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:25

WIj hadden vroeger medien op stal staan die hun pony echt alles voerde onder het mom van, wat voor ons goed is, is voor haa rook goed.

Beest vrat gekookte aardappel en gekookte groente.
Beestje was een echte hittepit (behoorlijk druk) en als je je been aanlegde of je kont aanspande ging eht meteen in draf of galop (en zo hard mogenlijk)
Toen iemand ze wijs had gemaakt dat je sporen nodig had om een paard terug te rijden (als geintje bedoeld, van goh ik zeg iets heel belachelijks) dat ze anders niet stoppen...
3 keer raden: De volgende dag hadden ze sporen (en wat voor ....flinke lange....
k zal het nooit vergeten, en zij denk ik ook niet

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:30

whaha.. die van ma_rie_tje is echt goed !!! Echt waar.. ik kruip nu moeilijk weer op mijn stoel

Lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:43

Zo leuk dit topic Ga het volgen hoor
Heb er ook wel een paar hoor
Vroeger had ik 2 Shetlanders en het waren moeder en dochter. Nou de moeder moest weg. Maar toen ik een keer ging wandelen kwam z'n jong tegen: "Ja jij hebt toch 3 pony's?" Dus ik: "Ja hoezo?" "Nou ik zoek nog een verzorg pony" Dus ik was even stil, best wel brutaal, kende dat gastje geen eens Dus ik zeg zo: "Nou, ik ken het zelf wel aan, en 1 gaat er ook weg, die wordt verkocht" Dus hij zegt zo: "Ow.... nou mijn vader en mijn broer die hebben 2 Haflingers" En ik zeg zo: "Ow.. fijn voor hun" toen fiets hij weg Even later krijg ik te horen dat hij me Shetlander heeft gekocht Arm beestje zeg.. is verkocht zonder dat iemand het weet
En even later kom ik erachter dat hij een rijtjeshuis woont, zijn broer TOTAAL niet van paarden houdt en z'n pa ook al niet
Nu zie ik hem nog wel eens, en geloof me hij is totaal Penny Hij hangt altijd bij z'n meid die ik ken, omdat die een eigen pony heeft, en ze gebruikt een hem vreselijk, wel zeer melig altijd

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:55

Ik had gister ook weer zoiets,'tis niet echt penny maar wel grappig.De hoefsmid kwam om m,n paard van nieuwe ijzers te voorzien en hij deed dit dus met warm beslag.Voor dat de ijzers worden vastgenageld brand hij ze eerst even op de hoef.M,n paard is bang voor de rook en geur die dan vrijkomt en gaat dan een beetje stuiteren ,niks bijzonders.Stonden er gister een paar "penny" kindjes met hun moeders met open monden te kijken naar hoe m,n hoefsmid aan het werk was.Zegt één van die moeders opeens terwijl m,n paard begon te stuiteren,"oooh dat voelt hij wel zeg!! " Ze vond het zó zielig dat zo'n gloeiend ijzer op de hoef werd gedrukt.HAHAHA m,n smid moest er wel om lachen maar heeft die vrouw wel even duidelijk gemaakt dat het dus géén zeer doet.Ook vond ze het nagelen erg zielig,want "dat deed ook zo'n zéér" Toen mijn paard een beetje begon te draaien en met haar kont richtig de moeders met kinders stond stóven ze als een gek uit elkaar hahahaha.........

Ach ja je hebt dus ook "penny" moeders...........

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:50

Ik heb er ook nog eentje.
Mijn fjord staat op een pensionstal waar ook lessen worden gegeven. Nu had ik een aantal weken geen tijd om te rijden eb gevraagd aan de boer of hij mee kon lopen in de lessen op za.
Die week erop komt er een meisje met haar moeder aan lopen en begint jordy te knuffelen. Ze riep, dit is hem mama dit is hem.
Vertelde haar moeder dat ze vorige week was thuis gekomen en helemaal blij was. Ze had geroepen, Ik heb op een niet manegepaard gereden!! Haar dag kon niet meer stuk, hhaha geweldig. Ik denk dat ze een jaar of 10 was.
gr heidie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:51

Haha een Penny kwam mij een paar maand geleden iets vertellen... "Je mag niet bij deze pony in de stal hoor en je mag hem al helemaal niet borstelen want dit is een eigen pony!"

"Oh, en als deze dan toevallig van mij is...?"

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:15

zulke hoor je veel

Froemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:00

word steeds minder met de verhalen, maar ach, de zomervakantie komt eraan

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:17

Ik moet vaker op de zaterdag komen, want dan zijn alle penny's er!!
Verder hebben wij alleen volwassenen op stal. Gr heidie

ZitAa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:31

Nouks schreef:
Haha een Penny kwam mij een paar maand geleden iets vertellen... "Je mag niet bij deze pony in de stal hoor en je mag hem al helemaal niet borstelen want dit is een eigen pony!"

"Oh, en als deze dan toevallig van mij is...?"

Ja inderdaad

Als Manegeklant mocht ik op het paard van mijn instructeur rijden, vanwege operatie van zijn dochter die er op reed.
Maar dat paard staat dus in de gang van de manegepaarden.
Loop ik daar dus die box in, komen der allemaal Penny's aangesprongen dat ik niet zomaar die box in mag

"En wat als ik erop mag rijden?"

Penny's...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:16

k zat in de brugklas toen wij Apollo kregen (ruin van 1m70)
Mn 2-ling zusje zat in groep 8, kwam een meisje (uit groep 4 of 5) naar dr toe: Jij hebt toch een pony? ik ga die voor je rijden, ik ben heel goed met rijden, ik rij al G (zoiets, in iedergeval klopte er geen fiets van, stond voor goed of geweldig ofzo volgens haar)
Ten eerste, het is een paard van 1,70, ten 2e willen wij geen verzorgster en ten derde WAAROM KOM JE NAAR ME TOE?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:08

heb je dat echt zo tegen haar gezegd? arm meisje Nagelbijten / Gniffelen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:02

komt dat meisje waar ik het al eerder over heb gehad. mij uit zit te schelden dat ik paarden mishandel(zij rijd op een pony die al te klein voor haar is Clown ) en dan zegt ze dat Jetske een ingezakte hobbelknol die niks kan er helemaal niet uiziet. ze rijd haar pony met een soort elastiek zegt ze dat ze op alle bokkende pony's en paarden blijft zitten. haalt ze haar arm uit de kom door een shetlander. (heb me kapotgelachen)en zegt ze dat ''iedereen'' haar gelooft dat ze alles met paarden kan en alles kan krijgen van haar ''rijke pappa'' bijna niemand gelooft haar Haha! zij denkt van wel.
hoe zielig kan je zijn, als je iemand niet aardig vind dat je de pony gaat afzijken.