Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:56

Politie doet dus niets,Weer niet gebeld vandaag..

Tendance

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:56

Dan ga je er naartoe tot ze wel iets doen. Of je stapt naar de rechtbank.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:57

Misschien doen ze wel helemaal niks als je Tucker weg haalt. Misschien is het nu gewoon dreigen en jou bang maken en je dwarsbomen, maar zodra je haar daad werkelijk weg haalt, geven ze er misschien wel helemaal niks meer om. Dan is de "fun" er natuurlijk af...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:59

Tendance schreef:

Nou eerste stap is genomen door naar het Juridisch Loket te gaan. Daar hebben ze haar geadviseerd om een brief te schrijven, waar zowel Joyce als ik mee willen helpen (Joyce is rechtenstudent en ik ben advocaat). Indien hier niet op wordt ingegaan kan ze wederom naar het Juridisch Loket gaan om een doorverwijzing naar een advocaat te krijgen, desnoods bij onvoldoende vermogen een advocaat van onvermogen.

Je kan niet gelijk naar de rechtbank, dit geschied in verschillende stappen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:00

Mijn moeder wil dus Niet naar de rechtbank of advocaat ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:00

Ik woon wel in Deventer. Maar heb eerlijk gezegd geen zin in problemen met die mensen.

Heb je nog wat van de politie gehoord? Of heb je zelf nog gebeld

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:01

Nee,niets gehoord. die mensen zijn daar te druk dus zelf bellen heeft geen zin.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:02

Douraque schreef:
Tendance schreef:

Nou eerste stap is genomen door naar het Juridisch Loket te gaan. Daar hebben ze haar geadviseerd om een brief te schrijven, waar zowel Joyce als ik mee willen helpen (Joyce is rechtenstudent en ik ben advocaat). Indien hier niet op wordt ingegaan kan ze wederom naar het Juridisch Loket gaan om een doorverwijzing naar een advocaat te krijgen, desnoods bij onvoldoende vermogen een advocaat van onvermogen.

Je kan niet gelijk naar de rechtbank, dit geschied in verschillende stappen.

Dat snap ik ook wel, maar als je dan een brief moet schrijven, schrijf die dan ook en ga niet wachten op een telefoontje.

En ik ben bang dat het op het eind toch op een rechtzaak uit zal lopen en als jullie dat niet willen, dan moet je nu een heel eerlijk besluit nemen en ermee stoppen.
Als ik het zo hoor, dan ga je het niet winnen van die mensen zonder rechtzaak, dus wil je die rechtzaak niet, dan moet je er een punt achter zetten en een aantal dagen huilen en dan verder met je leven.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 17-07-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:04

Ga de shetlander niet weghalen zonder eerst die brief te hebben geschreven waarin je alles juridisch dicht timmert, dan stel je een termijn waarin je van hun een reactie verwacht. Zo niet, haal je de pony weg.

Maar schrijf hun nu eerst een brief, zoals het Juridisch Loket je heeft geadviseerd. Dan kan je pas verder kijken wat je stappen zijn. Begin bij stap 1.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:04

Inmiddels ben je 32 pagina's verder en nog geen zier opgeschoten. Daarnaast dreigt ook de stalhouder met aangifte, dus van die man hoef je niks te verwachten mbt een verklaring dat jij de nota betaalt.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:16

Ik hoef ook niet van hem een verklaring,maar van die vrouw van wie die Fries is ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:29

Maar als de stalhouder tegen jou is, dan heb je minder poot om op te staan dan je denkt. Ik zou me dan niet alleen druk maken om het feit dat hij jou aan zou willen klagen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:30

Tendance schreef:
Maar als de stalhouder tegen jou is, dan heb je minder poot om op te staan dan je denkt. Ik zou me dan niet alleen druk maken om het feit dat hij jou aan zou willen klagen.

De toezichthouder is in geval van ts niet de stalhouder ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:32

Maar wel bevriend met denk ik?
Ik zie hier geen positieve afloop richting ts, plus dat we maar 1 kant van het verhaal kennen.
Mijn advies, heel hard... Je kunt je tijd beter in andere dingen gaan steken.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:33

Een rechtzaak om zo een pony.. Dat kan nooit uit mensen!
Heb zelf een rechtzaak aangespannen omdat ik met de koop van mijn paard belazerd ben.
Een paar jaar verder ben ik nu en heeeeeeel veel geld lichter.

Maar als het diefstal is.. Er zijn toch zat mensen die een pony contant betalen? Zelfs als ts de pony contant had betaals ipv gekregen, is het dus diefstal als ze haar eigen pony meeneemt?
Ik kan dat niet geloven.. Het is niet dat die mensen bewijzen hebben dat de pony van HUN is en dat ZIJ de kosten hebben betaald de afgelopen (8?) maanden?
Lekker is dat.. De oude baas dreigt en je bent je pony kwijt, enkel omdat je geen papiertje hebt getekend?
Werkt dat zo???

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:34

Ja!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:38

Tendance schreef:
Ja!

Nee, dat ligt niet zo

@ Amsterdam30 en Tendance: dat ligt aan de omstandigheden van het geval, dus niet ja of nee. Het ligt vooral het betalen van onkosten, zoals stal/DA en dergelijke en nog meer factoren indien er geen contract is opgesteld.

Neem als voorbeeld mijn paard. Gekocht van een manege en dus handje contantje. Maar ik betaal alle onkosten, zoals stalling/ DA kosten en dus alles eromheen. Hierdoor ben ik eigenaar van mijn paard geworden.
Laatst bijgewerkt door Douraque op 17-07-12 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:40

Meisje dit gaat helemaal fout aflopen.
Ik gun je Tucker echt heel erg,maar dit loopt fout af als je hem ophaalt of doorgaat om hem terug te krijgen.
Ik snap trouwens niet dat er bokkers zijn die haar zo pushen om die shet gewoon op te halen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:41

Maar het is toch simpel? Er kunnen geen rekeningen getoond worden van stalling,dierenarts en hoefsmit dus geen enkel bewijs dat die pony van haar is. Haar woord tegen die van de mensen die hem nu hebben.
Ga achter die rekeningen aan. Je gaat me niet wijs maken dat bv een dierenarts geen rekening geeft.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:43

kohtje schreef:
Maar het is toch simpel? Er kunnen geen rekeningen getoond worden van stalling,dierenarts en hoefsmit dus geen enkel bewijs dat die pony van haar is. Haar woord tegen die van de mensen die hem nu hebben.
Ga achter die rekeningen aan. Je gaat me niet wijs maken dat bv een dierenarts geen rekening geeft.

Ze heeft wel DA rekeningen, hoefsmid moet je om vragen en stalling is gratis. Ik heb nu al meerdere keren aangeboden om te helpen, maar hier wordt niet op gereageerd. Ik ben best bereid, ondanks dat ik het zelf stervens druk heb, te helpen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:47

Dus Douraque, dan is volgens jouw voorbeeld de ts wel degelijk eigenaar? Of denk jij hier anders over?
Ts heeft zelfs de DA betaald toen de pony koliek had??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:49

Jannepauli schreef:
Voordat er nu allerlei mooie brieven in elkaar gestoken worden: Joyciee - je bent toch rechtenstudente? Je weet dat de TS minderjarig is dus lijkt het me dat je voordat je de problemen voor dit meisje nog groter maakt dan dat ze zijn, zou je niet eerst eens navragen of ze toestemming heeft van haar ouders en of jij dit wel verder op weg mag helpen? Voor een ingebrekesteling is wel wat meer nodig maar ja, je bent nog maar een beginnend rechtenstudent hé. Maar afgezien daarvan, ik vind het volstrekt onverantwoordelijk - ik zou me er eerst maar eens van vergewissen of de ouders met dit soort acties akkoord gaan.

Hoo wacht even.

Ik ben door Sharon gevraagd een brief op te stellen. Prima. Hoe weet jij nou wat wij privé met elkaar hebben afgesproken? Voor mij is het óók belangrijk dat haar ouder(s) toestemming geven. Sterker nog, die brief moet eerst ook door haar ouder(s) gelezen en akkoord bevonden worden.

Daarnaast heb ik het over een soort van ingebrekestelling. Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat een ingebrekestelling precies is, en wat daarvoor benodigd is. Ik ben dan wel 'maar een rechtenstudentje' (niet beginnend.......) maar eh ik weet wel degelijk waar ik het over heb.

Misschien waren mijn vorige posts niet echt handig.

Aan de andere kant: als er wordt gevreesd dat er mensen mee lezen....... dan had Sharon (en dat was zowiezo handig en verstandig geweest) dit topic onder een aangevraagde SA moeten plaatsen.
Dit topic bevat wel meer 'gevoelige informatie', blijkbaar heeft Sharon daar zelf geen moeite mee. Mocht ze mijn posts verwijderd willen hebben, kan ze dat natuurlijk als nog bij een mod aanvragen.

Betreffende je eerdere reactie op mij: ik weet precies hoe ik het bedoelde. En ik weet ook dat ik het grotendeels niet met die post van jou (dat noem ik dus inderdaad in grove woorden neerkwakken) eens was.

En tegen de mensen die TS opstoken om die pony daar zomaar weg te halen:
8)7 |o _-:(

Mocht daar overigens sprake van zijn, dan trek ik mijn handen er dus wel vanaf. Wil best hulp bieden, maar dan via de normale, nette manier. Hopelijk is Sharon zelf ook zo verstandig.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:54

amsterdam_30 schreef:
Dus Douraque, dan is volgens jouw voorbeeld de ts wel degelijk eigenaar? Of denk jij hier anders over?
Ts heeft zelfs de DA betaald toen de pony koliek had??

Kijk ik weet niet alle feiten van het verhaal, zou ik graag willen ontvangen zodat ik kan helpen. Maar obv de informatie die hier in het topic zijn gegeven, zou ik wel durven te stellen dat zij eigenaar is.

Maar, ook al zeg ik dat zij eigenaar is, wil dat nog niet zeggen dat zij haar paard zomaar moet weghalen daar. Daar komen alleen meer problemen van. Dus ik adviseer mensen dan ook om de juiste weg te volgen.

Gelukkig zit sharon nu op de juiste weg door te beginnen met het opstellen van een brief

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:02

Patty14 schreef:
Ik woon wel in Deventer. Maar heb eerlijk gezegd geen zin in problemen met die mensen.

Voor mij geld het zelfde. Daarom houd het bij mij op. Wil best wat advies geven en een brief op stellen etc. maar meer zal er van mij ook niet uit gaan. Al is 't maar omdat ik zelf ook al genoeg aan m'n hoofd heb.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:04

JoyCiej007 schreef:
Patty14 schreef:

Voor mij geld het zelfde. Daarom houd het bij mij op. Wil best wat advies geven en een brief op stellen etc. maar meer zal er van mij ook niet uit gaan. Al is 't maar omdat ik zelf ook al genoeg aan m'n hoofd heb.

Heel slim van je! ;)