Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckycharm1

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:56

poedersuiker dag gehad op school en dan nu lekker schleichen.
heeft iemand belangsteling bij een luhtzuig band nu voor maar 40 cent plus een gratis item je we kunnen ook schleih tuig ruilen.
dus heb je belangstelling of wil je ruilen stuur me dan een pb met als je wil ruilen de fotos van je tuig.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:22

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:52

Hoihoi!
Al een paar dagen bezig geweest met de wedstrijd van PBL, vandaag eindelijk afgekregen en verstuurd!
Ook nog even bezig geweest met mn stal; hij krijgt 6 stallen van ong. LxBxH: 13x12x13 cm. Dan nog 1 poetsplaats, en een zadelkamer ;)
Ben van plan om binnenkort ook nog iets van een bak/paddock/longeercirkel te gaan maken, aangezien ik dat nog helemaal niet heb.. Ook zou ik binnenkort graag een paar Schleich ruiters willen kopen, als ik daar wat voor heb gespaard. Ik heb namelijk helemaal geen ruiters/poppetjes.. Maarja eerst weer wat sparen aangezien ik net een karretje & tuig heb gekocht voor mn shet, die binnenkort dus voor de kar gaat :D
Mensen, en dan vooral jaimy, rosslover, BoemPats, lideli en lilieska, let alsjeblieft op die oneliners, ik wordt dr gèk van!!!
BoemPats, ik erger me echt dood aan je post waar onder staat: (sorry voor de oneliner). Ja, daar hebben we dus echt niks aan, stuur dan diegene een PB alsjeblieft...
Even een willekeurig voorbeeld:
rosslover schreef:
oke ik sloop alleen deze nog en dan naar de action.

Jullie vielen me vooral even op, ondat er nu in 2 dagen 3 pagina's volgepost zijn met jullie oneliners! Het is het vorige topic al zovaak gezegd en in dit tipic weer, ik krijg de indruk dat jullie onze posts tegen oneliners niet eens lèzen!!
Dus ik hoop dat er in dit topic geen oneliners meer geplaatst zullen worden, heb er gisteren alweer een paar geTEMd.

Edit: onder mij; het is al zo vaak door verschillende mensen gezegd dat ik echt even boos was. Wel hoop ik dat dit topic nu weer een tijdje verder kan zonder oneliners..
Laatst bijgewerkt door carmenbrum op 31-05-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:57

1 Oneliner en je word gelijk helemaal opgegeten :n Als je op zou letten zou je zien dat dat bericht er al zo'n 10 uur niet meer staat ;)

Ik heb via Ebay de Arabische merrie uit de oude collectie te pakken gekregen! Nog een weekje wachten dan is ie er! heb net van wol 2 halster gemaakt een multicolor en een rode. Even camera opladen *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:00

dit vind ik altijd zo jammer aan dit topic, dat er zoveel wordt gezeurd over die oneliners ;)

ik ga zo meteen toch maar een longeer cirkel maken. maar dan op mijn manier! zo bespaar ik ruimte namelijk.

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:17

carmenbrum schreef:
Hoihoi!
Al een paar dagen bezig geweest met de wedstrijd van PBL, vandaag eindelijk afgekregen en verstuurd!
Ook nog even bezig geweest met mn stal; hij krijgt 6 stallen van ong. LxBxH: 13x12x13 cm. Dan nog 1 poetsplaats, en een zadelkamer ;)
Ben van plan om binnenkort ook nog iets van een bak/paddock/longeercirkel te gaan maken, aangezien ik dat nog helemaal niet heb.. Ook zou ik binnenkort graag een paar Schleich ruiters willen kopen, als ik daar wat voor heb gespaard. Ik heb namelijk helemaal geen ruiters/poppetjes.. Maarja eerst weer wat sparen aangezien ik net een karretje & tuig heb gekocht voor mn shet, die binnenkort dus voor de kar gaat :D
Mensen, en dan vooral jaimy, rosslover, BoemPats, lideli en lilieska, let alsjeblieft op die oneliners, ik wordt dr gèk van!!!
BoemPats, ik erger me echt dood aan je post waar onder staat: (sorry voor de oneliner). Ja, daar hebben we dus echt niks aan, stuur dan diegene een PB alsjeblieft...
Even een willekeurig voorbeeld:
rosslover schreef:
oke ik sloop alleen deze nog en dan naar de action.

Jullie vielen me vooral even op, ondat er nu in 2 dagen 3 pagina's volgepost zijn met jullie oneliners! Het is het vorige topic al zovaak gezegd en in dit tipic weer, ik krijg de indruk dat jullie onze posts tegen oneliners niet eens lèzen!!
Dus ik hoop dat er in dit topic geen oneliners meer geplaatst zullen worden, heb er gisteren alweer een paar geTEMd.

Edit: onder mij; het is al zo vaak door verschillende mensen gezegd dat ik echt even boos was. Wel hoop ik dat dit topic nu weer een tijdje verder kan zonder oneliners..

wat moet ik dan schrijven ik ben nieuw ik snap het nog niet wat is een oneliner

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:27

Vandaag overal Vilt wezen zoeken maar niet gevonden. -O-
Waar kopen jullie vilt???

Via marktplaats ofzo??

Verder heb ik nog een leuk idee voor Palmbierlove's wedstrijd.
Hopen dus dat ik snel vilt heb! ;)

Jaimy1999: Een oneliner is -Voor de 2de keer- een
bericht van een of 2 regels. Nou ben ik pas een paar dagen op bokt, maar ik weet
dat sommige het heel erg vervelend vinden als je een kort bericht zonder informatie
neerzet.

Ik heb nog een filmpje gevonden hoe je een halster maakt:

http://www.youtube.com/watch?v=szYhsDwAcaY

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:36

vilt koop ik bij een stoffenwinkel of hobbywinkel

bij mijn huidige schleich winkel verkochten ze dus nog voor 6,50 voor een groot paard,
en nu ook nog 10 procent korting daarbij, omdat ze gaan stoppen, alleen nu hebben ze al bijna niks meer,
hopen dat ze de volgende keer als ik ga (over 2 weken) de akal thekes nog hebben,
dan zit de v&d ertussenin met idd 6,95 voor een groot paard, volgens mij, maar daar is het altijd zo'n zootje,
en de intertoys is echt duur, gewoon 7,50 :S en ook een zootje..

liefssonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:04

@Paris_:
Wat een creativiteit! Superleuk, dat ek setje en wat mij betreft, niet te duur hoor...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:16

Bij ons bij de intertoys is het jusit hartstikke netjes. Netjes dier bij dier in aparte vakjes. Heel overzichtelijk. :]
Raar dat dat bij jullie niet is, PBL.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:22

tsja elke winkel is anders,
de bovenkant is meestal wel netjes, maar de onderkant vaak een zootje, omdat daar kleine kinderen bij kunnen, het heeft ook een tijdje achter de kassa gestaan, maar ze hebben het toch weer naar de winkel terug geplaatst,
overigens een andere intertoys (dichterbij trouwens) is wel netjes, maar ik kom daar niet meer zo vaak, omdat ik nu in een andere stad op school zit..

als ik dan zie dat de dieren zijn omgevallen of verkeerd staan dan heb ik echt de neiging om ze netjes te gaan zetten,
soms kan ik me inhouden, maar niet altijd, dan sta ik daar een tijdje voor het schap (ook omdat ik niet kan kiezen, haha)
hebben jullie dat ook dat je alles netjes wilt zetten?
of zou het komen doordat ik zelf ook in een winkel werk ;)

oja vorige keer was ook heel grappig in de winkel waar ik altijd kom (die dus gaat stoppen :S ),
daar staan 2 vitrinekasten, een aan de ene kant van de winkel met elven en setjes, en een aan de andere kant van de winkel met paarden en dieren (heel logisch)
ik stond bij de elven te kijken, is er een meisje met haar ouders en komt ook kijken, maar de elven zijn niet wat ze zoekt,
dus ze zegt: ik zoek eigenlijk iets van paarden, waarop ik zeg: aan de andere kant staat ook nog een kast voor de paarden, dus gingen ze daarheen, haha ik weet het nog bijna beter dan het personeel :+
het personeel ging mij daar trouwens al herkennen, hihi, ik mocht ook zelf de paardjes uit de kast halen, terwijl ze in het begin nog gepakt werden,
ik vind het zo jammer dat ze weggaan..
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 31-05-12 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:44

eclair98 schreef:
dit vind ik altijd zo jammer aan dit topic, dat er zoveel wordt gezeurd over die oneliners ;)

ik ga zo meteen toch maar een longeer cirkel maken. maar dan op mijn manier! zo bespaar ik ruimte namelijk.

Als iedereen is zou stoppen met onliners posten hoefde we er ook niet over te zeuren.

Ik sta ook altijd uren voor schap eerst kiezen en dan de mooiste eruit pikken haha.

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:31

Zozo, ben ik even een weekeind weg zijn we alweer 6 pagina's verder ~! :Y)
PBL: ik ga denk ik wel meedoen als et nog kan! morgen dan maar flink aan de slag .

Vilt kun je in bijna alle hobby winkels (pipoos) daar zijn ze bij mij in de buurt helaas 2,20 voor een klein slap stukje... toen vond ik een winkel waar je ze voor 1,70 kon kopen ! ook alweer grotere steverigere lappen, daarna nog eens een winkel met best wel goeie dingen voor 0,70 !!!!!!

Het is heel herkenbaar als je niet kan kiezen tussen schleich hoowr! heb ik ook heel vaak, ik koop bij 1 winkel (ben daar minstens 1 x in de 2 weken *\o/* ) en die winkel is echt heel klein dus dan is der meestal niemand en dat sta je daar zo voor die schleich van welke wil ik nouuu???
Bij de intertoys/v&d liggen ze altijd helemaal door elkaar. en ik wil ze ook altijd netjes zetten maar dan krijg ik van die blikken; waar is die nou mee bezig ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:35

Vilt kan je ook kopen bij de Hobbyvoordeel/Boekenvoordeel, is niet duur en dan heb je geloof ik 2 vellen. Volgens mij hebben ze ze bij de So Low ook, ongeveer even duur maar dan zitten er 3 vellen in het pak. Wat de kwaliteit is, weet ik niet.

Vilt van 2,20 zal wolvilt zijn en geen standaard vilt, bij de pipoos hebben ze meestal beide varianten maar moet je altijd even goed op het kaartje kijken welke je precies hebt.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:46

Vilt kan je kopen bij hobbywinkels ja, maar ook bij de action. :+ is goede kwaliteit voor een lage prijs. Er zitten 8 velletjes in een pak en het kost maar zo'n 0,60. Ik gebruik het en het werkt perfect! Het zijn ook verschillende kleuren.

Bij de intertoys hier dichtbij staan ze netjes. Behalve de kleine diertjes (Littenseradiel, fallabella veulen etc..) die zijn gewoon in het bovenste vak gesmeten. De v&D is het ergst hier. Ik was daar pas en daar zag ik de lipizzanermerrie die geen verf meer had, alleen nog maar op haar hoofd!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:15

Roosje01: en wat jij nu typt is dus geen oneliner?
Anikai: ik zie vilt bij de action nooit liggen :z
Maar bij ons kreeg je op een gegeven moment korting op de schleich omdat ze zo beschadigd waren :+

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:48

Ik heb wel een iedee over de onliners...
Wat nou als er een nieuw iemand komt, die een onliner plaatst, stuur dan een pb en druk op de uitroepteken zodat hij misschien kan worden weggehaalt? Dat we er niet meer over ingaan op het forum. K'weet niet hoe jullie dat vinden??

Ben gisteren nog bezig gegaan met een aantal repaints. Ik heb nog een fjordje liggen die ik nog moet afmaken, maar ik moet nog een haar struktuur erin maken maar het is al opgedroogt :') Niet zo slim van mij...... Heeft iemand een iedee hoe je dat ook kan doen ( als het droog is? )

Ik heb een tijdje geleden een eigen paardje bij Sanne ( Leonie ) laten schilderen, en hij is bijna klaar!! Ben nu in spanning aan het afwachten voor de eind resultaat foto. Kan niet wachten. Het model was de arabische merrie ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:46

bij ons is de v&d echt urrggg ik heb daar de lippizaner hengst gekocht zitten allemaal beschadegingen op de zoek nu een andere en gebruik deze voor repaint. de intertoys gaat wel is niet alles liggen alsof het 1 grote bak is maar het staat wel door elkaar. maar geen beschadigen. de top 1 toys is bij ons hetb netst daar staat het achter de kassa maar soms mag je wel achter de kassa kijken.

iemand in spanje in de buurt van alicante goede schleich winkeltjes? of speelgoedwinkels?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:55

Over oneliners ga ik lekker niks zeggen, ik schrijf zelf ook weleens korte berichten die niet altijd helemaal goed kunnen volgens de regels dus ik voel ik me ook niet echt geneigd om anderen daarop aan te spreken :+
daf3 schreef:
Ben gisteren nog bezig gegaan met een aantal repaints. Ik heb nog een fjordje liggen die ik nog moet afmaken, maar ik moet nog een haar struktuur erin maken maar het is al opgedroogt :') Niet zo slim van mij...... Heeft iemand een iedee hoe je dat ook kan doen ( als het droog is? )

Weet niet wat voor materiaal je precies hebt gebruikt en of dat een beetje bewerkbaar is, maar heb je misschien gedacht om de structuur er voorzichtig in te kerven met een hobbymesje of stanleymesje? voorzichtig het puntje van het mesje in het model zetten, en voorzichtig schrapen tot de stroken breed en diep genoeg zijn, haartje voor haartje. Anders misschien een dremel of soortgelijk apparaat, als je die in huis hebt.

Ben verder ook niet nieuwsgierig ofzo, maar wat voor kleurtje wordt de arabische merrie die je laat repainten? Ik vind het werk van Sanneleoni altijd erg mooi en ben toch wel nieuwsgierig!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:12

bij de action in papendrecht hebben ze het wel.
ben nu ook een knalroze deken aan het maken voor de shetlander merrie. vind hem zelf al wel leuk worden. het zadel waar ik mee bezig was heb ik nu een andere singel op gezet. ;( die andere lukte niet. verder ben ik nu ook nog bezig met een vliegenset van de dartmoor merrie. :)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:08

Telpeva schreef:
Over oneliners ga ik lekker niks zeggen, ik schrijf zelf ook weleens korte berichten die niet altijd helemaal goed kunnen volgens de regels dus ik voel ik me ook niet echt geneigd om anderen daarop aan te spreken :+
daf3 schreef:

Weet niet wat voor materiaal je precies hebt gebruikt en of dat een beetje bewerkbaar is, maar heb je misschien gedacht om de structuur er voorzichtig in te kerven met een hobbymesje of stanleymesje? voorzichtig het puntje van het mesje in het model zetten, en voorzichtig schrapen tot de stroken breed en diep genoeg zijn, haartje voor haartje. Anders misschien een dremel of soortgelijk apparaat, als je die in huis hebt.

Ben verder ook niet nieuwsgierig ofzo, maar wat voor kleurtje wordt de arabische merrie die je laat repainten? Ik vind het werk van Sanneleoni altijd erg mooi en ben toch wel nieuwsgierig!

Dankje ;) Ik gebruik Das klei. Is dat goed daarvoor? Het is wel stevig opgedroogd zonder basten erin. Dat zal ik zo wel even proberen. Bedankt :P

Hij wordt licht bruin met vlekken. Vanavond krijg ik een foto van Sanne. Ik denk dat ik hem dan vast wel op bokt mag zetten. Ben ook een grote Sanne fan *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:16

Of dat werkt op DAS klei durf ik niet te zeggen, je zou wel een stukje DAS klei uit het pakje kunnen halen, op laten drogen en uit laten harden zodat je het desnoods eerst daarop kan testen :) om eventueel schade aan je model te voorkomen.

Gisteravond kreeg ik een idee voor een nieuw project, dit keer GELUKKIG een klein project dat ik hopelijk snel af krijg :D ik ben begonnen aan poetsspulletjes voor de Schleich ruitertjes/mensen; hoevenkrabbertje, zachte borstel, en een rosborstel. Deze wil ik dan als setje allemaal in dezelfde kleurcombinaties maken, en allemaal bij elkaar stoppen in een op maat gemaakt klein rugtasje of schoudertasje :D Hopelijk snel foto's, een deel heb ik al af maar de klei van sommige spulletjes moet nog drogen en bijgewerkt worden.

Mag ik wat dat betreft jullie mening? een poetskist ga ik niet maken (kan niet verzinnen hoe) dus ik wil een tas maken voor poetsspullen, wat zouden jullie zelf handiger of mooier vinden om mee te nemen naar de paarden, een schoudertas of een rugtas?

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:19

iemand nog een idee wat voorn tuig ik nog kan maken heb bijna alles al gehad.

denk dat ik zo nog ff een halster ga maken.

weet iemand waar je goedkope ijsstokjes koopt
en ik heb bij de ation nooit vilt zien liggen.

heeft iemand nog leuke kleurtjes voor een repaint.
omdat ik wil gaan repainten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:34

@paardje 7 je links doen het niet je zal ze eerst op een site moeten uploaden.
@eclair ik post geen nutteloos bericht dus geen onliner

super leuk idee van die poetsspullen! Naar mijn idee is een rugtas handiger dan een schouder tas.

vandaag mijn repaints weer opgepakt 2 straks ff afwerken met pastel en dan vernissen en foto's maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:48

Leuk Roosje!! heb al lang geen repaints meer van je gezien, ben wel heel nieuwsgierig! met welke modellen ben je nu bezig en wat voor kleur krijgen ze?

paardje7: Bijna goed gelukt, om de plaatjes op internet zichtbaar te krijgen moet je alleen eerst de plaatjes online zetten (wat Roosje al zei) Want nu verwijzen ze naar de plaatjes op je computer, dus die kunnen wij niet zien. Ik gebruik zelf meestal Photobucket om mijn foto's gratis online zetten, die vind ik wel fijn werken :)
http://photobucket.com/