Nordsvensk schreef:Laatste vind ik te groot. Voor een keer opstappen vind ik het wel kunnen, maar voor intensief rijden niet..
Ze is te groot maar voor een keer kan het wel?

Ik vind je te groot.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DezeNaam schreef:Nordsvensk schreef:Laatste vind ik te groot. Voor een keer opstappen vind ik het wel kunnen, maar voor intensief rijden niet..
Ze is te groot maar voor een keer kan het wel?Net alsof ik iemand even een mep mag geven, voor een keer kan het wel.
Ik vind je te groot.
CrazyIris schreef:DezeNaam schreef:Ze is te groot maar voor een keer kan het wel?Net alsof ik iemand even een mep mag geven, voor een keer kan het wel.
Ik vind je te groot.
Naar mijn mening is er een heel groot verschil is tussen intensief elke dag je pony trainen, en een wandelingetje in het bos.
Voor een wandelingetje vind ik dit nog kunnen, daar heb je immers minder evenwicht voor nodig dan draven en galopperen. Pony zal er geen trauma of rugproblemen aan overhoudendus je kan er zeker nog af en toe op, maar laat het zwaardere pistewerk over aan een iets kleinere persoon
Douraque schreef:Als iemand te groot is voor een pony/paard, dan is iemand ook te groot voor eventjes/een keer/bosritjes. De effecten zul je niet direct merken, maar wel op de lange termijn. Jammer dat mensen blijven volhouden dat als iemand te groot is, je er dan wel ecentje op kan stappen. Daar zit pertinent geen verschil in aangezien het om dezelfde belasting van het paard door de ruiter gaat. De ruiter wordt niet eventjes minder qua gewicht/ lengte bij een keertje stappen/ bosritje
chelle_dora schreef:Laatste is inderdaad te groot, vind de pony net iets te smal voor het mooie. Ik denk dat als de pony een stuk breder was geweest, het al heel anders had getoont.
Blijft apart altijd, te groot is te groot, ook voor een keertje. K bedoel, je krimpt toch niet die ene keer, dat je ineens geen 1.60 bent maar 1.40 bij wijze van?
Douraque schreef:Als iemand te groot is voor een pony/paard, dan is iemand ook te groot voor eventjes/een keer/bosritjes. De effecten zul je niet direct merken, maar wel op de lange termijn. Jammer dat mensen blijven volhouden dat als iemand te groot is, je er dan wel ecentje op kan stappen. Daar zit pertinent geen verschil in aangezien het om dezelfde belasting van het paard door de ruiter gaat. De ruiter wordt niet eventjes minder qua gewicht/ lengte bij een keertje stappen/ bosritje
CrazyIris schreef:Douraque schreef:Als iemand te groot is voor een pony/paard, dan is iemand ook te groot voor eventjes/een keer/bosritjes. De effecten zul je niet direct merken, maar wel op de lange termijn. Jammer dat mensen blijven volhouden dat als iemand te groot is, je er dan wel ecentje op kan stappen. Daar zit pertinent geen verschil in aangezien het om dezelfde belasting van het paard door de ruiter gaat. De ruiter wordt niet eventjes minder qua gewicht/ lengte bij een keertje stappen/ bosritje
Maar ik heb het ook enkel over de lengte, niet over gewicht. Als je te zwaar bent, ja dan stap je natuurlijk niet meer op je pony, maar als enkel je lengte (natuurlijk niet als je met je voeten aan de grond komt, maar dan ben je meestal ook al te zwaar) je tegenhoudt, vind ik dat een stapritje nog zeker kan! Hier heb je echt geen last van het hefboomeffect als je een deftig evenwicht hebt (tenzij je echt een heel beginnende ruiter bent natuurlijk)