Dat is inderdaad niet groot, maar heb wel kleinere friezen gezien waar een ruiter van 1.80 op reed zonder dat het stoorde.
Je paard oogt niet klein trouwens.
DebbyN
Geplaatst: 03-01-14 14:55
Ben ik toch wel benieuwd wat jullie van mij en Amber vinden
Deze foto's zijn al van bijna anderhalf jaar geleden, ik ben in augustus 2012 gestopt met het bijrijden/verzorgen van haar (ook vanwege het feit dat ik mezelf er wat te groot voor vond en ik merkte dat het beter voor haar was om er een kleiner iemand op te laten). Er waren enorm verschillende meningen achter..
Ik was daar ongv rond de 1,72(?) en Amber is 1,385.
Inmiddels rijdt ik deze merrie van 1,74 bij waar ik gelukkig niet te groot voor ben en zal worden haha .
Ja het eerste is weer dan zo'n sta-moment foto en de 2e zit ik net niet helemaal lekker in het zadel(die was ook wel een beetje te klein voor mij, gelukkig ree ze niet erg lang met het zadel). Stalgenoten zeiden dat het voor 2x in de week wel kon maar ik vond mezelf toch echt wel te groot worden..
_Femkeeex
Geplaatst: 03-01-14 15:03
Ik vind je er toch echt niet te groot voor. Een slanke dame op een brede haflinger! Natuurlijk is gewicht niet alles, maar ik vind je ook zeker niet te lang.
DebbyN, voor de haflinger zeg ik dat het niet meer past, de andere makkelijk.
Friso_lover, voor een fries kan je ook zo te groot/zwaar zijn hoor. Daarbij is het een foto die van een onduidelijk punt is genomen dus is zo niet te beoordelen.
liana_shet
Geplaatst: 03-01-14 15:36
Hoi ik wil voor by mn paard nog een pony kopen, wat is de min schofthoogte bij een brede pony als fjord, tinker,... ik ben 1m68 met 49kg Edit: vooral lange benen
Laatst bijgewerkt door liana_shet op 03-01-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
^ Ik denk dat je wel op een grote brede fjord of tinker kan hoor. Je hebt verschillende schofthoogtes natuurlijk maar ik ken een fjord van 1m50 schofthoogte.
liana_shet
Geplaatst: 03-01-14 15:38
xsophiee schreef:
^ Ik denk dat je wel op een grote brede fjord of tinker kan hoor. Je hebt verschillende schofthoogtes natuurlijk maar ik ken een fjord van 1m50 schofthoogte.
Vreemd dat mensen zeggen dat iemand te groot kan zijn voor een ras als een haflinger of fries. Dit soort rassen zijn paarden en kunnen veel meer hebben, ook qua lengte. Je kan een haflinger/fries niet uit balans brengen door lengte.
Bij een pony/shetlander is dit een ander geval.
Ik verzoek echt degene die anders denken, zich eens beter te gaan verdiepen in paarden.
ach, ken iemand die fokt friezen, denk wel dat ze er verstand van hebben. En ze hebben bij een vriendin van mijn moeder afgeraden om een kleine Fries aan te schaffen Zij is btw 1.80 Maarja, gaat ook om het totaal plaatje
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-01-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Bambolina
Geplaatst: 03-01-14 16:26
uh Douraque... kan zeker wel. Vast niet zo snel als bij een shet of smalle pony nee, maar maar als jij met 1,90 op een haf van 1,30 gaat zitten, al ben je zo licht als een veertje, dan zit je die net zo goed in de weg als iedere andere slechte combinatie.
Dan hebben wij het over het plaatje, dus over hoe het eruit ziet voor de buitenwereld. Maar dat betekent niet dat iemand te groot of te zwaar is aangezien dat niets met het plaatje te maken heeft maar met de gezondheid van een dier