Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolletje schreef:ja dat is allemaal op lange termijn en ik heb gezegt dat ik op zoek ben naar een ander zadel!!
en als het zo schadelijk is waarom hebben op manege's de paarden dan ook geen zadels in alle verschillende maten??
en de verschillende maten zijn er voor de stevige zit van de ruiter!!
lolletje schreef:ow dus bij jullie worden dikke kleine kinderen al gelijk op een grotere pony gezet?? lijkt me stug
maar laten we het er bij houden dat ik al op zoek ben naar een ander zadel en dus deze hele discussie overbodig was
superwoman schreef:De meeste manege-zadels zijn middel-groot of groot bij de paarden....
Bij de pony's zijn ze ook zo groot mogelijk - wat de rug toe laat.
Drukplekken komt doordat ze niet passen of niet goed erop gelegd zijn, maar kan volgens mij ook komen doordat het zadel te klein is voor de ruiter.
Als het op langer termijn niet goed is, dan is het toch logisch dat het op korte termijn ook niet goed is, alleen zie je dan geen schade.
lolletje schreef:voor het paard ja omdat het zadel daar niet op past en omdat die kinders allemaal in 1 keer de singel aanrukken hebben ze een hekel aan aansingelen
en met zo'n hobbelig geval op je rug dat je schopt en in je mond trek zou jij toch ook niet fatsoenlijk lopen
superwoman schreef:De meeste manege-zadels zijn middel-groot of groot bij de paarden....
Bij de pony's zijn ze ook zo groot mogelijk - wat de rug toe laat.
Drukplekken komt doordat ze niet passen of niet goed erop gelegd zijn, maar kan volgens mij ook komen doordat het zadel te klein is voor de ruiter.
Als het op langer termijn niet goed is, dan is het toch logisch dat het op korte termijn ook niet goed is, alleen zie je dan geen schade.
lolletje schreef:nee hoor als ik goed zit kan ik 3 vingers achter mn kont leggen
en op de haf die ik rij ligt ook een 17,5 en dat past ook
op de foto's was ik moeilijk aan het doen omdat hij niet stil wou staan (weet dat ik dan niet mijn benen naar voren moet gooien)