Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenjagger schreef:volgens mij is mijn vriendin een echte penny!
ze liegt echt alles bij elkaar.
-ze zal 3 jaar geleden een fjord van haar manege hebben gekocht.
- ze zal een tinkerveulentje met de naam krijgen.
- ze droomt echt te veel. dat ik en zij samen op haar eigen tinker rijden als die hebt.
-ze zei dat ze een verzorgpony had. die was trouwens dit keer wel echt. wilt ze niet meer haar verzorgen omdat ze te groot er voor is. zegt ze tegen mij: ja, ik mocht haar niet poetsen van die eigenaren want dat vonden ze zielig.
-haar vorige verzorgpony die ook echt was. die leerde haar paardrijden en ze is toen ze 7 was erop gaan rijden en heeft heel hard gegallopeerd tot de andere kant van de wij. zonder zadel en ze zat niet op paardrijles. en ze is er bijna nooit van afgevallen..
-ze vind alle dieren maar dan ook echt alle dieren zielig.
-ze heeft zelfs bij elkaar gelogen dat haar vader vroeger arabieren fokte. (die vader heeft geen verstand van paarden) en later zei ze dat ze dat nooit gezegd had.
maar ze heeft nooit manen afgeknipt bij iemand in de wei inbreken enzo...
ik ben ook iemand die van lekker knuffelen houd. ik wandel altijd met de shet van iemand diie ik ken en poets een uur lang enzo.. (eerst reed ik ook maar ik vind mezelf te groot ik ben 1.67m en die shet is wel een groote shet- maar ik vind het geen excuus om dat andere het wel jij dat ook doet. en ik ben vrij groen op bokt
ben ik een penny?
mie123gie schreef:Heey, Ik heb de laatste tijd nogal veel problemen met Penny meisjes. Dit soort wel voor hilarische momenten maar ook voor veel irritatie dus ik vroeg me af wat jullie Grappigste of irritantste moment met penny meisjes was. Dit was er 1 van mij.
Ik was met een vriendin aan het rijden op mijn pony's toen ik nog op de manege stond, dus we waren mooi aan het springen (ong. een meter) en er stonden wat penny's te kijken. Stond 1 al de hele tijd op te scheppen dat ze tuig voor haar verzorg pony had gekocht omdat het manege tuig heel slecht is omdat er arme mensen op rijden. nou daar ergerde ik me al blauw aan. Nou pony lief was een beetje fris en bokte, nou ik lette even niet op dus ik viel. Komt die penny de bak in gerend pakt mijn pony en zegt: "zie je nou wel, dat krijg je als je nog maar een beginner bent en een eigen pony krijgt. Ik bedoel zoek dan te minste een bijrijder zo als ik die tenminste blijft zitten in het zadel", ik was echt mega boos en heb dat kind zo bij mijn pony weg getrokken, durft ze ook nog te zeggen: "kijk ik kan tenminste ook tegen nuttige kritiek". Ik ben nog nooit zo boos geweest.
Iris82 schreef:Kenmerken van de Penny
* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.
* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.
* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.
* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.
* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.
* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!
* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.
* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.
* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.
* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.
* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.
* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.
* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.
AS1999 schreef:vinden jullie iemand die 14 is en het tijdschrift penny leest een 'penny'? *serieuze vraag*
voor de rest lijk ik op geen enkel kenmerk ofzo... het enige wat ik penny vind aan mij, is dat ik de penny nog lees (wel steeds minder, heb vanaf mn 10e abbonement gehad..) en dat ik soms 'stiekem' in verlichte zit ga op mn fiets... ;s
Nientsje schreef:Misschien geen penny, maar op stal is een meisje die 2 pony's verzorgd..
Nou heb ik een 2,5 jarige ruin en elke keer als ik daar ben tegelijkertijd met haar is het: Wanneer ga je hem inrijden? Waarom doe je hem geen bit in, dat kan wel hoor, ik heb ook wel op een 2,5-jarige gereden kan prima, waarom doe je hem niet aan de longeerlijn? Het is januari en dan is elk paard officieel een jaar ouder blabla
En ga zo maar door..
Nou ik wordt daar nu echt str*ntziek van.. Elke keer weer hetzelfde en ik elke keer weer hetzelfde zeggen; Dat hoeft allemaal nog niet, wil hem eerst 3 jaar hebben etc etc. Pff laat het me zelf uitzoeken ofzo en bemoei je er toch niet steeds mee.. Bah
Met inrijden heb ik geen haast, doe het liever rustig aan en geef mijn paard alle tijd die hij nodig heeft.
Helaas krijg ik dat haar niet aan het verstand...
DeEenhoorn schreef:Nientsje schreef:Misschien geen penny, maar op stal is een meisje die 2 pony's verzorgd..
Nou heb ik een 2,5 jarige ruin en elke keer als ik daar ben tegelijkertijd met haar is het: Wanneer ga je hem inrijden? Waarom doe je hem geen bit in, dat kan wel hoor, ik heb ook wel op een 2,5-jarige gereden kan prima, waarom doe je hem niet aan de longeerlijn? Het is januari en dan is elk paard officieel een jaar ouder blabla
En ga zo maar door..
Nou ik wordt daar nu echt str*ntziek van.. Elke keer weer hetzelfde en ik elke keer weer hetzelfde zeggen; Dat hoeft allemaal nog niet, wil hem eerst 3 jaar hebben etc etc. Pff laat het me zelf uitzoeken ofzo en bemoei je er toch niet steeds mee.. Bah
Met inrijden heb ik geen haast, doe het liever rustig aan en geef mijn paard alle tijd die hij nodig heeft.
Helaas krijg ik dat haar niet aan het verstand...
Vertel haar dan het zo ongeveer 100 mensen met je eens zijnmag zij vertellen hoeveel mensen haar mening volgen