Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:12

Dat is juist mijn idee, dat bedoeld ik ook. Dat je stelt dat je eigenaar bent dmv een mondelinge overeenkomst cq schenking. Dat je de onkosten hebt betaald ed. En zeker niet dreigen met 144 of iet dergelijks. Wel een termijn stellen waarin je stelt wanneer je de shet meeneemt

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:13

:') daar zat ik dus ook al een tijdje aan te denken maar daar had ik dus niet genoeg ''lef'' voor :o

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:13

GamblersCup schreef:
Lailaa, even het topic doorlezen voordat je met "tips" komt, dat is al gevraagd.

Lees het topic van dag 1 al mee, moet ik dan maar alles onthouden? ;)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:14

Douraque schreef:
Dat is juist mijn idee, dat bedoeld ik ook. Dat je stelt dat je eigenaar bent dmv een mondelinge overeenkomst cq schenking. Dat je de onkosten hebt betaald ed. En zeker niet dreigen met 144 of iet dergelijks. Wel een termijn stellen waarin je stelt wanneer je de shet meeneemt

Moeilijk moeilijk ... uhhmm,, hoe gaan we dit doen.. :)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:15

sharontucker schreef:
:') daar zat ik dus ook al een tijdje aan te denken maar daar had ik dus niet genoeg ''lef'' voor :o

Denk dan, Het is MIJN pony en ik wil hem terug!
Denk eens terug aan jullie mooie momenten kijk foto's wedden dat je dan wel het "lef" hebt ;)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:15

elselianta schreef:
sharontucker schreef:

Denk dan, Het is MIJN pony en ik wil hem terug!
Denk eens terug aan jullie mooie momenten kijk foto's wedden dat je dan wel het "lef" hebt ;)

elselianta

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:16

ho foutje nou ja je snapt het wel denk ik :')

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:18

Hij gaat sowieso flippen maargoed, iemand een tekstje die ik kan gaan zeggen? :D
Als ik eenmaal praat gaat het wel,maar dan moet ik eerst wel iets weten wat ik ga zeggen anders vaal ik :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:19

"Het is mijn pony en dat er nu ruzie om is, kan, maar het is en blijft mijn pony. Had je Tucker niet aan mij moeten geven..."

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:21

Mmm,, dat is iets te ''te'' :')

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:24

Hoezo? ik vind hem wel goed! maar dan in plaats van je U :P ben je toch nog netjes :+

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:26

Ik vind het trouwens erg dreigend overkomen of ik lees het natuurlijk verkeerd :')
Iemand die anders in Deventer woont en zin heeft om een keer met mij naar Tucker te gaan?
Dat er iniedergeval iemand bij is die ervan weet, mijn vriendinnen zijn namelijk op vakantie en geen zin om dit alleen te gaan doen :o

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:27

Het is dat ik niet in de buurt woon, anders had ik zo met je mee gegaan!!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:28

Jammer :\

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:32

Als hij echt van jou is.. (wat ik dus geloof), dan zie ik meer problemen dan oplossingen komen van brieven schrijven. Het lijken mij niet de meest redelijke mensen die je met een brief even kan benaderen.

Ik zou hem zo meenemen met jou en hier speciaal voor komen!!!
Helaas ben ik lichamelijk te ziek om je hiermee te helpen meis. Anders had ik het gedaan...
Wellicht kunnen andere bokkers je helpen dat je met een groepje Tucker gaat ophalen en da je dan ook je moeder meeneemt?
Als je bereid bent 100 euro uit te geven om hem mee te krijgen, kun je dat geld ook gebruiken voor een paarden-taxi? Kun je zo regelen hoor voor minder dan 100. Dan moet je natuurlijk wel een nieuwe stal of wei hebben geregeld.
Ik zou het zoooo zonde vinden als jij je je pony laat afnemen door een stel asocialen die een beetje lopen dreigen!!
Je hebt bovendien betaald toen hij koliek had.. Je betaalt alles al weet ik het hoeveel maanden voor hem!!

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:33

wow wat erg!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:33

sharontucker schreef:
Ik wil me nu niet inneens gaan terugtrekken,maar om die brief aan te gaan passen lijkt me een beter idee.
Om nu inneens te gaan zeggen in de brief dat ik Tuck wil kopen dan geef ik dus toe dat Tuck van hun is.
Is er geen andere manier om ze misschien een beetje ''onder druk te zetten'' ?
bijvoorbeeld: Of ik neem Tucker mee en betaal de dierenartkosten etc,of ik schakel 144 in.

Eisen dat ze jou de gemaakte kosten van 900 euro vergoeden voor de kosten die je aan hun pony hebt gemaakt?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:37

amsterdam_30 schreef:
Als hij echt van jou is.. (wat ik dus geloof), dan zie ik meer problemen dan oplossingen komen van brieven schrijven. Het lijken mij niet de meest redelijke mensen die je met een brief even kan benaderen.

Ik zou hem zo meenemen met jou en hier speciaal voor komen!!!
Helaas ben ik lichamelijk te ziek om je hiermee te helpen meis. Anders had ik het gedaan...
Wellicht kunnen andere bokkers je helpen dat je met een groepje Tucker gaat ophalen en da je dan ook je moeder meeneemt?
Als je bereid bent 100 euro uit te geven om hem mee te krijgen, kun je dat geld ook gebruiken voor een paarden-taxi? Kun je zo regelen hoor voor minder dan 100. Dan moet je natuurlijk wel een nieuwe stal of wei hebben geregeld.
Ik zou het zoooo zonde vinden als jij je je pony laat afnemen door een stel asocialen die een beetje lopen dreigen!!
Je hebt bovendien betaald toen hij koliek had.. Je betaalt alles al weet ik het hoeveel maanden voor hem!!

Wat als hij aangifte gaan doen van diefstal..
Erg lief van jullie dat jullie willen komen helpen enzo,echt jammer dat dat niet gaat.
Trailer kan een vriendin van mij wel regelen waarschijnlijk :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:47

Jij hebt getuigen die erbij waren toen je hem kreeg en je hebt 900 euro aan rekeningen/betalingen.
Nogal veel als het gewoon je verzorgpony zou zijn...
Ik zou niet direct bang zijn van beschuldigingen van diefstal. Hij is immers van jou..
Om dit laatste zou ik hem zo snel mogelijk weghalen.. Maar dat ben ik!
Bovendien kan ik niet tegen oneerlijke mensen en zou ik hem nooit zomaar laten gaan.. Het is verdomme jouw pony denk ik dan!
Ik hoop dat een volwassene je kan helpen met ophalen, maar als je een trailer kan regelen heb je al een volwassene.
Zou zelf de sprong we durven wagen. Je doet in mijn ogen niets verkeerd door hem mee te nemen.
Laten zij, die niet van de politie houden omdat ze daar al bekend zijn volgens jou, maar eens aangifte doen.
Zouden ze dat werkelijk doen??????? Denk echt dat ze niet dol op de politie zijn en als ze weten dat ie van jou is.. Tja.. Geen idee hoe ze er dan mee omgaan als hij weg is!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:49

Ik heb de toezichthouder gesproken en voor de gein gevraagd wat hij zou doen als ik haar weg zou halen,en dat was aangifte doen :')
Maargoed,als ze even bij iemand anders kan staan kan ik zeggen dat ik haar niet heb ;) hele bedenkingen weer hier ..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:51

amsterdam_30 schreef:
Als hij echt van jou is.. (wat ik dus geloof)

Je kan veel dingen geloven maar of het ook legitiem is...En of TS nu de laatste maanden zo goed als alle kosten betaald heeft, papieren zou hebben of er mondeling gezegd is dat ze pony mag hebben maakt niets uit. Zolang het niet juridisch is vastgelegd dat ze de huidige eigenaresse is, heeft ze geen poot om op te staan. En als ze nu gewoon de pony gaat weghalen omdat ze denkt dat hij van haar is, heet dat puur diefstal, wat erg in haar nadeel kan werken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:53

sharontucker schreef:
Ik heb de toezichthouder gesproken en voor de gein gevraagd wat hij zou doen als ik haar weg zou halen,en dat was aangifte doen :')
Maargoed,als ze even bij iemand anders kan staan kan ik zeggen dat ik haar niet heb ;) hele bedenkingen weer hier ..

hoezo aangifte is toch jou pony???????

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:54

Ja, maar dat vind hij niet ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:54

Een veearts noteert tegenwoordig de chipcode als je er naartoe gaat, dus als je die rekeningen nog hebt of kunt laten zien, dan kun je ook bewijzen dat jij voor het dier betaald hebt en dat het dus van jou is.
Jij hebt bewijs zij niet, ook zij zouden namelijk moeten bewijzen dat het dier door hun betaald is, maar dat kunnen ze niet.
Een paspoort is geen eigendomsbewijs!

Je mag haar niet zo maar weghalen, want daar krijg je gedonder mee, dus naar de politie! Laat het recht het maar uitzoeken!

Lijkt me heel slim om het zoals hierboven te spelen! NOT!!!!
Geen domme dingen gaan doen! Dat slaat namelijk nergens op! Het dier even ergens plaatsen is de minst slimme actie die je kunt begaan!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:55

Kwanyin schreef:
amsterdam_30 schreef:
Als hij echt van jou is.. (wat ik dus geloof)

Je kan veel dingen geloven maar of het ook legitiem is...En of TS nu de laatste maanden zo goed als alle kosten betaald heeft, papieren zou hebben of er mondeling gezegd is dat ze pony mag hebben maakt niets uit. Zolang het niet juridisch is vastgelegd dat ze de huidige eigenaresse is, heeft ze geen poot om op te staan. En als ze nu gewoon de pony gaat weghalen omdat ze denkt dat hij van haar is, heet dat puur diefstal, wat erg in haar nadeel kan werken.

Inderdaad, maar hebben de oude eigenaren deze papieren wel dan? Verwacht van niet!