Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carmenbrum

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:00

Jaimy erg leuk gedaan! Ik weet niet hoe je creaties nu zijn, maar ik heb wel wat tips voor deze:
Probeer wat zorgvuldiger te werken. Je ziet bijv. bij de dekentjes vaak streepjes van het uitknippen, en lijmresten bij de hoofdstellen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, totaal niet banketstaaf bedoeld hoor ;)
Let trouwens wel even op je oneliner halverwege deze pagina!
Lilieska die zijn ècht supermooi!! Net echt!! Maarja dat is natuurlijk wel heeel moeilijk om te maken. Wel moet ik even zeggen dat ik dat westernzadel van Telpeva ook heel echt vond lijken, zó knap!
Misschien heb ik vanmiddag wat tijd om iets voor de wedstrijd van PBL te bedenken.. Ga sws wel meedoen!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:11

jaimy: leuk! vooral die mustang deken op het laatst vind ik leuk. of die tinker deken.

mijn zadeltje lukt niet zo goed ;( de gespjes zijn van de singel afgevallen. misschien dat ik er toch wat aan ga veranderen. wil er later ook nog een setje van gaan maken met peesjes en een hoofdstel.

PBL: ik heb je een mailtje gestuurd met de foto net!

0101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:27

hoi hoi ik ben nieuw :D
/3 weet iemand waar
ik de speciale edition van
de pinto hengst 13241 kan vinden ??

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:34

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 16:35

Wat een mooie creaties komen er weer voorbij, ik vind dat altijd zo leuk om te zien! bedankt ook voor het complimentje hierboven over mijn zadel :D

En... vandaag heb ik eindelijk weer eens een nieuwe aanwinst (had namelijk al bijna een jaar lang niks gekocht!). Al een HALF JAAR ben ik op zoek naar een winkel die de Tennessee Walker merrie van de nieuwe collectie verkoopt, en vandaag was ik het zó ongelooflijk zat dat ik dat model nog steeds niet in huis had :o dat ik als een ware verslaafde elke mogelijke speelgoedzaak in de omgeving heb afgezocht, en na een goede 3 uur zoeken en van dorp tot dorp reizen kwam ik dan EINDELIJK een winkel tegen waar ze de nieuwe TWH merrie hadden. EINDELIJK heb ik de TWH merrie. ben er zo blij mee *\o/*

Het had denk ik goedkoper geweest als ik hem gewoon ergens online had besteld, nu ben ik de 'verzendkosten' namelijk alsnog kwijt aan benzine... :o Maar het was het waard :+!!!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:45

Even een Oproepje: Ik ben op zoek naar de Arabische merrie 13221 uit de oude collectie
Als jullie er een hebben of iemand kennen die hem wil verkopen kun je even pben? :D
Deze dus;
Afbeelding

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:21

ik knip een reepje stof en daar plak je klitteband aan vast en klaar

jeey ben vandaag naar de stad geweest heb de fallabella merrie gekocht suedine filt in de kleuren licht paars licht roze licht blauw en 1 meter polka dot lint blauw met witte stippen

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:31

liliekska schreef:
wauw jaimy die mustang deken is mooi!
ik wil zo graag meedoen aan pbl´s wedstrijd maarja ik kijk nog maar even.
ik ga trouwens een arreslee maken met een mooi tuig met belletjes! ben alleen nog even bezig met ideetjes van mischien dat ik het wel combineer met seudine. heeft iemand hier ervarin mee?

edit: wauw! het is wel breyer maar super mooie zadels! volgens mij handgemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=wy0SoLlE ... re=related

OMG! Die zadels zijn te gek maar die foto's staan ook op: BraymereCustomSaddlery.blogspot.com
precies dezelfde :roll:

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:40

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:00

DaphneG schreef:
BoemPats schreef:
@danie111 allereerst welkom op bokt :)
Ik weet niet of er nog is maar hier staat er een te koop:

http://www.figurenland.ch/de/13241-Pinto-Hengst2

Ze bedoelt de SuperPinto ;) (variant waarvan er maar 200 op aarde zijn)

Oeps := nah daar had ik dus ook nog nooit van gehoord even google afspeuren..
Nogmaals een oproep heeft iemand de Arabische merrie 13221 voor me? :)

Edit: Volgens een of andere schleich site is dat ding op mp rond de 100 euro waard :wow:

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:29

Jaimy1999 en Danie111 let alsjeblieft op de onliners dus 1 zin en nutteloze berichten het is geen chat topic hier!!!!! Heb al weer een paar keer getemd.

@Palm ik ga ook mee doe aan je wedstrijd maar had nog een vraag mag je een foto van ek en een foto van olympische spelen inleveren? Heb namelijk al heel veel leuke ideeen nu alleen nog in de praktijk brengen.

@Pamela cool dat je nu de T walker merrie hebt, ik ga die of de akal merrie morgen na men werk ophalen met veulen er bij :d

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:31

dank je voor je uitleg, pbl! Nu lukt het me denk ik wel. ik maak wel een foto als de zadeltassen af zijn.
hier nog een setje met een nieuw halster en een vliegendekentje:
Afbeelding
het vliegendekentje heeft nog geen buiksingel, die komt nog.
Laatst bijgewerkt door sanne_sanne op 30-05-12 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:35

sanne sanne mischien is het een tip om lijm inplaats van nietjes te gaan gebruiken.
en mag ik vragen wat dat rode er om heen is.
verder vindt ik het hastertje heel erg leuk.

weet iemand mischien hoeveel je kwijt bent aan aryl verf en kwasten.
en voor hoeveel je een eerste repaint kan verkopen van een groot model.

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:48

@jaimy1999 ik heb het met lijm geprobeerd, maar dat bleef niet zitten op het gaas,zelfs secondelijm niet.
dat rooie is de stof van een oude rode broek

ik zou je eerste repaint zelf houden, maar dat moet je zelf weten.
en hoeveel geld hij waard is, hangt af van hoe goed hij is

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:54

oke bedankt.
ik zou zeggen gebruik warme lijm uit een lijmpistool.
werkt super.
en als je dat niet hebt.
pipoos verkoopt alleslijm van het merk pipoos.
werkt ook goed natuurlijk niet zo goed als warme lijm maar het werkt wel.

heb weer een luchtzuig band af.
en wil mijn stallen weer anders neer zettten maar weet niet hoe. O:)

weet iemand waar je ijsstokjes koopt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:54

sanne_sanne schreef:
@jaimy1999 ik heb het met lijm geprobeerd, maar dat bleef niet zitten op het gaas,zelfs secondelijm niet.
dat rooie is de stof van een oude rode broek

ligt het aan mij of is het dekentje ook wat kort :o

PBL: ik ben nog aan het freubelen voor de foto.

jaimy: foto?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:58

Leuk Nathas, heb je nog voorkeur welke je het liefste mee zou willen nemen? ik ga voorlopig weer even sparen, misschien dat ik weer een modelletje wil kopen als ik een repaint verkocht krijg, zo kan ik de boel een beetje balanceren qua kosten. Zodra ik weer eens geld heb, worden mijn eerstvolgende modellen denk ik de nieuwe Camarques :D

Nog een nieuwtje, niet helemaal 100% paard gerelateerd, maar wel 100% Schleich!:
Ik was aan het neuzen op internet en volgens mij ben ik de nieuwe fantasy collectie van Schleich tegen gekomen! hier wat links voor plaatjes:
http://www.schleich-s.com/New-Products/ ... 8cf7d7a697

http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... 9.56835212

Ik vind die nieuwe draken schattig...

sanne_sanne: Van ijzer (de nietjes) kan je model beschadigen als het langs het paardje schuurt of er tegen aan ligt!

jaimy1999: Prijzen van materiaal hangen totaal af van wat je allemaal wilt kopen en welke kwaliteit, en hoe ver je door wilt gaan in de hobby. Je kan bijvoorbeeld beginnen met 1 of 2 kleuren verf, en één penseel, makkelijk zat en niet duur. Wat voor geldbedrag je kan vragen voor een repaint hangt ook totaal af van het geleverde schilderwerk.

Ijsstokjes kan je tegenwoordig ook bij de pipoos halen.

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:01

bedankt
maar ik heb geen ijsstokjes gezien bij pipoos hoor.
mischien heb ik niet goed gekeken maar ik heb ze nooit gezien.
maarja welk model gebruiken jullie het liefst voor repainten.

deze repaints vindt ik heel erg mooi
http://www.google.nl/imgres?q=repaint+s ... 1,s:0,i:70
Laatst bijgewerkt door luckycharm1 op 30-05-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:08

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:10

een aantal van de nieuwe elven wil ik idd, en ook de draken,
maar mijn schleich winkel gaat ermee stoppen, dus hebben de nieuwe elven niet, en verder is er in de buurt geen winkel die de sets verkoopt,
maar mijn zus had in rotterdam een hele schleich winkel gezien ofzo, dus daar gaan we nog een keer shoppen :)
ik zou eigenlijk gister weer naar school gaan, dus naar de stad, maar moest onverwachts werken door een zieke,
dus kon helaas niet kijken of de akal theke merrie en veulen er nog waren, toen ik ze de laatste keer zag vond ik ze toch wel leuk, maar nam toen al heel veel andere modellen mee,
nu moet ik nog 2 weken wachten en hopen dat ze er nog zijn..

die zadels en repaints in link zijn idd mooi..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 23:06

Zou me niks verbazen als ze de Meijer en Blessing heeft gevonden, grote modelbouw winkel met vooral treinen, auto's, en voor zover ik weet hebben ze ook het complete assortiment van Schleich (volgens mij hebben ze 3 of 4 Schleich rekken) De special edition uit je link hebben ze alleen niet, daar heb ik al voor gekeken voor je.

Als je namen of adressen wilt van winkels met Schleich in Rotterdam centrum kan je zo een gil geven, ik weet er zo een paar te noemen en Roosje volgens mij ook :) Sommige winkels hebben ook nog steeds oudere modellen zoals de percheron merrie en veulen te koop staan, ook heb ik laatst de omkijkende camarque nog gespot in het centrum.

Edit:
Als je in Rotterdam centrum bent, en als je nog materiaal zoekt om te repainten, of voor geval je het gewoon leuk vind om rond te kijken, zijn de Harolds en van Beek ook erg leuke winkels (2 grote art supplies winkels, schilderspullen, pastel, schetsmarkers, potloden airbrushes, alles op gebied van professionele kunst en vormgeving) je moet even lopen om er te komen, ze zitten bij Rotterdam Blaak (bijna recht onder de Kubuswoningen) maar op zich is het te voet prima te doen.

http://www.harolds.nl/
http://www.vanbeekart.nl/easyorder.b2c/index?b2c=bka

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 03:00

een hele winkel vol met schleich in rotterdam? die ken ik niet ik weet v&d maar die hadden 2 weken terug niets van de nieuwe modellen terwijl die al maanden uit zijn :(, een klein speelgoed winkeltje vlak bij v&d genaamd de zonnewijzer en de intertoy's.
ik ga nu vast sparen omdat ik als het mee zit in september op vakantie ga en dan weer een tripje duitsland ga maken dan koop ik ze daar wel zijn ze goedkoper en ben er dan tog vlak bij. Vind de modellen egt duur geworden dit jaar kan ze hier in dorp niet onder de €7,50 krijgen(de grote paarden dan). Dus heb nog bijna niks van de nieuwe collectie alleen 2 paardjes die ik in januari in duitsland tegen kwam. De twh merrie en veulen staan nr1 op mijn verlanglijstje. En ben in aug ook nog jarig dus zal dan ook wel weer een paar erbij krijgen.

harolds ken ik wel misschien ook maar is een keertje naartoe.

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:55

in kampen is een winkel en daar hebben ze alle schleich uit het boekje.
daar hadden ze nog net 1 witte mustang uit de oude collectie die ik ff heb gekocht maar voor de rest hebben ze geen oude meer maar wel poppetjes rijsetjes andere dieren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:55

bij ons in de buurt verkopen ze de schleich paarden (nieuwe collectie!) voor 6,95 :) en dan heb ik het over de grote paarden.
wij hebben vandaag sportdag en ik heb bakken huiswerk voor morgen dus dat zou dus geen geschleich worden :(

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:23

Zo net even bij westerhuis geweest en de akhal teke merrie en veulen gehaald :D Alleen is dit schleich ritje wel erg duur geworden dacht ach ben toch 5 min binnen ga dan geen parkeergeld betalen oepsie fout gedacht heb nu een boete van 55 euries blehhhhhh duu schleich grapje vandaag :(

Vanavond ga ik bezig met de wedstrijd van palm dus het word mooi oranje bij mij schleich hahaha. Denk dat ik iets van een elftal ga maken nederland tegen duitsland ofzow ;)