breyer paarden!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:16

Er is geen Breyerfest in Nederland. Er worden wel shows gehouden maar dat wordt gedaan door hobbyisten. Ik ben niet op de hoogte van de shows dit jaar, hobby staat om persoonlijke redenen even op een laag pitje. Eventuele showdata kun je vinden op het modelpaardenforum, en als er in Nederland niets is, kun je eventueel ook in Duitsland terecht.

Loveladdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:18

Ah dankje, ik zal daar eens gaan kijken op de site

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:37

Hey Hey!

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen maar ik ben opzoek naar een Breyer Stablemates (schaal 1:32) die lekker staat te niksen (voor zich uit te kijken) en/of lekker staat te grazen / hooi eten. Die lijken wel onvindbaar....

Heb op UK ook al de vraag gesteld of iemand zich eraan wil wagen er 1tje te verbouwen, ben bang dat dat moet gaan gebeuren namelijk. En of er nog tips zijn voor personen en andere (boerderij) dieren.

Ik ben vrij onbekend op dat vlak, ben bezig met een maquette en voor de aankleding vind ik het wel mooi / leuk om er dus wat meer in te zetten dan alleen een paar gebouwen. :+

Alvast bedankt! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:18

Ik heb er nog wel een paar staan, een paar in prima conditie, en een paar die eigenlijk een keer overgeschilderd moeten worden (originele kleur is verbleekt doordat ze in de zon hebben gestaan)

Zoek je iets heel specifieks? omdat je het ook hebt over verbouwen.
Weet niet of je deze lijst al een keer voorbij hebt zien komen, maar dit zijn alle stablemates (ook modellen die gewoon stil staan, ik las dat je zoiets zocht in je andere topic)
http://www.identifyyourbreyer.com/ident ... ate/sm.htm
Ze staan gesorteerd op mold (het model), en als je op de mold klint krijg je alle kleuren en types te zien waarin die modellen ooit zijn gemaakt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:03

Mijn koets kwam vanochtend binnen :D

Afbeelding

Even voor de beeldvorming alvast een paard ervoor gezet
Afbeelding
En mijn men tuigje is nog niet af, dus ik kan nog even geen model echt aanspannen ^) dan maar even zo!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:38

Ooh wauw, prachtig, erg mooie koets. Zou er persoonlijk de tuiger niet voorzetten, dat is een van de grotere Traditionals, maar het geeft een indruk van de maat van de koets. Waar heb je deze gevonden?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:25

Ik heb hem tweedehands overgenomen van iemand van het modelpaardenforum, zij had hem geimporteert uit Amerika en het schijnt dat hij in nieuwstaat ook vrij duur was, de exactie naam van het model, de retailprijs en fabrikant weet ik niet maar als je het graag zou willen weten dan kan ik er later op terugkomen, want ik ben zelf ook nieuwsgierig en ik ben al hier en daar aan het kijken en zoeken naar meer informatie erover.

De koets zal na reparatie (is maar lichte schade) waarschijnlijk iets hoger op de wielen komen te staan, ik kreeg de indruk dat er iets zwaars op gestaan heeft of dat er iemand op de koets gezeten heeft, de vering van de wielen lijkt wat ingeklapt. Ook wil ik kijken of ik de platte metalen zitting kan vervangen met een zachte handgemaakte (nep)lederen zitting, gewoon omdat het kan.

De tuiger stond toevallig in de buurt, vandaar de foto. Mijn idee was om er een showjumping warmbloed + een flash voor te zetten, weet je heel misschien of die 2 modellen een beetje dezelfde verhouding hebben en of ze leuk staan naast elkaar (dat weet jij misschien cassidy?) ? Die modellen + koets wou ik op een base gaan zetten, zodat de warmbloed met zijn ene hoef 'op de grond' kan staan en dat hij minder hoog boven de flash uit torent, maar weet iemand toevallig of die 2 modellen dan nog een beetje dezelfde grootte hebben?

Lange post :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:52

Ik heb de showjumper die ik had net verkocht dus kan niet voor je nameten, maar zo uit mijn geheugen was hij flink groter dan de Flash. Ik heb hier de Giselle mold, de Flash, de Gem Twist en de Roemer mold. Flash is een stuk korter dan Gem Twist, heeft een andere gang dan Giselle. Roemer is groot en past niet naast Flash.

Moeilijk hoor om twee compleet verschillende molds naast elkaar in span te plannen. Zo schattig als ik Flash vindt, voor een trouwkoets zou ik hem in zijn pose niet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:26

Wauw erg gaaf die koets! Ben benieuwd hoe het eruit ziet met tuig!

Ik ga morgen naar Amsterdam. Weet iemand daar toevallig een winkel die breyer verkoopt? Heb al gegoogeld vanmiddag maar kon niets vinden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:09

Thanks voor de complimenten :D ik vind hem zelf ook erg leuk, ik heb er in elk geval zeker geen spijt van dat ik hem heb gekocht!

Dank je voor de info Cassidy, daar heb ik heel veel aan! ik zal nog even wat langer door kijken voor een leuk tweespan, liefst kies ik uit modellen waarvan ik er al een in huis heb om de kosten een beetje te besparen maar dat gaat denk ik met mijn huidige modellen gewoon niet lukken (vandaar ook de match met de showjumper, dat is een model dat ik in huis heb).
Ik bedacht mij daarstraks ook nog, ik heb nog ergens een Zippo staan, niet bepaald een typisch paardenras voor bij een trouwkoets maar wellicht dat hij er mooi voor past door de rustige gang die hij heeft, die zal ik eens proberen zodra het tuig af is.

Amoj, de enige winkels in NL waar ik ooit bij toeval Breyer tegen ben gekomen was 1x in een ruitersportzaak, voor de rest eigenlijk nog nooit zo in een winkel in een stad.

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:23

Wauw telpeva, die koets is echt heel gaaf! <3 <3 <3 Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als je het tuig af hebt en er twee mooie paarden voor hebt staan! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Voorheen was er in de Magna Plaza (nu Maxima Plaza) een winkel met modellen, en twee of drie jaar geleden zag je ze ineens in ruitersportzaken maar die zijn daar ook vanaf gestapt. Online maak je het meeste kans, maar een winkel expliciet met modellen vind je alleen in Duitsland.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:35

Vraagje is dit nu een hele oude Breyer of nu niet.
Afbeelding
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:41

Nee, dat is volgens mij geen Breyer. Gewoon een leuk plastic speelpaardje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:46

Wel in ieder geval behoorlijk oud en nog van voor mijn tijd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:40

Ziet eruit als de 'Western Horse' inderdaad een Breyer, en een wel heel oude. Model is voor het eerst gemaakt in 1950, het type dat je hierboven hebt op de foto lag in de winkels van 1952 tot 1976.

Hier na te lezen
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/WestH.htm

Heel gaaf en bijzonder imo dat hij na al die jaren nog zo mooi is, want hij is dus al tussen de 37 en 63 jaar oud.

Deze foto is als het goed is van de andere kant van het model, komt die overeen?
Afbeelding
Foto is eigendom van identifyyourbreyer

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:55

Jep dat is hem sprekend. Nou hij is niet helemaal zonder schade aangezien zijn staart er ooit in het verleden eraf heeft gelegen. En ik heb er mee gespeeld en gekregen van iemand anders die aan het opruimen was en die heeft er ook mee gespeeld.

Zal morgen anders even kijken voor een foto van de andere kant. :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:52

Dus toch een Breyer! Leuk zeg ik heb dus gewoon niet goed genoeg gezocht..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:29

Telpeva schreef:
Ziet eruit als de 'Western Horse' inderdaad een Breyer, en een wel heel oude. Model is voor het eerst gemaakt in 1950, het type dat je hierboven hebt op de foto lag in de winkels van 1952 tot 1976.

Hier na te lezen
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/WestH.htm

Heel gaaf en bijzonder imo dat hij na al die jaren nog zo mooi is, want hij is dus al tussen de 37 en 63 jaar oud.

Deze foto is als het goed is van de andere kant van het model, komt die overeen?
[ Afbeelding ]
Foto is eigendom van identifyyourbreyer

Afbeelding

Alleen hoofd is lichter val me op, maar de verf is sommige plekken heel erg beschadigd.

Zit alleen te twijfelen wat ik er nu mee ga doen. Eventuel repainten, want huidige is niet mooi meer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:33

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:47

Ik heb tot nu toe ieder jaar het stirrup ornament gekocht dus die gaat er dit jaar ook komen. Het model is leuk, Palomino mis ik nog in mijn Conga Line van ASB. En misschien komt hij er wel.
Zit ook nog te denken aan de Traditional Totilas. Maar zwart is zo...eh....zwart. Misschien wacht ik wel tot hij in een ander kleurtje wordt uitgegeven.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:51

Dat kerstmodel is wel heel erg gaaf! Wil wel nog graag een kerstmodel wie weet als de december maand het toe gaat laten :D

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:11

Kan je ook breyer kopen in nederland nieuw?
Op google zie ik alleen maar $ :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:17

In Nederland weet ik een adres die Breyers online verkoopt.

http://www.gersbeestenboel.nl/

Via Marktplaats valt er ook nog genoeg te scoren. Een Breyer die in goede conditie verkeerd behoudt namelijk ook tweedehands zijn waarde. Doos erbij is niet nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:07

Heb een vraagje ben nu bezig met oude verflaag verwijderen, maar krijg het niet overal even goed weg geef dit.
Afbeelding
Afbeelding
Staart moet ik nog verder doen, maar is een rotwerkje. Maar hoofd, oren, ogen, tussen de benen, randjes, hoofdstel en borsttuig blijf een beetje verf achter.

De zwarte verf was nog het makkelijkst te verwijderen, maar de witte en goudkleurige verf wat een rotzooi was dat zeg.