samen op 1 paard rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

Re: samen op 1 paard rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:11

Eleandra schreef:
Nee ik vind het geen probleem, mits het paard het gewicht van beide ruiters samen ruim kan dragen. Bij de voltige gaan ze er met zijn 4en op, en dan kan dat paard het wel gewend zijn, maar dat veranderd er weinig aan. Waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar ik zal gewoon eerlijk zijn. Ik heb met een vriendin 7 dagen lang samen op mijn paard Comotu gereden. Hij was opgewekt en ik voelde totaal geen verandering in zijn doen terwijl we zo reden. En ja we hebben ook gegaloppeerd. Ik zou het dus zo weer doen. Hier een foto van ons erop, al zitten we hier een beetje raar.
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... ara012.jpg

als iedereen er lol in had zie ik het probleem niet!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:14

het kan best wel vind ik, als het paard er niet mee eens is laat ie t vanzelf wel weten Clown en dan stop je er natuurlijk mee Knipoog Maar ik denk dat het niet veel problemen zal geven

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:16

blonde_007 schreef:
Eleandra schreef:
Nee ik vind het geen probleem, mits het paard het gewicht van beide ruiters samen ruim kan dragen. Bij de voltige gaan ze er met zijn 4en op, en dan kan dat paard het wel gewend zijn, maar dat veranderd er weinig aan. Waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar ik zal gewoon eerlijk zijn. Ik heb met een vriendin 7 dagen lang samen op mijn paard Comotu gereden. Hij was opgewekt en ik voelde totaal geen verandering in zijn doen terwijl we zo reden. En ja we hebben ook gegaloppeerd. Ik zou het dus zo weer doen. Hier een foto van ons erop, al zitten we hier een beetje raar.
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... ara012.jpg

als iedereen er lol in had zie ik het probleem niet!

Die vriendin ben ik dus, en ook ik merkte dat Comotu er gewoon veel plezier in had.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:17

opde manege waar ik stage liep zaten er vaak 2 mensen op een paard een kind en een volwassene op haflinger tinker en swarzwalder dit is omdat sommigen met een handicap niet zelfstandig kunnen zitten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:37

Jublover schreef:
opde manege waar ik stage liep zaten er vaak 2 mensen op een paard een kind en een volwassene op haflinger tinker en swarzwalder dit is omdat sommigen met een handicap niet zelfstandig kunnen zitten

precies en die paarden krijgen er ook niks van.
je kan prima met zijn 2 op een paard,

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:39

Als het paard het gewicht maar kan dragen, ik doe het zelf ook met mn Fries. Dus zie het probleem niet echt waarom het niet zou kunnen. Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:41

ligt aan het paard, als het breef en stevig gebouwd is

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:47

Armani88 schreef:
ligt aan het paard, als het breef en stevig gebouwd is

ja als je op zo,n dun ding zit, zit dat ook totaal niet prettig.
maar paarden met een ronde stevige rug die zitten lekker

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:48

ik heb dat ook al vaker gedaan op een dike kruising met haflinger. Zij vond het totaal niet erg. Ik deed het wel alleen maar in stap en als we een derde paard miste ( we moesten met 3 ruiter op 2 paarden naar een manege in de buurt). We gingen dan lekker rustig op die merrie.
Ook heb ik wel eens met 2 personen op een selle francaise gezeten ( ook zonder galp) en ook hij vond het niet erg, maar bij hem doe ik het liever niet ( het idee is gewoon niet zo goed als bij die merrie omdat hij wat korter in het achterlijf is en wat smaller)

meestal als je zonder zadel heerlijk kan zitten ( bij de schoft, maar ook meer naar achter) dan kun je ook wel met 2 personen erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:51

Doe het zelf geregeld wanneer we zonder zadel gaan rijden in "mijn" les, we hebben een Fjord van dik 1.50 en ik weeg zelf maar 50 kilo. Als er dan niet al te zware kids zijn die het een beetje eng vinden om zonder zadel te rijden, gaan ze bij mij voorop.

Ook geregeld op een andere stal als hulp bij therapeutisch paardrijden, voornamelijk bij hele kleintjes achterop enzo. En voltige af en toe natuurlijk...

banky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:41

wij doen het soms maar dan niet zo lang en alleen maar stappen maar het is een D-pony en heel sterk en hij heeft er ook lol aan en vind het ook helemaal niet erg en wil ook altijd graag een stukje draven en soms zelfs ook bijna over de hindernis met z'n 2en op de rug maar soms gaan wij wel eens met een kleine buitenrit van een kwartiertje eventjes met z'n 2en maar dan wel zonder zadel..!;)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:44

Kijk, als je op een shetje gaat zitten met ze tween en je bent allebei rond de 100kilo of meer samen dan zou ik zeggen 'Wens je pony sterkte met ze rug!' Maar als het bijv. op eentje van 1.55 of hoger is die niet miniscuul dun is dan ja kan het wel, hou het bij stappen Knipoog mijn advies! Je moet het ook per paard bekijken, ik bedoel als je op een pony gaat zitten die al bokkend in de stal bijv. gaat staan Haha! .. Word je niet gelukkig van.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:05

mirgino schreef:
tuurlijk kan dat Haha!

wat denk je wat er op een voltige paard zit?

soms wel 4 of meer kinderen /volwassenen en die voltigeren toch ook wel een 30min lang

dus zo erg is dat helemaal niet hoor Knipoog

toen ik jong was hadden we shetjes en daar zaten /reden we ook weleens met z`n 2 en op
zonder zadel! Clown

mee eens,ik heb het ook wel eens gedaan op een fjord Haha! maar gewoon 10 min

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:13

Ik heb het wel eens gedaan ja, zonder zadel. Of ik rijden en mn zusje staan op de kont Tong uitsteken.
Met voltige zit je soms wel met 3 op de rug van een galopperend paard, dan lijkt me even stappen met zn 2en niet zo dramatisch.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:37

Ik heb het nog nooit gedaan en ben het eigenlijk ook niet van plan. Sigaar Maar ik vind
dat het wel kan, als het paard het gewicht van die twee mensen kan houden. En
als het paard het niet leuk vindt, zal die dat vast wel laten merken. *LOL*

CharrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:55

Nu niet meer, maar ik en een vriendin deden dat wel eens op haar pony, zo met of zonder zadel, dan sprongen we soms ook eens, niet hoog hoor:P en dan, nja, dan val je er af Tong uitsteken maar we deden ons nooit pijn, en ik denk ook niet dat Pene het zo erg vond, ze bokte nooit en had nooit last van h'r rug, ik denk dat ze even gek stond als wij op zo'n momenten Tong uitsteken We zouden 't eigenlijk nogeens moeten doen! Lachen Tong uitsteken

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:58

ThaGirl schreef:
Ik heb wel eens met een vriendin op een kleine (dikke) E pony gezeten. Gewoon paar rondjes door de bak stappen, dat kan geen kwaad.

hoe kan je nobel nou dik noemen naja zeg dat valt reuze mee Bloos .
maarja dat gaat inderdaad prima. Het paard geeft vanzelf wel aan als hij het niet aankan.

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:03

Ik heb het wel vaker gedaan,
totdat er een flink ongeluk mee is gebeurt.
We zaten met z'n 2en op een paard.
Toen het ineens ergens van schrok zijn we beiden gevallen.
Een vriendin van mij (die voor zat) heeft een hele lelijke val gemaakt,
en had haar heup uit de kom.
Ik weet dat het ook kan gebeuren als je alleen op een paard zit,
maar dit is toch de reden geweest dat ik dit niet meer doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:33

Als het een stevige, sterke pony is en jullie beide niet te zwaar wegen kun je er best een rondje met z'n tweeën op stappen. Maar niet echt rijden.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:14

Vroeger heb ik het wel eens met mijn zus gedaan. Maar toen was ik 8 en m'n zus 11 jaar oud ongeveer. En het enigste wat we deden was ongeveer voor 10 minutjes op m'n haflinger stappen Tong uitsteken Nu doe ik het inmiddels niet meer want m'n haflinger is 16 jaar oud en wordt met de dag luier en luier Vork En de andere 2 zijn te 'druk' Knipoog

angela_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:57

jah ik doe het wel eens op mijn haflinger.. Knipoogze vind het ook nie erg en doet niets..

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:46

ligt aan het gewicht van de ruiters , en de grootte etc.. van de pony!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:48

Ik doe het wel eens voor de lol, ook niet langer dan 10 minuten, niet voor het paard en ook omdat het niet echt prettig zit voor beiden. De voorste schuift constant naar voor en de achterste zit nog harder te hobbelen.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 00:10

Jaa ik heb het wel eens gedaan met een fries, gewoon lol met je knol!
10min. zoiets door bak gestapt en een hobbelig drafje Tong uitsteken

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 00:45

ik vind t niet zo'n probleem.. met voltige zitten ze ze dr toch ook met max 3 tegelijk op?!
moet je natuurlijk niet doen als je veel weegt en t een kleine pony is, die niks gewend is...