Man wil mijn pony's verkopen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odyne

Re: &*(^*(^%) grr :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:10

Hmz...ik ben t eens met voorgaande teksten als 'het ligt aan de leefdtijd'
met schreeuwen tegen eigenaren los je nix op..met zeggen dat je n moeilijke tijd heb ook niet...Redelijk zijn en nadenken is wel handig..

Vel succes met je gesprekje

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:11

eefangel schreef:
hey meis! ik heb ook wel eens gedonder gehad met mensen die zeiden dat ik niet goed was voor mijn verzorgpony... ze denken allemaal dat ze het zelf beter weten! maar ach laat je niet kisten het komt allemaal goed! ik ben nu eigenlijk beter terecht gekomen dan ik bij mijn vorige pony was... en jij hebt je sgatjes zelfs nog!

@ Eline: voor zo'n 'pennymeisje' betekend dit heel veel, dan is het toch fijn als daar veel mensen op reageren?!

Jaa ach, maar ik vind het allemaal zo overdreven, allemaal mensen die zeggen dat ze dit een dom topic vinden, bladiebla, ik heb zoiets rot hier dan op.
eigenlijk weet ik zelf ook niet wat ik hier deed , maarja
kon het niet laten een berichtje te plaatsen

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:29

Als ze zeker weten op jou naam staan, dan kan die meneer ze niet van je afnemen!
En zijn kritiek was vast gewoon bezorgzaamheid. Dat zou jij ook hebben als het andersom was, lijkt me
Nouja, succes als je ouders met hen gaat praten. Komt vast helemaak goed.

Heeft het topic wel een beetje opgelucht ?

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:02

mylittlejoy schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje over de schreef bent gegaan bij die man. Hij heeft in het volste vertrouwen aan jou en je vriendin twee shetjes gegeven, omdat hij dacht dat jullie er goed voor kunnen zorgen.

Nu ziet hij dat de beestjes niet goed in hun vacht zitten en gaat dus bij jou informeren wat er aan de hand is. Ook al heeft hij die ponies gegeven, hij heeft het volste recht om erop te staan dat ze goed verzorgd worden. Anderhalf handje biks vind ik eerlijk gezegd ook veel te weinig, en als die man zijn eigen shet 1kg geeft, is het niet zo raar dat hij anderhalf handje ook te weinig vindt. En op het moment dat hij dat dan aan jou vertelt, begin jij tegen hem te schreeuwen dat het jouw pony is. Ik kan me voorstellen dat die beste man zich nu achter zijn oren krabt of hij destijds wel de juiste keuze heeft gemaakt.

Dus mijn advies is: luister eens naar die man, hij heeft duidelijk het beste met zowel jullie als de ponies voor.

Iets anders kan ik er ook niet van maken. Ik zou hem bedanken voor het advies wat hij heeft gegeven (nadat ik mijn excuses had gemaakt voor mijn onuitstaanbare gedrag) en daarmee aan de slag gaan.
Wat ik mij afvraag, jij zegt dat hij vaker heeft gedreigt de pony's weg te zullen halen, is dat ook omdat hij vindt dat jullie er niet goed voor zorgen?

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:33

hoe is het gesprek gegeaan

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:49

elaine:
O jij hebt een moeilijke 14 jaar achter de rug

Meid, ga jij eerst eens een cursus 'omgaan met andere mensen' volgen. Hoe haal je het in je hersens om zo tegen een ouder iemand te praten. Je zou je dood moeten schamen. Respect voor anderen.

Als ik die man was had die pony allang weggeweest.

Ga lekker met je my little ponys spelen, die zijn dan echt van jou.. en ze hebben geen vacht handig joh![/quote]

waar slaat dit op.. jij hebt een moeilijke 14 jaar achter de rug.. oo ja zei is 14 dus kan ze geen erge dingen mee maken? er zijn mensen van 14 die hun leven misschien wel ergere dingen mee hebben gemaakt als jij.. daa rkan je vanaf daar tog niet over beoordelen of wel soms

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:59

Als een paard nu nog in zijn wintervacht zit is dat inderdaad niet goed. Het slecht loslaten van de wintervacht zegt meestal toch wel iets over de conditie van de pony. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen de pony's te scheren met dit weer is die wintervacht echt geen pretje en voor als het wat kouder is kan een zomerdekentje goed dienst doen. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat de man zich misschien wat zorgen maakt. Zijn de pony's wel goed ontwormd etc?

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:00

meid; ik vind dat je heel blij mag zijn dar je überhoupt een eigen paardje hebt.. er zijn zát mensen die héél graag met je willen ruilen hoor, en die smeken om een eigen diertje.. dus ik vind dat je respect niet hebben voor hem, niet zomaar gaan schreeuwen, hij heeft een pony voor je gekocht, wees blij.. hij probeert vast alleen te controleren/tips geven/helpen met de ponytjes en hij heeft vast het beste met ze voor..

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:21

Elaine schreef:
shettie schreef:

ik zeg toch dat ik een moeilijk tijd achter de rug heb

Meid, ga jij eerst eens een cursus 'omgaan met andere mensen' volgen. Hoe haal je het in je hersens om zo tegen een ouder iemand te praten. Je zou je dood moeten schamen. Respect voor anderen.

Ga lekker met je my little ponys spelen, die zijn dan echt van jou.. en ze hebben geen vacht handig joh!

Sommige 14-jarige hebben al meer rottigheid meegemaakt, dan jij ooit zult meemaken in je hele leven. Dus ik vind dat die cursus 'omgaan met andere mensen' ook voor jou van toepassing is!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:22

ben het helemaal met vanessa24 eens!!!

Kyle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:15

Hey Shettie,
Ik stel voor dat je zélf ook eens met die man gaat praten, en hem uitlegt dat je het advies hebt van een veearts voor de voeding, en dat je dus echt wel je best doet. Leg hem uit wat je allemaal doet met de pony's, en als hij weer terugkomt op het feit dat ze hun zomervacht nog niet kwijt zijn, kan je hem eens tips vragen ipv kwaad te worden. Hij zal zich zoveel meer geapprecieerd voelen, en jij leert nog wat bij!
Veel succes

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:23

Elaine schreef:
shettie schreef:

ik zeg toch dat ik een moeilijk tijd achter de rug heb

Ga lekker met je my little ponys spelen, die zijn dan echt van jou.. en ze hebben geen vacht handig joh!

En dat is nou weer een opmerking die nergens op slaat!!

Ken je haar? Weet je hoe ze leeft?
Ik neem aan dat je op allebei nee zult antwoorden...dus beoordeel dan ook niet zo gauw over mensen!

Meisjes van 14 kunnen het zeker moeilijk hebben...of moet ik je even verwijzen naar het topic van het meisje van 14 wat voor de trein is gesprongen???

Dus voor jou misschien een cursusje: Niet zo gauw oordelen over mensen!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:13

Oordeeld in dit topic niet iedereen te snel over mensen? uberhaupt oordeel je té snel via internet over mensen, maar ook in het echte leven doe je dat. Is dat erg? nee omdat je moeilijk eerst een uitgebreide persoonsanalyse kan doen voor iedereen. Dus iedereen die zeurt over niet te snel oordelen over iemand anders: kijk eerst naar jezelf want je doet het zelf ook

Kyle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:19

Welshcobfan schreef:
Oordeeld in dit topic niet iedereen te snel over mensen? uberhaupt oordeel je té snel via internet over mensen, maar ook in het echte leven doe je dat. Is dat erg? nee omdat je moeilijk eerst een uitgebreide persoonsanalyse kan doen voor iedereen. Dus iedereen die zeurt over niet te snel oordelen over iemand anders: kijk eerst naar jezelf want je doet het zelf ook

Er is een verschil tussen direct oordelen en het iedereen laten weten, en psychologisch oordelen, je er bewust van zijn, en het dus voor je te houden tot je meer elementen hebt die je vooroordeel bevestigen. Dat laatste lijkt me correcter en veiliger.
Nu on-topic: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken Shettie, laat je nog iets weten?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:37

1 grote fout Kyle: je moet altijd je vooroordelen proberen te weerleggen en niet elementen zoeken die je vooroordeel bevestigen. Je ziet immers eerder iets als het in consistentie is met je eigen denkbeelden
Psychologisch oordelen en direct oordelen zijn beide gelijk Wat ik kan niet iets direct zeggen zónder dat het mijn brein, mijn schema's etc is gepasseerd. Zeggen, denken en doen valt allemaal onder psychologie. Maar ik denk dat jij doelt op cognitie, wat dat zijn oa denkbeelden in je hoofd, maar ook cognitie bepaald je doen en laten. en er is nog zoiets als: vrijheid van meningsuiting: als iemand zegt dat de ts jong is, dan mag hij/zij dat vinden zónder commentaar van de rest dat je zoeits niet mag vinden.

Dus bij deze: ik denk dat Shettie nog veel moet leren als het op communicatieve vaardigheden aan komt. Tevens wil ik Shettie er op attenderen beter op te letten bij Nederlands, want haar verhaal lijkt natuurlijk grammatical en qua zinsopbouw nergens naar!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:10

ik ben het heele maal eens LADIGO14,EEFANGEL,Vanessa24! ik ken ook en meisje van 14 en die heeft het ook heel moerlijk nouw meis hheeeeell veel sucses ! je moet doen wat jj denkt wat goed voor je shetlander is doe ik ook met mijn fjord en shetlander !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:42

Rijan_ schreef:
ik ben het heele maal eens LADIGO14,EEFANGEL,Vanessa24! ik ken ook en meisje van 14 en die heeft het ook heel moerlijk nouw meis hheeeeell veel sucses ! je moet doen wat jj denkt wat goed voor je shetlander is doe ik ook met mijn fjord en shetlander !

en voor sommige mensen is spellen en grammatica al te moeilijk

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:46

dat iedereen zo let op de spelling ik zie dat niet eens meer.
lees er zo overeen. ( komt waarschijnlijk omdat ik ook aardig vaak spellfouten maak)

niet dat het erg is hoor dat mensen het zeggen maar het valt me gewoon op

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:47

okeej weer even ontopic.

shettie je had vandaag toch dat gesprek gehad?
hoe ging dat nou ?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:53

off:
Tja ik ben 21 en niet van de msn taal generatie, dus voor mij is het redelijk onleesbaar. Ik ben opgevoed met leestekens en een redelijk gevoel voor spelling en grammatica (en vooral om je geschrevene te controleren). dus ja ik erger me als een stuk tekst zo vreselijk vol taalfouten is wat makkelijk voorkomen had kunnen worden
Ben ik nu een oude doos?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar het gesprek!

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:57

:p hah . jha ik ben 14 en zit helemaal in de msn taal.
probeer hier zo net mogelijk te praten en zonder spelfouten.

jha ze heeft vandaag hier nog niets geplaatst

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:59

jaa, hoe was het gesprek?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:03

Welshcobfan schreef:
Rijan_ schreef:

en voor sommige mensen is spellen en grammatica al te moeilijk

somige mensen hebben dyslctie.. zoals ik kunnen zo niets aan doen.. én toch maken ze veel spelfouten.. kan je nog ów zo goed zijn opgevoed

somige mensen zijn nou eenmaal niet zo perfect..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:06

Maar ik kan het verschil tussen dyslectie en pure grammaticale luiheid wel goed zien
Mijn broer en mijn beste vriendin zijn zwaar dyslecties en die maken zelfs nog niet zulke fouten zelfs jij niet

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:10

Dyslecetie is vooral het omdraaien van letters en geen spelfouten zoals achter elk woord juuuh zetten ofzo Fouten van mensen met dyslectie vallen mij vaak niet op, fouten van breezah "mensen" wel...
Maar goed lekker off topic.
Hoe ging het gesprek shettie?