Kinderen rijden vaak zonder cap.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunset_

Re: Kinderen rijden vaak zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:43

Ik rijd eigenlijk altijd met cap. alleen heeel, maar dan ook heeel af en toe als ik m vergeten ben. maar dat is 2x voorgekomen. voor de rest heb ik m altijd op

Vedette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:53

Vroeger liet ik ook vaak de cap af. Denk dat ik het stoer vond ofzow. Nu besef ik wat de gevaren kunnen zijn en heb ik hem bijna altijd op, behalve als mijn zus heeft gesprongen en ik daarna uitstap. Wanneer ik zelf ga rijden of uitstap buiten de binnenbakken heb ik mijn cap altijd op. Het geeft me ook meer gevoel van veiligheid en zekerheid.

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:06

nee hoor ik rijd altijd met een cap moet van me moeder behalve als het heel warm is

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:07

ik rijd ook echt ALTIJD met cap.. moet van me vader :S .. ik heb nog nooit echt zonder cap gereden., wel heel af en toe..

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:56

Ik rij alleen buiten met cap, maar dan moet het ook echt van m,n ouders anders mag ik niet anar buiten maar in de bak rij ik nooit met cap.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:06

Dat hoor ik vaak;
"met dressuur draag ik geen cap, dan kan er toch niks gebeuren, maat met springen of buiten is mn pony nogal heet, dus daarom zet ik dan maar wel een cap op"

Net of je paard met dressuur niet kan 'flippen' ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:21

Als ik met [naam] ging springen,had ik vaak geen cap op.
Ik vondt juist het springen veel veiliger dan de dressuur..
Dat ligt meer aan het paard hoor.

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:24

Ik heb op mijn rijpony nog nooit zonder cap gereden, omdat hij nogal heet is. En al was hij zo mak als een lammetje, ze kunnen altijd ergens van schrikken! Op mijn shetje Joost rij ik wel altijd zonder cap, maar alleen in stap en soms wat draven.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:58

kijk allemaal eens naar de avarter van indianrose:)
als je dan zonder cap rijd, dat heb je echt heel erg pech!
ik zelf rij altijd met cap, ik rij dus op een shet.
ik ben der al een paar x afgepleurd, dus ben blij dat ik hem op heb.
soms ben ik aan het uitmesten heb ik hem nog op, omdat ik bijna niks voel:)
als ik ga wandelen met arans, ga ik er wel eens opzitten.
maar ik kan er zo vanafspringen
ik zat een keer op der, in stal.
en ineens rende ze naarbuiten, ik zat achterstevoren( dom)
en ik schrok me dood!
gelukkig kon ik op mijn voeten terecht komen, maar voor het zelfde geld
was ik tegen iets aangevallen:)

dus ik rij echt altijd met cap!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:35

Ik ken ook wel van die mensen die geen cap op hebben, want die denken dat ze superstoer zijn dan of omdat ze het niet nodig hebben in die binnenbak met zo'n braaf paard... Niks is minder waar !! Ik rij zelf altijd buiten met mijn Haf, en 1x per week in de springles. Ik rij altijd met cap, omdat het moet van mijn ouders en ook omdat ik het zelf wil, je weet tenslotte maar nooit wat er kan gebeuren. Als je 2x met je hoofd tegen de straat bent gevallen en een keer je gezicht in het harde duinzand gestempeld is, kijk je wel uit !! Gelukkig had ik bij al die vallen een cap op, maar dan nog kan het hard aankomen. Ik laat ook geen mensen op mijn paard zonder cap, want ik ben verantwoordelijk als er wat gebeurt en ik heb geen trek in peperdure doktersrekeningen e.d. Tenminste, mijn ouders niet... Nee hoor, ik zet die cap gewoon op als ik ga rijden !!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:14

Ik rijd altijd met cap.
Maar ik vind dat je het zelf moet weten, eigen verantwoordelijk heid.
Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Past hier toevallig bij.
Ik zeg het zó vaak tegen vriendinnen, maar toch eigenwijs.
Gelukkig rijden de meeste nu mét cap.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:23

Ik rijd gewoon netjes met cap. Ik weet wel dat ik echt niet zal vallen van de paarden die ik rijd, maar vind het gewoon een prettiger idee

randyLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:31

Vorig jaar verzorgde wij met zn 10en een hele kudde shetjes daar reden we zonder cap op maar als we op de drukere sheten reden altijd een cap op. ik heb nu een eigen pony en ik heb er 1 keer zonder cap op gereden en ik zeg je dat doe ik dus nooit meer ze begon heel erg te bokken en te rennen en stijgerenen ik ben er niet afgevallen omdat ik die trucjes al kon maar ik doe nu wel altijd mn cap op !! ben trouwens nu 15 jaar.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:35

Altijd met cap.

Amo is ook echt een paard "dat nooooit wat doet". Nu is dat ook zo, hij is echt ontzettend bomproof, ik kan met hem lezen en schrijven, vertrouw hem 100 % en doe alles met hem.
Was al twee jaar niet meer van een paard gevallen, terwijl ik toch echt meerdere keren per week rij.

En nu, ineens, ben ik in de afgelopen 2 weken al 2 keer gevallen. Beide keren totaal niet zien aankomen. Eerste keer, Amo schrikt plotsenling van iemand die uit het bos kwam, en hup, daar lag ik.
Tweede keer, vanmiddag. Voor het eerst op dit paard, iedereen; "Heel lief beest". Alleen beest wilde niet galoperen terwijl andere paarden aan de andere kant van de bak waren, dus besloot hij dat hij van mij af moest, om dat vervolgens ook te doen.

En beide keren mijn cap op, gelukkig!

Heb enkele jaren geleden tijdens een hele onnozele val mijn cap doormidden gebroken (bakrand), wat was ik blij dat ik hem op had.

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:36

Ik rijd wel altijd met cap

_daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:49

Maxielover schreef:
Ik ken ook wel van die mensen die geen cap op hebben, want die denken dat ze superstoer zijn dan of omdat ze het niet nodig hebben in die binnenbak met zo'n braaf paard... Niks is minder waar !! Ik rij zelf altijd buiten met mijn Haf, en 1x per week in de springles. Ik rij altijd met cap, omdat het moet van mijn ouders en ook omdat ik het zelf wil, je weet tenslotte maar nooit wat er kan gebeuren. Als je 2x met je hoofd tegen de straat bent gevallen en een keer je gezicht in het harde duinzand gestempeld is, kijk je wel uit !! Gelukkig had ik bij al die vallen een cap op, maar dan nog kan het hard aankomen. Ik laat ook geen mensen op mijn paard zonder cap, want ik ben verantwoordelijk als er wat gebeurt en ik heb geen trek in peperdure doktersrekeningen e.d. Tenminste, mijn ouders niet... Nee hoor, ik zet die cap gewoon op als ik ga rijden !!

Maar ik doe het niet om stoert te doen ; ik vind het gewoon irritand zitten.

8Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:19

Mocca schreef:

Heb enkele jaren geleden tijdens een hele onnozele val mijn cap doormidden gebroken (bakrand), wat was ik blij dat ik hem op had.

Idd ja voorstel dat je die niet op had, moet er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:26

Rij dan bij een manege waar cap verplicht is. .heb ook een verzorgpaard die ik rij.. waar ik dus ALTIJD mijn cap bij op heb.. van mijn ouders MOET Ik ook een cap op..

kelly_iowa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:13

Ik ben nu 16 en vroeger reed ik altijd met een cap.
De laatste tijd niet meer. Waarom weet ik ook niet echt.
Het is denk ik een gewoonte geworden...
Weet dat het levensgevaarlijk is en doe hem wel aan bij intensieve trainingen maar voor achter de sulky of gewoon wat rustig monté draven heb ik hem niet op

Cuddie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:56

ik heb hem altijd op !
je weet maar nooit wat er gebeurt.
ik rij zoieso op een 3 jarige schrikachtige pony kan je nog welleens vliegen
veel te gevaarlijk zonder !

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:43

ik rij altijd met cap! of ik nou op de braafste zou zitten die nix zou doen of op een beesie die veel bokt. Ik heb altijd me cap op!
Op me vz pony heb ik altijd me cap op en ik weet dat ze nix expres zou doen. maar laats van ze gestruikeld over een molshoop zat ze op der knien en was der toch afgevallen.. dus gewoon altijd op! Gewoon voor de zeker heid!

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:50

ik rij alleen op Rosalinde af en toe zonder cap, maar met springen en buiterijden heb ik hem altijd op!

bij ons is het verplicht om met wedstrijden óók met inrijden een cap te dragen, heel veel mensen rijden bij ons zonder cap, maar opvallend: Bijna alle kinderen rijden wél met cap.

Veel ouders zeggen bij ons: als ik je 1 keer zonder cap op je pony ziet dan verkoop ik hem.

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:59

mmm rijd altijd met cap uitgezonderd als ik met quizas rijd dan doe ik mijn cap nooit op omdat ik hem vetrouw en jah heb er eigenlijk ook nooit bij nagedacht dat is gewoon een gewoonte

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:21

Ben 15 en rijdt voor 99% met cap. Ik heb altijd dat als ik zonder cap rijdt, dat ik er afval, ben nooit hard gevallen maar heb mijn lesje wel geleerd.
Wel reed ik op mijn eigen wel eens zonder cap, en heel soms op mn verzorgpony's ofzo, maar meestal gewoon met cap.
Ze zijn niet voor niks

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:55

Antwoord op de titel; ja, absoluut.
En dan vooral omdat ze het stoer vinden; omdat het paard zo schattig is en nooit wat verkeert doet en ga zo maar door.
Maar ik weet niet of je dat kunt vergelijken met volwassenen; die vinden het ook gauw niet nodig.

Ik rij niet meer, maar reed áltijd met cap, was ook verplicht.