Heartland Boekenserie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Re: Heartland Boekenserie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:24

ja ik ben ook wel ' fan' van deze serie.. maar ik moet ook ff kwijt.. er zijn al meer boeken van heartland uit.. alleen zijn die nog niet naar het nederlands vertaald.. dat is wel jammer.. in denemarken heb je dr gewoon echt veel meer..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:34

ik heb ze allemaal zijn echt super leuk!!!!!

ik ken mensen die niks met paarden te maken hebben en zelfs die vinden ze leuk!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:51

Jallist schreef:
Geronimo quotte mij, Cassidy Ik had al verwacht dat jij hier ook wel even je mening over kwam geven

Ben ik zo voorspelbaar?

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:16

Als het hierop aankomt... een klein beetje

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:20

Dan is het goed...weten de mensen iig wat ze aan me hebben

Voor degenen die niet weten waar het om gaat:

viewtopic.php?f=15&t=510037&hilit=

Doe er je voordeel mee, leer van de fouten van een ander. De join up is NIET iets om zonder reden en zonder begeleiding te doen.

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:26

Heey..

Ohw, wat goed dat deze topic is geopend, want k wist helemaal niet dat nr. 10 alweer uit was!
Ga ik lezen duzz..
Ik heb een paar boeken zelf, en de rest van de boeken heb ik van de bieb geleend en gelezen.. ik vind het echt supermooie boeken!!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:31

Ik hyeb zelf idd ook de hele serie echt super, alleen nummer 10 nog niet, maar die heb ik al wel van de bieb gelezen!

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:24

Cassidy schreef:
Dan is het goed...weten de mensen iig wat ze aan me hebben

Voor degenen die niet weten waar het om gaat:

viewtopic.php?f=15&t=510037&hilit=

Doe er je voordeel mee, leer van de fouten van een ander. De join up is NIET iets om zonder reden en zonder begeleiding te doen.

Maar T-touch wel (Doe ik meestal voor de les als het paardje een beetje druk is en na de les om lekker te ontspannen)

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:04

Hoe heten alle boeken want ik ben ook fan van die serie ik zou graag alle titels van de boeken weten!!
xxx Lotte

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:22

1.Alleen Verder
2.Na De Storm
3.Een Nieuwe Kans
4.Kiezen
5.Tweestrijd
6.Doorbraak
7.Door Het Vuur
8.Overwinnen
9.Vol Vertrouwen
10.De uitdaging

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:25

Gelukkig ik heb ze allemaal..!!
Binnkort de nieuwe kopen..!!

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:48

ik heb dr maar een gelzen vond hem egt super cool ik heb NA de Storm gelezen
XxxX

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:58

Over dat met de Join-Up enz, waar Cassidy 't ook over heeft...

Ik heb zelf al behoorlijk lang geleden wat boeken van Heartland gelezen. In 1 ervan stond precíés beschreven hoe 'n Join-Up werkte. Ik was verrukt erover, het leek me geweldig dat je daardoor een band kon opbouwen!

Het is maar goed dat ik geen eigen paardje heb, en dat er bij het paardje wat ik toendertijd verzorgde geen kraal of geschikte 'bak' was. Anders had ik de Join-Up geprobeerd... Ben nu dus héél blij dat ik dat niet deed, want dat paardje vertrouwde mij en deed over het algemeen niks, soms wel eens ondeugend maar niet lelijk ofz.

Pas geleden las ik datzelfde topic, bij VvdD, als die Cassidy net gaf. En wat schrók ik van mezelf, dat ik 't niet in had gezien! Nu ik erover nadenk, is het precíés wat Cassidy zegt. Je straf je paard psychisch en kan een paard daarmee verpesten.

Ik heb 't nog steeds niet gedaan, ik heb sowieso geen verzorgpaardje meer en nooit 'n eigen paard gehad, en rijd nu gewoon 1 keer per week op de manege. Bij m'n tante 'verzorg' ik haar pony & paard wel eens. Paardje is ontzettend braaf, maar de pony is erg onzeker en snel bang, omdat ze vroeger, bij haar vorige baasje, mishandeld is. Ze vertrouwt mij nu wel vrijwel helemaal, maar is nog steeds héél snel bang en heel onzeker. Omdat ik zelf maar 1 keer per 2 weken of minder daar kan komen (m'n moeder moet brengen, 't is te ver en heb weinig tijd ) heb ik nog steeds geen volledig vertrouwen. M'n tante overigens wel...

Maar door dat gebrek aan vertrouwen, dacht ik er eerst aldoor over een Join-Up te doen. Het kon aldoor niet, omdat ze gewoon 1 groot, open weiland hebben... Maar toen las ik wat Cassidy zei, en ik ben er nog steeds erg blij om dat ik 't niet gedaan heb.
De pony deed namelijk niks fout, van zichzelf.....

Ik hoop dat iedereen er zo over gaat denken, en dat iedereen te weten komt dat MR een grote, vuile leugenaar is. Dat zal wel nooit zo komen, maarja... Ik ben er in ieder geval zeker van dat ik niet de Join-Up ga gebruiken, tenzij een paard écht dominant en 'vals' tegen mij is! En dan wél op de goede manier, alleen om hem te laten weten dat ik toch de baas ben, zodat hij niet meer 'gevaarlijk' voor me is, om het zo maar te zeggen.

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 16:22

wie is MR??

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:24

Jaa

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:46

Monty Roberts

Of t een leugenaar is... I don't know. Maar eens met zijn methodes ben ik het ook niet.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:52

De join up is zijn methode niet, hij heeft het alleen bekend gemaakt. Zo bekend dat het zelfs in kinderboeken opduikt, zodat iedereen er mee aan de slag kan. En dat vind ik verkeerd.

De methode zelf is niet verkeerd, als je maar weet waar je mee bezig bent. En die kennis hebben de meeste volgers nu eenmaal niet.

Dually halsters en bukstoppers horen in mijn ogen helemaal niet bij de NH....de pop voor notorische bokkers kan in mijn ogen nog net.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:59

Ik kan nu 5 heartland boeken (2de hands, maar als nieuw) overnemen voor 35 incl.
Is dit een redelijke prijs ??

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:02

jah sommige dingen van het vertrouwen metohdes werken soms niet hoor en dat gaat niet meteen soms ben je wel een maand bezig hoor geloog ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:07

hoi schreef:
jah sommige dingen van het vertrouwen metohdes werken soms niet hoor en dat gaat niet meteen soms ben je wel een maand bezig hoor geloog ik.

Welke methodes heb je het nu over? De Join up werkt meteen, binnen een kleine 10 a 15 minuten. Als je er een maand mee bezig bent, dan doe je toch echt iets verkeerd!

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:08

Als de Join Up niet werkt, doe je het op de verkeerde manier, en kan je dus misschien je paard verpesten...

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:11

oh sorry ik wist het niet

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:52

ik heb ook alle boeken gelzen ze zijn echt heel leuk ! ik lees ze altijd in 1 keer uit :|

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:30

Maar 't is dus zo dat 't eigenlijk fout is dat ze de Join Up zo goed in de boeken uitleggen. Genoeg mensen die 't zonder reden dus op hun paard gaan proberen, en er vervolgens achterkomen (of niet eens!) dat ze hun paardd eigenlijk geestelijk aan het straffen waren.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:02

Sommige mensen denken nog steeds niet dat ze hun paard aan het straffen zijn...

En ja, in mijn ogen is het verkeerd om teveel informatie te geven. Probleem is ook dat het de meesten daarmee ook lukt, zonder dat ze de kennis hebben om de reacties van het paard en het paard zelf echt te kunnen lezen.