Nee, niet het slachthuis!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:52

Sammiej schreef:
jemieloves schreef:
Singa is van gritte

Van Gitte?
Maar dan blijf ie toch gewoon op de manege staan.

Maar hij loopt niet meer mee in de lessen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:44

hmm is nou Singa weer vand at kind? Die heeft ook elke week een andere pony. pff

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:45

Singa is toevallig door zijn trotse ruiter ingereden.
Trotse dochter erop en dan word er toch niet op gereden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:55

ohja das ook zo :S
ach hij's nog steeds niet wijs...

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:58

van manege veranderen!

zou ik echt doen hoor... ik vind het heel sneu tegenover het paard.
zo hebben ze echt geen leven

oxer

Re: Nee, niet het slachthuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:10

OemmiejO schreef:
Hoezo allemaal zo tegen de slager? Sorry hoor, maar wat wil je dán van zo'n manege eigenaar? Dat ie alle paarden in een weitje zet, ergens op een rustige plek in het bos? Dan gaat ie failliet. Dus hij móet wel. Mensen, natúúrlijk doet een manegehouder zn paardje niet met plezier naar de slager, maar hij moet wel.

Hoezo moet dat?? Een manegehouder hoeft z'n paarden helemaal niet naar het slachthuis te doen. Er zijn oplossingen genoeg voor ex-manegepaarden, het is maar net hoeveel hart de manegehouder voor zijn dieren heeft.

Jullie zeggen allemaal van: "Aaah.. de slager, zieligg!!" Maar als je echt aan je paardje denkt, kun je ook wel bedenken dat een paard op een manege niet zo'n prettig leventje heeft.

Waarom heeft een paard op een manege geen prettig leventje? Paarden op een manege moeten werken voor hun voer maar mits de arbeid netjes verdeeld wordt is daar nog geen paard aan doodgegaan hoor. Ik ken veel privepaarden die het slechter getroffen hebben.

Enn.. Sommige paarden kunnen beter naar de slager. Als ze een spuitje krijgen, willen ze soms niet weg als het ware, dan blijven ze nog een beetje dood-leven omdat ze de moed niet opgeven. Uiteindelijk vallen ze dan om ofzo en zijn ze dood.
De slager is echt niet zo erg als je verwacht hoor. Vaak is het er heel schoon enzo en je paard is klap- boem dood.

Halllllooooooo even goed lezen graag de TS heeft het over een pony die geeeeen pijn heeft mits hij niet gereden wordt, zo'n pony maak je toch niet af?

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:19

hoe weet je nou of hij geen pijn heeft als ie op het land staat????
dat vind k zo stom he!!! de meeste mensen denken ohw hij kan niet meer gereden worden maar dan kan hij wel op een landje want dan rijd er niemand op en heeft hij geen pijn!!! ik vind niet dat je dat kan beslissen voor zo een beest.....dus dan is de enige oplossing nog....de dood...voor de rest van zijn leven op de eeuwige groene weide....hij heeft ze leven gehad en ze werk gedaan....klinkt heel hard maar helaas is het de harde werkelijkheid

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:51

de DA kan zoiets wel zien..en je merkt het ook aan het paard.
mijn paard kan ook niet meer bereden worden, maar heeft absoluut geen pijn om het land

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:13

ook een dierenarts kan niet voor het dier praten.....sommige paarden gaan door hun pijn heen....alleen het dier zelf kan het aangeven....maar niemand kan dat voor een beest beslissen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:22

dis dan maar gelijk afmaken????
Misschien had het dier nog wel jare kunnen leven...nee zo wreed ben ik niet...en dat heb ik met Balou wel bewezen

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:25

een paard dat kreupel is heeft vaak wel pijn,ook al word hij/zij niet gereden.en dat is een ding wat veel mensen zich vaak niet beseffen.dan is een weide geen oplossing,maar dan moet men zich ook even in het lichaam van het paard verplaatsen en zich dan gaan afvragen wat beter voor het dier is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:31

hoeft niet hoor...

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:34

Tuurlijk we maken alle paarden die licht kreupel lopen gewoon gelijk af dat is namelijk het beste voor het dier. Vind je nou
zelf ook niet dat je een beetje overdrijft???? Een dierenarts kan over het algemeen op basis van het ziektebeeld en foto's een redelijke inschatting maken en je kunt als eigenaar ook een hoop informatie halen uit het gedrag van je paard, niet alle paarden die kreupel lopen hebben pijn.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:38

hebben we het hier over lichte kreupelheid dan??? sorry maar als er niet meer op een paard gereden kan worden echt nooit meer....is ie dan licht kreupel.....???

lorelei ben blij dat jij je teminste ook een beetje in het paard verplaatst en niet alleen in je eigen verlangens....want dat is wat de meeste mensen doen....ohw hij kan nog wel op een landje en de dierenarts zegt dat hij geen pijn heeft....dus laat k hem lekker op een landje staan terwijl ik helemaal niet zeker weet of mijn paard echt geen pijn meer heeft.....want ik wil hem nog niet kwijt en ik wil hem nog niet missen.....hoe bedoel je lekker egoisties!!!!!!!! alleen maar aan eigen verlangens denken en niet aan dat van een beest

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:47

Staat er ergens dat het beestje zwaar kreupel was dan?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:48

Ik denk dat ieder gewoon moet doen wat hij of zij goed genoeg acht voor dat paard... Ieder zijn mening...

Deze discussie wordt namelijk steeds onvriendelijker en kan nog wel 100 pagina's doorgaan....

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:50

ze was oud en kreupel.ze had niet veel pijn zolang er niemand op haar reed.

dit is wat er in de tekst staat.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:55

als er niemand op kan rijden....is ze in mijn ogen echt niet licht kreupel....

maja bij jouw gaan eigen verlangens denk voor oxer

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:00

Tja lijkt mij een typisch randgeval, volgens mij kunnen wij vanaf hier zonder enige kennis van zaken niet beoordelen of dit paardje afgemaakt zou moeten worden, de enige personen die daar wat zinnigs over kunnen zeggen zijn m.i. zoals al eerder gezegd de dierenarts en de eigenaar van de pony, maar om alle eigenaren die besloten hebben hun kreupele paardje in de wei te zetten uit te maken voor egoisten gaat me toch een beetje ver.

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:02

nicoleflens schreef:
als er niemand op kan rijden....is ze in mijn ogen echt niet licht kreupel....

maja bij jouw gaan eigen verlangens denk voor oxer

Jij kent de situatie van de pony en de manegehouder niet en je kent mij al helemaal niet vind je dit soort conclusies dan niet een beetje te ver gaan???

Macnum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:53

Bramblerose, je hebt wel gelijk want dit kan nog wel heel lang door gaan als ik het zo bekijk.

oxer, je hebt ook gelijk.nicoleflens weet misschien niet hoe de situatie van het paard was.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:54

ja misschien wel ja, maar ik vond de opmerking Tuurlijk we maken alle paarden die licht kreupel lopen gewoon gelijk af dat is namelijk het beste voor het dier. ook aardig hard ik had het namelijk niet over paarden die licht kreupel zijn....maar wanneer een paard niet bereden mag worden is ie in mij ogen toch echt niet licht kreupel.....en tuurlijk weet de eigenaar het het beste maar als nog blijf ik bij mijn mening dat je niet voor een paard kan beslissen....

sorry voor de foute reactie......maar het gebeurd mij teveel dat paarden met giga pijn op een landje staan....

Esprie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:56

nielsd schreef:
NEE, geen enkel paard verdient het om naar de slager te gaan!

idd..Ik ben het helemaal met je eens. En vooral geen paarden die heel hun leven keihard hebben gewerkt.

mahsa

Re: Nee, niet het slachthuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:14

by mij manege is ook paar jaar terug een paard naar de slager gebracht , ze was verkocht en die nieuwe eigenaar wou haar niet meer want ze was al heel lang kreupel !

wel een domme rede. (en het was me lievelings paard )

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:18

Paarden met giga/pijn horen niet op een landje te staan dat ben ik helemaal met je eens maar ik vind dat we te weinig informatie hebben om hier wat nuttigs over te zeggen.

Zo heb ik een hele tijd geleden een paard gereden, het paardje liep ineens kreupel, na twee maanden onderzoeken kwam de DA er achter dat het paard een rugblessure had, ze hebben toen de ruggewervels weer goed gezet en na een weekje leek het paard helemaal de oude, na een maand of twee kreeg ze echter weer hetzelfde, dus zijn we weer met haar naar de DA geweest, die heeft de wervels weer rechtgedrukt maar de klacht bleef steeds terugkomen. Na zo een aantal maanden aangemodderd te hebben met het betreffende paardje hebben we besloten haar op de wei te zetten bij een kennis als gezelschapspaardje, ze heeft ondertussen ook twee veulens gehad en nu bijna 10 jaar later gaat het nog altijd prima met deze inmiddels oude tante. Haar wervels staan nog altijd recht en dus heeft ze geen last, mits ze niet gereden wordt. Ze loopt, rent en struint dagelijks lekker in de wei met haar weidegenootje, de krasse oude dames worden dagelijks gepoetst, verzorgd en vooral heel veel geknuffeld door hun verzorgsters en als het mooi weer is gaan ze hele einden met de paarden wandelen en ´s zomers wordt er gezwommen. Kort samengevat heeft dit paardje m.i. een heerlijk leventje waar menig ander paard jaloers op zou zijn en zo zijn er ongetwijfeld nog duizenden andere paarden die niet geschikt zijn om te rijden maar prima in de wei kunnen lopen.