Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:@ Lindy H: Je bent voortdurend aan het switchen. Op het moment dat een paard iets engs ervaart en jij er tussenin springt zodat hij zich achter je kan verschuilen ben je weer leidende hengst en niet leidende merrie.
Voor de rest is dit precies het verhaal dat ik ook van Pieter Baalbergen heb gehoord.
En Moniek: erg schattig dat je niets van je paard wilt afpakken en je eerder bereid bent om jezelf weg te cijferen, maar zo zit NH niet in elkaar. Je bent ten allen tijde de baas, zonder discussie, en je hebt die positie niet omdat je paard je die gunt....die gunt je namelijk helemaal niets. Die wil zelf daar staan waar jij staat.
Op het moment dat jij jezelf wegcijfert en hem voor laat gaan ben je verkeerd bezig.
Pino_Alexjuh schreef:Paarden Fluisteren, hoor wel eens vaker mensen erover praten, ik heb wel een sterke band met mijn paard en soms ook wel eens het gevoel dat ze me begrijpt (sterre) maar ik vind paarden fluisteren zo raar klinken.. wat vinden jullie daarvan? Kan dat echt..? Of is het aandacht trekken of bestaat het gewoon niet...?
(ik bedoel met paardenfluisteren niet alleen iets in paard z'n oor fluisteren, maar ook door lichaamstaal dingen duidelijk maken)
want een join- up bijv. werkt wel.. maar dat is toch geen paardenfluisteren? of wel?
Cassidy schreef:Voor de rest is dit precies het verhaal dat ik ook van Pieter Baalbergen heb gehoord.
1Flashke1 schreef:Pino_Alexjuh schreef:Paarden Fluisteren, hoor wel eens vaker mensen erover praten, ik heb wel een sterke band met mijn paard en soms ook wel eens het gevoel dat ze me begrijpt (sterre) maar ik vind paarden fluisteren zo raar klinken.. wat vinden jullie daarvan? Kan dat echt..? Of is het aandacht trekken of bestaat het gewoon niet...?
(ik bedoel met paardenfluisteren niet alleen iets in paard z'n oor fluisteren, maar ook door lichaamstaal dingen duidelijk maken)
want een join- up bijv. werkt wel.. maar dat is toch geen paardenfluisteren? of wel?
Lees jij de heartlandboeken?
ijslanderfan schreef:ben helemaal fan van Monty Roberts, (al hoewel niet alles goed van hem is hoor) en geloof er voor 110% in. Dus het bestaat echt. Het is net een taal en daar doe je lang over om die te leren.
Pino_Alexjuh schreef:ijslanderfan schreef:ben helemaal fan van Monty Roberts, (al hoewel niet alles goed van hem is hoor) en geloof er voor 110% in. Dus het bestaat echt. Het is net een taal en daar doe je lang over om die te leren.
oke.. ik ben het wel met je eens hoor.. ik vind niet alles wat hij doet goedmaar hij kan wel met paarden omgaan.. alleen sommige dingen vind ik wat raar
hihi