Stel hier vragen over je paard!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleendje

Re: Stel hier vragen over je paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:20

Jallist schreef:
Over de verschillende accounts heb ik mijn mening wel duidelijk laten blijken en die is niet veranderd, dus daar ga ik dus ook niks meer over zeggen.

Wou alleen even zeggen: Wat een leuke site is dat, Heleendje! Lijkt me echt geweldig om daar met je paard te staan! Dat mist er wel op onze manege, vind ik echt heel jammer dat er niet meer volgens zulke principes wordt gewerkt. Lijkt me een superstal! Haha!

Dat is het ook! Bij foto's zie je ook foto's van Scheveningen te paard, die heeft m'n moeder gemaakt. Er is een foto bij in een restaurant met vooraan 2 vrouwen, dan ik en dan m'n zusje. Weet je gelijk wie ik ben (staat bij foto's en dan bij scheveningen te paard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:52

Hee joran, kom je ook aan huis?

Mag je een join up doen met Lisa Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:17

Heleendje schreef:
Dat is het ook! Bij foto's zie je ook foto's van Scheveningen te paard, die heeft m'n moeder gemaakt. Er is een foto bij in een restaurant met vooraan 2 vrouwen, dan ik en dan m'n zusje. Weet je gelijk wie ik ben (staat bij foto's en dan bij scheveningen te paard).

Ik heb ze gezien! Haha! Helaas wordt hier niet zo gewerkt (helemaal niet) en als je NH doet wordt je aangekeken of je gek bent... Cool

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:22

Dat is wel jammer, bij ons kijken ze je helemaal niet raar aan als je 'vreemde' dingen doet met je paard. Ze geven trouwens ook allemaal cursussen, m'n moeder doet een massagecursus en dan gaat ze 't mij ook ff leren Haha!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:44

Dat is wel geweldig als je dat van je moeder kan leren! Haha! Mijn vader is nu voorzitter van de rijvereniging op de manege en hij wil wel meer dingen gaan doen met clinics enzo... misschien dat t manegevolk dan ook eens anders met de paarden om gaat. Haha!

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:27

Erg leuke site heleendje, vond hem echt super.
Haha! Knipoog

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:01

Jallist schreef:
Er is iets wat ik niet snap hier. Noem me raar, maar ik vind het leuk te kijken wat mensen zoal posten. (raar trekje, heeft iedereen wel he? Tong uitsteken ) Nou ga ik eens Joran, Chippiepony1 en Ponygekje nakijken en wat kom ik tegen?

Joran

Mijn paarden heten Joran (ik noem hem altijd Jojo hij is mijn allerlievste pony) Amigo en Liberty, ze zijn allemaal om verlief op te worden!!!

Ik heb 7 jaar rij ervaring en ik rij nu in de L1

Hoi, ik ben 13 jaar oud en ik rijd nu 7 jaar, ik ben op zoek naar een leuke paardenvriendin. Het zou leuk zijn als ze tussen de 11 en de 14 jaar oud zou zijn en natuurlijk paardengek!
Ik heb zelf een paard dat Joran heet, ik zou het leuk vinden als die gene ook een paard of verzorgs paard heeft. Maar het hoeft niet hoor!

Als je 7 jaar rij ervaring hebt en een paardenverzorgingsdiploma

Chippiepony1

Ik heb ook twee pony's Joran en Paco,

Ik rijd 7 jaar, is dat volgens jou genoeg ervaring?

jammer, ik ben pas 13, na ja voor het geval dat hier wat info over mij:
ik heb 7 jaar rijervaring
ik rijd dressuur
ik heb een paardenverzorgings diploma
ik help paarden/pony's van hun angsten af
(bijv. van trailers angst, enz.

Ik vind het wel heel leuk, maar ik ben pas 13 en heb 7 jaar rijervaring

Ponygekje

Ik rijd 7 jaar is dat genoeg ervaring denk je???

Hoi, wil je me leren kennen, stuur dan effe een pbtje.
Ik heb twee lieve paarden ze heten: Chippie en Paco!!!

Ik hou heel erg van mijn paardjes net als jij van Joran, maar soms moet ik ook effe streng zijn! Gelukkig niet vaak want Chippie en Paco zijn zulke schatjes

Hoi, ik mag helaas niet nog een paardje maar nog veel suc6 er mee en touwens, zo'n lieve merrie vind vast snel een nieuw lief baasje!!!

Lappri zullen we vriendinnen woorden??? Je lijkt me echt een aardig type, maar ook de rest hoor stuur gerust een pbtje en maak kennis, ben nog nieuw hier en wil graag vriendinnen maken dus stuur pbtje!!!

Samenvatting:
1) we hebben hier 3 paardennamen die bij verschillende mensen terug komen,
2) 2 mensen van 13 en ik gok de 3e ook,
allemaal 7 jaar rijervaring,
3) 2 hebben een paardenverzorgingsdiploma Dromen ,
4) de ene keer heeft er een 3 paarden, de andere keer eentje,
in de onderschrijving van een ander staat iets over 2 paardjes in haar posts dat ze geen paard mag ivm school etc
5) 2 zijn er naargeestig op zoek naar paardenvriendinnen
6) 2 "helpen paarden van hun angsten af"

Voor mij allemaal iets te toevallig, dus wat moeten wij nú van dit hele topic denken? Verward

Jij hebt gespreekt Haha!

Ik ben het er mee eens, zielige fakers gewoon Nagelbijten / Gniffelene

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:30

haha, dankje Knipoog

Deze persoon is nu volgens mij weer op een andere account bezig, ik ga niet zeggen welke, want dan krijgen we weer een hele discussie Haha! en diegene weet t zelf wel. Dromen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:43

Joran schreef:
Hoi Judith

Je moet in elk val eerst kijken of je paard inderdaad zenuwachtig is of dat je paard toch bang voor iets is of dat hij zijn trots wil tonen
Kijk als een paard bang is dan lijkt hij ook zenuwachtig maar dan is er wel een verschil, kijk als je paard dat nog eens doet effe naar zijn ogen, als je veel wit ziet in zijn ogen is bang, zie je dat niet en loopt hij zeg maar heen en weer dan is hij zenuwachtig, als hij die twee dingen allebij niet vertoon kan hij ook zijn trots willen laten zien, (daar moet je dan heel anders mee omgaan dan waneer hij bang of zenuwachtig is.) Als je daar effe naar kijkt kan ik je helpen, want dan weet ik wat meer over je paard en dan kun je wel effe een pb sturen dan leg ik je wel uit wat je paard heeft en kun je me dan ook effe uitleggen waneer hij precies dingen doet??? En heeft je paard misschien ook een soort vaste plek waar hij het doet??? Pb me maar, groetje Joran

Nou, het is iets anders dan jij denkt geloof ik, in stap is alles goed lekker ontspanne, kauwen op dr bitje lekker aan de teugel. Draaf ik aan is gewoon alles mis hoofd omhoog hard lopen enz. Ze word dan ineens heel zenuwachtig, maar niet bang.

Ik heb het gevoel dat ze ergens voor weg wil lopen maar waarvoor Verward
Ze is zo veranderd zins een maand of 2 ze was eerder super relaxt met rijden, maar nu het is helemaal omgeslagen, van zonneschijn naar sneeuwstorm

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:39

Hoi Judith,

Volgens mij had die joren of zo er niet erg veel verstand van, dus ik zou het aan een descundige vragen, ik bedoel iemand die echt veel verstand heeft van paarden en niet iemand die zegt dat hij/zij 13 jaar is en die denkt dat hij alles weet. Bloos Die joren wilde gewoon aandacht en weet helemaal niet waar hij/zij mee bezig is En als hij/zij dan allemaal dingen gaat voorstellen, kan dat nog gevaarlijk zijn ook!!!
Ik ben het met Jaillist eens, wie denk jij trouws dat die nieuwe accouint van die joren is??? Haha!
Groetjes; Pferd Haha! Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:17

Leuk topic Haha! Tong uitsteken
Tja, ik zou als ik echt een probleem met een paard had toch naar een deskundige gaan, en niet naar iemand van dertien die jou het vanachter een pc gaat uitleggen terwijl hij niet eens kan zien wat er precies gebeurd. (Ik zeg niet dat deze persoon liegt, dat weet ik niet, maar gezien wat ik lees moet mij dat a.u.b. vergeven worden, omdat het niet overeenkomt met mijn ervaringen met `paardenmensen`, dus ga ik mee met Jallist.)
Trots bij een paard is er zeker, maar dit gaat een tikkeltje te ver met het laten zien ervan en het respecteren. Ik heb als leider van mijn paard namelijk ook zo mijn trots die ik ook graag door mijn paard gerespecteerd zie worden, omdat ik de leider ben!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:17

Zoals ik al zei, Pferd, dat ga ik niet zeggen, om een nieuwe discussie te voorkomen.
Laten we zeggen dat Paardje1992 mij een verhaal over een manegepony heeft gepbt die ineens weg was omdat ie ziek was ofzo en dat ik dat verhaal nu weer bij iemand tegen kwam. Ook ben ik bij deze personen alweer 2 dezelfde paardennamen tegengekomen, dus voor mij is t allemaal duidelijk. Wie het wil weten kan er met gemak zelf achter komen Dromen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:31

En by the way... zoals al verscheidene mensen die op dit topic hebben gereageerd dezelfde fout hebben gemaakt *hint* Schijnheilig Mijn nickname en de naam van mijn paard is niet Jaillist... maar Jallist, bedankt. Haha!

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:40

o, sorry jallist. Bloos Ik wilde je pony niet beledigen hoor!!!
Maar hoe kom je daar dan achter??? IK zou wel eens willen weten wie die joren nu al weer is, kan ik eens pb dat hij/zij effe moet stoppen met accouints maken hahahah Haha! Knipoog
Groetjes Pferd,

Trouwens, elanor, ben het helemaal met je eens!!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:23

Ik heb een vermoede dat er 4 mensen in dit topic 1 zijn. Lachen

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:43

ja, dat vermoeden hebben we al een hele tijd hihhi Haha!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:28

Pferd schreef:
Hoi Judith,

Volgens mij had die joren of zo er niet erg veel verstand van, dus ik zou het aan een descundige vragen, ik bedoel iemand die echt veel verstand heeft van paarden en niet iemand die zegt dat hij/zij 13 jaar is en die denkt dat hij alles weet. Bloos Die joren wilde gewoon aandacht en weet helemaal niet waar hij/zij mee bezig is En als hij/zij dan allemaal dingen gaat voorstellen, kan dat nog gevaarlijk zijn ook!!!
Ik ben het met Jaillist eens, wie denk jij trouws dat die nieuwe accouint van die joren is??? Haha!
Groetjes; Pferd Haha! Knipoog

oh bedankt, had even gekeken hierboven en het klopt niet helemaal, had ook geen idee dat dat mens 13 was Bloos Maarja kon het altijd proberen, Maar heb zelf misschien al iets wat haar kan ontspannen dus probleem misschien opgelost. Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:23

mijn pony weigert de laatste tijd steeds vaker zijn bak leeg te eten. het is haar dan ook echt aan te zien echt een botje is ze geworden.
ik had haar zaterdag op stal gezet met hooi, mais, brokken en wortelen de volgende dag had ze wat hapjes wortel op en de helft van het hooi.
het enige waar ik aan dacht was dikmakers (mais, slobber etc) maar nu ga ik toch de veearts maar eens bellen. ik schaam me dood iedereen kijkt me aan van beul geef die pony toch wat eten.
wat denk jij dan dat het zou kunnen zijn?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:01

We zijn inmiddels tot de conclusie gekomen dat de TS geen vragen hoort te beantwoorden, maar waar ik aan dacht bij t lezen over je pony is dat ze misschien haken op dr tanden heeft. Gaat ze wel eens naar de tandarts? En ik zou inderdaad ook de veearts er eens bijhalen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:28

laura2span schreef:
mijn pony weigert de laatste tijd steeds vaker zijn bak leeg te eten. het is haar dan ook echt aan te zien echt een botje is ze geworden.
ik had haar zaterdag op stal gezet met hooi, mais, brokken en wortelen de volgende dag had ze wat hapjes wortel op en de helft van het hooi.
het enige waar ik aan dacht was dikmakers (mais, slobber etc) maar nu ga ik toch de veearts maar eens bellen. ik schaam me dood iedereen kijkt me aan van beul geef die pony toch wat eten.
wat denk jij dan dat het zou kunnen zijn?

Ik zou de paardentandarts erbij halen.... het is zowiezo goed om ze 1x in het jaar te laten controleren. En de meeste problemen met eten komen door dat ze last hebben van hun gebit.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:23

Whaha ik heb dit hele topic gelezen en wat een zielig persoon is die Joran( oftewel:Chippiepony1, Ponygekje,Paardje1992 Knipoog )
Gaat ze eerst net doen of ze alles weet en zijn er mensen niet eens met haar gaat ze ineens boos worden en dan later probeert ze het goed te maken onder een andere naam alsof het iemand anders is...nou ik weet het cker dat het een en de zelfde persoon is onder die namen (en dat kan ik voornamelijk zien aan ''Nauw'' en ze eindigt een berichtje altijd met groetjes)
En de berichtjes van die personen zijn toevallig altijd allemaal heel kort achter elkaar geplaatst als of ''ze allemaal'' altijd tegelijk achter de pc zitten en tegelijk hun berichtjes kijken.
sorry maar dit moest er ff uit Tong uitsteken

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:44

ha...kweet denk al welk account die ander is wat ze heeft Knipoog
en toevallig antwoord ze ook in dit topic...kwil het heel graag zeggen ma is dat banketstaaf ofnie Bloos

Ik las dit in een ander topic en zoiets las ik ook in dit topic en toevallig plaats diegene pas vanaf 20 maart berichtjes net een tijdje nadat je van die anderen niks meer hoort Knipoog

Posts: 41 Ik rijd met mijn paard Amigo (nu in de L1) in een manege les, dan leest de instructriese het proefje voor, misschien kun je dat ook aan je instructriese vragen. Hoe heet jouw paardje????

Wie het wil weten vraag ma Tong uitsteken

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:27

Jij snapt m, Kimbalover Knipoog

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:53

haha...ok Haha!

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:06

Goldie heeft gelijk, je moet de paardendokter laten komen, hoop dat je paardje snel weer beter wordt! Haha! Knipoog
(vast wel, zo als jij hem verwend hihihi Bloos Knipoog )