Wat vinden jullie van een verzorgpony waar je.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:22

ja ik vind ook dat het gewoon om de pony gaat en als de pony lief is is alles toch gewoon goed?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:23

Ik heb ook een verzorgpaard waar ik niet op kan rijden. Rijden is leuk, maar het is nog leuker om de stal binnen te komen en een hinnikje als welkom te krijgen Lachen (Betekent: Ik wil voer Haha! )

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:40

ik had eerst ook een verzorgpony waar ik niet op mocht rijden, maar ik vond dit niet erg!
sommige mensen vinden paarden om te rijden wle leuk maar de verzorging niet mijn ervarng met zulke mensen is dat die het niet lang vol kunnen houden in het paarden wereldje. laat staan als ze later zelf ene manege willen beginnen.
inmiddles verzorg ik 4 paarden in de week waarvan ik ze ook allemaal mag rijden! dus je tijd komt nog wel.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 14:43

Ik ben het ermee eens, hinniken is leuk als je binnenkomt... Een keertje wilde ik weggaan, toen hinnikte ze zo liefdat ik terug ben gegaan Lovers echt zoooooooooooooooow cute!!!!! Maarjah, het gaat gewoon om de pony, niet om het rijden enneh: al is een pony nog zo lelijk, hij kan de allerliefste zijn!! Nja, ik kan haar denk ik never nooit niet meer missen!!! Lovers

Doewg!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:42

ik had een verzorgpaard en daar heb ik nooit op gereden want hij was 1,5 toen ik hem ging verzorgen en 3 toen ik stopte en eigenlijk had ik hem toen in mogen rijde, maar ik hed geen tijd i.v.m. met school
maar ging dr wel altijd heen en vond het heel leuk..die eigenaresse deed vrijheidsdressuur met hem, basis, en ik mocht hem ook een beetje trainen en gewoon lekker troetelen helemaal mooi maken, vlechten enzo en matjes en allemaal dingen uitproberen...eigenlijk is dat nog veel leuker dan rijden...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:09

idd, maar Patty heeft hele korte maantjes, een soort shetten/fjorden-manen, dus kan je geen vlechtjes oid maken Tong uitsteken wil wel een keer staartvlecht proberen Tong uitsteken

Kuzz Ilse

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:25

Al zou ik een verzorgpony hebben.,rijden is een bijzaak!
En dat vergeten sommige nog wel eens Lips are sealed

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:29

heb 2 verzorgpony's waar ik niet op kan rijdne een shet en een welsh A. zijn beide te klein. de 1 ben ik een beetje aan het leren loingere enzo en de ander doe ik vrijheids dressur mee is ook heel leuk. en veder rij ik dan 1 keer in de week op andere paarden.
dus ik zie het probleem niet van niet kunnen rijden op je verzorgpony.
buiten het rijden zijn er nog genoeg andere leuken dingen te doen zoals: vrijheidsdressuur
mennen
knuffelen Haha!
buiten lopen
longeren
en lekker uren poetsen Knipoog .

in elk geval veel plezier met je pony en niks aantrekken van wat mensen zeggen over dat het raar is als je een pony verzorg waar je niet op kan rijden. als jij maar lol met je pony heb en je pony met jou wat is dan het probleem?

groetjes tijger

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:59

Dat vind ik heel normaal.
het woord 'VERZORG' zegt het al; het gaat toch niet alleen om het rijden?.

Sammeke

sammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:28

hoihoi

ik heb 2 verzorgshetlanders. Op 1 mag ik rijden en op de andere niet want die is pas 1 ofzo, Maar op die andere magik rijden,omdat die eigenaar juist een berijder voor haar shet zogt(zelf is ze te groot) maar ik vind het nooit erg als ik niet mag rijden. Ik zit ook heeeel vaak met ze te knuffelen of te wandelen

Fjordenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:57

Ik vind dat je rijden niet altijd op de eerste plaats moet zetten. Er zijn zat andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Longeren, wandelen, poetsen... noem maar op.
Sommige mensen vinden het jammer maar het maakt mij niet zo veel uit.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:04

ik vindt het rijden ook zeker niet het belangrijkste...
ok het is leuk maar dat is vrijheidsdressuur toch ook? lekker poetsen ook, wandelen ook knuffelen ook...
ik kom nu een jaar op het fokkerijtje waar ik verzorg en rij er pas vanaf vorige week....heb een jaar moeten wachtn, maar ik heb me zeker prima vermaakt hoor oznder te rijden!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:37

Rijden is natuurlijk altijd leuk Haha!
maar ook zonder rijden is er genoeg leuks te doen.
en ook uitmesten... misschien niet leuk maar wel voor je pony...
als je daar aan denkt kom het vast wel goed OK dan!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 18:28

Lachen Vandaag is ze bekapt, dus ga zaterdag met de eigenaresse haar voor het karretje zetten!!! OK dan! want dat vind ze erg leuk!!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:27

Ik vind het heel raar als iemand vindt dat een pony niet leuk is als je er niet op kan rijden Scheve mond
Dus dan zou je alleen maar 'gek' zijn van paarden omdat ze met jou op hun rug rond lopen?

Ik heb zelf een verzorgpony waar ik niet op mag rijden, ik mag het wel heeeeel af en toe, en dat is dan echt heel leuk, maar omdat we geen bak hebben, en ik niet alleen naar buiten mag, kan ik niet alleen rijden. Dus ik mag alleen als de eigenares mee is.
Maar toch verzorg ik hem, waarom? Omdat ik van hem hou.
Het gaat mij echt niet om het rijden, rijden is leuk ja... maar echt niet het belangrijkste.

(en ik rij altijd nog elke zaterdag op de manege Knipoog )

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 21:46

idd, ik rijd donderdagmiddag op de manege, en ik blijf haar verzorgen omdat ik heel erg vaan haar hou!!! Lovers dussem, dat zit wel goed!!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:05

hej
het gaat niet om rijden maar om het plezier!!!
ik wil binne kort 2 mini shets daar kan ik ook niet op rijden
maar het gaat me om het plezier wat ik met ze heb tog???
niets van die praatjes aantrekken!!!
ik heb ook 2 verzorgpony's die ik niet kan rijden maar het gaat om de lol ik ik heb dikke lol met ze.
en ik denk jij ook.
-xxx-z0r

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:06

Ik rijd wel op mn verzorgponies, maar aangezien het fokmerries zijn, is er altijd een periode dat ik niet kan rijden. Maar dan is het nog even leuk om er heen te gaan. Ook als ik nu niet meer zou mogen rijden, zou ik er nog elke keer met veel plezier heen gaan. Aangezien het rijden misschien 1 à 2 uur in beslag neemt, betekend het toch ook niet dat je dan maar die tijd erheen gaat? Anders wordt het idd een bijrijdpony ipv een verzorgpony.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:36

Wat maakt het nou uit of je er nou wel of niet op mag rijden??
Het gaat om het paard/pony, je moet er trots op zijn dat je er één hebt..!
Ik heb een jaarling en kan er dus ook niet op rijden, maar ik doe vanalles met haar (poetsen, wandelen, etc,etc).

Waarom gaat alles toch om het rijden Scheve mond Verward

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:37

Ik heb echt altijd heel veel lol met haar, morgen gaan we haar voor het karretje zetten (de eigenaresse en ik). Nu kan je wel denken van: ze is al 25, dat is toch veel te oud?? Helemaal niet, ze kan eigenlijk bijna alles nog, behalve rijden!! Een uitspraak die ik hoorde: RUST IS ROEST! En daar ben ik het gewoon mee eens!! Ik bedoel, ze vindt het leuk en kan het nog makkelijk aan dus: waarom niet?? Wat dat betreft is het net een 8 jarige!! Lovers Mijn lieve meissie Lovers

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:16

ppade diene nie alleen ma om te rijde verzorge is veel belangrijker

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:18

idd!! Zonder verzorgen kan je wel rijden, maar is zeker niet gezond!!

Lees ook (voor het mennen wat ik nu aan het leren ben) : [JPP] Te oud?

Ik heb vanmiddag VOOR HET EERST gemend, is miss niet zo heel bijzonder, maar wel een leuke ervaring!!

Kuzz Ilse

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:58

*schop schop*??

Fjordenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:43

Ik zou het op zich niet zo erg vinden om er niet op te kunnen (mogen) rijden. Schijnheilig Er zijn toch nog andere leuke dingen die je met een verzorgpony kunt doen? Wandelen, poetsen, longeren, losgooien.
Nee, k zou het geen probleem kunnen noemen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 08:36

ik ook niet hoor!! vind het alleen maar fijn eigenlijk dat ik niet kan rijden, anders zou ik daar miss alleen voor komen... en dat wil ik juist niet!! Ik wilde juist een lekkere knuffelpony en die heb ik nu!!