Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frummels schreef:Dat schrijf ik toch ook niet? Ik schrijf alleen dat diegene mij niet hoeft te betalen. Het ging er niet over of jij je verzorger wel of niet betaalt toch?
Overigens, als ik iemand vraag om voor mijn kat te zorgen als ik aan het werk of op vakantie ben, dan hoeft diegene mij toch ook niet te betalen?dat zou echt heel raar zijn. Waarom zou het bij een hond of kat anders zijn dan bij een paard?
Het argument dat een paard veel geld kost vind ik persoonlijk de grootste kul reden die er is. Daar kies je zelf voor. Mijn kat is inmiddels ook erg duur na veel operaties, maar de katten oppas ziet ons al aankomen: bedankt Els, dat is dan 100 euro voor afgelopen maand
Suzywuzy schreef:Het ligt denk ik puur aan de situatie zelf en de persoon zelf ook, stel je hebt een recreatie paard waar je af en toe een ritje mag doen dat is heel anders dan een pension stal met een M dressuur paard. Het ligt ook gewoon aan jou wat je wilt uitgeven en wat juist niet. Vindt het super interessant om te lezen dit
_San87_ schreef:JosjeDZ schreef:[quote="_San87_"
Verdienmodel?! Ik ben maandelijks minstens 350 euro (stalgeld plus bijkomende kosten) voor mijn pony kwijt. Bijrijder mag vrijwel altijd komen op de dagen die ZIJ wil. Ze hoeft niet te mesten, geen spullen te poetsen, ik heb een extra zadel voor haar (en dus ook weer extra kosten zadelmaker). Ik vind dat daar best een kleine bijdrage tegenover mag staan. Verdienen aan een bijrijder lijkt me een utopie...
Dat weet je toch van tevoren. Dat een paard geld kost.
Iritepiet1 schreef:Als ik een eigen paard had en een verzorgster zocht, zou ik die niks laten betalen. Die persoon verleent jou een gunst door het dier in conditie te houden op de dagen dat jij niet kan. Het is eigenlijk gewoon werk wat die persoon doet, en het is al heel wat dat jij niks voor dat werk hoeft te betalen.
En als je argument is dat die persoon jouw spullen sloopt, dan denk ik sowieso niet dat je een goede verzorgster te pakken hebt - als je die verzorgster liet betalen zou het alsnog een slechte verzorgster zijn. Maar het is wel logisch dat borstels soms stuk gaan. Als jij je paard elke dag borstelt gaan de borstels soms toch ook gewoon stuk?
In het geval van een zadel speciaal voor de bijrijder laten maken omdat het echt nodig is, snap ik op zich wel dat die wat meebetaalt.
Maar ik denk dat het heel erg een kwestie is van vraag en aanbod voor hoe duur het in de regio is. Als er maar genoeg verzorgsters/bijrijders zijn die bereid zijn om te betalen, krijg je natuurlijk dat je moet gaan betalen om een verzorgpony te kunnen krijgen, helaas.
Poekkie schreef:Eh sorry... mijn paard loopt op de wei en ik rijd zelf ook. Als iemand wil bijrijden zou dat in theorie wel gaan, maar 100% zeker dat die persoon voor mij geen werk levert of een dienst verleent.
Tenzij ze stallen zou uitmesten, dan zou ik ook geen betaling vragen.
Daarbij zijn er veel bijrijders die een paard juist niet in conditie houden maar scheef rijden. En ikzelf zou veel flexibiliteit inleveren. Dus daar mag imo best iets tegenover staan. Tenzij het een echt goede ruiter is die mijn paard wel deftig onderhoudt, maar 99% van de bijrijders zijn dat gewoon niet.
fenijro_tani schreef:veel mensen zeggen dat je de eigenaar een dienst bewijst door het dier op conditie te houden.
In veel situaties zie je een bijrijder 2 dagen in de week rijden.
Ik ken weinig paarden die op 2 dagen meer of minder training in de week vallen of staan.
Maar goed, ik ben dan ook geen zz ruiter.
Gini schreef:Poekkie schreef:Eh sorry... mijn paard loopt op de wei en ik rijd zelf ook. Als iemand wil bijrijden zou dat in theorie wel gaan, maar 100% zeker dat die persoon voor mij geen werk levert of een dienst verleent.
Tenzij ze stallen zou uitmesten, dan zou ik ook geen betaling vragen.
Daarbij zijn er veel bijrijders die een paard juist niet in conditie houden maar scheef rijden. En ikzelf zou veel flexibiliteit inleveren. Dus daar mag imo best iets tegenover staan. Tenzij het een echt goede ruiter is die mijn paard wel deftig onderhoudt, maar 99% van de bijrijders zijn dat gewoon niet.
Maar waarom zou jij in jouw geval dan een bijrijder nemen?
_San87_ schreef:JosjeDZ schreef:
Wat bedoel je daarmee?!
Precies wat ik zeg. Als je een paard/pony koopt dan weet je dat dat dier je minimaal x bedrag in de maand kost. Toch?
MirandaMalik schreef:_San87_ schreef:
Precies wat ik zeg. Als je een paard/pony koopt dan weet je dat dat dier je minimaal x bedrag in de maand kost. Toch?
Mijn eerste paard had ik van mijn 13e tot mijn 32, ik heb toen niet altijd in dezelfde financiële situatie gezeten.![]()
En ook een periode gehad dat ik twee banen had en dat was juist toen ik iemand nodig had voor de verzorging.
Nu kan ik mijn paarden het beste betalen een zijn ze juist nog nooit zo goedkoop geweest.![]()
Bovendien heb ik nu alle tijd voor ze.
Je weet niet van tevoren hoe je leven gaat lopen natuurlijk.
Mars schreef:fenijro_tani schreef:veel mensen zeggen dat je de eigenaar een dienst bewijst door het dier op conditie te houden.
In veel situaties zie je een bijrijder 2 dagen in de week rijden.
Ik ken weinig paarden die op 2 dagen meer of minder training in de week vallen of staan.
Maar goed, ik ben dan ook geen zz ruiter.
Dat zegt juist bijna niemand. De meesten zeggen de eigenaar 2 dagen te ontlasten, als die tijd tekort komt is dat toch een mooie win-win?
Ik vraag me wel af als er betaald moet worden... stel paard raakt kreupel moet er dan doorbetaald worden? Of je wilt als eigenaar met paard op vakantie, bijvoorbeeld, verwacht je dan ook dat er doorbetaald wordt?
Wat wanneer je zelf een paar weken op vakantie gaat zonder paard, mag de bijrijder dan alle dagen het paard verzorgen/rijden tegen het vaste tarief of moet er bijbetaald wordenn?
Citaat:En wie betaalt de veearts als het paard ziek of geblesseerd wordt door een fout van de bijrijder?