Paard zoekt baas, meningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:47

Sommige prijzen zijn gewoon niet realistisch kijk Denver 2500!! Ik vind dat nogal voor een paard wat uiteindelijk niet van jezelf is en ook nog een beschrijving van hier tot ginder heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:50

Hevonen schreef:
De prijs verschilt erg van dier tot dier. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen om voor alles te zorgen, dat kost echt fortuinen.
Verder las ik dat ze nu in coronatijd erg veel paarden en pony's aangeboden krijgen omdat de eigenaar er niet meer voort kan zorgen - dus niet beslist stumpers, maar wel dieren die herplaatst moeten worden.

Niets is volmaakt, ook PzB niet, maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die zich om alle mogelijke stumpers bekommeren en daar al hun tijd en energie in steken.

Aan al die mensen die alleen maar kritiek uiten: De mensen van Paard zoekt Baas doen tenminste wat, iets constructiefs, dat veel inzet vergt.

het is erg gemakkelijk om zelf niets te doen en alleen kritiek te hebben op mensen die wel wat doen (dat geldt in het algemeen).

Hun hebben hun hart op de goede plek echt waar! Maar soms hebben ze meer volwassenen nodig die er verstand van hebben om zo te zeggen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:03

Er zitten volwassenen bij. Het is geen stichting wat gerund wordt door pubers.

Dus als jij dat al vindt..

Maar nee, ik zeg niets adopteren bij paard zoekt baas! Dan moet je je echt eerst verdiepen deze stichting.

En wees niet te negatief. Want dan wordt dit topic gesloten en op fb verwijderen ze berichten.

Dus zorg dat je niet teveel laat leiden door Die positieve berichten, er zijn degelijk veel negatieve!!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:08

Benfan schreef:
Maar dan verdien je er niks meer aan. Dus lekker verkopen onder de mom van Adoptie, de nieuwe eigenaar schrikt van de onderhoud/medische zorg en doet hem weer terug.. dan weer verkopen! Super goed idee toch?

Ik heb me niet goed ingelezen over pzb, en kan en zal dus ook geen enorm verdiepende reactie achterlaten.

Maar ik wil hier toch wel even op inhaken.
Of je nou een paard koopt of adopteert, als een paard een aandoening heeft mag ik toch ten zeerste hopen dat de nieuwe eigenaar zich inleest over deze aandoening.

Als je je inleest kom je geen nare verassingen tegen over de medische kosten inzake deze aandoening.

Nu kan het makkelijk dat de nieuwe eigenaar dat niet zal doen, maar dan nog mag je toch hopen dat pzb duidelijk zal zijn over de medische kosten in betrekking tot de aandoening.

Loesjexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:14

Voor mijn gevoel snappen ze CPL niet helemaal. CPL is wel onder 'controle' te houden maar kan elk moment uitbreken. Ze doen er ook aan 1 kant beetje te makkelijk over. Ik heb zelf een paard met CPL en het is elke dag checken hoe de benen en wonden eruit zien en smeren wanneer nodig. 1200 voor trekpaarden, een ras die sowieso meer zorg nodig heeft, is veel. CPL is geen klein ding waar je mega makkelijk over kan doen en denken. Onderzoek moet je er zeker over hebben gedaan voor je zo'n paard zou willen en kunnen aanschaffen. 1 paard met CPL hebben is duur voor onderhoud, laat staan 2. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet te verkopen zijn en daar in ieder geval nog een paar maanden staan of zelfs als laatste hoop gewoon worden geplaatst in een paddock paradise ofz.
Laatst bijgewerkt door Loesjexo op 09-11-20 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:19

Heel simpel, als je een paard met een gebrek wilt "redden", kijk gewoon op marktplaats/bokt/Facebook. Dan kan je ze voor veel minder geld vinden en je bent ook gewoon officieel eigenaar.

In mijn ogen is pzb ook gewoon een handelsstal die het in een mooi commercieel jasje weet te gieten.

Ze gingen ook gewoon naar markten om daar paarden/pony's te kopen om binnen een paar dagen veel duurder ter adoptie aan te bieden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:20

In het andere topic kwamen bewijzen op tafel die lieten zien dat ze niet eerlijk zijn over de bedragen aan opgehaalde donaties.
Dat is wel tekenend. Zeker als stichting moet je open, eerlijk en transparant willen zijn.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:22

Loesjexo schreef:
Voor mijn gevoel snappen ze CPL niet helemaal. CPL is wel onder 'controle' te houden maar kan elk moment uitbreken. Ze doen er ook aan 1 kant beetje te makkelijk over. Ik heb zelf een paar met CPL en het is elke dag checken hoe de benen en wonden eruit zien en smeren wanneer nodig. 1200 voor trekpaarden, een ras die sowieso meer zorg nodig heeft, is veel. CPL is geen klein ding waar je mega makkelijk over kan doen en denken. Onderzoek moet je er zeker over hebben gedaan voor je zo'n paard zou willen en kunnen aanschaffen. 1 paard met CPL hebben is duur voor onderhoud, laat staan 2. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet te verkopen zijn en daar in ieder geval nog een paar maanden staan of zelfs als laatste hoop gewoon worden geplaatst in een paddock paradise ofz.

Goed om te weten! Ikzelf heb geen ervaring en kennis van CPL, dus ik heb geen idee van het kostenplaatje.

Bokkie125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:07

Beste Bokkers,

Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.

Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.

Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.

Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.

Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.

Groeten Calijn

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:07

Dan is de vraag. Je adopteerd die paarden en komt erachter dat de CPL niet onder controle is. De paarden hebben meer pijn dan leefdesvreugde en zouden eigenlijk moeten worden ingeslapen.

Doen ze dit dan ook? of nemen ze de paarden dan terug en schuiven ze die door naar iemand anders onder de mom 'weidemaatje'

Dan verdienen ze mooi 2x die 1200 euro P.P. En schuiven de verergerde symptomen af op de laatste adoptant. Tot hoelang gaat dit door? Is hier wel eens naar gekeken of paarden met gebreken vaker terug komen en weer worden afgestaan?

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:09

Bokkie125 schreef:
Beste Bokkers,

Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.

Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.

Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.

Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.

Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.

Groeten Calijn

Wat ik me trouwens wel afvroeg, zoals die trekpaarden met cpl , letten jullie er dan op dat de mensen die ze willen adopteren zich goed hebben ingelezen en er ervaring mee hebben?

Loesjexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:10

Benfan schreef:
Dan is de vraag. Je adopteerd die paarden en komt erachter dat de CPL niet onder controle is. De paarden hebben meer pijn dan leefdesvreugde en zouden eigenlijk moeten worden ingeslapen.

Doen ze dit dan ook? of nemen ze de paarden dan terug en schuiven ze die door naar iemand anders onder de mom 'weidemaatje'

Dan verdienen ze mooi 2x die 1200 euro P.P. En schuiven de verergerde symptomen af op de laatste adoptant. Tot hoelang gaat dit door? Is hier wel eens naar gekeken of paarden met gebreken vaker terug komen en weer worden afgestaan?

er is 1 shet met een 'gebruiksaanwijzing' die al meerdere keren is terug gekomen volgensmij. Verder heb ik geen idee hoe dat allemaal zit of gebeurd

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:11

Ik hoef niet langs te komen om te zien dat die 2 trekpaarden CPL hebben. Mijn kritische noot is: Zet dat bij het verhaal en vertel gewoon eerlijk en vooral duidelijk dat het een ernstige aandoening is die veel tijd en geld gaat kosten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:13

95% van de reacties op FB is van het niveau: ohhh..,mooie paarden/geweldig/die wil ik/etc.etc.etc. Degenen die kritisch zijn worden afgebekt. Ik ben wel heel erg benieuwd of iemand die echt goed op de hoogte is van deze ziekte, zulke dieren wil hebben, en er dan ook nog voor wil betalen.

Bokkie125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:14

JackieLuca schreef:
Bokkie125 schreef:
Beste Bokkers,

Groeten Calijn

Wat ik me trouwens wel afvroeg, zoals die trekpaarden met cpl , letten jullie er dan op dat de mensen die ze willen adopteren zich goed hebben ingelezen en er ervaring mee hebben?

Hi!

Wij we proberen zeker altijd paarden te herplaatsten met CPL bij mensen met kennis.

Als ze de kennis niet hebben, maar zich er goed in verdiepen en zich goed inlezen. Dan is het ook voor ons geen probleem mits dit er goede plek is die voldoet aan onze eisen. Je bent natuurlijk nooit te oud om te leren, de mensen die als kennis hebben over CPL hebben ook ervaring ooit op gedaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:16

vertel, wie gaat in vredesnaam betalen voor dieren met zo'n ernstige aandoening? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ervaren cpl-paardenhouders gaan betalen voor dieren die de komende jaren een flinke aanslag zullen zijn op tijd en portemonnee (met een onzekere toekomst)

Bokkie125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:19

Kinke schreef:
vertel, wie gaat in vredesnaam betalen voor dieren met zo'n ernstige aandoening? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ervaren cpl-paardenhouders gaan betalen voor dieren die de komende jaren een flinke aanslag zullen zijn op tijd en portemonnee (met een onzekere toekomst)

Hi Kinke,

Jazeker. Wij informeren potentiële adoptanten goed over CPL en hoe dit behandeld moet worden. Wij zoeken een forever home voor onze paarden en willen dan ook dat er goed voor gezorgd wordt.

Wij hebben heel veel reacties gekregen voor onze jongens, er zijn daadwerkelijk veel mensen met kennis die €1100 wil betalen voor hun samen.

Dit zijn mensen die deze paarden graag nog een kans willen geven/bieden. Gelukkig zijn zulke mensen er nog, anders zou onze opvang vol zitten met paarden die wij niet herplaatst krijgen.

Wij hebben in het begin enorm veel kosten gemaakt aan ze, ze waren niet gezond. De kosten moeten natuurlijk ook gedekt worden, vandaar de adoptie prijs. Gelukkig zijn mensen die dit willen, anders hadden wij niet meer kunnen bestaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:21

Cayenne schreef:
Ik neem aan dat ze de trekpaarden als weidemaatjes verkopen?
Hoewel ik ze eerder zou laten hemelen..

Vorige week was ik al erg onder de indruk van het paard wat met CPL werd verkocht, ik hoopte dat deze paarden minder heftige benen zouden hebben. Maar niets is minder waar, deze paarden zien er net zo slecht uit. Dat vind ik toch wel zorgwekkend hoor, zeker omdat ze vanuit de stichting doen alsof het wel meevalt.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:21

Ik vind het een goede stichting!
Alleen vind ik het een beeet je raar om te vragen voor donaties en zelf het nieuwste van eskadrin kopen :#
Tijdje terug hadden n ze 1000 en noch wat geld uitgegeven aan spullen. Ik denk dan zo: dat kan je ook besteden voor voer! Ze hoeden hees niet het nieuwste dekje of bond halster.
En daarnaast heeft calijn zelf ook 8 paardjes.... /3

Bokkie125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:23

Earth schreef:
Cayenne schreef:
Ik neem aan dat ze de trekpaarden als weidemaatjes verkopen?
Hoewel ik ze eerder zou laten hemelen..

Vorige week was ik al erg onder de indruk van het paard wat met CPL werd verkocht, ik hoopte dat deze paarden minder heftige benen zouden hebben. Maar niets is minder waar, deze paarden zien er net zo slecht uit. Dat vind ik toch wel zorgwekkend hoor, zeker omdat ze vanuit de stichting doen alsof het wel meevalt.

Hi!

Er staat nergens dat het niet mee valt, hoe wij het hebben ervaren is het met de goede voeding, beweging, bekapping en lymfe drainages goed onder controle te houden.

Wij hebben dit in een korte tijd onder controle kunnen krijgen, samen met veel mensen die mee kijken zoals onze dierenarts etc.

Ook vinden mensen dit een uitdaging, en willen ze de dieren met hun goede kennis van CPL helpen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:24

StalNollie schreef:
Sommige prijzen zijn gewoon niet realistisch kijk Denver 2500!! Ik vind dat nogal voor een paard wat uiteindelijk niet van jezelf is en ook nog een beschrijving van hier tot ginder heeft.

Ik had hier op gereageerd en had gemist dat hij bepaalde mankementen had.
Werd er toevallig onder getagd...

Bokkie125

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:27

mirna6308 schreef:
Ik vind het een goede stichting!
Alleen vind ik het een beeet je raar om te vragen voor donaties en zelf het nieuwste van eskadrin kopen :#
Tijdje terug hadden n ze 1000 en noch wat geld uitgegeven aan spullen. Ik denk dan zo: dat kan je ook besteden voor voer! Ze hoeden hees niet het nieuwste dekje of bond halster.
En daarnaast heeft calijn zelf ook 8 paardjes.... /3

Hi!

De eskadron dekjes koop ik van mijn eigen geld, waar ik zelf erg hard voor werk. Dat gaat niet van de stichting af.

Wat ik van mijn eigen gespaarde geld koop is toch aan mij neem ik aan? Mijn privé geld hoef ik niet direct als een 21 jarige in de stichting te stoppen als we rond kunnen komen van donaties.

Daarnaast heb ik inderdaad zelf paarden, dat wordt bestraald van mijn eigen geld privé geld. Ik heb 3 rij paarden, de rest is allemaal een weidemaatje, ik doe mijn paarden niet weg omdat we er niet meer op kunnen "rijden" zo lang het kan en ik het kan betalen mogen ze hun oude dag bij mij slijten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:28

en hoeveel ervaring hebben jullie ermee? Want alle dieren die jullie hebben zijn tijdelijk. Dus dat geeft een heel ander beeld dan wanneer je zo'n dier een aantal jaren hebt. Drainage zal zo'n 50/75 euro per keer/paard kosten. Om nog maar niet te spreken van eventuele andere extra kosten (wondverzorging etc)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:29

Als het geld voor dure dekjes etc van eigen portemonnee afkomstig is heb ik daar ook geen probleem mee.

Maar zoals in het andere topic werd aangetoond klopt het financieel overzicht totaal niet. Zo werd er aangegeven dat er ongeveer 400 euro -en nog een beetje- was opgehaald met donaties, maar dat werkelijke bedrag lag veel en veel hoger. En dat kon ook aangetoond worden.
Ik snap oprecht niet waarom daar over gelogen wordt. Berichten op FB met vragen hierover werden heel snel verwijderd.
Dan ben je in mijn ogen gewoon je donateurs en publiek aan het bedonderen :o
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-11-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:31

Bokkie125 schreef:
Earth schreef:

Hi!

Er staat nergens dat het niet mee valt, hoe wij het hebben ervaren is het met de goede voeding, beweging, bekapping en lymfe drainages goed onder controle te houden.

Wij hebben dit in een korte tijd onder controle kunnen krijgen, samen met veel mensen die mee kijken zoals onze dierenarts etc.

Ook vinden mensen dit een uitdaging, en willen ze de dieren met hun goede kennis van CPL helpen.

Ik zeg ook niet dat jullie dat zeggen, maar dat jullie het naar mij doen over komen alsof het allemaal meevalt. CPL is niet altijd goed onder controle te houden, dan heb je meer geluk. Want meestal hebben paarden er echt veel last van, en is het een hele pijnlijke ziekte.