Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hevonen schreef:De prijs verschilt erg van dier tot dier. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen om voor alles te zorgen, dat kost echt fortuinen.
Verder las ik dat ze nu in coronatijd erg veel paarden en pony's aangeboden krijgen omdat de eigenaar er niet meer voort kan zorgen - dus niet beslist stumpers, maar wel dieren die herplaatst moeten worden.
Niets is volmaakt, ook PzB niet, maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die zich om alle mogelijke stumpers bekommeren en daar al hun tijd en energie in steken.
Aan al die mensen die alleen maar kritiek uiten: De mensen van Paard zoekt Baas doen tenminste wat, iets constructiefs, dat veel inzet vergt.
het is erg gemakkelijk om zelf niets te doen en alleen kritiek te hebben op mensen die wel wat doen (dat geldt in het algemeen).
Benfan schreef:Maar dan verdien je er niks meer aan. Dus lekker verkopen onder de mom van Adoptie, de nieuwe eigenaar schrikt van de onderhoud/medische zorg en doet hem weer terug.. dan weer verkopen! Super goed idee toch?
Loesjexo schreef:Voor mijn gevoel snappen ze CPL niet helemaal. CPL is wel onder 'controle' te houden maar kan elk moment uitbreken. Ze doen er ook aan 1 kant beetje te makkelijk over. Ik heb zelf een paar met CPL en het is elke dag checken hoe de benen en wonden eruit zien en smeren wanneer nodig. 1200 voor trekpaarden, een ras die sowieso meer zorg nodig heeft, is veel. CPL is geen klein ding waar je mega makkelijk over kan doen en denken. Onderzoek moet je er zeker over hebben gedaan voor je zo'n paard zou willen en kunnen aanschaffen. 1 paard met CPL hebben is duur voor onderhoud, laat staan 2. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet te verkopen zijn en daar in ieder geval nog een paar maanden staan of zelfs als laatste hoop gewoon worden geplaatst in een paddock paradise ofz.
Bokkie125 schreef:Beste Bokkers,
Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.
Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.
Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.
Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.
Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.
Groeten Calijn
Benfan schreef:Dan is de vraag. Je adopteerd die paarden en komt erachter dat de CPL niet onder controle is. De paarden hebben meer pijn dan leefdesvreugde en zouden eigenlijk moeten worden ingeslapen.
Doen ze dit dan ook? of nemen ze de paarden dan terug en schuiven ze die door naar iemand anders onder de mom 'weidemaatje'
Dan verdienen ze mooi 2x die 1200 euro P.P. En schuiven de verergerde symptomen af op de laatste adoptant. Tot hoelang gaat dit door? Is hier wel eens naar gekeken of paarden met gebreken vaker terug komen en weer worden afgestaan?
JackieLuca schreef:Bokkie125 schreef:Beste Bokkers,
Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.
Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.
Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.
Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.
Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.
Groeten Calijn
Wat ik me trouwens wel afvroeg, zoals die trekpaarden met cpl , letten jullie er dan op dat de mensen die ze willen adopteren zich goed hebben ingelezen en er ervaring mee hebben?
Kinke schreef:vertel, wie gaat in vredesnaam betalen voor dieren met zo'n ernstige aandoening? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ervaren cpl-paardenhouders gaan betalen voor dieren die de komende jaren een flinke aanslag zullen zijn op tijd en portemonnee (met een onzekere toekomst)
Cayenne schreef:Ik neem aan dat ze de trekpaarden als weidemaatjes verkopen?
Hoewel ik ze eerder zou laten hemelen..
Earth schreef:Cayenne schreef:Ik neem aan dat ze de trekpaarden als weidemaatjes verkopen?
Hoewel ik ze eerder zou laten hemelen..
Vorige week was ik al erg onder de indruk van het paard wat met CPL werd verkocht, ik hoopte dat deze paarden minder heftige benen zouden hebben. Maar niets is minder waar, deze paarden zien er net zo slecht uit. Dat vind ik toch wel zorgwekkend hoor, zeker omdat ze vanuit de stichting doen alsof het wel meevalt.
StalNollie schreef:Sommige prijzen zijn gewoon niet realistisch kijk Denver 2500!! Ik vind dat nogal voor een paard wat uiteindelijk niet van jezelf is en ook nog een beschrijving van hier tot ginder heeft.
mirna6308 schreef:Ik vind het een goede stichting!
Alleen vind ik het een beeet je raar om te vragen voor donaties en zelf het nieuwste van eskadrin kopen![]()
Tijdje terug hadden n ze 1000 en noch wat geld uitgegeven aan spullen. Ik denk dan zo: dat kan je ook besteden voor voer! Ze hoeden hees niet het nieuwste dekje of bond halster.
En daarnaast heeft calijn zelf ook 8 paardjes....
Bokkie125 schreef:Earth schreef:
Vorige week was ik al erg onder de indruk van het paard wat met CPL werd verkocht, ik hoopte dat deze paarden minder heftige benen zouden hebben. Maar niets is minder waar, deze paarden zien er net zo slecht uit. Dat vind ik toch wel zorgwekkend hoor, zeker omdat ze vanuit de stichting doen alsof het wel meevalt.
Hi!
Er staat nergens dat het niet mee valt, hoe wij het hebben ervaren is het met de goede voeding, beweging, bekapping en lymfe drainages goed onder controle te houden.
Wij hebben dit in een korte tijd onder controle kunnen krijgen, samen met veel mensen die mee kijken zoals onze dierenarts etc.
Ook vinden mensen dit een uitdaging, en willen ze de dieren met hun goede kennis van CPL helpen.