Mag je een paard in een garage houden?

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:15

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:16

Maar dat is geen garage, toch? :P Die kun je wel ombouwen.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:17

Dat wordt ook loeiheet in de zomer denk ik. Waar laat je ze dan s avonds?

En alsnog: je zit neem ik aan tussen andere bedrijven.

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:19

Ik weet dat eigenlijk niet, of dat mag. Ik denk dat je het beste bij de gemeente kan informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:20

Cayenne schreef:
Maar dat is geen garage, toch? :P Die kun je wel ombouwen.


Het stond in de advertentie als garage :o ik vind het ook niet echt een garage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:21

Amado7 schreef:
Dat wordt ook loeiheet in de zomer denk ik. Waar laat je ze dan s avonds?

En alsnog: je zit neem ik aan tussen andere bedrijven.


S avonds staan ze erin, overdag op de wei.
Het zit inderdaad tussen andere bedrijven, maar ik hoor dus net van mn moeder dat het verplaatsbaar is.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:25

Ik neem aan dat je je paard daar niet alleen wilt zetten toch?

Bij ons in het dorp was er ook een meneer met een haflinger. Hij woonde gewoon in een rijtjeshuis met een redelijke achter tuin. Daar stond zo'n zelfde schuurtje als hierboven. Dat was de stal van de haflinger, dus gewoon in de achtertuin. Overdag stond hij aan de overkant in de wei met andere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:26

bontesok schreef:
Ik neem aan dat je je paard daar niet alleen wilt zetten toch?

Bij ons in het dorp was er ook een meneer met een haflinger. Hij woonde gewoon in een rijtjeshuis met een redelijke achter tuin. Daar stond zo'n zelfde schuurtje als hierboven. Dat was de stal van de haflinger, dus gewoon in de achtertuin. Overdag stond hij aan de overkant in de wei met andere paarden.


Nee, ze komen er met zn 2e in

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:09

Ongeacht of het kan, dat is praktisch toch heel erg zwaar en bijna niet te regelen. Elke dag naar een manege lopen met mest is gekkenwerk. Idem hooi, stro, ..

Dan is het zelfs nog amper goedkoper als op een pensionstal, al helemaal niet met twee paarden. En zit je helemaal vast, geen vakantie, geen weekendjes, ... Waarom zou je jezelf dat aan willen doen?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:15

Het is niet waar dat je paarden alleen op agrarische grond mag houden.

Zonder meer info en foto's van jouw omgeving en situatie is het echt lastig oordelen.

Hier op het industrie terrein is ook een dergelijke gebouwtje en een klein paddock/bakje. Ik vind het echt verre van ideaal en zou dat nooit willen. Maar het gebeurt en daar zullen buren niet zo snel klagen als in een woonwijk. En zolang het nog normaal is dat paarden dagen in stallen staan van 3*3, kan je nog weinig over welzijn beginnen.

De ene garage is echt de andere niet, dus moeilijk te beoordelen. de foto's hierboven zijn niet van een garage.
Wat zit ernaast? Mocht het toch zover komen zou ik alleen een overkapping maken en een stukje zandpaddock. Als ze dan echt elke dag naar de wei gebracht worden, is het niet eens heel slecht. Ik zie hier ook wel mensen hun paarden naar de wei brengen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:25

TS, waarom niet gewoon op een pensionstal? Of op een weiland met een schuilstal? Als je dat schuurtje kan verplaatsen zou dat leuk zijn voor op het weiland. :j Gewoon 1 muur eruit slopen en je hebt een leuke inloopstal.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 01:19

Wat een nare reacties.

TS vraagt niet om tips over eventuele stalling. Pensionstal/manege kan wellicht te duur zijn. Paarden mogen snachts niet op de weide blijven van de verhuurder. Dus TS zoekt een oplossing en daar is niks mis mee. Volgens mij hebben we allemaal wel nagedacht vroeger over de paarden in de schuur of tuin te houden. :')

Ik ken genoeg boeren in Brabant die inderdaad zo'n schuurtje hebben als stalling of een container.

TS, op een bedrijventerrein lijkt het me niet toegestaan maar ook niet handig. Dit terrein is van iemand en dat is vaak niet de gemeente. Ik zou dit dus eerst proberen uit te zoeken. Wellicht kan je het schuurtje verplaatsen naar een rustig stuk op zijn terrein. Het lijkt me inieder geval een erg moeilijke situatie en ik denk niet dat dit mogelijk is. Denk ook niet dat iemand hiermee akkoord gaat.

Het lijkt mij het handigste om een ander weilandje te zoeken waar ze snachts in kunnen blijven. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 01:40

JasmijnJoy schreef:
Wat een nare reacties.

TS vraagt niet om tips over eventuele stalling. Pensionstal/manege kan wellicht te duur zijn. Paarden mogen snachts niet op de weide blijven van de verhuurder. Dus TS zoekt een oplossing en daar is niks mis mee.


Newsflash, paarden houden is duur.

JasmijnJoy schreef:
Volgens mij hebben we allemaal wel nagedacht vroeger over de paarden in de schuur of tuin te houden. :')


Nope.
Ik ben gezegend met hersenen.

:')

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:20

Afbeelding
Afbeelding

Dit was ongeveer 28 jaar geleden bij mijn ouders in de schhuur van een hoekwoning gewoon in een woonwijk. Onze overburen hadden twee paarden achter huis en verderop in de straat nog een

Sorry kan de foto's niet draaien, en heb ze snel even gemaakt uit het fotoboek

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:39

TS her kan op een bestrijden terrein ook erg druk zijn met vrachtauto’s. Ik denk dat dat ook wel lastig is als je de paarden naar het weiland brengt.

capopjekop

Berichten: 30732
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:51

Het gebeurt wel vaker maar ik vind het verre van ideaal. Voor de buurtbewoners maar belangrijker nog ool niet voor het paard. En zoals jullie het voor ogen hebben is het wel onhandig voor de langere termijn. Dagelijks met je mest naar de manege lopen is een week leuk. Beter investeer je in een aanhanger oid dat dat een keer per week kan. Maar dan kun je wel te maken krijgen met stankoverlast als de buren/bedrijven kort in de buurt staan en waar laat je de aanhanger staan. Dat mag niet overal zo maar.

Als die boer al moeilijk doet over 24/7 op de wei zal hij vast ook moeilijk doen over 's winters op de wei. Blijven de paarden dan de hele dag op stal tot je even tijd hebt om een uurtje beweging te geven? En wat als hij wat anders met zijn grond wil doen? Ga je dan 2x dagelijks verder lopen met je paarden?

Hoe wil je je hooiopslag regelen? Iedere week hooi halen is vrij vermoeiend op de lange termijn. En ruimte om hooi voor de maand op te slaan heb je vast niet? Ik lees dat het bij de wei is maar dan moet je s winters dus meerdere keren op en neer

Ik zie dus nogal wat haken en ogen. Zelf zou ik minimaal een paddock erbij willen hebben aan de stal vast. Nu ben je van teveel factoren afhankelijk van anderen
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 25-07-19 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:54

Goh goede vraag .
Ik denk dat je zoiets echt bij de gemeente na moet gaan .
Ik weet dat ze hier in de straat nog wel eens een shetland pony in de garage hebben staan .
Geen idee of het mag maar zover ik weet is de boel ongebouwd en zit de weide 200 M verderop.

En zover is lees heb je je andere zaken zoals paddock en opslag al geregeld

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:15

Onali schreef:
JasmijnJoy schreef:
Wat een nare reacties.

TS vraagt niet om tips over eventuele stalling. Pensionstal/manege kan wellicht te duur zijn. Paarden mogen snachts niet op de weide blijven van de verhuurder. Dus TS zoekt een oplossing en daar is niks mis mee.


Newsflash, paarden houden is duur.

JasmijnJoy schreef:
Volgens mij hebben we allemaal wel nagedacht vroeger over de paarden in de schuur of tuin te houden. :')


Nope.
Ik ben gezegend met hersenen.

:')


Doe even rustig tegen een kind van 13.

TS, ik denk dat het niet verstandig is om een paard te houden in een garage. Als je ouders vaker paarden hebben gehad zouden zij dit ook moeten weten. Ik zou eerder gaan zoeken naar een 24/7 weide met schuilstal mochten stallingskosten een probleem vormen. Anders zou ik gewoon lekker op de manege blijven rijden en/of een verzorgpony zoeken.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:16

Billy schreef:
Gentlegiant schreef:
Ik vraag me af wat je ouders ervan vinden :))

Dapper tegen een kind van 13..je moeder is vast trots op je :D

Laat me hier even om lachen.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:17

Ligt eraan wat voor garage. Ik ben 28 en heb een loods. Dat kan je zien als garage, maar dan iets groter en ook ik heb getwijfeld om er 2 stallen te plaatsen.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:18

Fantastisch hoe een bende volwassenen zich nu al 4 pagina's laten opfokken door de dromen van een 13-jarige. Kan geen reality show tegenop.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:20

Cowboy55 schreef:
Fantastisch hoe een bende volwassenen zich nu al 4 pagina's laten opfokken door de dromen van een 13-jarige. Kan geen reality show tegenop.


Ik vind het vooral verontrustend hoe bot en neerbuigend sommige mensen op TS reageren en doen alsof ze nooit zelf kind zijn geweest. Beetje inlevingsvermogen siert de mens. Ik snap dat het hier om dierenwelzijn gaat maar het is nergens voor nodig om als vreemde vanachter je toetsenbordje zo fel te doen tegen een jong kind

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:31

Nou nou kunnen jullie wel tegen een kind van 13.

Toen mij merrie moest bevallen hebben we een stal opgezet in het achterhuis zodat we er bij konden zijn.
Werkte goed. Was ook alleen voor de nacht.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:37

Behalve dat ik het niet zo'n goed idee vind om tal van redenen waarvan er al een aantal genoemd zijn...

Zul je bij de gemeente moeten aanvragen of het mag.
Als je buiten de bebouwde kom zit, heb je meer kans. Maar op een bedrijventerrein weer minder ivm het bestemmingsplan.

Wij hebben paarden aan huis en het werk en de kosten die je hebt net 2 paarden... Dat is ook erg duur.
Beter kun je een hele grote krantenwijk nemen en 1 pony op een pensionstal zetten.
Heb je meer aan en minder risico dat je weg moet en met 2 paarden zit die op pension helemaal duur zijn...

Want dat de gemeente zegt dat het wel mag, wil niet zeggen dat ze het niet gaan veranderen. Zeker als een buurtbewoner klaagt of het zielig vindt, dan heb je een heel groot probleem.

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:41

JasmijnJoy schreef:
Pensionstal/manege kan wellicht te duur zijn.

Voor wat je aan huur of koopsom voor een garage met dergelijke afmetingen betaalt kan je heeeeeel wat jaren pensionstalling betalen hoor. :D