Je bent een typische ... ruiter als je...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:16

Lukasje schreef:
kunamosity schreef:
Je bent een typische ruiter als je paardrijoutfit meer waard is dan je hele 'normale' garderobe bij elkaar.

Zoiets ja :j !
Wablief, een jeans van 120€ :wow: . No way :evaw: . Maar verschillende Pikeurs van 200€/stuk, euh ja die heb ik wel :o

Inderdaad! Dat dus...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:19

Molfre schreef:
Je bent een typische boscrosser als...

... je na een half uurtje bakwerk wel vindt dat 'je paard hard genoeg heeft gewerkt' (je hebt gewoon geen zin meer)
...
... je in je rijkleding naar stal komt en daar aangekomen bij slecht weer denkt 'ik ga morgen wel'
...

Dit dus :j

Zeer herkenbaar haha

raket

Re: Je bent een typische ... ruiter als je...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:32

.... Je bij het kerstdiner nog net dat strootje uit je haar weet weg te moffelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:15

Je bent een typisch paardenmens als je bij elke trailer die je tegenkomt kijkt of er een paard in staat.

Je bent een typische parcourhulp wanneer je na een dag helpen onder het zand zit. (Jups, ook in je schoenen, shirt etc)

Je bent een typische groom/menner als je bij elke wegversmalling/scherpe bocht/afzetting/etc denkt aan vaardigheidsparcoursen en marathons.

En inderdaad! In verlichte zit over hobbels fietsen, 'hoooo' roepen bij (bijna-)ongelukjes en 'braaf' roepen tegen de computer. Die dingen doe ik ook :D

HopeMyDay schreef:
Je bent een echte menner wanneer je paarden allemaal steigerend voor de wagen staan en jij tegen je groom zegt "ohh joh ze zijn een beetje fris geloof ik vandaag"

en ook als je je tuigpaard los in de wei kan laten draven door "drrrraf" te zeggen.

Als groom kan ik het beamen _O-
'Even inrijden... Wordt zo wel beter'
En dat tweede is serieus handig als je losgooi-foto's maakt :D

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:25

Bubblewrap schreef:
Je bent een typisch paardenmens als je bij elke trailer die je tegenkomt kijkt of er een paard in staat.

Je bent een typische parcourhulp wanneer je na een dag helpen onder het zand zit. (Jups, ook in je schoenen, shirt etc)

Je bent een typische groom/menner als je bij elke wegversmalling/scherpe bocht/afzetting/etc denkt aan vaardigheidsparcoursen en marathons.

En inderdaad! In verlichte zit over hobbels fietsen, 'hoooo' roepen bij (bijna-)ongelukjes en 'braaf' roepen tegen de computer. Die dingen doe ik ook :D

HopeMyDay schreef:
Je bent een echte menner wanneer je paarden allemaal steigerend voor de wagen staan en jij tegen je groom zegt "ohh joh ze zijn een beetje fris geloof ik vandaag"

en ook als je je tuigpaard los in de wei kan laten draven door "drrrraf" te zeggen.

Als groom kan ik het beamen _O-
'Even inrijden... Wordt zo wel beter'
En dat tweede is serieus handig als je losgooi-foto's maakt :D

Ja precies, die versmallingen herken ik. Ik heb ook altijd dat als ik op een 5sprong kom in het bos en er staan bomen in het midden dat ik er altijd even een paar rondjes omheen moet draven.. mjahh

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:03

Je in je patiëntendossier bij valrisico rapporteert: loopt niet rad....

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:15

Je bent een typische ruiter als je bij het opdraaien van de steunpoten van je caravan, tegen je caravan zegt: 'Kom, voetje, schat' (echt gebeurd).

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:50

Je bent een ruiter als je bij auto's vindt dat de "binnenspiegel" in de binnenbocht zit (bv die aan de linkerkant als je linksaf slaat) ipv de spiegel die ín de auto zit (ook wel bekend als de achteruitkijkspiegel, al kijk je met al je spiegels achteruit)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:11

nessinator schreef:
Je bent een ruiter als je bij auto's vindt dat de "binnenspiegel" in de binnenbocht zit (bv die aan de linkerkant als je linksaf slaat) ipv de spiegel die ín de auto zit (ook wel bekend als de achteruitkijkspiegel, al kijk je met al je spiegels achteruit)

Mijn rijlessen be like:
''Kijk in je binnenspiegel''
*Kijkt netjes naar linkerbuitenspiegel*

:=

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 23:27

Annenas schreef:

:') :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:32

Dat van die binnenspiegel had ik vandaag nog tijdens de les. Rijinstructeur zo gefrustreerd, maar als hij zijn mond zou houden zou ik het beter doen want dan raak ik niet in de war. _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 04:33

Hahaha dat had ik dus ook steeds tijdens de rijles.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 06:40

raket schreef:
.... Je bij het kerstdiner nog net dat strootje uit je haar weet weg te moffelen....

:j :D

Je bent een echte grotewarmbloedruiter wanneer je mensen met een tinker/haflinger/fjord/ietswatgeengrotewarmbloedis meewarig aankijkt of minzaam toeknikt wanneer je een ruiter met zo'n paard tegenkomt in het bos.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 07:29

Je ben een typische ruiter als je tijdens je autorijles opeens “ Hooo” zegt terwijl je een rood verkeerslicht nadert :+

Heb ik onbewust echt gedaan :o
De rijinstructrice keek mij aan alsof ik gek geworden was, moest toen heel hard lachen en ik wist niet waarom haha. Pas toen ze vertelde wat ik gezegd had kwam ik ook niet meer bij van het lachen :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:49

Koper schreef:
raket schreef:

:j :D

Je bent een echte grotewarmbloedruiter wanneer je mensen met een tinker/haflinger/fjord/ietswatgeengrotewarmbloedis meewarig aankijkt of minzaam toeknikt wanneer je een ruiter met zo'n paard tegenkomt in het bos.

Ik hoop echt dat jij de persoon met de tinker/haflinger/fjord bent en niet deze specifieke omhooggevallen grotewarmbloedruiter :P

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:23

Citaat:

Citaat:
Ik hoop echt dat jij de persoon met de tinker/haflinger/fjord bent en niet deze specifieke omhooggevallen grotewarmbloedruiter :P

Inderdaad, goed gezegd ! Wij hebben er verschillende van beide, warmbloed en Tinker, en vinden geen één minderwaardig! Ze doen elk goed hun werk op hun eigen manier. Voilà.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:04

Pauww schreef:
Je bent een typische ruiter als je 'Arabier' zegt tegen een Arabisch paard en 'Arabische mensen' tegen Arabieren.
Dat zorgt wel vaak voor wat verwarring: 'Oh kijk wat een knappe Arabier!'
*Andere persoon kijkt heel vreemd*.
'Uhm ik bedoel Arabier van het paardenras Arabier' :+

Hahahaa, deze doet mij aan iets denken dat ik meemaakte op de eerste date met mijn vriend. We passeerden weides vol Arabieren en ik zei iets in de aard van 'ik denk dat hier een Arabieren fokker zit'. Die keek helemaal raar naar mij. Die stelde zich de menselijke versie van Arabieren voor _O-

Granoek schreef:
Koper schreef:

Amai, ik hoop het ook >;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:45

nessinator schreef:

Dit had ik ook. :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:56

Annenas schreef:

Heeerlijk :+

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 06:33

Als je je kinderen roept en je dan de naam van je paard roept :o?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:11

Echt heel veel herkenbare! Zoals in iedere trailer loeren, in elk bospad een crossterrein zien, 90% van de tijd in paardrijkledinf lopen. Ook in de supermarkt en als de kinderen van school gehaald moeten worden.

Mag het ook andersom? Of is daar een speciaal topic voor, typische opmerkingen van niet-paardenmensen.

Ik liep met Nick (haflinger) aan de hand over straat, wandelen daar wat van die kantoormensjes (woon aan industrieterrein en in de pauze wandelen ze altijd) zeggen ze tegen elkaar “die paarden worden tegenwoordig ook steeds groter he”?

Ik dacht bij mezelf “wtf het is een kleine haflinger”. Hahaha
Maarja Bliksem (shet) liep er ook bij, misschien leek Nick daarom wel gygantisch hahaha.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:30

Als over jezelf gefokte pony wordt gezegd "ze lijkt wel op haar moeder hé" als ze chaggie kijkt en jij dan denkt "huh ik ben toch helemaal niet chagrijnig" :').

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:37

Annenas schreef:

Het was erger geweest als er stond "spoort niet" :')

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:38

Er staan echt zoveel herkenbare dingen in!

Je bent een typische penny (in je hart) als je als volwassenen óók 'Paard!' Blijft zeggen na het zien van een trailer :')

Koper schreef:

-O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:40

CathyTBP schreef:
Annenas schreef:

Het was erger geweest als er stond "spoort niet" :')

_O-