Nirvana_ schreef:Jeetje... Krijg bijna het idee dat hier alleen maar jaloerse mensen zitten die ook op die leeftijd een eigen paard hadden willen hebben.
Niemand kan in de financiën van TS ouders kijken, maar zoals het klinkt ligt daar niet het probleem. Waarom dan aannemen dat ze niet willen betalen voor extra onkosten?
Dat 'kosten delen' moet niet zo letterlijk opgevat worden. TS kan wat bijbetalen, en het is super dat ze bereid is dat te doen.
Wat betreft school, kan niemand voorspellen, want niemand weet hoe makkelijk TS leert en wat ze gaat doen. Zelf heb ik zelden tijd besteedt aan huiswerk, en heb toch mijn VWO diploma.
En ja.. Misschien wordt de middelbare school onverwacht te druk en redt ze het niet om beiden te onderhouden. Dan moet de pony weer verkocht worden. Is er dan echt een man overboord?
En inderdaad, belofte maakt schuld. Vind dit een enorm naar 'leugen om bestwil', als dat het al is.
Het lijkt verdorie wel alsof je van Bokt geen eigen paard hebt tenzij je parttime werkt, wel een potje van tien duizend hebt voor ongevallen en minstens tien jaar alles hebt meegedraaid met een verzorgpaard.
TS: Ga in goed overleg met je ouders. Bespreek de mogelijkheden. Kijk wat hun struikelpunten zijn, en bedenk een manier dat je kan laten zien dat je het aan kan. Succes!
Eens. Ik lees dat wel vaker en denk dat er een hoop afgunst/jaloezie bij komt kijken.