Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lizzyy schreef:Meisje, je bent 13. Je hebt volgens jezelf een pony van het B naar Z1 gereden maar je kan niet je pony corrigeren? Wat voor pony heb je dan naar het Z gereden? Lijkt me dat dat ook niet zonder slag of stoot ging. Als je echt een goede ruiter bent (wat je bent volgens jezelf anders rij je geen Z1) kan je echt wel consequent zijn en je pony corrigeren.
xdinciii schreef:Lizzyy schreef:Meisje, je bent 13. Je hebt volgens jezelf een pony van het B naar Z1 gereden maar je kan niet je pony corrigeren? Wat voor pony heb je dan naar het Z gereden? Lijkt me dat dat ook niet zonder slag of stoot ging. Als je echt een goede ruiter bent (wat je bent volgens jezelf anders rij je geen Z1) kan je echt wel consequent zijn en je pony corrigeren.
Het gaat er niet om dat ik mijn pony niet kan corrigeren, alleen dat hij niet luisterd
geeft je lesgever je ook huiswerk mee?
Lizzyy schreef:Meisje, je bent 13. Je hebt volgens jezelf een pony van het B naar Z1 gereden maar je kan niet je pony corrigeren? Wat voor pony heb je dan naar het Z gereden? Lijkt me dat dat ook niet zonder slag of stoot ging. Als je echt een goede ruiter bent (wat je bent volgens jezelf anders rij je geen Z1) kan je echt wel consequent zijn en je pony corrigeren.
Iemand met veel grondwerk ervaring en fie veel weet van paardengedrag. Absoluut geen clickerwerk of VD oid... Dat gaat hier dus absoluut nirt meer werken, kan alleeb maar averechts werken. Zoek dus iemand die veel ervaring heeft met probleempaarden
Change3x schreef:Mensen doe toch eens normaal.
Op het moment dat je 1 pony naar het Z gereden hebt, ben je niet meteen ervaren. Je bent in dit geval ervaren als je meerdere paarden naar het Z gereden hebt. Daarnaast heeft dat NIKS te maken met een pony die bijt?.
Er zijn gewoon paarden met een klote karakter. Ik heb er ook een gehad, lang (dek)hengst geweest, was als hengst niet te houden en gevaarlijk, geruind maar alsnog geen lieverdje. Doorpakken is de enige manier om dit gedrag onder de duim te houden. Je moet strak zijn, niks toelaten en meteen ingrijpen als je ziet dat hij wil gaan happen. Geef hem alsjeblieft een flinke tik als hij dit doet, of zet hem eens in de hoek als hij gemeen doet. Dominant gedrag overwin je niet door te zeggen dat hij op moet houden en dat hij niet lief is.
En TS; dat kun je! Neem desnoods een zweepje mee de stal in (en oh oh nu krijg ik heel bokt over me heen omdat dat sielugh is).
Op het moment dat jij doorpakt en je angst overwint zal vervelende het gedrag van je pony een stuk vermindere en ben je het in ieder geval de baas.